Hirvein unesi? Itse näin unta, että olin tuomittu japanilaiseen vankilaan elinkautiseen
En ole ikinä ollut herätessäni yhtä helpottunut. Sydän löi tuhatta ja sataa ja olin hiestä märkä. Selli oli pieni ikkunaton betonikuutio.
Kommentit (39)
Joskus mun unessa jotkut tummiin vaatteisiin pukeutuneet tyypit puukottivat minua rintaan koulun pihalla.
Toisessa unessa tipuin kallistuvalta sillalta ja sitten heräsin ja huusin kovaa.
Sitten eläin unet ovat kaikista yleisimpiä painajaisiani. Niissä eläimet käyttäytyy aggressiivisesti itseäni kohtaan ja yhdessä unessa kojootti repi käteni irti kehostani.
Noi ovat niin sanotusti tuskallisia unia.
Minulle kamalinta on ollut kuoleman tunne.
Pienenä heräsin unesta, jos kohtasin kuolettavan asian: hukuin, putosin, joku ampui päähän. Nuorena mikään näistä ei vahingoittanut minua unessa. Ne eivät tuntuneet miltään, enkä voinut herättää itseäni hirveimmistä painajaisistakaan.
Hirvein kokemus kuitenkin oli kun näin hiljattain unta, jossa minua oltiin ampumassa jousipyssyllä päähän. Kuolemattomuuteen tottuneena en yrittänyt paeta. Kun jousi osui päähäni, tunsinkin sen. Pääni tuntui retkahtavan taakse ja leijuin pitkään pelkässä mustassa.
Herättyäni mietin pitkään voiko unessa tappaa mielensä ja niin oikeasti kuolla. En nukkunut enää sinä yönä.
Näin unta että mut j oukkoraiskattiin jonkun pyramidin sisällä varmaankin Egyptissä ja sen jälkeen kurkkuni viillettiin auki. Heräsin paniikkihuutojen kanssa lol
Surrealistinen karmiva sotauni.
Meidän mökin pellolle oli ilmestynyt omituinen häkkyrä. Sitten yhtenä päivänä mökin lahteen lipui hiljalleen punainen vene, joka posautti jonkun soihdun kohti häkkyrää.
Häkkyrä aukesi ja sieltä alkoi kohota sellainen jättimäinen liehuva hahmo, mitä näkee aina festareilla. (Niitä ilmatäytteisiä)
Kun hahmo oli kohonnut jättimäiseksi kohti taivasta, se alkoi tulittaa kaikkea mitå näki. Yritin kauhuissani paeta metsään kiven koloon, kunnes heräsin pulssi n 200.
No se perinteinen musta muriseva hahmo joka heittelee pitkin sänkyy ja painaa rinnuksilla. SE on aika paha. Tulee juopottelu putkien jälkeen. Onneks ei enää sellaisia. Toinen on se kun kätesi muuttuvat kuin tähtisädetikuiksi ja alkavat kadota säkenöiden atomeiksi ja sitten se leviää koko kroppaan ja lopulta sun posket ja pää alkaa säkenöimään, kasvotkin muuttuu pelkäksi tähtisateeksi ja hajoat katoat pois kauhuissasi ihmetellen mitä mulle tapahtuu? Sitten heräät.. Joo juominen ei kannata.
Mä näen jatkuvasti sellaista outoa unta jossa haluan epätoivoisesti kotiin mutta koti on koko ajan jossain lähellä mutta saavuttamattomissa
pervokki kirjoitti:
No se perinteinen musta muriseva hahmo joka heittelee pitkin sänkyy ja painaa rinnuksilla. SE on aika paha. Tulee juopottelu putkien jälkeen. Onneks ei enää sellaisia. Toinen on se kun kätesi muuttuvat kuin tähtisädetikuiksi ja alkavat kadota säkenöiden atomeiksi ja sitten se leviää koko kroppaan ja lopulta sun posket ja pää alkaa säkenöimään, kasvotkin muuttuu pelkäksi tähtisateeksi ja hajoat katoat pois kauhuissasi ihmetellen mitä mulle tapahtuu? Sitten heräät.. Joo juominen ei kannata.
