Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesetkö sukat muun pyykin seassa?

Vierailija
09.04.2022 |

Itse en pese.
Ällöttää ajatus sukista ja alushousuista samassa myllytyksessä😂
Vaihdan sukat joka päivä.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukat ja genitaalivaatteet heitän samaan pyykkiin pyyhkeiden kanssa. Yolo

Geelianaalivaatteet.

Vierailija
62/72 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuuko teille lajittelijoille hyvin pyykkikorit jokaisen perheenjäsenen eri pyykkityypeille? Jos pitää lajitella sukat, lakanat ja pyyhkeet, vaatteet, alusvaatteet, keittiötekstiilit, urheiluvaatteet ja hienopyykki ja sitten vielä tummat, vaaleat ja kirjavat erikseen? Meillä on siis neljän hengen perheellä 84 pyykkikoria :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä ole ennen kuullut tuollaisesta, että sukat pestäisiin erikseen. No, kukin tyylillään.

Vierailija
64/72 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtuuko teille lajittelijoille hyvin pyykkikorit jokaisen perheenjäsenen eri pyykkityypeille? Jos pitää lajitella sukat, lakanat ja pyyhkeet, vaatteet, alusvaatteet, keittiötekstiilit, urheiluvaatteet ja hienopyykki ja sitten vielä tummat, vaaleat ja kirjavat erikseen? Meillä on siis neljän hengen perheellä 84 pyykkikoria :/

Joo, meillä on erillinen pyykkienlajitteluhalli tuota varten.

Vierailija
65/72 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaiselle vaate rievulleni on oma pesuaika. En siis pese sukia muiden vaateiden kanssa. Ihan erikseen.Rintsikat ja pikkiset pesen lisäksi käsin kun niitä ei montaa ole.Kallista ostaa niitä useampi pari.

Vierailija
66/72 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesen sukat ja alushousut aina samassa koneellisessa. Minua taas ällöttää pestä niitä keittiöpyyhkeiden tai tyynyliinojen kanssa samassa.

Keittiöpyyhkeeiden kanssa ei todellakaan saa. Ulostejäämiä ja bakteereita tulee niihin, jos peset kylpypyyhkeitäkin keittiöpyyhkeiden seassa. Kiva sitten heittää joku tofukimpale kakkaisen pyyhkeen sisälle.

Minulla ainakin on erittäin hyvä Miele pesukone, jossa pyykit tulevat puhtaaksi. Millainen ihme pesukone lienee itselläsi ja ennenkaikkea miten ne kylpypyyhkeet tulevat ihmispaskaisiksi. Olen aika iäkäs eikä yksikään kylpy- ja saunapyyhe ole ikinä ollut ihmispaskassa. En heittele tofua enkä muutakaan minkään pyyhkeen sisälle koskaan enkä ole kuullut/nähnyt kenenkään koskaan tekevän niin. 

Vierailija
67/72 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo.

Vierailija
68/72 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaihdan sukat kahdesti päivässä. Olet etova AP!

Vierailija
69/72 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mua ällöttää näin eläintaloudessa ainakin se missä niillä sukilla poljetaan vaikka meillä ihan normi siistiä onkin, tosin pesisin erillään siltikin vaikka ei olis kissoja koiria ja muita pieneläimiä.

Ookoo ookoo en myöskää voisi nukkua yöllä sängyssä pää siellä missä yleensä jalat on jossen vaihtaisi lakanaa ja petauspatjaa toiste päin myös.. Ookoo tunnustan vaihtaisin myös patjan toiste päin😂😂😂

Ja poletaanhan niillä sukilla myös vierailla lattioilla ja vaikka kengissä ei mikään sieni kukkisikaan, niin en pidä kenkiä mitenkään puhtaina.

Hirveitä myrkkyjähän noi pesuaineet on että eipä sieltä varmaan paljon hengissä mitään selviä, mutta silti ei pysty... En myöskään ota lemmikkieläimiä ei meillä myöskään huolita sänkyyn, niillä on omansa ja niiden pyykki pyörii 90asteessa poikkeuksena kissojen fleese alustat 60

Ap

Meillä ei ole minkäänlaista moskaa lattioilla ja kaikilla on kevyet sisätohvelit jaloissa. Niitä löytyy vieraillekin. 

Sukat likaantuvat niin herkästi ja paljon keräävät moskaa itseensä kuin lattiamoppi, että ihan järkevää pestä edes ne erikseen.

Vierailija
70/72 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen sukat aina muun pyykin mukana, vaikka pesukone syö sukkia.

Vierailija
71/72 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jokaiselle vaatekappaleelle oma pyykkikone. Onneksi on iso tontti, niin sain rakennettua hyvänkokoisen yksityispesulan sinne. Päivästäni menee noin puolet valveillaoloajasta pyykkien pesemiseen, joka päivä.

Mutta puhtaudesta en tingi.

Vierailija
72/72 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh kun lukee tätä ketjua, jostain muistan lukeneeni, että nykyisin pestään pyykkiä ihan liikaa, kun usein vaatteet laitetaan yhden käytön jälkeen jo pesuun. Ennen vaatteet olivat tosi likaisia, ja siitä on perua nuo pitkät pesukoneohjelmatkin. Itse pesen sukat, alusvaatteet, pyyhkeet, lakanat ym. ihan samassa 60 asteen pesussa. Farkkuja, pitkiä housuja, huppareita ym. pesen sitten alemmissa lämpötiloissa värien mukaan. Näin meillä on menty perheessä on yli 20 vuotta, eikä ole kukaan keittiöpyyhkeestä sairastunut. Tuolla joku siivousammattilainen sanoi, että siivousrätit pestään 90 asteessa. Koskisikohan sekin jotain laitoksia, kuten kouluja, toimistoja jne. jossa on paljon väkeä. On varmaan eri asia pestä oman kodin lattioita, missä kävellään sukkasillaan, kun koulussa, jossa samaa lattiaa tallaa satoja ihmisiä päivässä. Itse pesen siivousrätit 60 asteessa erikseen, en muun pyykin joukossa, ja arvelen sen olevan ihan riittävä. Samaan pesuun heitän koiran pyyhkeen (millä kuivataan ulkoa tullessa kurat pois). 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi