Pesetkö sukat muun pyykin seassa?
Itse en pese.
Ällöttää ajatus sukista ja alushousuista samassa myllytyksessä😂
Vaihdan sukat joka päivä.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Peskää kaikki 60 asteessa (kestää kyllä vaikka ohjelapussa lukisi mitä), säästää aikaa ja vaivaa (eikä kuluta ympäristöä/sähköä sen enempää kuin vajaiden koneiden pesu kun kaikki pestään erikseen) ja kuolee bakteerit ja virukset, lähtee lika ja rasva.
Onkohan täällä osalla vähän ylimääräistä aikaa 🤔
Ei kestä läheskään kaikki materiaalit 60 astetta - mm. villa ja silkki ovat silloin jo yhdestä pesusta pilalla - mutta tavalliset puuvillasukat kannattaa pestä aina vähintään 60 asteen pyykissä.
Mun tamsilkin bambupitkikset on muutaman herkemmän hupparin ohella ainoita mitä pesen vain 40 asteessa.
Ap
Sori mainostuksesta mutta nää pitkikset on maailman parhaimmat ikinä.. Hinta tosin nousee vuosi vuodelta.. Harmi
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lopputulos on toimivalla koneella kokonaisuudessaan puhdas, jos sukat pesee muiden kanssa yli 60 asteessa. Mikrobit kuolevat suurimmaksi osaksi yli sen lämpöasteen. Jos haluaa sukista tosi puhtaita, pesee ne yli 90 asteessa. Pyykkääjän päänsisäinen bakteerikammo on toinen ongelma, joka voi vaivata silloinkin kun ei ole aihetta.
t. ammattisiivooja, joka on tottunut ryönämoppien pyykkääjä. Siivouspyyhkeet ja -mopit suositellaan pestäväksi yli 90 asteessa.
Tai oikeestaan nää on enempi pitkät kalsarit, ei näillä kauppaan kehtaa pelkiltään mennä mutta metissä koira lenkeillä kesällä aivan parhaimmat 😅
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jösses mitä sekopäitä neurootikkoja täällä on. Miten teillä edes on aikaa pyöritellä kaiken maailman pyykkejä erikseen…
Ihan helposti, eikä joka päivä pyykkikone ole edes päällä. Muutaman kerran viikossa.
Täällä on joku pyykkihullu, jolla on asiasta ongelma.
En pese sukkia samassa pyykissä koska käytän vain itse neulottuja villasukkia ja kerään ne erilliseen pesuun villa pesuaineella pesten. Lajittelen pyykit niin että pesen petivaatteetkin, pyyhkeet ja alusvaatteet ihan erikseen. Kaikki menee pilalle jos alkaa sekapyykkiä pesemään. Käytän vain nestemäisiä herkän ihon pesuaineita enkä enää ikinä pulvereita kun niiden jäämiä jää vaatteisiin sulamattomina ja aiheuttaen ihon kutinaa, ärsytystä sekä laitan alusvaatteisiin ym.ihoa vasten vaatteisiin ja petivaatteisiin aina allergia ylimääräiset huuhtelut.
Tämä ketju avasi mulle sitä, minkä takia nykyään puhutaan "pyykkihuollosta" eikä pyykinpesusta. Kyllä on tehty arkisesta askareesta vaikeaa!
Pesen sekapyykkiä, lämpötilan mukaan. Sukat ja alushousut ja pyyhkeet 60 asteessa. Joskus laitan niitä 40 asteen koneelliseenkin, jos on tarve saada niitä nopeammin käyttöön. Käytän pesuainetta, niin ei ole puhdistuminen pelkän veden varassa.
Mulla on eri asunto alusvaatteille ja sukille.
Sukat ja genitaalivaatteet heitän samaan pyykkiin pyyhkeiden kanssa. Yolo
Vierailija kirjoitti:
Siis sukathan pestään eri lämpötilassa kuin alushousut :D
Itteä ällöttäis kaikkein eniten vetää jotkut 40 asteessa "pestyt" tekokuitupikkarit jalkaan
Sekä sukat että pikkuhousut pestään 60 asteessa. Minua ällöttäisi vetää jotkut 40 asteessa "pestyt" sukkamehulta haisevat sukat jalkaan.
Lattialuutat ja pilluhousut. Mieti haluatko pestä ne samassa koneellisessa?
Kaiken, minkä voi pestä samalla pesuohjelmalla, samassa lämpötilassa sekä samalla pesuaineella, pesen sekaisin. Mitä väliä kun tulevat puhtaana ulos koneesta kumminkin.
Käytännössä lakanat ja pyyhkeet menee kuumimpaan lämpöön ja pisimpään ohjelmaan. Valkoiset pesen eri aineella, joten siksi eri koneeseen. Villavaatteet omalla ohjelmalla toki ja ulkovaatteet omalla, mutta suurin osa pitovaatteista pääsee kyllä samaan koneelliseen. Sukat, alushousut, topit, paidat, housut (paitsi farkut) ja sitten kaikki kuivausrumpuun.
Vierailija kirjoitti:
Aa niin eläinten pyykistä vielä sen verran että eläinten aluset menee pesuun viimestään joka toinen viikko mutta yleensä kerran viikkoon.
Ap
Pesetkö eläinten aluset samassa koneellisessa omien stringiesi kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Pesty on piloille 60 asteessa sukkia, miksi ette laita desinfiointiainetta joka on hysteerinen.
Ei ole varaa heittää pois joka käytön jälkeen.
Mistä saa hysteeristä desinfiointiainetta?
Sukat, alusvaatteet ja lakanat menee samaan pesuun 60-90 asteeseen. Käyttövaatteet 40 asteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesty on piloille 60 asteessa sukkia, miksi ette laita desinfiointiainetta joka on hysteerinen.
Ei ole varaa heittää pois joka käytön jälkeen.
Mistä saa hysteeristä desinfiointiainetta?
Heh heh.
Aa niin eläinten pyykistä vielä sen verran että eläinten aluset menee pesuun viimestään joka toinen viikko mutta yleensä kerran viikkoon.
Ap