Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vaimomatsku-asiaa miehille

Vierailija
02.10.2015 |

Joku mies aloitti ketjun kysyen naisilta millainen nainen on vaimomatskua. Haluaisin kysyä samaa miehiltä hieman laajentaen kysymystä:

a) millainen nainen on vaimomatskua?
b) millainen nainen ei ole vaimomatskua?
c) millainen nainen kelpaa parisuhteeseen mutta ei vaimoksi asti ja miksi?

N26

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 10:38"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 10:04"]

Kiltit, kunnolliset, seksin suhteen pidättyväiset ei-bilehilenaiset koetaan usein tylsiksi mutta silti sellainen halutaan vaimoksi. Vaimon kanssa on kuitenkin tarkoitus elää koko loppuelämä, joten ihmettelen, miksi tieten tahtoen rinnalle valitaan itselle sopimaton kumppani. Tästä varmaan johtuu Ashley Madison -ilmiö eli suunnaton epäsuhta parisuhteen ulkopuolista seksiseuraa etsivien miesten ja naisten välillä. On todella yleistä, että pariutumisen jälkeenkin mies jatkaa poikien iltojen viettoa ja kavereiden kanssa ulkona käymistä mutta odottaa vaimon viihtyvän lasten kanssa kotona. Eivätkö kaikki olisi onnellisempia, jos lähtökohtaisesti valittaisiin omalle luonteelle sopiva kumppani - kärjistetysti sanottuna kotihiiret pariutuisivat keskenään ja bilehileet keskenään sen sijaan että bilehilemiehetkin suosivat kotihiirinaisia?

[/quote]

Johtuu siitä, että monet miehet haluavat sellaisen naisen, joka ei ns. nolaa niitä ja joka on suhteellisen helposti kontrolloitava.

Sitten ne päätyvät yhteen sellaisen vaimoaineksen kanssa omasta mielestään, ja päätyvät pettämään, koska se nainen olikin ihan oikeasti sellainen miltä vaikuttikin, ei ollutkaan pinnan alla sellaista salaista kuumaa huorulia, vaan se nainen on ihan oikeasti hillitty, ja se mies haluaakin sittenkin vähän jännitystä.

Eli siis perinteinen huoramadonnajuttu siis. Tuota se huoramadonna ongelma tarkoittaa, jos ette miehet siis tienneet.

Ikävä juttu lähinnä sen naisen kannalta, jonka kanssa mentiin naimisiin, se on se, jonka maailma liataan, jolle tartutetaan tauteja jne. koska se mies on todellisuudessa nössö, eikä uskaltanut elää sellaista elämää kuin halusi. Tietysti se mies myös pilaa myös lastensa elämän, mutta ei tuollaiset miehet siitäkään välitä, kunhan niillä on vähän jännitystä, jonka se itse valittu kiltti vaimo vei niiden mielestä.
[/quote]Ainakin oma ihannekumppaninaiseni on moniulotteinen. Yksinkertainen ihminen on kuin saippuasarjan roolihahmo: saat mitä tilaat. Helppo kontrolloida. Kiltteys ja moraalisuus ovat tärkeitä asioita, mutta jos siinä on kaikki, niin hieman tylsä sätkynukke kyseessä. Ristiriidat ja sisäiset konfliktit tuovat väriä ja täytettä persoonaan - tekevät kokonaisemmaksi ihmiseksi - niin draamassa kuin oikeassa elämässä. Olen huolissani siitä, kuinka ihmiset tekevät isoja johtopäätöksiä persoonasta pelkästä toisen olemuksesta, ikään kuin ihmisiltä puuttuisi aika ja kärsivällisyys tutustua toiseen kokonaisuudessaan. Toisaalta ehkä myös yksiulotteisia ihmisiä on nyt enemmän kuin aikaisemmin.

Vierailija
2/56 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:47"]Tuskin naisetkaan tykkää siitä, että mies ei ole muuta kuin pukki ja olemus ja jutut on lähinnä vain seksiä. Miehet pitävät vielä enemmän siitä - vakavassa kumppanissa - ettei naisen libido laukkaa valtoimenaan. Ja iso osa kanssakäymisestä kumppaninaisen kanssa on muutakin kuin yhdyntää: ystävyyttä, uskollisuutta ja sielujen sympatiaa.
[/quote]Miten tällä kommentilla on enemmän ala- kuin yläpeukkuja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 11:12"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:47"]Tuskin naisetkaan tykkää siitä, että mies ei ole muuta kuin pukki ja olemus ja jutut on lähinnä vain seksiä. Miehet pitävät vielä enemmän siitä - vakavassa kumppanissa - ettei naisen libido laukkaa valtoimenaan. Ja iso osa kanssakäymisestä kumppaninaisen kanssa on muutakin kuin yhdyntää: ystävyyttä, uskollisuutta ja sielujen sympatiaa. [/quote]Miten tällä kommentilla on enemmän ala- kuin yläpeukkuja?

[/quote]

Koska tuollainen mies on sitten perse kipeänä itkemässä jossain redditin deadbedrooms palstalla siitä miten ei ymmärrä miksi seksiä ei ole, vaikka itse halusi vaimon, jonka libido ei laukkaa niin sanotusti.

Vierailija
4/56 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole mies, mutta silloin kun siellä radalla olin, sain monet kerrat kuulla olevani vaimomatskua. Minun nähdäkseni se tarkoittaa ensisijaisesti sitä, että nainen on järkevä, empaattinen ja itsetunnoltaan normaali. Aika moni "ei-vaimomateriaaliin" liittyvä ominaisuus liittyy itsetunnon ja impulssien hallintaan, ja sama pätee myös miehiin ja siihen, ovatko he "aviomiesainesta". Kyse on siis elämänhallinnasta.

Niin kuin esimerkiksi tuo himokkuus, mikä edellä mainittiin. Kukaan ei halua puolisoa, joka on himokas ja jolla on heikko impulssien hallinta. Eihän sellaista voi jättää viikon työmatkan ajaksi yksin, kun lähtee niitä himojaan toteuttamaan. Aviomies- tai vaimoainesta oleva ihminen voi olla himokas, mutta hän voi tarvittaessa pistää ne himonsa syrjään vaikka perheenlisäykseen liittyvistä syistä, eikä se romuta hänen suhdettaan tai minäkuvaansa. 

Vierailija
5/56 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen, joka on seksin suhteen päällisin puolin pidättyväinen mutta oikean miehen löydettyään paljastuu villipedoksi, saaminen on varsin epärealistine odotus. Nykyään avioidutaan lähellä 30 ikävuotta, siis yli kymmenen vuotta sen jälkeen, kun seksiasiat ovat alkaneet kiinnostaa, ja jos haluaa löytää tuosta ikäluokasta suhteellisen kokemattoman naisen, on tällainen nainen lähes väistämättä sellainen, jota ei seksi niin kiinnosta. Ei kukaan voimakkaasti seksuaalinen nainen (tai mies) huvikseen pihtaile kymmentä vuotta. Edeltävien seurustelusuhdeiden pituudesta ja suhtautumisesta irtosuhteisiin riippuen kumppaneita väistämättä on kertynyt useampia.

Vierailija
6/56 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 11:12"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:47"]Tuskin naisetkaan tykkää siitä, että mies ei ole muuta kuin pukki ja olemus ja jutut on lähinnä vain seksiä. Miehet pitävät vielä enemmän siitä - vakavassa kumppanissa - ettei naisen libido laukkaa valtoimenaan. Ja iso osa kanssakäymisestä kumppaninaisen kanssa on muutakin kuin yhdyntää: ystävyyttä, uskollisuutta ja sielujen sympatiaa. [/quote]Miten tällä kommentilla on enemmän ala- kuin yläpeukkuja?

