Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisellisuus on niin suuri tabu Suomessa?

Vierailija
09.04.2022 |

Harva suomalainen nainen uskaltaa olla perinteisen naisellinen. Täällä jos joku uskaltaa erottua tästä toppatakki/tuulipukuväestä niin katsotaan pitkään ja vihaisesti. Tukkakin pitää kyniä lyhyeksi heti kun ikää alkaa tulla, ettei vain muut mammat katsele kateellisena.

Kommentit (482)

Vierailija
441/482 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suominaisilla pitkät makuupussimaiset talvitakit. Ei voi ees naisten peppuja katsella talviaikaan kun ne on peitetty pitkällä talvitakilla.

Suuntaahan valituksesi ulkomaille, sieltä ne toppatakkitrenditkin tulevat.

Vierailija
442/482 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska naiselliset naiset on heikkoja, joita miesten täytyy passata ja suomalaisista miehistä ei ole sellaiseen ylellisyyteen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/482 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan kuullut miten halventavasti miehet puhuvat naisellisista naisista?

"Taasko sun pitää tota tukkaa laittaa.. Taasko sun pitää ostaa meikkejä. Ette te naiset muusta ostaa puhua, kun kengistä ja meikkaamisesta. Voisitko sä laittaa vähemmän tota meikkiä. No mikä siinä pukeutumisessa taas kestää. "

Kuitenkin meikattu ja puunattu nainen kerää huomiota. Miehet haluavat että nainen on laitettu, mutta eivät halua tietää siitä eivätkä halua että se vie yhtään heidän rahaansa tai aikaansa.

Tiedoksi vaan että jo pelkät meikit on todella kalliita. 

Perusmeikit eivät ole kalliita. Ei puhuta edes kymmenistä euroista per kk, että saa ehostuksen päivittäin. Älkää antako miesten valittaa turhasta! Älkääkä suotta mustamaalatko muita naisia, jos itseä ei kiinnosta laittau

Varmaan nyt ihan riippuu siitä varallisuustasosta, että koetko jonkin kalliina vai et.

Minulle esim. pari kymppiä meikkiputelista kn sellainen, että pitää miettiä tarvitsenko sitä justnytheti.

Edellisessä liitossa sain kyräilyjä ostaessani jotain ihan vain itselleni, jopa ihan tarpeeseen tulleen talvitakin ja -kenkien (halvimmat talvilenkkarit, mitä vain löytyi) aiheuttivat vaatimuksen laskea tulot ja menot, etten vaan vedä välistä kun kerran varaa sillä lailla tuhlailla.

Eron jälkeen koen yhä syyllisyyttä ostaessani jotain "turhaa", elikkä jotain ulkonäön kohentajia itselleni.

Vierailija
444/482 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisellisuus... Kyllä minä pukeudun kauniisiin vaatteisiin, meikkaan ja laitan hiuksia... Olen mielestäni ihan kaunis päälle 30v. nainen. Mutta en koe silti olevani mikään "perinteinen nainen" sen varsinaisessa merkityksessä. Minä en alistu miehen alapuolelle tai ylipäänsä alenna itseäni. Olen opiskellut, olen hyväpalkkaisessa ammatissa, minulla on 2 lasta ja mies, joka arvostaa myös tasa-arvoa. Ei elellä mitään vanhanaikaisia "perinteisiä" rooleja.

Vierailija
445/482 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa pittää olla käytännöllinen, että pystyy ajamaan lehmät pois laitumelta sääsä ku säässä ja lypsämään kolmialkaselta jakkaralta ja kyntämään peltoa vaikka keskitalvella, puhumattakaan siitä, että puuut pittää hakata, että sauna lämpiäää ja mies saa maata krapulassa sohvalla ja ryypätä ja renkuttaa haitarimussiikkia.

>mies saa maata krapulassa sohvalla ja ryypätä ja renkuttaa haitarimussiikkia

Tää kyllä kuulostaa erittäin hyvältä suunnitelmalta!

T. mies

Vierailija
446/482 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bimboilu on kieroonkatsottu. Tabu ei sentään. Naisellisuus ei ole yhtä kuin bimboilu.

Vierailija
447/482 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnissa on aika perinteisiä naisia. On pitkät hiukset ja mekot. Toki alkavat niissäkin käydä harvinaisiksi.

Vierailija
448/482 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisellisuus voidaan määritellä lukemattomilla tavoilla. Ns perinteinen naisellisuus on vain yksi määritelmä, ei millään tavalla houkutteleva sellainen.

Jokainen määrittelee sen naiseuden itse ja siihen on turha kenenkään tulla aukomaan päätään.

Vierailija
449/482 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän olisi näky kun raahaisi tuolla kauppakassia korkkarit jalassa.mekko ja tekoturkis päällä,paljain päin korvat tulipunaisina, meikit viimasta poskia pitkin valuen,..

Tyylikkäitäkin talvivaatteita on naisille. Esim talvitakkeja on muitakin kuin tuulipuvun takki. Sukkahousujakin taitaa olla sellaisia paksumpia versioita joilla pärjää talvella ainakin jotenkin, ainakin yks ex-tyttöystävä käytti sellaisia. Kenkiä on muitakin kuin korkokenkiä jne.

Pukeudu toki miten tahdot, mutta onhan se nyt vähän kummallista sanoa etteikö valinnan varaa olis. Ja totta puhuen suurin osa miehistäkin pukeutuu niihin marketin talvitakkeihin + jotkut halvat kolitsihousut tms. 

Kukaan ei käytä TUULIPUKUA talvella. Käyttääkö enää muulloinkaan.

Ja mitä vtun väliä sillä sulle on, mi

Tämä. Kyllä minä olen mieheni mielestä seksikäs ulkoiluvaatteissa. Ihan kuule Haglöfsiä löytyy :D kun kuljen työmatkat kävellen tai pyörällä en todellakaan kekkuloi missään hameissa ja sukkiksissa, monesti työmatkalla käyn myös kaupassa ja hui kehtaan tuuli(kuori)- tai toppapuvussani sinne mennä, ei paljon kiinnosta jonkun ex-naisensa vaatteita muistelevan "herrasmiehen" mielipide. Juhliin en mene em. vaatteilla, mutta se nyt on asia erikseen ja aika itsestään selvä asia lähes 100 % suomalaisista.

Vierailija
450/482 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suominaisilla pitkät makuupussimaiset talvitakit. Ei voi ees naisten peppuja katsella talviaikaan kun ne on peitetty pitkällä talvitakilla.

Mulla on roikkuva, lättänä selluliitti perse. Teen palveluksen kaikille makuupussi takilla i.

Vierailija
451/482 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sä määrittelet naisellisuuden omien mieltymystesi mukaan (pukeutuminen ja hiukset). Naisellisuus on ihan jotain muuta, se on sitä miten nainen määrittää itseään.

On olemassa arkkityyppisen feminiinisiä ja maskuliinisia ominaisuuksia, naisellisuus ja miehekkyys eivät ole pelkästään subjektiivisia asioita, vaan ne pohjautuvat suurelta osin myös biologiaan.

Meikkaaminen ei ainakaan pohjaudu mihinkään biologiaan, eivätkä korkeat korot. Päinvastoin, paskot jalkasi vuosien saatossa.

Naisilta on vaan vaadittu puunaamista ja sitä että perse keikkuu kävellessä korkkareilla.

Naisilta on vaan vaadittu puunaamista ja sitä että perse keikkuu kävellessä korkkareilla.

Niin voisko se liittyä siihen parinvalintaan. Siis joskus aikanaan kun naisilla vielä oli syytä yrittää miellyttää mahdollisia kumppaneita

Vierailija
452/482 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole naisia. On vain naisenkaltaisia henkilöitä

Vierailija
453/482 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nuo pyllyhousut ja trikoot nyt sitten sitä perinteistä naisellisuutta. Ehkä

Vierailija
454/482 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole naisia. On vain naisenkaltaisia henkilöitä

Aika edistyksellistä ajattelua. Montako sukupuolta sun mielestä on olemassa

Vierailija
455/482 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudun naisellisesti 50-luvun tyyliin, olen pienikokoinen niin vintage mahtuu. Saan positiivista palautetta, myös niitä ikäviä katseita mutta se ei haittaa. Jokaisella on oikeus olla millainen haluaa. Teen myös "miesten töitä" traktorihommat, korjaukset ja polttoopuut eli en ole naisellinen sillein kuin jotkut sen ymmärtävät. Naisellisuutta on myös tietynlainen vahvuus ja itsenäisyys, ettei välitä sterotypioista. 

