Nyt tajusin mikä on miesten ja naisten ero
Naiset ovat ajattelultaan arkisempia kuin miehet. Miehille pelkkä olemassaolo on usein tuskallista, naisten ongelmat liittyvät arkeen. Nainen saattaa stressata koulutehtäviä, sukkapuikon katkeamista, mies tuskailee pelkän olemassaolon kanssa. Miehethän tekevät enemmän itsemurhia ja ovat useammin syrjäytyneitä. Naiset pärjäävät keskellä arkea paremmin kuin miehet, mutta eivät ole samalla tavalla syvällisiä kuin miehet.
Kommentit (54)
Ehkä miesten suurin ongelma on se, että he syyttävät ongelmistaan aina jotain muuta kuin itseään. Miehessähän ei voi olla vikaa. Miehiltä myös puuttuu sitkeyttä ja heidän on vaikeaa kestää vastoinkäymisiä. Tämän huomaa ihan vaan katsomalla ympärilleen. Miesten on myös mahdottoman vaikeaa hakea apua ongelmiinsa ja puhua niistä kenenkään kanssa. Mitä tälle pitäisi tehdä? Miksi miesasialiike askartelee pillunsaannin ympärillä, kun olisi ratkaistavana ihan oikeita ongelmia?
Miehet itse kuvittelevat, että naiset eivät hyväksy kumppanikseen "luusereita" tai että pitää olla joku ihmeellinen "kingi" kelvatakseen. Tässä taas on syynä usein se, että miehet havittelevat juuri niitä pinnallisimpia naisia, kaikkien miesten pitäisi saada missi omaksi naisekseen. Silloin jää helposti ilman kokonaan. Naisten ongelma taas on se, että he usein hakevat juuri niitä syvällisempiä miehiä, mutta eivät löydä.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 10:30"]
Ehkä miesten suurin ongelma on se, että he syyttävät ongelmistaan aina jotain muuta kuin itseään. Miehessähän ei voi olla vikaa. Miehiltä myös puuttuu sitkeyttä ja heidän on vaikeaa kestää vastoinkäymisiä. Tämän huomaa ihan vaan katsomalla ympärilleen. Miesten on myös mahdottoman vaikeaa hakea apua ongelmiinsa ja puhua niistä kenenkään kanssa. Mitä tälle pitäisi tehdä? Miksi miesasialiike askartelee pillunsaannin ympärillä, kun olisi ratkaistavana ihan oikeita ongelmia?
Miehet itse kuvittelevat, että naiset eivät hyväksy kumppanikseen "luusereita" tai että pitää olla joku ihmeellinen "kingi" kelvatakseen. Tässä taas on syynä usein se, että miehet havittelevat juuri niitä pinnallisimpia naisia, kaikkien miesten pitäisi saada missi omaksi naisekseen. Silloin jää helposti ilman kokonaan. Naisten ongelma taas on se, että he usein hakevat juuri niitä syvällisempiä miehiä, mutta eivät löydä.
[/quote]
Meni metsään ja pahasti. Uhriutuminen ja parkuminen vääryyksistä on kyllä naisten heiniä.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 10:30"]
[/quote]
Harvoinpa olen näin paljon toivonut että lukemani olisi vain provo.
Asteikolla 0 - 10 mun mies on syvällinen 2 ja mä 8. Mieheni ei lue mitään, ei keskustele kuin arksista asioista, ei osaa puhua tunteista (omien sanojensa mukaan). Hän on ateisti. Itsesi ja lähipiirisi perusteella et voi tehdä mitään ykeistyksiä miehistä ja naisista.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 10:24"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 10:16"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 09:55"]
Minusta menee just päinvastoin. Miehet eivät tunnu edes kykeneviltä keskittymään kovin syvälliseen analyysiin, ajatukset pyörivät pillun ja autonrassauksen ja urheilun ympärillä. Kaiken päämääränä on lisäpillun saaminen. Kyllähän se kertoo selvää kieltään, että naiset kuluttavat enemmän korkeakulttuuria ja yli puolet yliopisto-opiskelijoista on naisia. Minua kiinnostaa mm. yhteiskunta, politiikka ja maailmankaikkeus, mutta harvoin kohtaan miehiä, jotka ovat kykeneviä keskustelemaan noista aiheista. Monilla on kyllä joku vakaa mielipide ehkä, jota he sitten toistelevat totuutena, kykenemättä analysoimaan ilmiöitä.
