Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työntekijä suhteessa asiakkaaseen..

Vierailija
01.10.2015 |

Onko tuollainen rangaistavaa? Jos miettii vaikka eri aloja. Sairaanhoitaja - potilas, Päihdetyöntekijä - asiakas...Yritin etsiä aiheesta tietoa, mutta en löytänyt paljoa. Ja jos puhutaan täysi-ikäisestä henkilöstä molemmin puolin. Tietoa? Kokemusta täällä? Tulisiko potkut? Moraalisesti ei kyllä ole oikein.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettiny tuota. Eikös ole vaikea muuttaa tuota asetelmaa?

Vierailija
2/35 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vankeustuomio uhkaa. Siinä joutuu myös koko kansan eteen selittelemään mitä tuli tehtyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa paikassa peruste irtisanomiselle

Vierailija
4/35 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 22:42"]Vankeustuomio uhkaa. Siinä joutuu myös koko kansan eteen selittelemään mitä tuli tehtyä.

[/quote] Ei kait? Ei voi olla, potkut kuulostaa järkevämmältä. Ja joku merkintä. Omasta mielestä on moraalitonta olla suhteessa asiakkaaseen. Sen ymmärrän, että vaikka sairaanhoitaja kohtaa työssä asiakkaan, lyhyt hoitosuhde tai vaikka ohimennen ja pyydetään treffeille, mutta se menee yli jos on suhteessa oikeasti apua tarvitsevaan asiakkaaseen. Hoitaja tavallaan vaarantaa asiakkaan paranemisen.

Vierailija
5/35 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 22:44"]Monessa paikassa peruste irtisanomiselle
[/quote] Jep noin sen itse myös näkisin, mikä hoitaja se sellainen on joka sekaantuu omaan potilaaseen. Ja kuka haluaa edes ottaa tuon riskin.

Vierailija
6/35 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen ole mitään lakia. Saahan sitä vaikka ottaa pikkujouluissa pomolta poskeen tai panna asiakasta työmatkalla. Mun mies on mun entinen asiakas. Olin opiskeluaikana kaupan kassalla ja tavattiin baarissa!

Vierailija
7/35 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 22:45"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 22:42"]Vankeustuomio uhkaa. Siinä joutuu myös koko kansan eteen selittelemään mitä tuli tehtyä.   [/quote] Ei kait? Ei voi olla, potkut kuulostaa järkevämmältä. Ja joku merkintä. Omasta mielestä on moraalitonta olla suhteessa asiakkaaseen. Sen ymmärrän, että vaikka sairaanhoitaja kohtaa työssä asiakkaan, lyhyt hoitosuhde tai vaikka ohimennen ja pyydetään treffeille, mutta se menee yli jos on suhteessa oikeasti apua tarvitsevaan asiakkaaseen. Hoitaja tavallaan vaarantaa asiakkaan paranemisen.

[/quote]Joo joo, onhan näitä jatkuvasti lehdissä: "sairaanhoitaja kävi treffeillä potilaansa kanssa -> passitettiin vankilaan kulkematta lähtöruudun kautta" ja "lääkäri ihastui potilaaseen -> elinkautinen uhkaa" Yksi paha on myös "kelan työntekijä MENI NAIMISIIN asiakkaan kanssa -> elinkautinen, siirretään Venäjälle kärsimään rangaistustaan"

Vierailija
8/35 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ajatellaan asiakas, joka on vaikka narkomaani, niin onko se oikein jos hoitaja solmii seksuaalisen suhteen asiakkaaseen? Ei se voi olla oikein. Se on moraalisesti paheksuttavaa. Tai vaikka terapeutti, joka yrittää iskeä omaa asiakasta käynnin aikana? Moraalitonta ja törkeätä. Sama asia jos riisuudut vaikka hierojalla ja tulet isketyksi samaan aikaan...Ammattitaidotonta!

Vierailija
9/35 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 22:49"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 22:45"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 22:42"]Vankeustuomio uhkaa. Siinä joutuu myös koko kansan eteen selittelemään mitä tuli tehtyä.   [/quote] Ei kait? Ei voi olla, potkut kuulostaa järkevämmältä. Ja joku merkintä. Omasta mielestä on moraalitonta olla suhteessa asiakkaaseen. Sen ymmärrän, että vaikka sairaanhoitaja kohtaa työssä asiakkaan, lyhyt hoitosuhde tai vaikka ohimennen ja pyydetään treffeille, mutta se menee yli jos on suhteessa oikeasti apua tarvitsevaan asiakkaaseen. Hoitaja tavallaan vaarantaa asiakkaan paranemisen.

[/quote]Joo joo, onhan näitä jatkuvasti lehdissä: "sairaanhoitaja kävi treffeillä potilaansa kanssa -> passitettiin vankilaan kulkematta lähtöruudun kautta" ja "lääkäri ihastui potilaaseen -> elinkautinen uhkaa" Yksi paha on myös "kelan työntekijä MENI NAIMISIIN asiakkaan kanssa -> elinkautinen, siirretään Venäjälle kärsimään rangaistustaan"
[/quote] Mitähän lehteä luet? Laita lasit päähän niin tulee otsikot oikein luettua.

