Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmat saa häädön

Vierailija
01.10.2015 |

Ovat ulosotossa ja velkaa on satojatuhansia. Nyt saivat häädön ja kuka joutuu majoittamaan? Minä. Ja kuinka kauan? En tiedä.

Ai jumalauta, että vituttaa.

Mistä voisi luottotiedoton keski-ikäinen pariskunta saada asunnon? Työt pääkaupunkiseudulla, joten asuntokin olisi täältä saatava.

Minulla on perhekin ja ei oikeasti olisi mahdollisuutta majoittaa, mutta minkäs teen.

Kommentit (120)

Vierailija
1/120 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ap ottaisi vanhempia tuossa tapauksessa omaan kotiini asumaan. Itse ovat asiansa sössineet. Ja älä missään nimessä ala taakaamaan yhtään mitään! Sinä olet vastuussa vain oman perheesi hyvinvoinnista, et vanhempiesi. Nyt on heidän aika ottaa vastuuta omasta holtittomasta rahan käytöstään ja kantaa seuraukset.

Vierailija
2/120 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auts, mäkin saan pian häädön, varmaan on postilaatikossa jo tieto, mutta en hae postia :(. On se niin hienoa, kun sairastuu, eikä kunnollista hoitoa saa, paitsi rahalla, jota ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/120 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sinun pidä heitä majoittaa. Niin makaa kuin petaa

Vierailija
4/120 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkööt sossuun vinkumaan. Kyllä työssäkäyville pitäisi joku hätämajoitus löytyä, jos kerran narkkeja ja työttömiäkin asutetaan.

Vierailija
5/120 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap:n suurin huoli on, että joutuu hetkeksi majoittamaan karmeassa tilanteessa olevat vanhempansa. Voi omaa napaa...

Vierailija
6/120 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voivat saada häädön, jos kerran töissä käyvät? Vai meneekö palkka johonkin muuhun kuin asumiseen? Itse en ottaisi, ei ole minun vikani jos ovat asiansa sössineet. Jos otat edes yhdeksi yöksi, on paljon vaikeampi pyytää lähtemään/heittää uloa kuin kieltäytyä kokonaan.

Vierailija
7/120 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän vanhempasi ole sikanaan tehny uhrauksia sinun hyvinvoinnin eteen. Nyt on aika sinun tehdä uhrauksia heidän eteensä.

Vierailija
8/120 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 19:55"]

Eiköhän vanhempasi ole sikanaan tehny uhrauksia sinun hyvinvoinnin eteen. Nyt on aika sinun tehdä uhrauksia heidän eteensä.

[/quote]

Jos lapsia haluaa tehdä, niiden eteen pitää uhrautua. Sen sijaan jos ryssii asiansa, ei voi olettaa voivansa majoittua lapsensa nurkkiin määrittelemättömäksi ajaksi.

Vierailija
9/120 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 19:53"]Ja ap:n suurin huoli on, että joutuu hetkeksi majoittamaan karmeassa tilanteessa olevat vanhempansa. Voi omaa napaa...
[/quote]

Hetkeksi? Onko sulla hajua siitä millanen asuntotilanne esim täällä Helsingissä on? Varmaan koskee myös muuta pk-seutua.

Jos ja kun hyvin todennäköisesti joudun ottamaan ne tänne, niin kyse on kylläkin Määrittelemättömän pituisesta ajasta, eikä mistään hetkestä. Tämä määrittelemättömän pituinen majoitus alkaisi kahden viikon kuluttua.

On varmasti todella suuri määrä lapsiperheitä, raskaana olevia ynnä muita, jotka takuulla saavat tärkeys/kiireellisyysjärjestyksessä asunnon ennen kahta aikuista.

Tilaa minulla ei myöskään ole niin paljoa, että ongelmitta saisin heidät tänne majoitettua.

Ja mitenhän kauan saisin virallisestikin majoittaa vanhempiani tässä kaupungin kämpässä?

Vierailija
10/120 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 19:51"]Menkööt sossuun vinkumaan. Kyllä työssäkäyville pitäisi joku hätämajoitus löytyä, jos kerran narkkeja ja työttömiäkin asutetaan.
[/quote]

Ovat olleet jo siellä vinkumassa. Sossu katsoo aina bruttotulot, eli he eivät saa yhtään mitään avustusta, ei edes takuuvuokraan vaikka asunnon saisivat.

Sossusta saivat siis vain tiedon, että ei tule apua, missään muodossa.

Vierailija
11/120 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 20:34"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 19:53"]Ja ap:n suurin huoli on, että joutuu hetkeksi majoittamaan karmeassa tilanteessa olevat vanhempansa. Voi omaa napaa... [/quote] Hetkeksi? Onko sulla hajua siitä millanen asuntotilanne esim täällä Helsingissä on? Varmaan koskee myös muuta pk-seutua. Jos ja kun hyvin todennäköisesti joudun ottamaan ne tänne, niin kyse on kylläkin Määrittelemättömän pituisesta ajasta, eikä mistään hetkestä. Tämä määrittelemättömän pituinen majoitus alkaisi kahden viikon kuluttua. On varmasti todella suuri määrä lapsiperheitä, raskaana olevia ynnä muita, jotka takuulla saavat tärkeys/kiireellisyysjärjestyksessä asunnon ennen kahta aikuista. Tilaa minulla ei myöskään ole niin paljoa, että ongelmitta saisin heidät tänne majoitettua. Ja mitenhän kauan saisin virallisestikin majoittaa vanhempiani tässä kaupungin kämpässä?

[/quote]

Ja niin kauan kun vanhemmilla on jokin katto pään päällä, eivät he kovinkaan korkealla liene missään asuntojonoissa? Voipi tulla ap:lle pitkät vieraat.

Vierailija
12/120 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 19:53"]Ja ap:n suurin huoli on, että joutuu hetkeksi majoittamaan karmeassa tilanteessa olevat vanhempansa. Voi omaa napaa...
[/quote]

Kyllä muakin haittaisi. Tuskinpa on vanhempien ainoa ongelma. Ja kuka siitä on kärsinyt.
Saati oma elämä. En haluaisi ketään nurkkiini määrättömäksi ajaksi

Vierailija
13/120 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 19:55"]Eiköhän vanhempasi ole sikanaan tehny uhrauksia sinun hyvinvoinnin eteen. Nyt on aika sinun tehdä uhrauksia heidän eteensä.
[/quote]

No jos olisivat tehneet enemmän niitä uhrauksia rahankäytössä, niin eivät olisi tuossa tilanteessa ja lapsuuteni ei olisi ollut niin köyhä. Olisin vaikka saanut ruokaakin säännöllisemmin.

Että kyllä minä katson tämän tilanteen nimenomaan johtuvan uhrausten puutteesta ja olen heille siitä vihainen.

Kyllä tahtoisin auttaa kaikin keinoin, mutta toisaalta itse ovat soppansa keittäneet ja minä olen siitä sopasta saanut kärsiä koko lapsuuteni. Mutta siitä huolimatta jos minulla olisi YHTÄÄN ylimääräistä rahaa, niin auttaisin heitä niin paljon kuin pystyisin rahallisesti.

Koska en voi tarjota rahallista apua, eikä minulla riittäisi pokka jättää vanhempiani kadulle, niin majoitan heidät kyllä vaikka kuinka vituttaisi.

Vierailija
14/120 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 19:55"]Eiköhän vanhempasi ole sikanaan tehny uhrauksia sinun hyvinvoinnin eteen. Nyt on aika sinun tehdä uhrauksia heidän eteensä.
[/quote]

Mieti millaisia vanhempia nämä ovat todennäköisesti olleet. Ei ole paljoa uhrattu lapsen vuoksi

Vierailija
15/120 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko häätö maksamattomista vuokrista vai jostain muusta?

Vierailija
16/120 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 20:36"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 19:51"]Menkööt sossuun vinkumaan. Kyllä työssäkäyville pitäisi joku hätämajoitus löytyä, jos kerran narkkeja ja työttömiäkin asutetaan. [/quote] Ovat olleet jo siellä vinkumassa. Sossu katsoo aina bruttotulot, eli he eivät saa yhtään mitään avustusta, ei edes takuuvuokraan vaikka asunnon saisivat. Sossusta saivat siis vain tiedon, että ei tule apua, missään muodossa.

[/quote]

Ainakin meidän paikkakunnan sossu pyytää NETTOtuloja..?

Vierailija
17/120 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kerran niin korkeat tulot ettei tukia tule niin miksi menee asunto alta?

Vierailija
18/120 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 20:49"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 20:36"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 19:51"]Menkööt sossuun vinkumaan. Kyllä työssäkäyville pitäisi joku hätämajoitus löytyä, jos kerran narkkeja ja työttömiäkin asutetaan. [/quote] Ovat olleet jo siellä vinkumassa. Sossu katsoo aina bruttotulot, eli he eivät saa yhtään mitään avustusta, ei edes takuuvuokraan vaikka asunnon saisivat. Sossusta saivat siis vain tiedon, että ei tule apua, missään muodossa.

[/quote]

Ainakin meidän paikkakunnan sossu pyytää NETTOtuloja..?

[/quote]

No kerroppa tuo paikkakunta, niin käsken vanhempien heti muuttaa sinne. :D

Kyllä niitä kuule vaan ja ainoastaan brutto kiinnostaa. Sossua ei kiinnostanut silloinkaan, kun vanhemmillani oli alaikäisiä lapsia kotona ja velkojen jälkeen ei jäänyt joskus MITÄÄN. Tämä on nähty ja itse henkilökohtaisesti sain kärsiä siitä vuosikaudet, joten luotto sossun apuun MISSÄÄN tilanteessa ei näin ollen ole minulla kovin korkea.

Vierailija
19/120 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 20:49"]

[/quote]

Maksamattomista vuokrista. 

Vierailija
20/120 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 20:49"]

[/quote]

Maksamattomista vuokrista. 
[/quote]

Ja miksi vuokrat maksamatta, jos kerran on säännölliset tulot?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi