Miksi naisellisuus on niin suuri tabu Suomessa?
Harva suomalainen nainen uskaltaa olla perinteisen naisellinen. Täällä jos joku uskaltaa erottua tästä toppatakki/tuulipukuväestä niin katsotaan pitkään ja vihaisesti. Tukkakin pitää kyniä lyhyeksi heti kun ikää alkaa tulla, ettei vain muut mammat katsele kateellisena.
Kommentit (482)
Miten niin on, ap?
Itse käytän vyötärökorsettia, korkokenkiä käytännössä aina kun kenkiä käytän (urheilu poislukien), seksikkäitä mekkoja ja ylipäätänsä puen todella naisellisesti. Panostan ulkonäkööni ja laseroinut karvani pois.
N23, Tampere.
Vierailija kirjoitti:
"Ehkä materiaalit on pikkasen muuttuneet, mutta joka tapauksessa sellaisia mistä lie muovista tehtyjä ulkoiluvaatteita. En tiedä, ehkä jossain ihmiset pukeutuu paremmin. Täällä ainakin kaikki pukeutuu tuollaisiin"
En tiedä, missä on täällä, mutta meilläpäin, pääkaupunkiseudulla, on kaikenkirjavaa pukeutumista.
Mutta edelleen näissä keleissä on ihan fiksua pukeutua mukavasri ja lämpimästi. Kesällä sit näkee mekkoja ja paljaita sääriä, niitä kaipaaville.
Juu pks-alueella varmaan yleisesti kiinnitetään vähän enemmän huomiota pukeutumiseen kuin täällä maalla.
Mä pystyn olemaan naisellinen silloin kun kuljen verkkareissa ja silloin kun puen mekon päälle. Se on naiseutta prhaimmillaan. Vapaus valita. Rakastan nähdä erilaisia naisia, rokkaamassa omaa tyyliään. Olisi tylsää ja aika karua jos elettäisiin yhteiskunnassa jossa naisten pitäisi pukeutua vain sovinistien mielyttämisen mukaan 50-luvun tyyliin. Ei ole mitään vikaa pukeutua niin, mutta sama nainen voi myös pukeutua eri tavoin eri tilaisuuksiin. Aina ei ole mekkoa päällä ja korkkareita jalassa. Toisinaan ehkä on.
Lisäksi, rakastan miten Suomessa naiset leikittelevät eri tyylejä. Mekkoja on joka lähtöön, eikä vain perinteisiä 50-luvun mekkotyylejä. Sama pätee hiuksiin, mekkkeihin yms. Ihania asuateita näkee harva se päivä!:)
Miksi kukaan näistä, jotka väittävät että naisellisuuden suhtaudutaan tympeästi, tai että muut naiset kokevat heidät siksi uhkana, ei ole kertonut sitä mistä he ovat päätelleet muiden ihmisten tympeyden johtuvan nimenomaan naisellisuudesta?
Jos ihminen itse luulee että häntä kohtaan ollaan tympeitä syystä X, siitä tulee herkästi itseään toteuttava ennustus vaikka suurin osa ihmisistä olisi asian kanssa muuten ok, tai suhtautuisi positiivisesti.
Mä olen aina ollut hyvin moninainen nainen. Jos näin voisi sanoa. Samalla kun tykkään pukea tiimalasivartaloani korostavia asuja ja meikata, toisinaan rakastan pukea löysiä vaatteita ja pitää naamani täysin meikittä. En häpeä kulkea missään asussa tai tyylissä. Elän itselleni. En muille. Kannattaisi sunkin ap kokeilla. Helpottaa kun ei lokeroi naisellisia ja miehekkäitä asioita. Voi vapaasti olla vaikka ihan vaan ihminen joka viihtyy eri tyyleissä.
Suomessa käytännöllisesti pukeutuu sekä miehet että naiset, mutta vain naisten pukeutumisesta valitetaan. Miksi? Se on tosi outoa. Väitän että vielä harvemmassa on tyylikkäästi pukeutuvat miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ehkä materiaalit on pikkasen muuttuneet, mutta joka tapauksessa sellaisia mistä lie muovista tehtyjä ulkoiluvaatteita. En tiedä, ehkä jossain ihmiset pukeutuu paremmin. Täällä ainakin kaikki pukeutuu tuollaisiin"
En tiedä, missä on täällä, mutta meilläpäin, pääkaupunkiseudulla, on kaikenkirjavaa pukeutumista.
Mutta edelleen näissä keleissä on ihan fiksua pukeutua mukavasri ja lämpimästi. Kesällä sit näkee mekkoja ja paljaita sääriä, niitä kaipaaville.
Juu pks-alueella varmaan yleisesti kiinnitetään vähän enemmän huomiota pukeutumiseen kuin täällä maalla.
Tai sitten on helpompi pitää oma tyyli, oli se mikä tahansa. Ehkä pienemmillä paikkakunnilla ajaudutaan helpommin yhtenäisempään tyyliin.
Suomalainen nainen on möreä ääninen isoluinen emakko.
Tuota vapaaehtoista lyhyttukkaisuutta en ymmärrä kyllä yhtään. Se ei sovi juuri kellekään naiselle ja näyttää usein melko karmealta. Mistäköhän tuollainenkin muoti on tullut?
