Hyytävä ennuste: Sää pysyy viileänä vappuun asti minkä jälkeen seuraa kylmä kesä
Kommentit (91)
Mahtavaa! Oikein mieluinen sää olisi normaali kesä eikä mikään hellepätsi. Mukavaa olla ja elää eikä hikoilla lytyssä jossain sisällä. Yötkin on lepoa eikä tuuletinta tarvitse hurruuttaa 247.
Autossa ei toimi ilmastointikaan :D
Ennusteiden luotettavuus jo kahden viikon päähän on jotain luokkaa 30%. Kuukauden päähän parin prosentin luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Tulee taas pikkujääkausi.
Maapallolla on vajaat 5 vuotta aikaa.
Sitten alkaa Ydintalvi.
Hiilipohjainen ihminen väistyy piipohjaisen tieltä.
Ns. Vihreä siirtymä. Agenda30. Ihmiskunta tuhoaa itse itsensä omilla päätöksillään ja omilla kehittämillään teknologioillaan.
No eipä hoitsujakaan noita äititeresoita kiinnosta terveys vaan raha.
Sen näkee siitä ettei lakkoon menneet kuolonpiikiestä, eivät vaatineet edes toimivia sumutteita, vaan ökypalkoista.
Ja onhan jo mikromuovikin keuhkoissa ihmisapinoilla kun kaiken maailman dosentit noita tuotteita kehittelee.
Mutta koulu on hyvä asia!!
Niinhän sanoi juhlittu Agricolakin ;)
Nyt se on offical. Ilmastonmuutos peruttu. Joko saadaan turpeen poltto takaisin ja loppu tuolle sähköautohöpötykselle?
Vierailija kirjoitti:
Karmeata. Vähän yli 2 kuukauden kuluttua päivä alkaa taas lyhetä ja tämä 'kesä' kääntyy kohti syksyä.
Onneksi. Syksy on ihmisen parasta aikaa.
-Kapanteri.- kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä satoi just lunta ja jääkiteitä, paljon.
Kyllä se on ihanan valoisa tuo talvinen maisema.
"Täällä" ei hirveästi kerro missä.
Meillä sataa hieman pakkaslunta.
No onneksi "meillä", on täsmällinen sana kuvaamaan "teidän" kattonne kehnoutta.
Hevonhuttua nämä ennusteet aina. Klikkikakkaa.
Tämän talven piti olla pitkänb ennusteen mukaan vuosisadan lämpimin.
Googlatkaa vanhoja ketkuja.
Kaikki kartat hohkaa aivan punaisena talveksi! (marraskuussa).
Ruma, kylmä ja oksettava keli ulkona vieläkin!
Kyllä ihmisessä pitää olla jotakin pahasti vialla, mikäli vihaa aurinkoista, kauniin vehreää ja LÄMMINTÄ, ihanaa kesää.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa. Vihaan 30 asteen kesähelteitä.
Minä taas rakastan noita helteitä. Jos täällä ei tule, täytyy lähteä jonnekin Välimerelle lämpimään kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Siihen vielä sota mukaan.
No, onneksi ollut monta lämmintä kesää jo.
Milloin, viime kesänä oli hellettä vajaan kuukauden minkä jälkeen jo heinäkuussa alkoi syksy. Kevät oli jääkylmä. Minä en muista kuin toinen toistaan kylmempiä ja inhottavampia kesiä. Ihan oikeasti haluan muuttaa pois Suomesta. En halua elää loppu elämääni vuosittaisessa 6kk jäisessä helvetissä minkä jatkona on ikuisesti kesän kylmyys. Mitä vanhemmaksi olen tullut sitä vastemielusemmältä talvi tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
En muista koskaan tällaista tilannetta, että tähän aikaan vuodesta (9.4) autossani olisi vielä nastarenkaat alla sään vuoksi. Helsingissä asun.
Oma kotikatu on vielä osin paksussa jääpeitteessä ja kuhmurainen kuin jäinen pelto.
Muistan yhden talven 10v sisään jolloin lunta oli huhtikuussakin runsaasti helsingissä. Se suli aika nopeasti kun toukokuun alku oli todella lämmin.
Tässä maailmantilanteessa tuntuu aika pieneltä murheelta.
Kyllä muutto lämpimämpään on jossain vaiheessa edessä...
Tuo ennustus on pian unohdettu, monta uutta ehtii tulla ennen kesää. Onneksi me ihmiset ei päätetä säästä, mutta saahan sitä mielipiteensä toki sanoa. Itse toivoisin keskivertokesää eli ei liian kuumaa tai kylmää. Saas nähdä miten käy.
Äh. Mää en usko näihin ennustuksiin. Joskus olen uskonut ja kesä oli ihan erilainen kun oli ennustettu.
Vierailija kirjoitti:
Hevonhuttua nämä ennusteet aina. Klikkikakkaa.
Tämän talven piti olla pitkänb ennusteen mukaan vuosisadan lämpimin.
Googlatkaa vanhoja ketkuja.
Kaikki kartat hohkaa aivan punaisena talveksi! (marraskuussa).
Et sitten ole vielä tajunnut että nää "ilmastommuuts tutkijat" julkaisee kerran vuodessa raportin jonka ennusteet on aina edellisvuotista karmeammat sen suhteen että lämpeneminen vaan pahenee. Todellinen säätila ei tunnu noudattavan noiden ennusteita aivan täysin mutta se ei tunnu tätä varoittelijaporukkaa hidastavan kun nuo kerää massiiviset tutkimusrahat tuolla vuosittaisella varoittelullaan.
Vierailija kirjoitti:
On se Suomi ihana maa kun lunta on 6 kuukautta vuodesta ja loput 6 kuukautta on kylmä ilman lunta.
Unohtuiko viime kesä?
Sammakkosääennustajaa kanntaa uskoa.
Kyllä se on kivempi istua pihalla lukemassa tai grillailla kun ei sada. Viileä sää ei ole este.