Naiset tekevät vähemmän itsemurhia juuri siksi, että kykenevät paremmin analysoimaan myös omia olotilojaan. Monilla toki on niin kova kiire mm. lasten huolehtimisen kanssa, ettei ole aikaa edes huomata omaa napaa sen vertaa, että ehtisi mitään itsemurhaa pohtia.
[/quote]
Eh, anteeksi, että puhkaisen kuplasi mutta mies kun olen niin esitän tässä sitten vähän tutkittuakin tietoa:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288339551340.html
http://www.theguardian.com/news/datablog/2013/jul/11/women-know-less-politics-than-men-worldwide
[/quote]
- Mitä haluat sanoa ensimmäisellä linkilläsi?
- Huomaa milloin ja mistä kakkosen aineisto on kerätty?
- Toistan jälleen: moni mies "tietää" politiikasta, eli huutaa omia mielipiteitään totuutena. Moni saattaa myös tuntea ehkä nimeltä poliitikkoja ja heidän mielipiteitään. Jos luet lainaamasi kommentin tarkemmin, puhuinkin siitä, miten kyetään poliittisten ilmiöiden analyysiin. Opiskelin itse muuten politiikantutkimusta ja valtaosa kanssaopiskelijoistani oli naisia.
[/quote]
- Että perinteisesti naiset yrittävät itsemurhaa miehiä enemmän vaikka ovat merkittävästi useammin hoidon piirissä. Todistaa sen mitä sanoit itsareista vääräksi ja naiset kyllä ehtivät sitä miettiä ainakin yhtä paljon kuin miehet. Tämä tietty johtuu naisen huonosta asemasta yhteiskunnassa (sarkasmia) koska naisia on tapana ymmärtää, kun taas miehet ovat eri tavalla oman onnensa seppiä.
- Artikkeli on vuodelta 2012 ja jos ero on biologinen, niin kuin väitetään, niin ei näiden voi olettaa ihan flippaavan päälaelleen mikäli biologia ei yhtäkkiä muutu.
A number of research studies have found that on average males score higher than females on tests of general knowledge (e.g. Ackerman, Bowen, Beier, & Kanfer, 2001; Lynn & Irwing, 2002; Lynn, Irwing, & Cammock, 2002, among many others).
- Jos yleistietoa testillä testataan niin silloin ei omilla mielipiteillä ole merkitystä. Perustiedot pitää muutenkin olla, että osaa asiasta keskustella. Asiaa on muuten tutkittu Turussakin ja taas samat tulokset:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288335036878.html?id=1601743
Eipä mennyt ollenkaan metsään. Tämä on totuus, jota miehet eivät myönnä itselleen. Jos mies ei saa naista, se on naisten vika. Jos mies ei saa seksiä avioliitossa, se on vaimon vika. Jos mies ei menesty koulussa, se on naisen vika. Jnejne. Nainen taas etsii syytä ongelmiinsa lähinnä itsestään; mikä minussa on vikana kun löydä miestä? Jos naisella on jokin ongelma, hän pyrkii etsimään siihen ratkaisua; hän alkaa laihduttamaan, hän opettelee meikkaamaan, hän yrittää olla mukava ja hymyillä enemmän, että kelpaisi miehille. Jos hän ei pärjää koulussa, hän ahkeroi enemmän. Jos hän ei saa liitossa seksiä, hän miettii mikä hänessä on vikana, kun ei kelpaa miehelleen, pitäisikö ostaa seksikkäitä alusvaatteita, keksiä jotain uutta seksielämään vai mennä parisuhdeterapiaan? Jos naista masentaa, hän puhuu ystäviensä kanssa, yrittää keksiä jotain piristävää tai hakeutuu psykologin vastaanotolle.