[/quote]

Koska tuollainen mies on sitten perse kipeänä itkemässä jossain redditin deadbedrooms palstalla siitä miten ei ymmärrä miksi seksiä ei ole, vaikka itse halusi vaimon, jonka libido ei laukkaa niin sanotusti.
[/quote]Laukkaavaakin libidoa voi kai säädellä, asia ei taida olla mustavalkoinen? Sähköinen tunnelma tarkoittaa vaikka nyt sitä, että kumpikin haluaa libidoiltaan toisiaan, mutta ei voi tai ei halua tai ei uskalla näyttää sitä suoraan. Vahva libido ei näy heti. Ihminen on sitä mitä heti näkyy vain pinnallisten ja lyhytjänteisten ihmisten maailmassa.

Vierailija
7/56 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 11:18"]

Mä en ole mies, mutta silloin kun siellä radalla olin, sain monet kerrat kuulla olevani vaimomatskua. Minun nähdäkseni se tarkoittaa ensisijaisesti sitä, että nainen on järkevä, empaattinen ja itsetunnoltaan normaali. Aika moni "ei-vaimomateriaaliin" liittyvä ominaisuus liittyy itsetunnon ja impulssien hallintaan, ja sama pätee myös miehiin ja siihen, ovatko he "aviomiesainesta". Kyse on siis elämänhallinnasta.

Niin kuin esimerkiksi tuo himokkuus, mikä edellä mainittiin. Kukaan ei halua puolisoa, joka on himokas ja jolla on heikko impulssien hallinta. Eihän sellaista voi jättää viikon työmatkan ajaksi yksin, kun lähtee niitä himojaan toteuttamaan. Aviomies- tai vaimoainesta oleva ihminen voi olla himokas, mutta hän voi tarvittaessa pistää ne himonsa syrjään vaikka perheenlisäykseen liittyvistä syistä, eikä se romuta hänen suhdettaan tai minäkuvaansa. 

[/quote]

Miten ne radalla tiesi, että olet empaattinen ja järkevä? Minä olen huomannut, että ulkonäöltään tietynlaiset naiset ovat vaimomatskua ja luonteella ei ole mitään merkitystä, jos äärimmäisyydet jätetään pois. Ei saa olla liian kauniin tai erilaisen näköinen vaan mitä tavallisempi, mutta silti nätti, niin sitä parempi.

Vierailija
8/56 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 11:18"]Mä en ole mies, mutta silloin kun siellä radalla olin, sain monet kerrat kuulla olevani vaimomatskua. Minun nähdäkseni se tarkoittaa ensisijaisesti sitä, että nainen on järkevä, empaattinen ja itsetunnoltaan normaali. Aika moni "ei-vaimomateriaaliin" liittyvä ominaisuus liittyy itsetunnon ja impulssien hallintaan, ja sama pätee myös miehiin ja siihen, ovatko he "aviomiesainesta". Kyse on siis elämänhallinnasta.

[/quote]Nimenomaan! Kiltti mutta himokas nainen ei vihaa seksiä, päinvastoin. Mutta hän osaa rajoittaa ja säädellä sitä. Hyvin, hyvin tärkeä ominaisuus pitkässä suhteessa ja myös inhimillisesti.

Vierailija
9/56 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 11:28"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 11:18"]Mä en ole mies, mutta silloin kun siellä radalla olin, sain monet kerrat kuulla olevani vaimomatskua. Minun nähdäkseni se tarkoittaa ensisijaisesti sitä, että nainen on järkevä, empaattinen ja itsetunnoltaan normaali. Aika moni "ei-vaimomateriaaliin" liittyvä ominaisuus liittyy itsetunnon ja impulssien hallintaan, ja sama pätee myös miehiin ja siihen, ovatko he "aviomiesainesta". Kyse on siis elämänhallinnasta. Niin kuin esimerkiksi tuo himokkuus, mikä edellä mainittiin. Kukaan ei halua puolisoa, joka on himokas ja jolla on heikko impulssien hallinta. Eihän sellaista voi jättää viikon työmatkan ajaksi yksin, kun lähtee niitä himojaan toteuttamaan. Aviomies- tai vaimoainesta oleva ihminen voi olla himokas, mutta hän voi tarvittaessa pistää ne himonsa syrjään vaikka perheenlisäykseen liittyvistä syistä, eikä se romuta hänen suhdettaan tai minäkuvaansa.  [/quote]Nimenomaan! Kiltti mutta himokas nainen ei vihaa seksiä, päinvastoin. Mutta hän osaa rajoittaa ja säädellä sitä. Hyvin, hyvin tärkeä ominaisuus pitkässä suhteessa ja myös inhimillisesti.

[/quote] Pihtaaminen on henkistä väkivaltaa.

Vierailija
10/56 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 11:26"]Naisen, joka on seksin suhteen päällisin puolin pidättyväinen mutta oikean miehen löydettyään paljastuu villipedoksi, saaminen on varsin epärealistine odotus. Nykyään avioidutaan lähellä 30 ikävuotta, siis yli kymmenen vuotta sen jälkeen, kun seksiasiat ovat alkaneet kiinnostaa, ja jos haluaa löytää tuosta ikäluokasta suhteellisen kokemattoman naisen, on tällainen nainen lähes väistämättä sellainen, jota ei seksi niin kiinnosta. Ei kukaan voimakkaasti seksuaalinen nainen (tai mies) huvikseen pihtaile kymmentä vuotta. Edeltävien seurustelusuhdeiden pituudesta ja suhtautumisesta irtosuhteisiin riippuen kumppaneita väistämättä on kertynyt useampia.
[/quote]Voimakas seksuaalisuus ei tarkoita sitä, että ihminen on vain silkkaa himoa ilman kontrollia ja rajoja. Olen hyvin seksuaalinen mies, mutta minulla on samalla hyvin vahva itsekuri.

Vierailija
11/56 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 11:26"]

Naisen, joka on seksin suhteen päällisin puolin pidättyväinen mutta oikean miehen löydettyään paljastuu villipedoksi, saaminen on varsin epärealistine odotus. Nykyään avioidutaan lähellä 30 ikävuotta, siis yli kymmenen vuotta sen jälkeen, kun seksiasiat ovat alkaneet kiinnostaa, ja jos haluaa löytää tuosta ikäluokasta suhteellisen kokemattoman naisen, on tällainen nainen lähes väistämättä sellainen, jota ei seksi niin kiinnosta. Ei kukaan voimakkaasti seksuaalinen nainen (tai mies) huvikseen pihtaile kymmentä vuotta. Edeltävien seurustelusuhdeiden pituudesta ja suhtautumisesta irtosuhteisiin riippuen kumppaneita väistämättä on kertynyt useampia.

[/quote]

Kolmekymppiseksi mennessä on useimmille kertynyt kokemuksia, toki. Ei kai tässä keskustelussa neitsytvaimoista sentään puhuta.

Mutta kokemuksien määrä tai aloitusajankohta ei naisilla kuitenkaan korreloi himokkuutta, vaan jopa päinvastoin. Vastikään uutisoitiin tutkimuksesta, jonka mukaan 20-vuotiaana neitsyytensä menettäneillä oli aikuisiällä enemmän ja tyydyttävämpää seksiä kuin 15-vuotiaana aloittaneilla. Eli täsä puhutaan just siitä vaimomatskusta, jolla on itsetunto ja elämänhallinta kohdallaan.

Vierailija
12/56 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 11:18"]

[/quote]

Miten ne radalla tiesi, että olet empaattinen ja järkevä? Minä olen huomannut, että ulkonäöltään tietynlaiset naiset ovat vaimomatskua ja luonteella ei ole mitään merkitystä, jos äärimmäisyydet jätetään pois. Ei saa olla liian kauniin tai erilaisen näköinen vaan mitä tavallisempi, mutta silti nätti, niin sitä parempi.

[/quote]

Olin ja olen persoonallisen näköinen, en perinteisellä tavalla kaunis. En flirttaillut, en tanssinut, join kohtuullisesti, olin aina valmis puhumaan politiikasta, tieteestä, taiteesta, ym. En pilkannut ketään mutten keimaillutkaan. Kukaan ei halunnut sänkyyn, mutta kymmenet olisivat halunneet seuraavana päivänä selvin päin kävelylle. 

Vierailija
13/56 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 11:33"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 11:26"]

[/quote]

Kolmekymppiseksi mennessä on useimmille kertynyt kokemuksia, toki. Ei kai tässä keskustelussa neitsytvaimoista sentään puhuta.

Mutta kokemuksien määrä tai aloitusajankohta ei naisilla kuitenkaan korreloi himokkuutta, vaan jopa päinvastoin. Vastikään uutisoitiin tutkimuksesta, jonka mukaan 20-vuotiaana neitsyytensä menettäneillä oli aikuisiällä enemmän ja tyydyttävämpää seksiä kuin 15-vuotiaana aloittaneilla. Eli täsä puhutaan just siitä vaimomatskusta, jolla on itsetunto ja elämänhallinta kohdallaan.
[/quote]

Olen kyllä samaa mieltä siitä, että holtiton ympäriinsä paneskeleminen (sen paremmin naisten kuin miestenkään kohdalla) ei kerro niinkään seksuaalisen halun voimakkuudesta vaan muiden tarpeiden, kuten huomion hakemisen, epätoivoisesta tyydyttämisestä. Kuitenkin se, mikä katsotaan sopivaksi määräksi kumppaneita naiselle ja miehelle, tuntuu ihannekumppanin kriteeristössä vaihtelevan. Miehelle "sallitaan" suurempi määrä kumppaneita. Eikö oletusarvon kuitenkin tulisi olla, että libidoltaan samantasoisella miehellä ja naisella on sama määrä kumppaneita?

Vierailija
14/56 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 11:33"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 11:26"]Naisen, joka on seksin suhteen päällisin puolin pidättyväinen mutta oikean miehen löydettyään paljastuu villipedoksi, saaminen on varsin epärealistine odotus. Nykyään avioidutaan lähellä 30 ikävuotta, siis yli kymmenen vuotta sen jälkeen, kun seksiasiat ovat alkaneet kiinnostaa, ja jos haluaa löytää tuosta ikäluokasta suhteellisen kokemattoman naisen, on tällainen nainen lähes väistämättä sellainen, jota ei seksi niin kiinnosta. Ei kukaan voimakkaasti seksuaalinen nainen (tai mies) huvikseen pihtaile kymmentä vuotta. Edeltävien seurustelusuhdeiden pituudesta ja suhtautumisesta irtosuhteisiin riippuen kumppaneita väistämättä on kertynyt useampia.
[/quote]Voimakas seksuaalisuus ei tarkoita sitä, että ihminen on vain silkkaa himoa ilman kontrollia ja rajoja. Olen hyvin seksuaalinen mies, mutta minulla on samalla hyvin vahva itsekuri.
[/quote]Kyllä, ja juuri tämä on edellytys intohimolle. Intohimo on konflikti halun ja rajojen välillä. Jos maailma olisi sellainen, että aseksuaalit eivät sekstaa koskaan ja seksuaalit sekstaavat koko ajan, intohimo olisi merkityksetöntä... Konfliktia, ristiriitaa ei tule.

