Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhemmat saa häädön

Vierailija
01.10.2015 |

Ovat ulosotossa ja velkaa on satojatuhansia. Nyt saivat häädön ja kuka joutuu majoittamaan? Minä. Ja kuinka kauan? En tiedä.

Ai jumalauta, että vituttaa.

Mistä voisi luottotiedoton keski-ikäinen pariskunta saada asunnon? Työt pääkaupunkiseudulla, joten asuntokin olisi täältä saatava.

Minulla on perhekin ja ei oikeasti olisi mahdollisuutta majoittaa, mutta minkäs teen.

Kommentit (120)

Vierailija
101/120 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovitte vuokran määrän heidän kanssaan. Jos heillä tuloja niin kyllä maksavat sinulle korvausta, että sinun elämäsi ja kotisi heidän takiaan nyt hieman muuttuu. Älä ala ilmaiseksi pitää, ihan vaan periaatteesta. Jos ovat noin sössineet asiansa niin sössivät myös sinun kanssasi eli kohta saat elättää heidät kokonaan.

Vierailija
102/120 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:28"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:01"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:49"]Ap, valitettavasti tuntuu että vanhempasi hieman vedättävät sinua... Ulosotossa on tosiaan tietty suojaosuus, jotta saa vuokran maksettua. Vähän nyt veikkaan, että rahat on törsätty johonkin turhaan vuokranmaksun sijaan, ja nyt sinulle ap itketään kuin asunto meni alta ulosoton takia ja sinun oletetaan tietysti pelastavan (ja ehkä antavan rahaa uutta asuntoa varten). Oma isäni on päihdeongelmainen ja rahankäytössä ei mitään logiikkaa. Kertaalleen pääsi velkasaneeraukseen, mutta sekin sitten sössittiin. Rahaa menee alkoon, pelaamiseen, ostellaan kaikkea turhaa ja ajellaan taksilla. Pitkään onnistui kusettamaan minua, silloin alle tonnin kuussa tienaavaa opiskelijatytärtään kaikilla mahdollisilla nyyhkytarinoilla kuinka taas on tullut iiiiso yllärilasku ja ruokaan ei ole varaa. No minähän tottakai autoin, niinkuin autan aina jos joku läheinen tarvitsee apua. Ja niitä yllärijuttuja vaan tuli lisää ja lisää. Kun ekan kerran sain töistä isot lomakorvaukset, niin tästä iloisena (ja helvetin naivina) kerroin isälle, niin silloinpa vasta niitä yllärilaskuja alkoikin oikein sadella. Vasta kun isäni oli kupannut minulta tuhansia euroja, niin aloin pikkuhiljaa tajuamaan, että minua on vedätetty ihan 6-0. Ei sillä mitään yllätyslaskuja koskaan ollut. Oli käytetty rahaa kaikkeen paskaan, ja minua sitten käytettiin lisäraha-automaattina. Tajusin myös, ettei isä koskaan soittanut minulle, ellei ollut rahaa vailla. Eli ei minun vointini ja kuulumiseni häntä pätkääkään kiinnostanut, soitteli vaan kun halusi rahaa. Pistin sitten rahahanat lopulta kiinni. Eipä enää soittele..  [/quote] Mua pelottaa myös että näin on. Tätä kyllä puoltaisi myös se, että usein on tullut niin ympäripyöreitä vastauksia kun olen tiedustellut yht'äkkistä rahanmenoa. En kyllä kertakaikkiaan voi ymmärtää mihin he olisivat voineet tuhlata välillä todella suuria summia, kun esim mitään uutta ei ollut kotona. Ei niin paljoa voi juoda, luulisi näkyvän päällepäin jos kaikki oikeasti menisi juomiseen. Hekin ovat velkasaneeraukset sössineet useampaan kertaan, enkä usko, että siihen voisi päästä aina loputtomasti uudestaan ja uudestaan.