Mitä tekee mies vastaavassa tilanteessa? Hän masentuu ja kärsii masennuksesta kunnes ei enää kestä ja ampuu kuulan kalloonsa. Tai sitten hän alkaa juomaan. Elämä potkii häntä päähän, mies ei itse ole syyllinen tietenkään mihinkään.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 10:42"]
Eipä mennyt ollenkaan metsään. Tämä on totuus, jota miehet eivät myönnä itselleen. Jos mies ei saa naista, se on naisten vika. Jos mies ei saa seksiä avioliitossa, se on vaimon vika. Jos mies ei menesty koulussa, se on naisen vika. Jnejne. Nainen taas etsii syytä ongelmiinsa lähinnä itsestään; mikä minussa on vikana kun löydä miestä? Jos naisella on jokin ongelma, hän pyrkii etsimään siihen ratkaisua; hän alkaa laihduttamaan, hän opettelee meikkaamaan, hän yrittää olla mukava ja hymyillä enemmän, että kelpaisi miehille. Jos hän ei pärjää koulussa, hän ahkeroi enemmän. Jos hän ei saa liitossa seksiä, hän miettii mikä hänessä on vikana, kun ei kelpaa miehelleen, pitäisikö ostaa seksikkäitä alusvaatteita, keksiä jotain uutta seksielämään vai mennä parisuhdeterapiaan? Jos naista masentaa, hän puhuu ystäviensä kanssa, yrittää keksiä jotain piristävää tai hakeutuu psykologin vastaanotolle.
Mitä tekee mies vastaavassa tilanteessa? Hän masentuu ja kärsii masennuksesta kunnes ei enää kestä ja ampuu kuulan kalloonsa. Tai sitten hän alkaa juomaan. Elämä potkii häntä päähän, mies ei itse ole syyllinen tietenkään mihinkään.
[/quote]
Tämä on sinun näkemyksesi asiasta, ei mikään yleinen totuus. Huomaatko miten tässäkin tekstissä leivot naisista uhreja? ;)
Etpä tietenkään.
Miehet eivät syytä naisia, jos eivät saa naisia.
Mies syyttää joskus naisia, jos ei saa naista.
Yksilö(t) eivät edusta koko joukkoa. Vaikka joku niin väittää. Eikö tämä yksinkertainen totuus ole selviö?
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 10:40"]
Mieheni ei lue mitään, ei keskustele kuin arksista asioista, ei osaa puhua tunteista (omien sanojensa mukaan).
[/quote]
Lukekaa siitä millainen mies saa naisen.
Itselläni oli niin rankka nuoruus, että nykyään tykkään enempi katsella komediasarjoja, juoda olutta ja kertoa vitsejä. Tuskin moni ajattelee minun olevan mitenkään syvällinen. Eikä sillä ole minulle hirveästi väliäkään.
Voi olisipa mun elämä noin yksinkertaista kuten ap kirjoitat.
mulle jokainen päivä on kamppailu kuinka selvitä hengissä
n26
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 10:41"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 10:24"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 10:16"]
Minusta menee just päinvastoin. Miehet eivät tunnu edes kykeneviltä keskittymään kovin syvälliseen analyysiin, ajatukset pyörivät pillun ja autonrassauksen ja urheilun ympärillä. Kaiken päämääränä on lisäpillun saaminen. Kyllähän se kertoo selvää kieltään, että naiset kuluttavat enemmän korkeakulttuuria ja yli puolet yliopisto-opiskelijoista on naisia. Minua kiinnostaa mm. yhteiskunta, politiikka ja maailmankaikkeus, mutta harvoin kohtaan miehiä, jotka ovat kykeneviä keskustelemaan noista aiheista. Monilla on kyllä joku vakaa mielipide ehkä, jota he sitten toistelevat totuutena, kykenemättä analysoimaan ilmiöitä.
Naiset tekevät vähemmän itsemurhia juuri siksi, että kykenevät paremmin analysoimaan myös omia olotilojaan. Monilla toki on niin kova kiire mm. lasten huolehtimisen kanssa, ettei ole aikaa edes huomata omaa napaa sen vertaa, että ehtisi mitään itsemurhaa pohtia.
[/quote]
Eh, anteeksi, että puhkaisen kuplasi mutta mies kun olen niin esitän tässä sitten vähän tutkittuakin tietoa:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288339551340.html
http://www.theguardian.com/news/datablog/2013/jul/11/women-know-less-politics-than-men-worldwide
[/quote]
- Mitä haluat sanoa ensimmäisellä linkilläsi?