Onko sinusta naisellisuus sitten korkokengissä ja minihameessa täydessä tällingissä keimalevasti sipsuttelua? Oletko katsonut kenties ikinä katsonut ulos ja tietoinen Suomessa vallitsevasta säätilanteesta? Ymmärtäisit silloin ehkä paremmin, miksi täällä jokainen järkevä, elääkseen muuta kuin seksityötä tekevä nainen, kuten mieskin, valitsee ennemmin pukea päälleen sen tuulipuvun/toppatakin eikä tuhlaa aamuisin turhaan aikaansa meikkaamiseen vaakaratasoräntäsateen huuhtoessa ne taivaan tuuliin. Noilla asioilla ei mielestäni ole mitään tekemistä todellisen naiseuden ja naisellisuuden kanssa vaan itse pidän sitä ennemminkin sisältä kumpuavana feminiinisenä hellyytenä, huolenpitona, lämpönä ja pehmeytenä, joita nainen osoittaa läheisiään kohtaan vaikkapa tarpomalla koiranilmallakin niissä säänmukaisissa ulkoilukamppeissaan kauppaan ostamaan perheelleen ruokaa tai töihin elättääkseen omalta osaltaan perhettään. Rakkaus on tekoja.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Suomen ilmasto ei anna suuriakaan mahdollisuuksia pukeutua naisellisesti kun talvi n ja tuulet viheltelee .
Muuten tykkään että suomalaiset naiset pukeutuvat henkilökohtaisesti ja jännästi! Uskaltavat käyttää värejä ,hattuja ym
Harmaa ja musta värikästä???
Olimme juuri päivällisellä ravintolassa ja tunsin itseni kanarianlinnuksi pulujen seassa - narikassa oli 2 värillistä takkia - minun karpalonpunainen villakangastakkini ja mieheni oranssi kevytunska
Salin puolella minun viininpunainen neulemekkoni ja viereisen pöydän 10v pikkutytön sininen mekko ainoat värilliset asut. No oli jollain vähän beessiä mutta sekään ei ole väri
Lestadialaisuus vaikuttaa. Se pitää tietää, kun menee työhaastatteluun. Joihinkin paikkoihin pääsee, jos on kynsilakkaa, ilman ei pääse ja sitten päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin on, ap?
Itse käytän vyötärökorsettia, korkokenkiä käytännössä aina kun kenkiä käytän (urheilu poislukien), seksikkäitä mekkoja ja ylipäätänsä puen todella naisellisesti. Panostan ulkonäkööni ja laseroinut karvani pois.
N23, Tampere.
Tuo on fetismiä ja huonoa itsetuntoa, ei naisellisuutta. Suosittelen lämpimästi terapiaa ja itsetunnon rakentamista luonnollista naisen kehoasi kohtaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googlaa tabu.
Voi muru, mitä koitat sanoa?
"Sana tabu tulee tongan kielestä ja tarkoittaa pyhää, kiellettyä.
Yleisemmin tabulla viitataan nykyisin johonkin kartettavaan tai kiellettyyn. Tabulla tarkoitetaan usein erityisesti jotain sukupuoliasioihin kuuluvaa sanaa, jota ei häveliäisyyssyistä mainita."
Ihanaa lässyttämistä🤮
Vierailija kirjoitti:
Suomessa käytännöllisesti pukeutuu sekä miehet että naiset, mutta vain naisten pukeutumisesta valitetaan. Miksi? Se on tosi outoa. Väitän että vielä harvemmassa on tyylikkäästi pukeutuvat miehet.
Miehiä ei kasvateta. Oma äitini on ollut minua kohtaan aggressiivinen jos olen yrittänyt edes pitää puoliani pahoinpitelyn ja väärinkohtelun edessä. Miehet sen sijaan saavat sanoa ja tehdä mitä haluavat ja niin tekevätkin
Mitähän mahtaa tarkoittaa perinteisen naisellinen? Oli mikä tahansa niin tuskin se on uskalluksesta kiinni vaan omasta halusta.
Jos tällä nyt tarkoitetaan jotain mekko päällä, korkokengät jalassa ja täydessä tällingissä liikkuvaa naista, niin tuo mailli ei kiinnosta. Jos joku (aika monikin ainakain meidän työpaikalla) haluaa sellainen olla, niin miksi siitä pitäisi olla vihainen. Jokainen tyylillään. Miksi itse olet jotenkin vihainen, jos joku ei vastaa sinun käsitystäsi "perinteisestä naisellisuudesta".
Vierailija kirjoitti:
Pukeutuisin naisellisesti, jos tälle varrelle (176cm) löytyisi kivoja ja söpöjä vaatteita. Mennään urheilukamoissa sitten siihen asti
Löytyy kyllä.
Pukeudun hyvin naisellisesti, meikkaan ja laitan hiukset joka päivä (myös kotipäivinä). Ainoastaan urheillessa tai pakkasessa ulkoillessa on "epänaiselliset" varusteet. Kukaan ei ole koskaan suhtautunut minuun vihamielisesti tämän takia tai olisin kokenut tämän olevan jotenkin tabu.
Niin ja lisäksi olen kunnon "wokettaja" eli eivät nekään sulje toisiaan pois.
Historiallisista syistä