A-studio ; Talk
Mitä mieltä pitäisikö kotona oleva äiti hoitaa lapsensa, vai laittaa hoitoon vanhemman lapsen?
Kommentit (80)
Laittaa hoitoon. Eikös se ole jo ihan tutkittu juttukin, että lasten on parempi vieraan hoidossa kuin kotona.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 21:35"]
Laittaa hoitoon. Eikös se ole jo ihan tutkittu juttukin, että lasten on parempi vieraan hoidossa kuin kotona.
[/quote] Minä taas olen sitä mieltä ,että noin kaksivuotias olisi vauvan ja äidin kanssa kotona.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 21:38"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 21:35"]
[/quote] Minä taas olen sitä mieltä ,että noin kaksivuotias olisi vauvan ja äidin kanssa kotona.
[/quote]
Samaa mieltä minäkin, mutta kovasti tunnutaan olevan sitä mieltä, että on lapsen etu päästä pois vanhempiensa hoidosta ja korostetaan lapsen oikeutta varhaiskasvatukseen.
Aika pöljäksi tekee itsendä tuo naikkonen kun perustelee isomman päivähoidon sillä että ei pärjää oman lapsensa kassa kun imettää vauvaa, 16 h päivässä!
Jos eskari riittää neljä tuntia päivässä, niin pitää se pikkulasten varhaiskasvatukseenkin riittää!
Minnehän ne tulevat osa-aikaiset laitetaan? Perustetaan uusia puolipäivä-paikkoja?
Kasvatetaan ryhmäkokoja? Kuinka laadukasta varhaiskasvatuksta lapsi saa 34 lapsen ryhmässä?
Ja en ole lattemamma, vaan väsynyt ja vtuuntunut lto.
Olen hämmentynyt, miten niin suuri osa ihmisistä vastustaa tätä leikkausta. Minusta tämä on looginen ja suht kivuton paikka säästää. Kyllä omia lapsia pitää pystyä hoitamaan edes puolipäiväisesti jos on itsekin kotona.
Myötähäpeää tuon blondin puolesta, voi mikä mamma!
ihan sama mitä tuo lattemamma kertoo. Panisin sitä silti mielellään. - mies 38v
Se laskee naisten työllisyyttä, koska silpputyöläisten elämästä tulee mahdotonta. Ei ole Suomen taloudelle hyväksi, että pikkulasten äidit jumittaa kotona.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 21:46"]
Minnehän ne tulevat osa-aikaiset laitetaan? Perustetaan uusia puolipäivä-paikkoja? Kasvatetaan ryhmäkokoja? Kuinka laadukasta varhaiskasvatuksta lapsi saa 34 lapsen ryhmässä? Ja en ole lattemamma, vaan väsynyt ja vtuuntunut lto.
[/quote]Tällä saadaan aika kätevästi kasvatettua ryhmäkokoja - entisestään.
Kannattaisi aloittaa jo kiinteiden antaminen, kun imettäminen vie noin paljon aikaa päivässä. Ei ole normaalia.
Hyvä keskustelunaihe: onko päiväkoti enemmän lapsen oikeus varhaiskasvatukseen vai vanhemman oikeus saada helpotusta omaan arkeensa?
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 21:50"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 21:46"]
Minnehän ne tulevat osa-aikaiset laitetaan? Perustetaan uusia puolipäivä-paikkoja? Kasvatetaan ryhmäkokoja? Kuinka laadukasta varhaiskasvatuksta lapsi saa 34 lapsen ryhmässä? Ja en ole lattemamma, vaan väsynyt ja vtuuntunut lto.
[/quote]Tällä saadaan aika kätevästi kasvatettua ryhmäkokoja - entisestään.
[/quote]
Joo ja samalla panostetaan laatuun ja yksilölliseen hoitoon.....
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 21:46"]
[/quote]
Kahteen vuoroon. EI sillä vanhemmalla ole väliä onko se kersa päivähoidossa aamu- vai iltapäivällä.
Mitä varhaiskasvatus tarkalleen ottaen on? Jotain konkreettisia esimerkkejä?
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 21:47"]Olen hämmentynyt, miten niin suuri osa ihmisistä vastustaa tätä leikkausta. Minusta tämä on looginen ja suht kivuton paikka säästää. Kyllä omia lapsia pitää pystyä hoitamaan edes puolipäiväisesti jos on itsekin kotona.
[/quote]
Itse toivoisin enemmän porkkanaa kuin keppiä. Kehitettäisiin kerhotoimintaa (kerhopaikkoja tarpeeksi ja muitakin kuin seurakunnan), perhekahviloita, ylimääräinen tuki, jos lapsi ei ole päivähoidossa vaan kerhossa, hoitopaikkatakuu, jotta vanhempi lapsi pääsee tuttuun hoitopaikkaan vanhempainvapaan jälkeen yms.
Jestas mitä hoitopäiviä blondin lapsella, häpeis ees!
Kotiäidin kysymykseen lapsista, jotka on varhaiskasvatusta vailla, voisi sanoa että joo, tutkimusten mukaan he kehittyvät hitaammin!
Up