- Huomaa milloin ja mistä kakkosen aineisto on kerätty?
- Toistan jälleen: moni mies "tietää" politiikasta, eli huutaa omia mielipiteitään totuutena. Moni saattaa myös tuntea ehkä nimeltä poliitikkoja ja heidän mielipiteitään. Jos luet lainaamasi kommentin tarkemmin, puhuinkin siitä, miten kyetään poliittisten ilmiöiden analyysiin. Opiskelin itse muuten politiikantutkimusta ja valtaosa kanssaopiskelijoistani oli naisia.
[/quote]
- Että perinteisesti naiset yrittävät itsemurhaa miehiä enemmän vaikka ovat merkittävästi useammin hoidon piirissä. Todistaa sen mitä sanoit itsareista vääräksi ja naiset kyllä ehtivät sitä miettiä ainakin yhtä paljon kuin miehet. Tämä tietty johtuu naisen huonosta asemasta yhteiskunnassa (sarkasmia) koska naisia on tapana ymmärtää, kun taas miehet ovat eri tavalla oman onnensa seppiä.
- Artikkeli on vuodelta 2012 ja jos ero on biologinen, niin kuin väitetään, niin ei näiden voi olettaa ihan flippaavan päälaelleen mikäli biologia ei yhtäkkiä muutu.
A number of research studies have found that on average males score higher than females on tests of general knowledge (e.g. Ackerman, Bowen, Beier, & Kanfer, 2001; Lynn & Irwing, 2002; Lynn, Irwing, & Cammock, 2002, among many others).
- Jos yleistietoa testillä testataan niin silloin ei omilla mielipiteillä ole merkitystä. Perustiedot pitää muutenkin olla, että osaa asiasta keskustella. Asiaa on muuten tutkittu Turussakin ja taas samat tulokset:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288335036878.html?id=1601743
[/quote]
Wau, 40 yläpeukkua naisilta tuohon ylimpään vaikka faktat ovat kokonaan pielessä!
Itsekin peukutin koska on niin mainio esimerkki naisilta kuinka aina suhtautuminen siihen omaan sukupuoleen on merkittävästi positiivisempi kuin miehiin koskaan, sanovat faktat sitten mitä tahansa. Kuvaa hyvin feminismiä ja keskustelua sukupuolieroista muutenkin. Kiitos.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 10:12"]
[/quote]
Uskonpa että itsemurhat eivät ole varsinaisesti mikään miesten ominaisuus. Se on ennemminkin seuraamus jostain muusta kuten esim. yksinäisyydestä. Yhteiskunta on mennyt sellaiseen suuntaan että miehellä ei ole täällä enää mitään paikkaa. Kun ei kuulu mihinkään eikä ole mitään omaa, ei ole tarpeellinen, niin se lisää itsetuhoista käytöstä.
Ennen oli miehillä peltotyöt, autot pystyi itse korjaamaan ja monet muutkin asiat. Mies oli tarpeellinen ja hänellä oli oma tärkeä sija yhteiskunnassa. Tätä ei enää ole ja mies ei kelpaa perheissä kuin naisten ja lasten palvelijaksi. Jos ei suoriudu tehtävästä perhettä tyydyttäen, irtisanotaan tehtävästä ja yksinäisyys odottaa..
Tässä on jonkunverran kärjistettynä asia mutta se kova ydin on juurikin noin.
Mies 77
[/quote]
Kyllä vielä tänäkin päivänä miehet voivat mennä töihin. Vaikkapa niitä peltotöitä tekemään tai autonkorjaajan hommia ja tuntea itsensä sitten tarpeelliseksi. Ei tarvitse olla joka päivä aina vaan kotona, vaimon ja lasten jaloissa pyörimässä.
Kyllä sun yleistäminen ja oivallukset on ihan puutaheinää. Jos nyt lähdetään yleistämis linjalle niin miehet on yleensä paljon pinnallisempia ja yksinkertaisempia. Nainen katsoo miehissäkin pintaa syvemmälle (niin kuin elämäsdä yleensäkin) kun mies katsoo vain kuoreen. Sen vuoksi on paljon yleisempää nähdä kaunis pitkä nainen jonkun lyhyen keskiverto taviksen miehen vieressä kuin toistepäin. Hyvin harvoin jos koskaan olen nähnyt pitkää komeaa miestä jonkun ruman tai keskiverto daamin kanssa.
Myöskin, jopa henkisetkin miehet keskittävät energiansa enemmän alapäähän kuin yläpäähän...joten aika alkukantaista heidän olonsa on. Naiset pärjää elämässä paremmin koska ovat sisäisesti vahvempia, kypsempiä, itsenäisempiä ja ajattelevat aivoillaan. Myöskin siksi että he ymmärtävät että ulkoinen on sisäisen heijastuma.
Useimmat naiset eivät myöskään voi vain vetäytyä itseensä vaikka oiskin elämän isot asiat ja kysymykset nenen edessä, koska jos heillä on lapsia niin heidät on hoidettava, ruokittava, leikittävä ja pyöritettävä arkea, no matter what. Naiset tuntee empatiaa ja vastuuta muistakin ihmisistä ja ollennoista kuin vain itsestään.
Aamen.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:10"]
Kyllä sun yleistäminen ja oivallukset on ihan puutaheinää. Jos nyt lähdetään yleistämis linjalle niin miehet on yleensä paljon pinnallisempia ja yksinkertaisempia. Nainen katsoo miehissäkin pintaa syvemmälle (niin kuin elämäsdä yleensäkin) kun mies katsoo vain kuoreen. Sen vuoksi on paljon yleisempää nähdä kaunis pitkä nainen jonkun lyhyen keskiverto taviksen miehen vieressä kuin toistepäin. Hyvin harvoin jos koskaan olen nähnyt pitkää komeaa miestä jonkun ruman tai keskiverto daamin kanssa. Myöskin, jopa henkisetkin miehet keskittävät energiansa enemmän alapäähän kuin yläpäähän...joten aika alkukantaista heidän olonsa on. Naiset pärjää elämässä paremmin koska ovat sisäisesti vahvempia, kypsempiä, itsenäisempiä ja ajattelevat aivoillaan. Myöskin siksi että he ymmärtävät että ulkoinen on sisäisen heijastuma. Useimmat naiset eivät myöskään voi vain vetäytyä itseensä vaikka oiskin elämän isot asiat ja kysymykset nenen edessä, koska jos heillä on lapsia niin heidät on hoidettava, ruokittava, leikittävä ja pyöritettävä arkea, no matter what. Naiset tuntee empatiaa ja vastuuta muistakin ihmisistä ja ollennoista kuin vain itsestään. Aamen.
[/quote]
Mitkäs siellä itse itselleen kuvittememallasi ansiottomalla jalustalla nyt noin niinkuin on fiilikset?
Ihqut?
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:05"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 10:12"]
[/quote]
Uskonpa että itsemurhat eivät ole varsinaisesti mikään miesten ominaisuus. Se on ennemminkin seuraamus jostain muusta kuten esim. yksinäisyydestä. Yhteiskunta on mennyt sellaiseen suuntaan että miehellä ei ole täällä enää mitään paikkaa. Kun ei kuulu mihinkään eikä ole mitään omaa, ei ole tarpeellinen, niin se lisää itsetuhoista käytöstä.
Ennen oli miehillä peltotyöt, autot pystyi itse korjaamaan ja monet muutkin asiat. Mies oli tarpeellinen ja hänellä oli oma tärkeä sija yhteiskunnassa. Tätä ei enää ole ja mies ei kelpaa perheissä kuin naisten ja lasten palvelijaksi. Jos ei suoriudu tehtävästä perhettä tyydyttäen, irtisanotaan tehtävästä ja yksinäisyys odottaa..
Tässä on jonkunverran kärjistettynä asia mutta se kova ydin on juurikin noin.
Mies 77
[/quote]
Kyllä vielä tänäkin päivänä miehet voivat mennä töihin. Vaikkapa niitä peltotöitä tekemään tai autonkorjaajan hommia ja tuntea itsensä sitten tarpeelliseksi. Ei tarvitse olla joka päivä aina vaan kotona, vaimon ja lasten jaloissa pyörimässä.
[/quote]
Etpä näköjään ymmärtänyt kirjoittamani asian sisältöä, enkä rupea sitä sinulle rautalangasta vääntämään.
Mies 77
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 10:18"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 10:07"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 10:00"]
[/quote]
Naiset pääsevät korkeakouluihin, koska olemassaolon tuska ei ole lannistanut heitä. He voivat olla kiinnostuneita maailmasta, mutta eivät tunne itseään irralliseksi siitä. Osa miehistä on tosiaan kovastikin pillun perään.
[/quote]
Peruskoulu sorsii miehiä. Jos tippuu kelkasta yläasteella, jolloin opetetaan mm. avainasiat kovien tieteiden perusteista, on todella vaikea päästä enää myöhemmin messiin.
[/quote]
Ei siellä ketään sorsita. Päinvastoin, koulussa pärjäävät älykkäät tytöt lytätään ulkoa lukeviksi "kympin tytöiksi", koulussa pärjäävät pojat sitten ymmärretään lapsineroiksi. Suoraan sanottuna kovin monia peruskouluikäisiä poikia laiskottaa, sehän se ongelma on, ja siitä syytetään sitten koulua. Mutta tätähän ei saa pullamössöille enää sanoa ääneen, kun siitä tulee paha mieliä?
[/quote]
Ei koulussa tietoisesti sorsita poikia, mutta opetus on järjestetty niin, että ihanne oppilaan käyttäytyminen on lähellä tytöille yleistä käyttäytymistä. Nyt opettajilta saa kiitosta, kun on hiljaa, tekee itsenäisesti eikä kyseenalaista opettajaa. Totta kai kaikki ovat yksilöitä, mutta yleisesti ottaen pojat ovat liikkuvaisempia, äänekkäämpiä ja väittävät enemmän vastaan kuin tytöt. Nyt nämä pojille tunnusomaiset piirteet ovat koulussa kiellettyjä.
Omat lapseni on koulussa, jossa liikuntaa on lisätty ja oppitunnitkin toteutetaan perinteisestä poikkeavalla tavalla. Hyvin harvalla tunnilla istutaan paikallaan, vaan opetus tapahtuu eri pisteissa, se on yhdistetty johonkin tekemiseen tai muuten vaan pidetään välillä "jumppatauko". Nimenomaan poikien oppimistulokset ovat nousseet tämän systeemin käyttöönoton jälkeen. Mitenköhän kävisi oppimistuloksille, jos koulussa hiljaa ja paikallaan oleminen olisikin kiellettyä ja pojille yleiset käyttäytymistavat olisivat hyvän oppilaan normi?
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 10:18"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 10:07"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 10:00"]
[/quote]
Naiset pääsevät korkeakouluihin, koska olemassaolon tuska ei ole lannistanut heitä. He voivat olla kiinnostuneita maailmasta, mutta eivät tunne itseään irralliseksi siitä. Osa miehistä on tosiaan kovastikin pillun perään.
[/quote]
Peruskoulu sorsii miehiä. Jos tippuu kelkasta yläasteella, jolloin opetetaan mm. avainasiat kovien tieteiden perusteista, on todella vaikea päästä enää myöhemmin messiin.
[/quote]
Ei siellä ketään sorsita. Päinvastoin, koulussa pärjäävät älykkäät tytöt lytätään ulkoa lukeviksi "kympin tytöiksi", koulussa pärjäävät pojat sitten ymmärretään lapsineroiksi. Suoraan sanottuna kovin monia peruskouluikäisiä poikia laiskottaa, sehän se ongelma on, ja siitä syytetään sitten koulua. Mutta tätähän ei saa pullamössöille enää sanoa ääneen, kun siitä tulee paha mieliä?
[/quote]
Olet aivan oikeassa. Jos pojat eivät pärjää koulussa, se on heidän vikansa. Ja naisten euro on myöskin miessukupuolen vika.
Mies on aina syyllinen, ei nainen. Mitä tästä enää jankkaamaan?
On myös hedelmällisempää etsiä syyllisiä milloin mihinkin asiaan. Itse ongelmiin taas ei kannata etsiä parannuksia, tai ehdotuksia.
Lassukkahullun kommentteja kaivaten:
Syyllinen