Vierailija
456/482 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pukeudun naisellisesti 50-luvun tyyliin, olen pienikokoinen niin vintage mahtuu. Saan positiivista palautetta, myös niitä ikäviä katseita mutta se ei haittaa. Jokaisella on oikeus olla millainen haluaa. Teen myös "miesten töitä" traktorihommat, korjaukset ja polttoopuut eli en ole naisellinen sillein kuin jotkut sen ymmärtävät. Naisellisuutta on myös tietynlainen vahvuus ja itsenäisyys, ettei välitä sterotypioista. 

Jännä miten miehekkyyteen ja naisekkuuteen voidaan laittaa täysin samoja ominaisuuksia.

Vierailija
457/482 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sä määrittelet naisellisuuden omien mieltymystesi mukaan (pukeutuminen ja hiukset). Naisellisuus on ihan jotain muuta, se on sitä miten nainen määrittää itseään.

On olemassa arkkityyppisen feminiinisiä ja maskuliinisia ominaisuuksia, naisellisuus ja miehekkyys eivät ole pelkästään subjektiivisia asioita, vaan ne pohjautuvat suurelta osin myös biologiaan.

Meikkaaminen ei ainakaan pohjaudu mihinkään biologiaan, eivätkä korkeat korot. Päinvastoin, paskot jalkasi vuosien saatossa.

Niin voisko se liittyä

Eläinmaailmassa yleensä koiras koreilee, mutta ei niin että sen jalat menee huonoon kuntoon vuosien saatossa. Tämä on ihan tutkittu juttu korkkareista. Meikit sitten tekevät hallaa iholle ja silmille.

En vaan tajua miksi valitetaan siitä ehostavatko naiset vai eivät, kun suomimiehet itse eivät laittaudu mitenkään. Ei edes vaatteiden suhteen.

Vierailija
458/482 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän olisi näky kun raahaisi tuolla kauppakassia korkkarit jalassa.mekko ja tekoturkis päällä,paljain päin korvat tulipunaisina, meikit viimasta poskia pitkin valuen,..

Tyylikkäitäkin talvivaatteita on naisille. Esim talvitakkeja on muitakin kuin tuulipuvun takki. Sukkahousujakin taitaa olla sellaisia paksumpia versioita joilla pärjää talvella ainakin jotenkin, ainakin yks ex-tyttöystävä käytti sellaisia. Kenkiä on muitakin kuin korkokenkiä jne.

Pukeudu toki miten tahdot, mutta onhan se nyt vähän kummallista sanoa etteikö valinnan varaa olis. Ja totta puhuen suurin osa miehistäkin pukeutuu niihin marketin talvitakkeihin + jotkut halvat kolitsihousut tms. 

Niin, sitähän tuo edellinen just sanoi, et hassua olis korkkareissa ym.

"Ehkä materiaalit on pikkasen muuttuneet, mutta joka tapauksessa sellaisia mistä lie muovista tehtyjä ulkoiluvaatteita. En tiedä, ehkä jossain ihmiset pukeutuu paremmin. Täällä ainakin kaikki pukeutuu tuollaisiin"

En tiedä, missä on täällä, mutta meilläpäin, pääkaupunkiseudulla, on kaikenkirjavaa pukeutumista.

Mutta edelleen näissä keleissä on ihan fiksua pukeutua mukavasri ja lämpimästi. Kesällä sit näkee mekkoja ja paljaita sääriä, niitä kaipaaville.

Vierailija
459/482 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tabu? Onko? Mitä oikein tarkoitat naisellisuudella?

Minä ainakin koen olevani erittäin naisellinen, enkä minkäänlainen tabu. Mitä sulle ap tarkoittaa perinteinen naisellisuus? Suomessahan se on jotain aika ankeaa, ainakin itse mieluummin olen modernin naisellinen kuin torpan emäntämäinen ;)

Mulle naisellisuus on esimerkiksi: herkkyyttä, lempeyttä, pehmeyttä, lämpöä yhdistettynä uskomattomaan voimaan ja sitkeyteen. Synnyttävä nainen, vauvaa hellivä nainen ovat naisellisuutta äärimillään.

Vierailija
460/482 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Airmmilla vuosisadoilla meikkaaminen ja korkea korot olivat miesten juttu. Silloin naisten nilkat eivät saaneet näkyä. Sit oli kulttuuri, jossa naisten jalkaterät typistettiin, koska miehet tykkäs pienistä jaloista.

Aika kulttuuriaidonnaisia ovat käsitykset naisellisuudesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan