Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

A-studio ; Talk

Vierailija
01.10.2015 |

Mitä mieltä pitäisikö kotona oleva äiti hoitaa lapsensa, vai laittaa hoitoon vanhemman lapsen?

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 21:49"]

ihan sama mitä tuo lattemamma kertoo. Panisin sitä silti mielellään. - mies 38v

[/quote]

Älä vaan, saa vielä kolmannen ja sit kuule menee mielenterveys!!!!

Vierailija
22/80 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joopa. Muija jumittaa 16 tuntia jossain sohvalla imettämässä ja ilmeisesti isä vie 2-vuotiaan päiväkotiin aamupalalle. Siis mä nyt en periaatteessa ole sitä vastaan, että jonkun tyyliin 4-5-vuotias on 3 päivää pk:ssa, kun siihne nyt on ollut mahdollisuus, mutta toi nyt kyllä on jo aika paha 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkittyneestä kotiäitiydestä pitäisi saada naiset pois eikä toisin päin, lisää naisia kotiin, mihin hallitus nyt pyrkii monin eri keinoin.

Vierailija
24/80 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 21:57"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 21:47"]Olen hämmentynyt, miten niin suuri osa ihmisistä vastustaa tätä leikkausta. Minusta tämä on looginen ja suht kivuton paikka säästää. Kyllä omia lapsia pitää pystyä hoitamaan edes puolipäiväisesti jos on itsekin kotona. [/quote] Itse toivoisin enemmän porkkanaa kuin keppiä. Kehitettäisiin kerhotoimintaa (kerhopaikkoja tarpeeksi ja muitakin kuin seurakunnan), perhekahviloita, ylimääräinen tuki, jos lapsi ei ole päivähoidossa vaan kerhossa, hoitopaikkatakuu, jotta vanhempi lapsi pääsee tuttuun hoitopaikkaan vanhempainvapaan jälkeen yms.

[/quote]

Ennen subjektiivista päivähoito-oikeutta noita olikin.

Vierailija
25/80 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo "uudistus" toteutuu, niin kaikki päivähoidossa olevat lapset tulevat kärsimään kasvavasta ryhmäkoosta ja sitä myöden heikkenevästä varhaiskasvatuksesta.

Vierailija
26/80 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blondi ei oo vissiin kantoliinasta kuullutkaan jos nelikuisen kanssa täytyy röhnöttää sohvalla melkein vuorokauden ympäri

Vierailija
27/80 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 22:08"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 22:05"]Kotona oleva äiti vie lapsen 8-8.30 päiväkotiin aamupalalle ja hakee neljän maissa iltapäivällä. En ymmärrä ollenkaan näitä äitejä, mikseivät halua olla pienten lastensa kanssa kotona kun kerran on siihen mahdollisuus? Miksi lapsia on hankittu? [/quote] Ilmeisesti ne lapset on kivoja vaan hetkittäin, asusteena ja sillon otetaan esiin kun äiti tahtoo leikkiä.

[/quote]

joo kuuntelin ihan samaa( katoin ton ohjelman nyt uusintana yleltä), ihan järkyn pitkä päivä pienellä, edes oma lapseni ei ollu noi pitkiä päiviä, vaikka olemme kumpiki vanhempi töissä, minusta tuo äiti käyttää hyväkseen tuota päivähoito-oikeutta, luulisi nyt että hakis jo jossai esim. klo 13 aikoihin kun kerta on kotona!

Vierailija
28/80 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona oleva äiti vie lapsen 8-8.30 päiväkotiin aamupalalle ja hakee neljän maissa iltapäivällä. En ymmärrä ollenkaan näitä äitejä, mikseivät halua olla pienten lastensa kanssa kotona kun kerran on siihen mahdollisuus? Miksi lapsia on hankittu?

Vierailija
29/80 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nämä henkilökohtaisuudet? Ettekö te osaa keskustella asiasta. Se olisi ihan ok. Koittakaa vaikka: Olen henkilön x kanssa samaa mieltä siitä että...., koska.... Tai tässä asiassa eri mieltä, koska.... Jännää, ei ollenkaan tarvitse nimitellä ketään, ja voi saada oman mielipiteensä kuuluviin. Kantsii kokeilla vaikka olisi ihan uutta!

Vierailija
30/80 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 22:05"]Kotona oleva äiti vie lapsen 8-8.30 päiväkotiin aamupalalle ja hakee neljän maissa iltapäivällä. En ymmärrä ollenkaan näitä äitejä, mikseivät halua olla pienten lastensa kanssa kotona kun kerran on siihen mahdollisuus? Miksi lapsia on hankittu?
[/quote]

Ilmeisesti ne lapset on kivoja vaan hetkittäin, asusteena ja sillon otetaan esiin kun äiti tahtoo leikkiä.

Vierailija
31/80 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona olevan äidin tai isän tulee itse hoitaa lapsensa. Kyllä kotona voi leikkiä, laulaa, askarrella ja antaa varhaiskasvatusta jopa paremmin kuin päiväkodissa, netistä löytää vinkit jos ei itse keksi. Esikouluikäinen voi käydä esikoulussa, sitä nuoremmalle riittää kodin virikkeet ja ehkä srkn kerho pari kertaa viikossa.

Vierailija
32/80 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 21:57"]

Isabella puhuu asiaa! Ilona on laiska loinen.

[/quote] Samaa mieltä, säälittää oma lapsenlapsi   joutui hoitoon 10kk- äidin uran vuoksi.

Vierailija
33/80 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinun poikasi osannut jäädä kotiin? Vai oliko hänen uransa tärkeämpi?

Vierailija
34/80 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten hävettää ton ministerin puolesta. Sillä ei oikeasti ollut mitään argumentteja. Vihreidein edustaja oli fiksu ja tiesi mistä puhui. Luultavasti tää säästö ei tuo säästöjä kun lasketaan byrokratia ja isojen ryhmien tuomat ongelmat ja niiden selvittely mukaan. Minusta on ihan ok jos halutaan olla kotona lasten kanssa eskariin asti. Aktiiviset kotivanhemmat voivat opettaa lapselle kaiken tarpeellisen. Esikoulussa sitten opettelu olemaan ryhmäsdä ym riittää.

Vierailija
35/80 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 22:12"]

Kotona olevan äidin tai isän tulee itse hoitaa lapsensa. Kyllä kotona voi leikkiä, laulaa, askarrella ja antaa varhaiskasvatusta jopa paremmin kuin päiväkodissa, netistä löytää vinkit jos ei itse keksi. Esikouluikäinen voi käydä esikoulussa, sitä nuoremmalle riittää kodin virikkeet ja ehkä srkn kerho pari kertaa viikossa.

[/quote]

No kun ei voi, jos ei osaa käyttää saksia tai pitää kynää... :DD

Vierailija
36/80 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä ihmetellä tuota blondia ja jorinas 2,5 v tai 3v:n Laadukkaasta varhaiskasvatuksesta.. Toisin sanoen pieni "isosisarus" sysätty vauvan tieltä hoitoon. Tuo häiritsee jo ihan sisarussuhteen kehitystä. Normaali vanhempi pystyy täsin tarjoamaan tuon ikäiselle lapselle varhaiskasvatusta ja parhaiten sen, mitä lapsi tarvitsee. En ymmärrä minäkään tästä asiasta pidettyä mölyä. Sosiaalisista syistä toki voi olla perusteltua, mutta monessa tapauksessa tulee silloinkin lähinnä huostaanotto parempana vaihtoehtona mieleen.

Itsellä lapset syntyivät alle kahden vuoden välein. Esikoinen kävi kerran viikossa kerhossa (3v.) ja myöhemmin kaksi kertaa (4v.). Molempien lasten kanssa käytiin myös muutoin paljon ihmisten ilmoilla, vaikka tottakai valvoin ja olin väsynyt. Niin ovat äidit - ja usen myös isät - olleet kautta aikojen. Se on niin lyhyt aika kuitenkin. Meillä lapset kehittyivät empaattisiksi, rauhallisiksi js terveesti kiintyneiksi nuoriksi, jotka molemmat pärjäävät koulussa loistavasti. Lähipiirin isoissa päiväkotityhmissä pienestä kasvaneet lapset tuntuvat usein väsyneiltä, stressaantuneilta, kieli kehittyy hitaammin ja puhuvat rumasti toisilleen ja vanhemmille sekä pitävät kovaa melua siitä, että nämä lelut ovat MINUN. Päiväkodin vaikutusta tässä en voi olla miettimättä.

Voisiko miettiä ennen lasten hankintaa, jaksaako sitä vai pitäidikö hankkia ehkä vain yksi..

Vierailija
37/80 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö niitä ole jotain kerhoja mihin voisi vanhemman lapsensa viedä pari kertaa viikossa ikäistensä seuraan? Mutta että koko päiväksi päiväkotiin, tsiisus!!

Vierailija
38/80 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 22:12"]Kotona olevan äidin tai isän tulee itse hoitaa lapsensa. Kyllä kotona voi leikkiä, laulaa, askarrella ja antaa varhaiskasvatusta jopa paremmin kuin päiväkodissa, netistä löytää vinkit jos ei itse keksi. Esikouluikäinen voi käydä esikoulussa, sitä nuoremmalle riittää kodin virikkeet ja ehkä srkn kerho pari kertaa viikossa.
[/quote]
Srk:n kerho? Olisko tossa yks ongelma. Kun on vain se srk:n kerho ja kaikki eivät sinne halua lastaan laittaa.

Vierailija
39/80 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 21:50"]Se laskee naisten työllisyyttä, koska silpputyöläisten elämästä tulee mahdotonta. Ei ole Suomen taloudelle hyväksi, että pikkulasten äidit jumittaa kotona.
[/quote]

Mutta lapselle on paras olla kotona pienenä. Kumpi on tärkeämpi, ihminen vai joku kasvoton talous?

Vierailija
40/80 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 22:14"]Eikö sinun poikasi osannut jäädä kotiin? Vai oliko hänen uransa tärkeämpi?
[/quote]

Niinpä! Uskomatonta miten miesten vastuu lapsista puuttuu tästä keskustelusta!