[/quote]

Eihän se muuta vaadi kuin helkkaristi liian kalliin elämäntyylin tuloihin nähden. Ostellaan kalliita tavaroita, jotka pidetään piilossa sinun silmiltäsi. Ruokakaupassa ostellaan niitä kalleimpia elintarvikkeita, kuljetaan sillä kalliimmalla mahdollisella kulkuvälineellä (esim. taksilla, vaikka paikallisbussikin menisi).

Ja alkoakin pystyy käyttämään yllättävän pitkään niin, ettei kiinnitä huomiota, etenkään kun ei asu saman katon alla.

Onko vanhemmat pyytäneet sinulta usein rahaa lainaksi? Ottavatko ylipäätään yhteyttä muutoin kuin rahoitusta tarvitessaan?

[/quote]

Luulen että vanhemmat on peli-ongelmaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/120 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki sanoo näin:
Irtisanomisaika

Toistaiseksi voimassa oleva vuokrasopimus päättyy irtisanomisen perusteella irtisanomisajan kuluttua. Irtisanomisaika lasketaan sen kalenterikuukauden viimeisestä päivästä, jonka aikana irtisanominen on suoritettu, jollei toisin ole sovittu tai jäljempänä toisin säädetä.

Vuokranantajan irtisanoessa vuokrasopimuksen on irtisanomisaika kolme kuukautta (vuokranantajan irtisanomisaika) ja vuokralaisen irtisanoessa sopimuksen yksi kuukausi (vuokralaisen irtisanomisaika).

Jos asuinhuoneiston vuokrasuhde on välittömästi ennen irtisanomista kestänyt yhtäjaksoisesti vähintään yhden vuoden, vuokranantajan irtisanomisaika kuitenkin on kuusi kuukautta.

Ehto, jolla asuinhuoneiston vuokranantajan irtisanomisaikaa lyhennetään tai vuokralaisen irtisanomisaikaa pidennetään, on mitätön.
Asuinhuoneiston vuokralaisen muuttopäivän siirtäminen

Jos vuokralaiselle aiheutuu huomattavia vaikeuksia saada toinen asunto muuttopäivään mennessä, tuomioistuin voi vuokralaisen vaatimuksesta siirtää muuttopäivää enintään yhdellä vuodella. Muuttopäivän siirtäminen voidaan rajoittaa koskemaan vain osaa huoneistoa.
Vaatimus asuinhuoneiston vuokralaisen muuttopäivän siirtämisestä

Muuttopäivän siirtämistä koskeva kanne on pantava vireille tuomioistuimessa viimeistään kuukautta ennen muuttopäivää. Oikeudenkäynnin aikana vuokrasuhde jatkuu entisin ehdoin. Jos vuokralaisen vaatimus muuttopäivän siirtämisestä hylätään ja 66 §:ssä tarkoitettu muuttopäivä on mennyt, tuomioistuimen on velvoitettava vuokralainen muuttamaan huoneistosta välittömästi.
Yleensä vuokralainen on aika vahvoilla tän asian suhteen.

Vierailija
104/120 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:55"]Homo
[/quote]
Ai sinä vai?

Vierailija
105/120 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:13"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:25"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 07:42"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 21:25"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 20:49"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 20:36"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 19:51"]Menkööt sossuun vinkumaan. Kyllä työssäkäyville pitäisi joku hätämajoitus löytyä, jos kerran narkkeja ja työttömiäkin asutetaan. [/quote] Ovat olleet jo siellä vinkumassa. Sossu katsoo aina bruttotulot, eli he eivät saa yhtään mitään avustusta, ei edes takuuvuokraan vaikka asunnon saisivat. Sossusta saivat siis vain tiedon, että ei tule apua, missään muodossa.

[/quote]

Ainakin meidän paikkakunnan sossu pyytää NETTOtuloja..?