Vierailija
10/35 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. Itse seurustelen harrastusseurani ohjaajan kanssa. Kyllä sekin mietitytti kun olin alkeiskurssillla ja miesystäväni yksi ohjaajista että onko sopivaa jos jotain yntyy, ihastusta kun oli ilmassa. Mutta niin, kurssin jälkeen seuran jutuissa pyörittiin ja sit yhdellä leirillä suudeltiin ja siitä asti seurusteltu. Ei oo kukaan sanonut mitään asiasta. Seurn pj:ltä vähän mietittiin että tuleeko jotain kommenttia mut ei oo sanonut kummallekaan mitään. Ja siis ollaan samanikäisiä ja molemmat aikuisia, ymmärrän että jos olis ollut niin että olisin ollut alaikäinen ja ko tyyppi aikuinen tilanne olis ollut ihan eri. :D

Vierailija
11/35 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai lyhyissä asiakassuhteissa voida kieltää seurustelua. Ehkä moraalitonta ja varoituksen paikka, jos pitkäaikaisessa asiakassuhteessa ryhtyy romanttiseksi. Fiksu työntekijä (vaikka siellä hoitoalalla) pyytää siirtoa toiseen työhön, jos haluaa seurustella luvan kanssa.

Työpaikalla kuitenkin edustetaan työnantajaa. Tilanne voi muuttua vaikeaksi, jos työn kautta seurustellaan ja erotaan projektin aikana. Saattaa tehdä hallaa vaikka bisnesmaailmassa.

Vierailija
12/35 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään tuttu/työkaveri sekaantunut asiakkaaseen? Siten, että potkut tuli ja paheksuntaa päälle? Alasta riippuu. Psyykkisillä aloilla, missä hoidetaan ihmisen mielenterveyttä, niin ehdoton EI!

Vierailija
13/35 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 22:53"]No jaa. Itse seurustelen harrastusseurani ohjaajan kanssa. Kyllä sekin mietitytti kun olin alkeiskurssillla ja miesystäväni yksi ohjaajista että onko sopivaa jos jotain yntyy, ihastusta kun oli ilmassa. Mutta niin, kurssin jälkeen seuran jutuissa pyörittiin ja sit yhdellä leirillä suudeltiin ja siitä asti seurusteltu. Ei oo kukaan sanonut mitään asiasta. Seurn pj:ltä vähän mietittiin että tuleeko jotain kommenttia mut ei oo sanonut kummallekaan mitään. Ja siis ollaan samanikäisiä ja molemmat aikuisia, ymmärrän että jos olis ollut niin että olisin ollut alaikäinen ja ko tyyppi aikuinen tilanne olis ollut ihan eri. :D
[/quote] No tuo on kevyttä. Harrastuksen kautta, mutta työ missä ihminen on koulutettu monen vuoden ajalta, ja työssä luottamuksen rakentaminen on se juttu, niin asian suhde muuttuu.

Vierailija
14/35 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 22:57"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 22:53"]No jaa. Itse seurustelen harrastusseurani ohjaajan kanssa. Kyllä sekin mietitytti kun olin alkeiskurssillla ja miesystäväni yksi ohjaajista että onko sopivaa jos jotain yntyy, ihastusta kun oli ilmassa. Mutta niin, kurssin jälkeen seuran jutuissa pyörittiin ja sit yhdellä leirillä suudeltiin ja siitä asti seurusteltu. Ei oo kukaan sanonut mitään asiasta. Seurn pj:ltä vähän mietittiin että tuleeko jotain kommenttia mut ei oo sanonut kummallekaan mitään. Ja siis ollaan samanikäisiä ja molemmat aikuisia, ymmärrän että jos olis ollut niin että olisin ollut alaikäinen ja ko tyyppi aikuinen tilanne olis ollut ihan eri. :D [/quote] No tuo on kevyttä. Harrastuksen kautta, mutta työ missä ihminen on koulutettu monen vuoden ajalta, ja työssä luottamuksen rakentaminen on se juttu, niin asian suhde muuttuu.

[/quote]

No on tuo miesystäväni kanssa koulutettu ohjaaja ja ohjannut seuran kursseilla yli kymmenen vuotta + luottamukseenhan tuokin perustuu.

Vierailija
15/35 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku mainiti hieronnan niin ystäväni on naimisissa entisen hierojnsa kanssa. :D Ei tullut mitään seuraamuksia.

Vierailija
16/35 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 23:01"]Kun joku mainiti hieronnan niin ystäväni on naimisissa entisen hierojnsa kanssa. :D Ei tullut mitään seuraamuksia.
[/quote] Tiedän itse myös yhden fysioterapeutin, joka aloitti suhteen asiakkaaseen.

Vierailija
17/35 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä kyse on siitä, onko henkilö avuntarpeessa vai ei. Jos on ongelmia paljon ja hakee omiin ongelmiin apua, niin potkut antaisin itse, jos sekaantuu asiakkaaseen joka ei ole terve psyykkisesti.

Vierailija
18/35 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUN TERAPEUTTI PANI MUA PERSEESEEN

19/35 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä nuoruuden työpaikassa oli ollut niin hurjat pikkujoulut, että niistä oli seurannut kaksi raskautta ja kaksi avioeroa. Mutta kukaan ei saanut potkuja.

Vierailija
20/35 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis teidän kaksinaismoralistien mukaan sairaanhoitaja ei voi hoitaa sairasta puolisoaan kotona saati sitten sairaalassa.

Entäs tämä omaishoitaja?

Suksikaan seksistisine ajatuksinenne kuuseen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme