Miksi ihastutte pitkissä suhteissa, jos ette tahdo siltä mitään?
Siis mitä mieltä on tuntea ihastumista, jos ei samalla ajattele, että panisin ihastustani mieluummin kuin puolisoani ja haluaisin häntä muutenkin? Miten se edes voi olla ihastusta, jos ette halua häntä? Tiedän, että kaikki eivät valitse vaihtaa, mutta sehän on eri asia kuin haluta vaihta....
Kommentit (37)
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 19:46"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 19:45"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 19:42"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 19:38"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 19:36"]Siis minä en nyt ihan ymmärrä mitä haet aloituksellasi. Minä olen ihastunut toiseen ja tasan panen jos tilaisuus tulee. [/quote] eroa ensin, mä en ymmärrä miksi pitää loukata puolisoaan, yök! [/quote] Miksi? Miten se loukkaantuu jos ei tiedä? Tosin vaihtaisin mielellään ihastukseeni jos vaan saan hänet... [/quote] kyllä mä en ikinä antaisi anteeksi, jos mua olis petetty noin että ajatellaan toista kokoajan ja sitten leikitään kuitenkin muka hyvää puolisoa, mut hep jos se toinen antaa pienenkin vinkin, heipat vaan sulle puolisoni ku mä nyt haluun ton toisen ketä oon jo pari vuotta tavoitellu :O
[/quote]
ehkä et saisi tietää, niin et voisi loukkaantuakaan.
[/quote] miten tyhmänä sä mua pidät? Et luulet etten tajua jos suoraan esim muutetaan sen toisen luokse tai aletaan samantien tapailemaan :D
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 19:50"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 19:45"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 19:45"] [quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 19:40"]Ja siis nuo ihastumisethan menee ohi kun niitä ei ruoki. Miksi särkisin avioliittoni sen takia että joku sekoittaa hetkeksi pakan, jos en edes tee mitään tuon henkilön kanssa? Eri asia jos ihastuksesta tulee sellaista, että mielenkiinto omaan kumppaniin loppuu kokonaan, mutta ei minulla ole koskaan noin käynyt vaikka ihastun silloin tällöin. 6 [/quote] Minä en ainakaan pääse millään yli ihastuksesta vaikka kuinka yritän! Nytkin on ihan yhtä tuskaa kun on vähän yli viikko siitä kun on viimeksi oltu yhteydessä. Koko ajan on toinen mielessä ja tekisi mieli laittaa edes viestiä että on ikävä... 5/13 [/quote] No tuo on sen ihastumisen ruokkimista. [/quote] Hmm, kerro ihmeessä että miten sitä sitten voi olla ruokkimatta? Mielelläni eroon tästä tunteesta haluaisin mutta kun en pääse! Reilu puoli vuotta on näin mennyt, välillä en ole ollut yli kuukauteen tähän ihastukseen yhteydessä mutta koko ajan se on mielessä vaikka yritän unohtaa.
[/quote]
No itselläni tuollainen tilanteen dramatisoiminen kyllä juurikin pahentaa niitä ihastumisen tunteita. Helpoiten ihastuksesta pääsee eroon, kun on vaan mahdollisimman vähän tekemisissä. Voi siihen mennä kauemminkin kuin tuo puolivuotta. Ja sen lisäksi pitää lopettaa sellaiset typerät pikkutyttömäiset ajatusketjut heti alkuunsa että "kohtalo on tarkoittanut meidät yhteen". Yleensäkkin asioiden vatvominen päässä vaan pahentaa niitä.
Sitten jos tuntuu että ei voi jättää asioita niin, eroaapi sitten, mikäs siinä. Itsellä on aina mennyt ohi. En anna hormoonien ja fantasioiden sanella sitä miten elämäni menee.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 19:57"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 19:50"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 19:45"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 19:45"] [quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 19:40"]Ja siis nuo ihastumisethan menee ohi kun niitä ei ruoki. Miksi särkisin avioliittoni sen takia että joku sekoittaa hetkeksi pakan, jos en edes tee mitään tuon henkilön kanssa? Eri asia jos ihastuksesta tulee sellaista, että mielenkiinto omaan kumppaniin loppuu kokonaan, mutta ei minulla ole koskaan noin käynyt vaikka ihastun silloin tällöin. 6 [/quote] Minä en ainakaan pääse millään yli ihastuksesta vaikka kuinka yritän! Nytkin on ihan yhtä tuskaa kun on vähän yli viikko siitä kun on viimeksi oltu yhteydessä. Koko ajan on toinen mielessä ja tekisi mieli laittaa edes viestiä että on ikävä... 5/13 [/quote] No tuo on sen ihastumisen ruokkimista. [/quote] Hmm, kerro ihmeessä että miten sitä sitten voi olla ruokkimatta? Mielelläni eroon tästä tunteesta haluaisin mutta kun en pääse! Reilu puoli vuotta on näin mennyt, välillä en ole ollut yli kuukauteen tähän ihastukseen yhteydessä mutta koko ajan se on mielessä vaikka yritän unohtaa.
[/quote]
No itselläni tuollainen tilanteen dramatisoiminen kyllä juurikin pahentaa niitä ihastumisen tunteita. Helpoiten ihastuksesta pääsee eroon, kun on vaan mahdollisimman vähän tekemisissä. Voi siihen mennä kauemminkin kuin tuo puolivuotta. Ja sen lisäksi pitää lopettaa sellaiset typerät pikkutyttömäiset ajatusketjut heti alkuunsa että "kohtalo on tarkoittanut meidät yhteen". Yleensäkkin asioiden vatvominen päässä vaan pahentaa niitä.
Sitten jos tuntuu että ei voi jättää asioita niin, eroaapi sitten, mikäs siinä. Itsellä on aina mennyt ohi. En anna hormoonien ja fantasioiden sanella sitä miten elämäni menee.
[/quote]
Hahhah, en todellakaan ajattele että kohtalo on tarkoittanut meidät yhteen... Mutta kivat sulle että oot päässyt yli ihastuksista!
Onhan se selvää, että ihastuu jos esimerkiksi oma puolisi vain haukkuu ja joltain ulkopuoliselta saa positiivisempaa palautetta.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 20:06"]Onhan se selvää, että ihastuu jos esimerkiksi oma puolisi vain haukkuu ja joltain ulkopuoliselta saa positiivisempaa palautetta.
[/quote] silloin pitää erota! Ei voi ollaniin Vaikeeta! Nimi paperiin ja muuttoauto pihaan, siinä se!
Mä ainakin voin ihastua monenlaisiin ominaisuuksiin ihmisessä eikä ne läheskään kaikki liity mitenkään panemiseen... jos ihanstun toisen huumorintajuun niin ei minua ala välittömästi panettaa...
Ei ihastumiselle mitään mahda. Eikä se ole väärin.
Ai miksi ihastun, vaikka olen pitkässä suhteessa? No sitäpä olen yrittänyt miettiä pääni puhki viimeiset puolitoista vuotta keksimättä ratkaisua. Ihastuksen kohde on myös pitkässä suhteessa. Luultavasti ihastus on molemminpuolista, vaikka asiasta ei olekaan puhuttu eikä mitään varsinaisesti ole tapahtunut. Siis mitä mieltä tässä on? No ei mitään, mutta kun tunteitaan ei voi valita, teot voi. Ai haluaisinko sänkyyn hänen kanssaan? No kyllä todellakin, mutta en sitä tee. Olen kyllä harkinnut ammattiauttajan puoleen kääntymistä, koska en ymmärrä itseäni enkä voi asiasta puhua kenenkään kanssa.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 20:17"]
Ei ihastumiselle mitään mahda. Eikä se ole väärin.