[/quote]

No kerroppa tuo paikkakunta, niin käsken vanhempien heti muuttaa sinne. :D

Kyllä niitä kuule vaan ja ainoastaan brutto kiinnostaa. Sossua ei kiinnostanut silloinkaan, kun vanhemmillani oli alaikäisiä lapsia kotona ja velkojen jälkeen ei jäänyt joskus MITÄÄN. Tämä on nähty ja itse henkilökohtaisesti sain kärsiä siitä vuosikaudet, joten luotto sossun apuun MISSÄÄN tilanteessa ei näin ollen ole minulla kovin korkea.

[/quote]

Kertokaas nyt alapeukuttajat, että missä on se paikkakunta, missä kysytään nettotuloja! Olen oikeasti kiinnostunut! Ja tämä bruttotulojen kysyminen ei ole mitään kuulopuhetta vanhemmiltani, vaan olen myös itse henkilökohtaisesti selvittänyt tämän asian kun olen tiedustellut ihan joltain sosiaalityön johtajalta. Tämä siis Hki ja Vantaa, 4 eri toimipistettä.
[/quote]http://www.tampere.fi/ekstrat/sote/toimeentulotuki/
Hakijan tulot lasketaan aina ja joka paikassa NETTOTULOISTA.
Mutta vanhempiesi ongelma on se, että heillä on menoja joita ei lasketa hyväksyttäviksi menoiksi, kuten nuo lainat.
Näin ollen sosiaalihuollon laskelmien mukaan vanhempiesi tulot kattaa hyväksytyt menot ja he eivät ole oikeutettuja toimeentulotukeen.
[/quote]

AIVAN. Eli eivät saa mitään koska on nuo lainat. Eli EI hyväksyttyjä menoja. En kai mä nyt vaivautuisi AV:lla valehtelemaan siitä ettei ne saa sossusta mitään, mitä mä siitä hyötyisin? :D
[/quote]

Miksi sitten puhut BRUTTOtuloista kun sossuun halutaan NETTOtulot? Se että sossu ei laske lainoja menoksi on ihan toinen asia kuin ne tulot mitkä lasketaan eli NETTOtulot. Jos valehtelit tässä asiassa niin missäs muussa sitten?
[/quote]

Olkoon miten on, mutta fakta on, että he eivät saa sossusta mitään.

En ole tietoisesti valehdellut yhtään mistään. Minulla on omat tietoni ja se, mitä vanhempani ovat kertoneet. Jäljempänä mainittujen tietojen todenmukaisuudesta ei ole takeita.

Se mitä minulle on sossusta kerrottu, olen uskonut. Se mitä vanhempani ovat kertoneet, ei välttämättä ole totta, sitä en voi tietää.

Mukavaa kun minua aletaan täällä valehtelijaksi syyttämään, kun yritän epätoivoisesti löytää keinoja vanhempieni auttamiseen. Minulla ei ole mitään motiivia valehdella täällä, vaan kerron vain sen mitä tiedän.

En ole nukkunut koko viime yönä tämän asian takia, enkä arvosta minun syyttelyä, sillä minä en ole syyllinen muuhun kuin heidän lapsekseen syntymiseen ja sillekään ei mahda mitään.

Jos sinulla on hyviä vinkkejä miten voin auttaa tai mistä heille saisi asunnon, niin kerro.

