Jännä kun itse aina kehuu muita, niin
kukaan ei koskaan anna mitään kehuja tai kohteliaisuuksia takasin. Mikähän siinäkin on? Jos esim kehun kavereiden ulkonäköä,tyyliä yms, niin kukaan ei sano mulle mitään koskaan.
Kommentit (43)
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 08:37"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 08:36"]Itse myös kehun esim treffeillä miestä. Mutta en ole koskaan saanut mitään kehuja itse. ap [/quote] no oliskohan sussa jotakin vikana?
[/quote]Öö, miten toisessa ihmisessä voi nähdä vain vikoja?? Sillon vika on kylläkin siinä toisessa osapuolessa ap
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 08:31"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 08:30"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 08:24"]AI se menee niin että pitää saada vasta " lahja" sanoistaan?! En minä ainakaan miehelleni vastaa samalla lailla, jos hän vaikka sanoo et sulla on tiukka pi**u, ni kiitos niin sullakin :D
[/quote]
No kokeile vaikka vastata, että hyvä et mulla on tiukka koska sulla on niin pieni et ei muuten tuntuis missään. Vai mitä?
[/quote] miks pitäs valehdella ku sillä on iso?!
[/quote]
No sit kannattaa sanoa et kulta sul on niin ihanan iso ja se tuntuu mahtavalta.
Oliko tarpeeksi väännetty rautalangasta? Kehuun vastataan kehulla koska siitä tulee kaikille parempi mieli eikä maksa mitään.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 08:37"]
Jotenkin se tuntuu vaan niin teennäiseltä... jos joku sanoo mulle vaikka että voin kun sulla on nätti mekko, niin pitäisikö siis vastata, että kiitos, ja sulla on ihanat kengät/kampaus/laukku... (minkä nyt hätäpäissään siinä keksisi?)
[/quote]Kysyitkö multa?Lue kommenttini vastasin tähän jo ap
Älä tollasia mieti.. Jos itse kehut, sen pitäisi olla vilpitöntä. Ei niin, että odotat samaa takaisin. Jos vituttaa, että kehut paljon ja kaverit ei ikinä, niin älä sitten kehu, ei kukaan pakota. Tulee mieleen narsisti tuttuni, joka aina suuttuu, jos ihmiset ei jälkeenpäin monta kertaa kiittele ja kehu jotain heille annettua lahjaa....
Mä kehun esim. työpaikalla naistyökavereiden hiusten leikkuuta ja väriä, koruja, joskus vaatteita.. En odota mitään takaisin. Tulee vaan sanottua ääneen, jos huomaan jotain uutta ja se näyttää kaverilla hyvältä? Kiva vaan, jos sille tulee hyvä mieli.
Minä olen nyt kypsemmässä iässä alkanut antamaan spontaaneja kehuja silloin, kun aihetta on. En siis keksimällä keksi vaan jos esim. työkaverilla on kiva kampaus, niin mainitsen siitä. Olen huomannut, että moni saa tästä hyvän mielen. Olen yrittänyt tyttärillenikin opettaa, että tällaisilla pienillä eleillä saattaa saada kaverin paremmalle mielelle. En odota itse kyllä kehuja keltään, mutta niitä kyllä aina silloin tällöin tulee takasinkin :)
Jotkut eivät vaan osaa kehua. Mä kanssa kehun paljon mutta vain aiheesta. Ja saan itsekin aina silloin tällöin kehuja ja otan ne sitten kursailematta vastaan. :)Siis sanon vaikka kiitos,tykkään itsekin tästä.
Lapsesta saakka meille opetaan, että toisen ulkonäköä ei saa haukkua niin kuinka moni vanhempi siihen sitten lisää, että kehua kyllä saa. Tulisiko ihan kasvatuksesta, että ulkonäköön liittyivä asioita ei saa kommentoida?!
Olen aina vilpitön kehuissani. Olisiko sitten niin ettei niitä tulkita vilpittömiksi. Sillon mun kaverti ei kyllä tunne minua. Luulevat että olen tunnekylmä älykkö, koska näytän siltä. Aika ennakkoluuloista. ap
Voihan sekin olla, että jos olet hyvin itsevarma sekä vielä kaunis, kaverit voi olla vähän kateellisia ja/tai ei näe aihetta kehua sen takia... Mutta enpä tiedä, jos et ikinä saa kehuja, yhtään mistään..
Kehujen tarkoitus on tuottaa kuulijalleen hyvää mieltä, eikä kai niitä pidä sen kummemmin "ottaa tosissaan". Mielestäni se on enemmän ns. small talkia. Jos joku on käynyt kampaajalla ja siitä kertoo, että kattokaa kävin kampaajalla. Niin vaikka katsojan mielestä lopputulos olisi millainen, niin ainahan sitä sanotaan että onpa kiva!
Jos joku ottaa liian tosissaan kaikki kuulemansa, voi syntyä vääriäkin luuloja, tyyliin: kyllä kaikki ovat tykänneet/kehuneet (kampausta, vaatetusta jne) > voi olla että ihminen ryhtyy väärässä luulossa pukeutumaan aina tietyllä tyylillä - kun on kehuttu. Tai kehutaan, että juu hienosti laulat/soitat, ja kehuttava luuleekin oikeasti että hyvin menee - vaikka kehut olisivatkin vain kohteliaisuudella sanottuja ei-totuuksia.
Ei siis kannata ottaa liian vakavasti tällaista kehu-keskustelua, useimmiten kehuja heitellään ihan vaan ilman syytä, kohteliaisuudesta.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 08:51"]
Voihan sekin olla, että jos olet hyvin itsevarma sekä vielä kaunis, kaverit voi olla vähän kateellisia ja/tai ei näe aihetta kehua sen takia... Mutta enpä tiedä, jos et ikinä saa kehuja, yhtään mistään..
[/quote]Ei siis kyllä heitä enemmän esim isketään ja kehutaan miestenkin toimesta. Kuten sanottu en perusta mun istevarmuutta ulkoisiin asioihin,vaikkakin pidän itseäni kauniina ap
Mun täytyy olla aina niin vahva. Niin vahva. Mitä jos mä luhistun. Ja ne sanoo, ei ois koskaan uskonu sehän on niin kova ja kylmä. ap
Muntyyliset naiset on just niitä jotka tappaa ittensä viimeistäää keski-ikäsinä. ap
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 09:10"]Muntyyliset naiset on just niitä jotka tappaa ittensä viimeistäää keski-ikäsinä. ap
[/quote] kuulostat ihan marttyyri naiselle ja heille ei ole vientiä, eikä heille halua olla ystävällinen. Tai sitten olet narsisti.
En oikein pidä ulkonäkökehuista. Joillakin naisilla on tapana usein sanoa, että on kiva tukka tai kengät, ja toki kiitän, mutta en vastaa kehuilla. Koen ulkonäön kommentoinnin kiusallisena ja tungettelevana, varsinkin jos kyseessä on työkaveri eikä kukaan sen läheisempi. Joku on ehkä tästä vastakehujen puutteesta loukkaantunutkin, ja saatan olla naisena viallinen yksilö, mutta toivoisin muiden kohtelevan minua kuin minä heitä. Avulias ja ystävällinen kyllä olen.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 08:18"]
kukaan ei koskaan anna mitään kehuja tai kohteliaisuuksia takasin. Mikähän siinäkin on? Jos esim kehun kavereiden ulkonäköä,tyyliä yms, niin kukaan ei sano mulle mitään koskaan.
[/quote]
Joku epävarmempi ihminen voi myös hämmentyä kehusta niin että hiljenee. Mutta etkai itse tuota harrasta vaan siksi että saat itse kehuja? Itse ainakin kehun vain jos on tarvetta mutta myös siksi että mulle on toitotettu lapsena sitä, että jos on jotain hyvää sanottavaa niin se pitää sanoa koska sillä voi pelastaa jonkun päivän.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 09:13"]
En oikein pidä ulkonäkökehuista. Joillakin naisilla on tapana usein sanoa, että on kiva tukka tai kengät, ja toki kiitän, mutta en vastaa kehuilla. Koen ulkonäön kommentoinnin kiusallisena ja tungettelevana, varsinkin jos kyseessä on työkaveri eikä kukaan sen läheisempi. [/quote]
Voisitko vähän selittää enemmän miksi kehut on kiusallisia ja tungettelevia? Tai miltä ne sinusta siis tuntuu?
Harmi, jos työkaverini vaikka ajattelisi noin ja kuvittelen sen olevan ok, että piristän häntä..
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 09:06"]Mun täytyy olla aina niin vahva. Niin vahva. Mitä jos mä luhistun. Ja ne sanoo, ei ois koskaan uskonu sehän on niin kova ja kylmä. ap
[/quote]
Kuulostaa ihan joltain Maija Vilkkumaan biisiltä. :DDd
Ap,
olen huomannut, että monelle ihmiselle ystävyys on ns valtapeliä. Jos kehut Marjaliisaa, Marjaliisa kuvittelee olevansa yläpuolellasi ja ylpistyy, haluaa pitää paikkansa eikä kehu sinua. Marjaliisasta tulee leuhka kun vihdoinkin joku huomaa hänen erityislaatuisuutensa (vaikka kehuisitkin vain siksi, että hän näyttää väsyneeltä, masentuneelta tms).
Tähän auttaa kaksi asiaa:
1. että yleisesti kehuisimme toisiamme enemmän, ettei tarvitsisi ihan leuhkaksi alkaa jos joku joskus kehuu tukkaa.
2. Älä ap kehu ihmisiä, joilla on taipumusta olla itsekkäitä
3. Älä kehu Suomessa ihmisiä. Se ei kuulu tapoihin ja aiheuttaa hämmennystä kateellisuuden mekasta (mitä toikin haluaa kun kehuu? Vittuileeko tuo kun kehuu vaatteita?)
Terkut Usasta!;)
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 08:31"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 08:30"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 08:24"]AI se menee niin että pitää saada vasta " lahja" sanoistaan?! En minä ainakaan miehelleni vastaa samalla lailla, jos hän vaikka sanoo et sulla on tiukka pi**u, ni kiitos niin sullakin :D [/quote] No kokeile vaikka vastata, että hyvä et mulla on tiukka koska sulla on niin pieni et ei muuten tuntuis missään. Vai mitä? [/quote] miks pitäs valehdella ku sillä on iso?!
[/quote]
Se tarkoittaa sitä että sullakin on iso viemäri.