Hyytävä ennuste: Sää pysyy viileänä vappuun asti minkä jälkeen seuraa kylmä kesä
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muista koskaan tällaista tilannetta, että tähän aikaan vuodesta (9.4) autossani olisi vielä nastarenkaat alla sään vuoksi. Helsingissä asun.
Oma kotikatu on vielä osin paksussa jääpeitteessä ja kuhmurainen kuin jäinen pelto.
Facebook-muistoistani olen huomannut, että useana vuonna on ollut samanlainen keli kuin nyt. Ihmisen muisti on lyhyt.
Ei viime vuonna ollut lunta tähän aikaan. Itse näin muistoistani, että maa oli täysin lumeton jo maaliskuun lopussa ja huhtikuun puolivälissä oli ulkona 17 astetta.
Loppuisi edes tämä talvi ja lumentulo ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muista koskaan tällaista tilannetta, että tähän aikaan vuodesta (9.4) autossani olisi vielä nastarenkaat alla sään vuoksi. Helsingissä asun.
Oma kotikatu on vielä osin paksussa jääpeitteessä ja kuhmurainen kuin jäinen pelto.
Facebook-muistoistani olen huomannut, että useana vuonna on ollut samanlainen keli kuin nyt. Ihmisen muisti on lyhyt.[/quote
Olen eri kenelle vastasit, mutta harvoin jos koskaan Helsingissä tarvitsee enää tähän aikaan vuodesta talvirenkaita. On tämä sikäli poikkeuksellista.
Kylmä kesä ei haittaa, mutta kovin sateinen kesä vähentää ulkoilumahdollisuuksia.
Kuulostaa mukavalta. Toivottavasti ennuste pitää paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tulee kylmä kesä! Vaatetta voi aina laittaa enemmän päälle, mutta 30 helteessä ei meinaa kestää edes alasti.
Helteeltä suojaudutaan käyttämällä väljiä ja peittäviä vaatteita, jotka on tehty esim. pellavasta. Totta kai narutopilla ja shortseilla tulee kuuma kun aurinko pääsee porottamaan suoraan iholle.
Vierailija kirjoitti:
Nyt taas alkaa tämä kesävihaajien huutelu? Joka vuosi sama juttu. 🙄 Itse rakastan kesää, oli sitten kuumempi tai viileämpi.
Mites ne talvivihaajat aina huutelee? Aina kun sanoo että tykkää kylmästä niin aina joku talvivihaaja tulee ulisemaan.
Vierailija kirjoitti:
Täällä satoi just lunta ja jääkiteitä, paljon.
Kyllä se on ihanan valoisa tuo talvinen maisema.
😂
Vierailija kirjoitti:
Olisi ihanaa jos tuo pitäisi paikkansa ☃️
Niinpä. Viimeinkin normaali suomalainen kesä. Maltillisesti sellainen +20 astetta ja puolipilvinen. Pari kolme hellepäivää siinä heinäkuussa. Se riittää. Saa nukkua yönsä ilman tukehtumisen tunnetta.
Mikä on kylmä kesä? 15 astetta? 20 astetta? Jotain tuolta väliltä olisikin mun unelmien kesä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä satoi just lunta ja jääkiteitä, paljon.
Kyllä se on ihanan valoisa tuo talvinen maisema.
"Täällä" ei hirveästi kerro missä.
Meillä sataa hieman pakkaslunta.
Vierailija kirjoitti:
Kylmä kesä ei haittaa, mutta kovin sateinen kesä vähentää ulkoilumahdollisuuksia.
Se tuntuu tuo ulkoilu olevan maailman tärkein asia, mutta siihen sopivaa keliä on hyvin vähän.
Vinkki; Sade ei ole este ulkoilulle ja väärä vaatetuskin on vain hidaste. Ei vettä tarvitse pelätä.
Karmeata. Vähän yli 2 kuukauden kuluttua päivä alkaa taas lyhetä ja tämä 'kesä' kääntyy kohti syksyä.
V i t t u. Betonikopissa kyhöttämistä siis tiedossa lisää. Pitänee hakeutua ulkomaille, paska homma vaan, että ne kaikki lämpimät ovat enemmän tai vähemmän kehitysmaita :((((
Hyvä! Kuka haluaa paahtua jossain 30 asteen helteessä.
Muistelkaa vuotta 2014 jos pystytte. Juhannuksena satoi etelässäkin räntää ja sen jälkeen tulivat kuukausien ihanat helteet.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa. Vihaan 30 asteen kesähelteitä.
Samoin. Pitkät helleputket ovat haitallisia sekä luonnolle että ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tulee kylmä kesä! Vaatetta voi aina laittaa enemmän päälle, mutta 30 helteessä ei meinaa kestää edes alasti.
Helteeltä suojaudutaan käyttämällä väljiä ja peittäviä vaatteita, jotka on tehty esim. pellavasta. Totta kai narutopilla ja shortseilla tulee kuuma kun aurinko pääsee porottamaan suoraan iholle.
Kuka nyt auringossa olisi? Varjossakaan ei pärjää, oli vaatetus millainen tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tuntuu tuo ulkoilu olevan maailman tärkein asia, mutta siihen sopivaa keliä on hyvin vähän.
Vinkki; Sade ei ole este ulkoilulle ja väärä vaatetuskin on vain hidaste. Ei vettä tarvitse pelätä.
Niin, kylmässä ja vesisateessa sitä onkin hemmetin kiva rentoutua ulkosalla.
Untuvatakissa mennään ympäri vuoden nykyään.