Vierailija
106/120 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:29"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:28"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:49"]Ap, valitettavasti tuntuu että vanhempasi hieman vedättävät sinua... Ulosotossa on tosiaan tietty suojaosuus, jotta saa vuokran maksettua. Vähän nyt veikkaan, että rahat on törsätty johonkin turhaan vuokranmaksun sijaan, ja nyt sinulle ap itketään kuin asunto meni alta ulosoton takia ja sinun oletetaan tietysti pelastavan (ja ehkä antavan rahaa uutta asuntoa varten). Oma isäni on päihdeongelmainen ja rahankäytössä ei mitään logiikkaa. Kertaalleen pääsi velkasaneeraukseen, mutta sekin sitten sössittiin. Rahaa menee alkoon, pelaamiseen, ostellaan kaikkea turhaa ja ajellaan taksilla. Pitkään onnistui kusettamaan minua, silloin alle tonnin kuussa tienaavaa opiskelijatytärtään kaikilla mahdollisilla nyyhkytarinoilla kuinka taas on tullut iiiiso yllärilasku ja ruokaan ei ole varaa. No minähän tottakai autoin, niinkuin autan aina jos joku läheinen tarvitsee apua. Ja niitä yllärijuttuja vaan tuli lisää ja lisää. Kun ekan kerran sain töistä isot lomakorvaukset, niin tästä iloisena (ja helvetin naivina) kerroin isälle, niin silloinpa vasta niitä yllärilaskuja alkoikin oikein sadella. Vasta kun isäni oli kupannut minulta tuhansia euroja, niin aloin pikkuhiljaa tajuamaan, että minua on vedätetty ihan 6-0. Ei sillä mitään yllätyslaskuja koskaan ollut. Oli käytetty rahaa kaikkeen paskaan, ja minua sitten käytettiin lisäraha-automaattina. Tajusin myös, ettei isä koskaan soittanut minulle, ellei ollut rahaa vailla. Eli ei minun vointini ja kuulumiseni häntä pätkääkään kiinnostanut, soitteli vaan kun halusi rahaa. Pistin sitten rahahanat lopulta kiinni. Eipä enää soittele..  [/quote] Mua pelottaa myös että näin on. Tätä kyllä puoltaisi myös se, että usein on tullut niin ympäripyöreitä vastauksia kun olen tiedustellut yht'äkkistä rahanmenoa. En kyllä kertakaikkiaan voi ymmärtää mihin he olisivat voineet tuhlata välillä todella suuria summia, kun esim mitään uutta ei ollut kotona. Ei niin paljoa voi juoda, luulisi näkyvän päällepäin jos kaikki oikeasti menisi juomiseen. Hekin ovat velkasaneeraukset sössineet useampaan kertaan, enkä usko, että siihen voisi päästä aina loputtomasti uudestaan ja uudestaan.

[/quote]

Eihän se muuta vaadi kuin helkkaristi liian kalliin elämäntyylin tuloihin nähden. Ostellaan kalliita tavaroita, jotka pidetään piilossa sinun silmiltäsi. Ruokakaupassa ostellaan niitä kalleimpia elintarvikkeita, kuljetaan sillä kalliimmalla mahdollisella kulkuvälineellä (esim. taksilla, vaikka paikallisbussikin menisi).

Ja alkoakin pystyy käyttämään yllättävän pitkään niin, ettei kiinnitä huomiota, etenkään kun ei asu saman katon alla.

Onko vanhemmat pyytäneet sinulta usein rahaa lainaksi? Ottavatko ylipäätään yhteyttä muutoin kuin rahoitusta tarvitessaan?

[/quote]

[/quote]

Ei se välttämättä peliongelmaa tarvitse, että elää niin reippaasti yli varojensa että ulosottoon päätyy aivan helvetisti.

Jättää vain maksamatta luottokorttivelat, netistä tilaamat tavarat, lehtitilaukset jne. niin soppa onkin jo keitetty. Mitä olen valitettavasti "päässyt" seuraamaan muutamien ihmisten yllämainittuja edesottamuksia.

Sitten tietysti myös täysi välinpitämättömyys kuralla olevasta taloudestaan, ja hätääntynyt itku alkaa vasta kun vouti alkaa vaatia kymmenia tai jopa satoja tuhansia euroja saataviaan.

Vierailija
107/120 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:30"]Laki sanoo näin:
Irtisanomisaika

Toistaiseksi voimassa oleva vuokrasopimus päättyy irtisanomisen perusteella irtisanomisajan kuluttua. Irtisanomisaika lasketaan sen kalenterikuukauden viimeisestä päivästä, jonka aikana irtisanominen on suoritettu, jollei toisin ole sovittu tai jäljempänä toisin säädetä.

Vuokranantajan irtisanoessa vuokrasopimuksen on irtisanomisaika kolme kuukautta (vuokranantajan irtisanomisaika) ja vuokralaisen irtisanoessa sopimuksen yksi kuukausi (vuokralaisen irtisanomisaika).

Jos asuinhuoneiston vuokrasuhde on välittömästi ennen irtisanomista kestänyt yhtäjaksoisesti vähintään yhden vuoden, vuokranantajan irtisanomisaika kuitenkin on kuusi kuukautta.

Ehto, jolla asuinhuoneiston vuokranantajan irtisanomisaikaa lyhennetään tai vuokralaisen irtisanomisaikaa pidennetään, on mitätön.

Jos vuokralaiselle aiheutuu huomattavia vaikeuksia saada toinen asunto muuttopäivään mennessä, tuomioistuin voi vuokralaisen vaatimuksesta siirtää muuttopäivää enintään yhdellä vuodella. Muuttopäivän siirtäminen voidaan rajoittaa koskemaan vain osaa huoneistoa.

Muuttopäivän siirtämistä koskeva kanne on pantava vireille tuomioistuimessa viimeistään kuukautta ennen muuttopäivää. Oikeudenkäynnin aikana vuokrasuhde jatkuu entisin ehdoin. Jos vuokralaisen vaatimus muuttopäivän siirtämisestä hylätään ja 66 §:ssä tarkoitettu muuttopäivä on mennyt, tuomioistuimen on velvoitettava vuokralainen muuttamaan huoneistosta välittömästi.
[/quote]

Eli ne on varmasti valehdellut? Onko siis mitenkään mahdollista, että häädöstä ilmoitettaisiin kaksi viikkoa aiemmin.

Menen tänään sinne selvittämään asioita ja haluan tietää onko minulle valehdeltu.
Mikäli on, niin ehdot luonani asumiseen ovat Todella tiukat.

Vierailija
108/120 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 19:48"]

Ovat ulosotossa ja velkaa on satojatuhansia. Nyt saivat häädön ja kuka joutuu majoittamaan? Minä. Ja kuinka kauan? En tiedä. Ai jumalauta, että vituttaa. Mistä voisi luottotiedoton keski-ikäinen pariskunta saada asunnon? Työt pääkaupunkiseudulla, joten asuntokin olisi täältä saatava. Minulla on perhekin ja ei oikeasti olisi mahdollisuutta majoittaa, mutta minkäs teen.

[/quote]

HAKEKOOT TURVAPAIKKAA RUOTSISTA!

PS KUNHAN "TURVA"PAIKANHAKIJOILLE ON ASUNNOT JA RUUAT (JOS KELPAA).

Vierailija
109/120 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä voisivat saada asunnon jos ei ole ketään ystävää tai sukulaista jolla olisi joku tyhjä luukku mitä voisi lainata. Tai työpaikan kautta voisi saada asunnon?

Mutta jos tämä raha-asioiden sössiminen on jatkuvaa ja ikuista ja se on jo pilannut ap:n lapsuuden niin et ole ap heille mitään velkaa.

Et taatusti nyt ala vanhempiasi nurkissasi passaamaan koska pilaat nykyisen elämäsi ja oman perheesi elämänkin. Se olisi eri juttu jos sinulla olisi joku jättitalo ja paljon rahaa mutta kun ei ole.

Menkööt johonkin asuntolaan tai hostelliin.

On tämä aikuisten ihmisten holtiton rahankäyttö ja sitten on sen mahdollistajat eli kaikki tukijat ja auttajat eli ikinä ei tarvitse ottaa vastuuta itse omista mokista.

Joskus pitää käydä pohjalla että tajuaa mitä tuli tehtyä ja mitä nyt pitää tehdä.

Jos otat ap vanhempasi teille niin oletko varmasti POMO ja EMÄNTÄ omassa kodissasi vai pannaanko sinut ja perheesi hyppimään vanhusten pillin mukaan?

Itse en ottaisi tuossa tilanteessa vanhempia meille vaan saisivat itse selvitä omista sotkuista!

Vierailija
110/120 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä teidän lasten nimiä taikka takauksia yhtään mihinkään, ei vuokrakämppää vartenkaan, sotkette siinä vaan onat elämänne ja nimenne! Takuu-säätiö ei noin isoihin velkoihin antane takausta, velkaneuvoja tuossa lähinnä on ainoa, jolta voi neuvoja saada, mutta melkoisen heikko on silti tilanne. Oletpa joutunut tosi inhottavaan saumaan, toivottavasti vanhempasi saavat jostain kämpän, jaksamista! :/

Vierailija
111/120 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:22"]http://www.taloustaito.fi/Koti/Asuminen/Vuokrasuhde-ei-paaty-kevyin-perustein/
[/quote]

Jos vuokralainen on yhteistyökykyinen, vuokrasopimus voidaan päättää sopimalla. Jos näin ei käy, toinen vaihtoehto on vuokranantajan purkuilmoitus. ”Olettama on, että asunnon pitäisi tuolloin olla aika lailla heti tyhjä, esimerkiksi seuraavana päivänä puoleen päivään mennessä. Usein käytäntö on kuitenkin se, että asunnon tyhjentämiseen annetaan viikko pari muuttoaikaa”, Järvi sanoo

Eli ovat voineet saada tiedon kahta viikkoa ennen? Jos eivät ole olleet yhteistyökykyisiä, niin ovat voineet saada purkuilmoituksen, jolloin tuo pari viikkoa olisi ihan mahdollinen.

Vierailija
112/120 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:28"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:01"]

[/quote]

[/quote]

Ennen pyysivät, mutta lapsensaannin jälkeen tein selväksi, ettei minulla enää ole varaa lainata. Ottavat muutenkin yhteyttä, mutta yleensä haluavat aina jotain.

Vierailija
113/120 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:35"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:30"]Laki sanoo näin:
Irtisanomisaika

[/quote]

Eli ne on varmasti valehdellut? Onko siis mitenkään mahdollista, että häädöstä ilmoitettaisiin kaksi viikkoa aiemmin.

Menen tänään sinne selvittämään asioita ja haluan tietää onko minulle valehdeltu.
Mikäli on, niin ehdot luonani asumiseen ovat Todella tiukat.
[/quote]
Jos se on oikeudessa käynyt ja siellä todettu asia vuokrantajan hyväksi niin sitten näin.
Tai ehkä ovat saaneet aikaa, mutta se kulunut umpeen jo, eivätkä ole kertoneet sinulle asiasta.
Voihan olla että eivät ole osanneet vaatia oikeuksiaan.
Nosta kissa pöydälle ja ilmoita että mitään et asian suhteen tee ennenkuin puhuvat totta, vaadi myös näyttöä, paperit ym. näytille.
Itse en henk.koht lähtisi vanhempiani pelastamaan sotkusta, jos tietoisesti asioita hoidettu päin persettä jatkuvasti. Et ole vastuussa aikuisten ihmisten elämästä vaikka sukulaisia olisikin!

Vierailija
114/120 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:46"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:22"]http://www.taloustaito.fi/Koti/Asuminen/Vuokrasuhde-ei-paaty-kevyin-perustein/
[/quote]

Jos vuokralainen on yhteistyökykyinen, vuokrasopimus voidaan päättää sopimalla. Jos näin ei käy, toinen vaihtoehto on vuokranantajan purkuilmoitus. ”Olettama on, että asunnon pitäisi tuolloin olla aika lailla heti tyhjä, esimerkiksi seuraavana päivänä puoleen päivään mennessä. Usein käytäntö on kuitenkin se, että asunnon tyhjentämiseen annetaan viikko pari muuttoaikaa”, Järvi sanoo

Eli ovat voineet saada tiedon kahta viikkoa ennen? Jos eivät ole olleet yhteistyökykyisiä, niin ovat voineet saada purkuilmoituksen, jolloin tuo pari viikkoa olisi ihan mahdollinen.
[/quote]
Vuokralainen voi lain mukaan tässä kohtaa hakea oikeusteitse lykkäämistä.

Vierailija
115/120 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:46"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:22"]http://www.taloustaito.fi/Koti/Asuminen/Vuokrasuhde-ei-paaty-kevyin-perustein/ [/quote] Jos vuokralainen on yhteistyökykyinen, vuokrasopimus voidaan päättää sopimalla. Jos näin ei käy, toinen vaihtoehto on vuokranantajan purkuilmoitus. ”Olettama on, että asunnon pitäisi tuolloin olla aika lailla heti tyhjä, esimerkiksi seuraavana päivänä puoleen päivään mennessä. Usein käytäntö on kuitenkin se, että asunnon tyhjentämiseen annetaan viikko pari muuttoaikaa”, Järvi sanoo Eli ovat voineet saada tiedon kahta viikkoa ennen? Jos eivät ole olleet yhteistyökykyisiä, niin ovat voineet saada purkuilmoituksen, jolloin tuo pari viikkoa olisi ihan mahdollinen.

[/quote]

Varmaankin ennen tuota purkuilmoitusta annetaan vielä mahdollisuuksia hoitaa tilanne, joten eiköhän välinpitämättömyydellä ole tuo tilanne aiheutettu...

Vierailija
116/120 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:29"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:28"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei usko peliongelmaan, koska eivät ole koskaan pelanneet. Toki voihan se olla mahdollista, mutta en ole koskaan nähnyt heidän pelaavan pelikoneilla ja nettipelejä he eivät osaa löytää tai käyttää.

Vierailija
117/120 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:48"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:38"]Tuo lisäajan saaminen ei pidä paikkaansa. Juuri hankin vuokralaiselle häädön ja oikeuden päätöksen jälkeen sai 30 päivää aikaa valittaa ja sen jälkeen ulosottomies antaa 2-3 viikkoa aikaa muuttaa. Paitsi jos on sosiaalitapaus tai perheessä on alaikäisiä lapsia jolloin annetaan sosiaalitoimelle aikaa järjestää majoitus lapsille/sosiaalitapaukselle.
[/quote]

Ok. Onko se aina ensin tuo 30 päivää? Ja siihen päälle vielä tuo 2-3vk? Kertokaa jos tiedätte varmasti, arvailla voin itsekin.

Onhan myös mahdollista, että vanhemmat on valehdellut minulle ja oikeasti ovat tienneet aiemmin.
[/quote]

Käräjäoikeuden päätös on lainvoimainen 30 päivän valitusajan jälkeen. Ulosottovirasto voi ryhtyä toimenpiteisiin jo valitusajan aikana joten 2 viikon muuttoaika voi hyvinkin olla totta.