Vierailija
15/56 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 11:46"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 11:33"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 11:26"] Naisen, joka on seksin suhteen päällisin puolin pidättyväinen mutta oikean miehen löydettyään paljastuu villipedoksi, saaminen on varsin epärealistine odotus. Nykyään avioidutaan lähellä 30 ikävuotta, siis yli kymmenen vuotta sen jälkeen, kun seksiasiat ovat alkaneet kiinnostaa, ja jos haluaa löytää tuosta ikäluokasta suhteellisen kokemattoman naisen, on tällainen nainen lähes väistämättä sellainen, jota ei seksi niin kiinnosta. Ei kukaan voimakkaasti seksuaalinen nainen (tai mies) huvikseen pihtaile kymmentä vuotta. Edeltävien seurustelusuhdeiden pituudesta ja suhtautumisesta irtosuhteisiin riippuen kumppaneita väistämättä on kertynyt useampia. [/quote] Kolmekymppiseksi mennessä on useimmille kertynyt kokemuksia, toki. Ei kai tässä keskustelussa neitsytvaimoista sentään puhuta. Mutta kokemuksien määrä tai aloitusajankohta ei naisilla kuitenkaan korreloi himokkuutta, vaan jopa päinvastoin. Vastikään uutisoitiin tutkimuksesta, jonka mukaan 20-vuotiaana neitsyytensä menettäneillä oli aikuisiällä enemmän ja tyydyttävämpää seksiä kuin 15-vuotiaana aloittaneilla. Eli täsä puhutaan just siitä vaimomatskusta, jolla on itsetunto ja elämänhallinta kohdallaan. [/quote] Olen kyllä samaa mieltä siitä, että holtiton ympäriinsä paneskeleminen (sen paremmin naisten kuin miestenkään kohdalla) ei kerro niinkään seksuaalisen halun voimakkuudesta vaan muiden tarpeiden, kuten huomion hakemisen, epätoivoisesta tyydyttämisestä. Kuitenkin se, mikä katsotaan sopivaksi määräksi kumppaneita naiselle ja miehelle, tuntuu ihannekumppanin kriteeristössä vaihtelevan. Miehelle "sallitaan" suurempi määrä kumppaneita. Eikö oletusarvon kuitenkin tulisi olla, että libidoltaan samantasoisella miehellä ja naisella on sama määrä kumppaneita?

[/quote]

Minä näkisin, että libidon määrä ei suoranaisesti liity kumppanien määrään. Libidoa voi toteuttaa monin tavoin, yksinkin. Jos on esimerkiksi homoseksuaali pikkukaupungissa, liikuntavammainen, uskovainen tai vaikka ihan vaan absolutisti yhteisössä jossa seksuaaliset lähentymiset tapahtuvat baarissa humalassa, vaikuttaahan se aivan varmasti libidon toteuttamiseen.

Miehille ehkä sallitaan suurempi määrä kumppaneita, mutta jos mies on heteroseksuaali, tarvitsee hän seksiaktiin myös naisen, joka haluaa aktin silläkin uhalla, että yhteiskunta tai yhteisö ei "katso sitä sopivaksi".

Mutta kaksinaismoralismia minäkin vastustan. T. Se vaimomateriaalivaimo.

Vierailija
16/56 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 11:18"]Mä en ole mies, mutta silloin kun siellä radalla olin, sain monet kerrat kuulla olevani vaimomatskua. Minun nähdäkseni se tarkoittaa ensisijaisesti sitä, että nainen on järkevä, empaattinen ja itsetunnoltaan normaali. Aika moni "ei-vaimomateriaaliin" liittyvä ominaisuus liittyy itsetunnon ja impulssien hallintaan, ja sama pätee myös miehiin ja siihen, ovatko he "aviomiesainesta". Kyse on siis elämänhallinnasta. Niin kuin esimerkiksi tuo himokkuus, mikä edellä mainittiin. Kukaan ei halua puolisoa, joka on himokas ja jolla on heikko impulssien hallinta. Eihän sellaista voi jättää viikon työmatkan ajaksi yksin, kun lähtee niitä himojaan toteuttamaan. Aviomies- tai vaimoainesta oleva ihminen voi olla himokas, mutta hän voi tarvittaessa pistää ne himonsa syrjään vaikka perheenlisäykseen liittyvistä syistä, eikä se romuta hänen suhdettaan tai minäkuvaansa.  [/quote]Nimenomaan! Kiltti mutta himokas nainen ei vihaa seksiä, päinvastoin. Mutta hän osaa rajoittaa ja säädellä sitä. Hyvin, hyvin tärkeä ominaisuus pitkässä suhteessa ja myös inhimillisesti.

[/quote]

Ihmisen on hyvä osata rajoittaa omia tarpeitaan, ymmärtää että niille on aikansa ja paikkansa. Ei kukaan halua kumppania, jolle minäminäminä on aina tärkein, oli kysymys seksistä, rahankäytöstä, ruoasta, vapaaillasta tai mistä tahansa. Mutta kumppanin tarpeita olisi hyvä osata lukea, kunnioittaa ja toteuttaa. Tähänkin pätee kaunis ajatus: tee toiselle niin kuin soisit itsellesi tehtävän.

Ihannetilanne on, että kumppaneilla on samantasoinen libido. Mutta vaikka näin olisi, tuskin heillä koko ikäänsä tekee mieli juuri samalla sekunnilla. 

T. Vaimomateriaalivaimo 

Vierailija
17/56 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimomatksua on nainen, jonka persoonallisuus, elämänarvot ja tavoitteet sopivat yhteen omien kanssa, miellyttää seksuaalisesti ja romanttisesti, on hyvää seuraa ja jonka kanssa on luontevaa ja heppoa olla. Ei-vaimomatskua on nainen, joka ei täytä näitä kriteereitä. C-kysymystä en ymmärrä. Kaikki, jotka kelpaavat seurustlusuhteeseen, kelpaavat myös puolisoksi, kunhan suhde on riittävän vakaa ja kehittynyt.

Vierailija
18/56 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa erikoista, että vaimoksi halutaan mieluummin nätti&tavallinen kuin kaunis&näyttävä. Miksi? Eikö teillä miehillä ole riittävää itseluottamusta edustaa kaunottaren rinnalla?

Vierailija
19/56 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 12:09"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 11:28"]

[/quote]

Ihmisen on hyvä osata rajoittaa omia tarpeitaan, ymmärtää että niille on aikansa ja paikkansa. Ei kukaan halua kumppania, jolle minäminäminä on aina tärkein, oli kysymys seksistä, rahankäytöstä, ruoasta, vapaaillasta tai mistä tahansa. Mutta kumppanin tarpeita olisi hyvä osata lukea, kunnioittaa ja toteuttaa. Tähänkin pätee kaunis ajatus: tee toiselle niin kuin soisit itsellesi tehtävän.

Ihannetilanne on, että kumppaneilla on samantasoinen libido. Mutta vaikka näin olisi, tuskin heillä koko ikäänsä tekee mieli juuri samalla sekunnilla. 

T. Vaimomateriaalivaimo 
[/quote]Totta... Kunhan huomioinnissa ei mennä yksipuoliseksi toisen miellyttämiseksi ilman vastavuoroisuutta. Kummatkaan ääripäät lahnanunna-rietastelija ei ole ihannenaisen libidossa hyvä silloin kun on vakava juttu. Seksi ei onneksi yleensä olekaan asia, joka on joko täysillä päällä tai kokonaan pois päältä.

Vierailija
20/56 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmissa kommenteissa mainittiin sana Nätti. Lainaan tähän kohtaan Jukka-Pojan laulua aiheesta, joka saattaa avata nätin konseptia:

"Nätti tekee maailmaa nätimmäksi,

luonnollinen karisma on se niksi,
nätti osaa olla ihmisiksi,
nätistä ne kaikki tykkää siksi.

---

Nätti on käytännönläheinen,
nätti se on itsensä näköinen,
nätti ilman kalliita vaatteita,
nätti ilman saneltuja aatteita.

Nätti ei sekoa mainoksiin,
eikä juo itteään tainnoksiin,
nätti kävelee, nätti nousee bussiin,