[/quote]
Tunteet sinänsä ei mielestäni ole vaikka toisinaan ne voi johtaa väärään. Ihastumista voi ruokkia tai sen voi antaa hiipua tai käsitellä mikä tunteeseen johti jne.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 19:51"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 19:48"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 19:43"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 19:38"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 19:35"]
Juuri näin! Itse en voisi pettää edes ajatuksillani/ ihastumalla. Todella väärin olisi miestäni kohtaan!
[/quote]
Mä tarkoitin oikeastaan päinavastaista. Että miten joku voi väittää, että EI haluaisi vaihtaa puolisoaan ihastukseensa? Pakkohan sen on olla ihanampi, kun häneen ihastuu. Itse ohastuin parisuhteessa niin ihanaan mieheen, että oksat pois. Mutta mies taas väittää, että ei tunne ihastuessaan, että se toinen ois mua parempi. En tajua, miten sitten muka on ihastunut.
[/quote]
No ihastuminen on vain ihastumista. En minä vaihtaisi kumppaniani. Tiedän miten nopeasti ihastumisen tunteet muuttuu ihan tavalliseksi parisuhteeksi, todennäköisesti hyvin samanlaiseksi missä nytkin olen. En minä nyt tuollaisen takia lastenkin perhettä rikkoisi. Ihastumiset on kuin kangastuksia.
6
[/quote]
Minulle ihastuminen on kyllä jo sama kuin rakastaa kyseistä henkilöä. En ihastu helpolla, vaan hyvin vaikeasti.
[/quote]
No sulla ei varmaan sitten edes ole mitään tällaisia ongelmia. Siinä vaiheessa kun sinä ihastut, tiedät että on aika päättää nykyinen suhde. Itselläni ihastukset tulee ja menee.
[/quote]
Miksi mun se siihen pitäisi päättää? Olen perheellinen, en voi. Mutta koen kyllä ihastuvani miestäni parempiin ja ihanempiin miehiin. En vain ymmärrä, miten muuten voisin heihin ihastua, jos he olisivat miestäni huonompia ja vähemmän ihania. Tämä oli juuri se mun pointtini. Tai siis yhteen tällaiseen olen ihastunut suhteen aikana tai se oli sellainen vanha ihastus, jota en silloin saanut. Pidin häntä ihanampana kuin moestäni. Muihin en sitten olekaan suhteemme aikana ihastunut.
Ap
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 19:42"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 19:38"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 19:36"]Siis minä en nyt ihan ymmärrä mitä haet aloituksellasi. Minä olen ihastunut toiseen ja tasan panen jos tilaisuus tulee.
[/quote] eroa ensin, mä en ymmärrä miksi pitää loukata puolisoaan, yök!
[/quote]
Miksi? Miten se loukkaantuu jos ei tiedä? Tosin vaihtaisin mielellään ihastukseeni jos vaan saan hänet...
[/quote]
Kyllä se huomaa...
En usko, että ihastukseni on mitenkään miestäni parempi. Itse asiassa heissä on paljon samaa, mutta kuitenkin myös eroja ja se kiehtoo. En tunne ihastustani tarpeeksi hyvin, jotta tuntisin kunnolla hänen huonot puolensa ja tiedän, että ihastuneena niitä ei edes suostu myöntämään, vaikka näkisikin.
Jos nyt mietin taustoja ihastumiselle, niin ihastuminen tapahtui sellaisessa vaiheessa, jossa minulla oli ollut eräästä ihmisestä johtuen pitkä hankala jakso työpaikalla. Tämän asian korjaannuttua aloin saada huomiota eräältä työkaverimieheltä. Se imarteli, kun arvostin miestä muutenkin paljon hänen työnsä takia. Ja pam, yhtäkkiä tajusin olevani ihastunut. Se iski kuin salama kirkkaalta taivaalta, täysin odottamatta.
Ihastustani ruokkii se, että kotona on ollut paljon ongelmia, ei tosin miehestä johtuvia, vaan sairastumisia ja erilaisia vastoinkäymisiä. Haasteita erityislapsen ja murrosikäisen kanssa. Ihastuksen kohteeni edustaa minulle pakoa omista ongelmistani. Ja kyllä, välillä haaveilen, että jättäisin kaiken ja karkaisin hänen kanssaan. Mutta ne ovat vain haaveita. Todellisuus on toisenlainen. -31-
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 19:36"]
Tai ajatteleeko joku parisuhteessa oleva ihastuksestaan, ettei se muka olisi omaa puolisoa parempi, ihanampi jne? Mitä syytä sitten ihastua?
[/quote]Aika lapsellinen ajattelutapa. Onko sinulla huoli siitä, että mies jonka kanssa sinulla on säpinää rakastaakin oikeasti vaimoaan ja sinä olet pelkkää viihdykettä?
Kun on tarpeeksi pitkään parisuhteessa saattaa joskus kaivata ihastumisen tunnetta. Joskus on liian heikko tai peräti haluton estämään ihastumista, vaikka ei missään mielessä etsisi ihastumista tai toivoisi sellaista. Joskus joku etsii jatkuvasti ihastumisen kohteita, mutta laittaa stopin, eikä edes haluaisi vaihtaa omaansa toiseen. Tietysti on erilaisia tilanteita, eiköhän niitä ole yhtä monta kuin ihmisiä ja parisuhteita. Jotkut on niin uskollisia ja omistautuneita, että eivät edes halua ajatella muita ja sitten on toisia ääripäitäkin. Niitä, jotka pyörittävät haaremia vaikka työpaikallaan, mutta ovat todella tyytyväisiä parisuhteessaan. Moraalintajukin vaihtelee ihmisestä toiseen laidasta laitaan. Itse olen ihastunut pääasiassa siksi, että omassa suhteessa on ollut vaikeaa mutta olen nähnyt monenlaista tyyliä.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 21:52"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 19:36"]
Tai ajatteleeko joku parisuhteessa oleva ihastuksestaan, ettei se muka olisi omaa puolisoa parempi, ihanampi jne? Mitä syytä sitten ihastua?
[/quote]Aika lapsellinen ajattelutapa. Onko sinulla huoli siitä, että mies jonka kanssa sinulla on säpinää rakastaakin oikeasti vaimoaan ja sinä olet pelkkää viihdykettä?
Kun on tarpeeksi pitkään parisuhteessa saattaa joskus kaivata ihastumisen tunnetta. Joskus on liian heikko tai peräti haluton estämään ihastumista, vaikka ei missään mielessä etsisi ihastumista tai toivoisi sellaista. Joskus joku etsii jatkuvasti ihastumisen kohteita, mutta laittaa stopin, eikä edes haluaisi vaihtaa omaansa toiseen. Tietysti on erilaisia tilanteita, eiköhän niitä ole yhtä monta kuin ihmisiä ja parisuhteita. Jotkut on niin uskollisia ja omistautuneita, että eivät edes halua ajatella muita ja sitten on toisia ääripäitäkin. Niitä, jotka pyörittävät haaremia vaikka työpaikallaan, mutta ovat todella tyytyväisiä parisuhteessaan. Moraalintajukin vaihtelee ihmisestä toiseen laidasta laitaan. Itse olen ihastunut pääasiassa siksi, että omassa suhteessa on ollut vaikeaa mutta olen nähnyt monenlaista tyyliä.
[/quote]
Ei ole sitä huolta, koska mies on sinkku (itse en). Mietin vain, kun oma mieheni väitti, että ihastuu, mutta ei ajattele, että se toinen on parempi kuin minä. Niin en nähnyt siinä ajattelutavassa mitään järkeä.
[/quote]
Ei ole sitä huolta, koska mies on sinkku (itse en). Mietin vain, kun oma mieheni väitti, että ihastuu, mutta ei ajattele, että se toinen on parempi kuin minä. Niin en nähnyt siinä ajattelutavassa mitään järkeä.
[/quote]
Ei mun ihastumisissa ole ollut kyse kenenkään paremmuudesta (tai korkeintaan oman puolison paremmuudesta, koska tänne jäin). Ne on eri ihmisiä, niiden kanssa oli(si) erilaista.
Ihastun helposti, mutta olen päättänyt ihan tietoisesti etten lähde "tavoittelemaan" mitään ihastuksen kohteen kanssa koska en halua rikkoa suhdettani kuten aiemmin tein. Kun ei lähde siihen leikkiin, se ihastuskin menee ohi pian ja fiilikset normalisoituu. Kyllä se pitkäaikainen kumppani huomaa jos jotain on meneillään, ettei kannata kuvitella ettei se mitä tiedä voisi loukata. Jos on pokkaa pettää, pitää olla pokkaa tunnustaa. Hyvä suhde perustuu rehellisyyteen.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 22:44"]
[/quote]
[/quote]
Ei mun ihastumisissa ole ollut kyse kenenkään paremmuudesta (tai korkeintaan oman puolison paremmuudesta, koska tänne jäin). Ne on eri ihmisiä, niiden kanssa oli(si) erilaista.
Ihastun helposti, mutta olen päättänyt ihan tietoisesti etten lähde "tavoittelemaan" mitään ihastuksen kohteen kanssa koska en halua rikkoa suhdettani kuten aiemmin tein. Kun ei lähde siihen leikkiin, se ihastuskin menee ohi pian ja fiilikset normalisoituu. Kyllä se pitkäaikainen kumppani huomaa jos jotain on meneillään, ettei kannata kuvitella ettei se mitä tiedä voisi loukata. Jos on pokkaa pettää, pitää olla pokkaa tunnustaa. Hyvä suhde perustuu rehellisyyteen.
[/quote]
En jaksa uskoa tuohon ihmiset on erilaisia tuubaan. Ihan varmasti sillä ihastumisen hetkellä se ihastus rankataan paremmaksi kuin oma puoliso. Ja jos on pokkaa pettää niin on parempi olla pokkaa salata se, niin ei loukkaa toista. Tyhmintä on pettää eli luvatta tai harkitsematta tarkkaan naida toista ja ei-omata pokkaa salata se. Paras pokka on sillä joka kysyy luvan ja vasta saatuaan sen menee vieraisiin. Jos on pakko mennä.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 19:48"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 19:43"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 19:38"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 19:35"]
Juuri näin! Itse en voisi pettää edes ajatuksillani/ ihastumalla. Todella väärin olisi miestäni kohtaan!
[/quote]
Mä tarkoitin oikeastaan päinavastaista. Että miten joku voi väittää, että EI haluaisi vaihtaa puolisoaan ihastukseensa? Pakkohan sen on olla ihanampi, kun häneen ihastuu. Itse ohastuin parisuhteessa niin ihanaan mieheen, että oksat pois. Mutta mies taas väittää, että ei tunne ihastuessaan, että se toinen ois mua parempi. En tajua, miten sitten muka on ihastunut.
[/quote]
No ihastuminen on vain ihastumista. En minä vaihtaisi kumppaniani. Tiedän miten nopeasti ihastumisen tunteet muuttuu ihan tavalliseksi parisuhteeksi, todennäköisesti hyvin samanlaiseksi missä nytkin olen. En minä nyt tuollaisen takia lastenkin perhettä rikkoisi. Ihastumiset on kuin kangastuksia.
6
[/quote]
Minulle ihastuminen on kyllä jo sama kuin rakastaa kyseistä henkilöä. En ihastu helpolla, vaan hyvin vaikeasti.
[/quote]
No sulla ei varmaan sitten edes ole mitään tällaisia ongelmia. Siinä vaiheessa kun sinä ihastut, tiedät että on aika päättää nykyinen suhde. Itselläni ihastukset tulee ja menee.