Vierailija
118/120 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:49"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:28"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:01"] [quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:49"]Ap, valitettavasti tuntuu että vanhempasi hieman vedättävät sinua... Ulosotossa on tosiaan tietty suojaosuus, jotta saa vuokran maksettua. Vähän nyt veikkaan, että rahat on törsätty johonkin turhaan vuokranmaksun sijaan, ja nyt sinulle ap itketään kuin asunto meni alta ulosoton takia ja sinun oletetaan tietysti pelastavan (ja ehkä antavan rahaa uutta asuntoa varten). Oma isäni on päihdeongelmainen ja rahankäytössä ei mitään logiikkaa. Kertaalleen pääsi velkasaneeraukseen, mutta sekin sitten sössittiin. Rahaa menee alkoon, pelaamiseen, ostellaan kaikkea turhaa ja ajellaan taksilla. Pitkään onnistui kusettamaan minua, silloin alle tonnin kuussa tienaavaa opiskelijatytärtään kaikilla mahdollisilla nyyhkytarinoilla kuinka taas on tullut iiiiso yllärilasku ja ruokaan ei ole varaa. No minähän tottakai autoin, niinkuin autan aina jos joku läheinen tarvitsee apua. Ja niitä yllärijuttuja vaan tuli lisää ja lisää. Kun ekan kerran sain töistä isot lomakorvaukset, niin tästä iloisena (ja helvetin naivina) kerroin isälle, niin silloinpa vasta niitä yllärilaskuja alkoikin oikein sadella. Vasta kun isäni oli kupannut minulta tuhansia euroja, niin aloin pikkuhiljaa tajuamaan, että minua on vedätetty ihan 6-0. Ei sillä mitään yllätyslaskuja koskaan ollut. Oli käytetty rahaa kaikkeen paskaan, ja minua sitten käytettiin lisäraha-automaattina. Tajusin myös, ettei isä koskaan soittanut minulle, ellei ollut rahaa vailla. Eli ei minun vointini ja kuulumiseni häntä pätkääkään kiinnostanut, soitteli vaan kun halusi rahaa. Pistin sitten rahahanat lopulta kiinni. Eipä enää soittele..  [/quote] Mua pelottaa myös että näin on. Tätä kyllä puoltaisi myös se, että usein on tullut niin ympäripyöreitä vastauksia kun olen tiedustellut yht'äkkistä rahanmenoa. En kyllä kertakaikkiaan voi ymmärtää mihin he olisivat voineet tuhlata välillä todella suuria summia, kun esim mitään uutta ei ollut kotona. Ei niin paljoa voi juoda, luulisi näkyvän päällepäin jos kaikki oikeasti menisi juomiseen. Hekin ovat velkasaneeraukset sössineet useampaan kertaan, enkä usko, että siihen voisi päästä aina loputtomasti uudestaan ja uudestaan. [/quote] Eihän se muuta vaadi kuin helkkaristi liian kalliin elämäntyylin tuloihin nähden. Ostellaan kalliita tavaroita, jotka pidetään piilossa sinun silmiltäsi. Ruokakaupassa ostellaan niitä kalleimpia elintarvikkeita, kuljetaan sillä kalliimmalla mahdollisella kulkuvälineellä (esim. taksilla, vaikka paikallisbussikin menisi). Ja alkoakin pystyy käyttämään yllättävän pitkään niin, ettei kiinnitä huomiota, etenkään kun ei asu saman katon alla. Onko vanhemmat pyytäneet sinulta usein rahaa lainaksi? Ottavatko ylipäätään yhteyttä muutoin kuin rahoitusta tarvitessaan? [/quote] Ennen pyysivät, mutta lapsensaannin jälkeen tein selväksi, ettei minulla enää ole varaa lainata. Ottavat muutenkin yhteyttä, mutta yleensä haluavat aina jotain.

[/quote]

Tutulta kuulostaa...

Vierailija
119/120 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko sinä vuokrata vaikkapa yksiön jostakin mahdollisimman halvalla ja sitten vanhempasi asuisivat siellä ja tietysti maksaisivat vuokran? 

Sinä kuitenkin olisit vuokranantajalle vastuussa siitä, että vuokrat tulevat maksetuiksi ja asunto pysyy kunnossa. Sopisit vanhempiesi kanssa, että nämä ovat ehdot, joilla he voivat asua asunnossa. Kun he ovat työssä, niin he voivat kyllä maksaa yksiön tai pienen kaksion vuokran.  

Ei ihminen pärjää Suomen oloissa ilman asuntoa. 

Vierailija
120/120 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOKkeja on Suomi kohta pullollaan. Kustanna heille astetta tummempi meikkivoide ja sinne vaan sekaan sysäät.