Unihalvaus? Ne on tosi todentuntuisia.
Manaaja elokuvan demonista olen nähnyt usein unta, unessa se sanoo ivallisesti nauraen että odottaa mun kuolemaa.
Pienenä n 5vuotiaana.
Olin oikeastikin nukahtanut sohvalle telkkarin ääreen. Näin unta, että heräsin aivan yksin kotona, tuntui, ettei koko maailmassa ollut ketään.
Telkkari oli jäänyt auki ja ohjelmat jo loppuneet. Mainospöllö näkyi kuvassa.
Yriton sammuttaa telkkaria, mutta se ei sammunut, vaan tunnusäänet menivät koko ajan kovemmalle.
Sitten lopuksi se pöllö LENSI ULOS TVstä ja alkoi ajamaan minua takaa. Hyi hv etti että se oli kauheaa, se tunnus saa vielä aikuisenakin karvat pystyyn, jos nään retrona Youtubesta.
Vierailija kirjoitti:
pervokki kirjoitti:
Unihalvaus? Ne on tosi todentuntuisia.
On ollu sellasia ja sitten sellasia että musta hahmo karjuu ja pitää mua otteessaan. Ja sitten se heittelee pitkin sänkyä..jotenkin. Herätessä sänkyvaatteet on myllerryksessä. Yks krapulavierotuspainajainen on sellanen että on ihan sairaita epämuodostuneita hahmoja yrittämässä käydä käsiksi. Lisäksi se että herää unessa unesta niin monta kertaa että meinaa tulla hulluksi. Sitten kun lopulta herää vieläkin epäilee onko sitä oikeasti hereillä??. Joo semmonen on ihana koskenkorvaviina jälkioireineen.
Äidin kuoleman jälkeen näin sellaista unta, että olin tuhlannut tai hävittänyt äidin rahat jotka sain perinnöksi. Unessa äiti oli elossa ja yhtäkkiä tarttui minua niskasta, painoi maahan ja piti jalkaa niskani päällä. Todella ahdistava ja mieletön uni. Oikeasti äitini olisi varmaan lohduttanut, jos olisin tehnyt jotakin tuollaista.
Sitten näen edelleen päälle 30-vuotiaana sellaista toistuvaa painajaista, että en pääse puuttuvien ruotsin kurssien takia ylioppilaaksi. Olen aina lukiossa, joskus niin että istun pöntöllä ja ihmisiä kävelee ohi ja minua moititaan puuttuvien kurssien takia. Olen oikeasti hyvä ruotsissa ja virkamiesruotsikin tehty, joten tämäkin on ihan älytön uni.
Putosin unessa korkeaharjaisen koulun katolta. Vähänkö oli ilkeä tunne herätessä.
Vierailija kirjoitti:
Pienenä n 5vuotiaana.
Olin oikeastikin nukahtanut sohvalle telkkarin ääreen. Näin unta, että heräsin aivan yksin kotona, tuntui, ettei koko maailmassa ollut ketään.
Telkkari oli jäänyt auki ja ohjelmat jo loppuneet. Mainospöllö näkyi kuvassa.
Yriton sammuttaa telkkaria, mutta se ei sammunut, vaan tunnusäänet menivät koko ajan kovemmalle.
Sitten lopuksi se pöllö LENSI ULOS TVstä ja alkoi ajamaan minua takaa. Hyi hv etti että se oli kauheaa, se tunnus saa vielä aikuisenakin karvat pystyyn, jos nään retrona Youtubesta.
Kohtalotoveri siis kun omasta lapsuudesta, että joskus näin tästä vanhasta TV2:n logosta painajaista.
Olinkohan silloin noin 4-5-vuotta. Unessa kiipesin kotona rappusia pitkin meidän yläkertaan kunnes tämä logo tulee rappusissa vastaan ja alkaa kuulumaan laulu "Teevee kaksi, teevee kaksi". Tuo laulun ääni taas kuulosti M A Nummiselta mikä unessa sitä pelkoa vaan lisäsi.
Aiheutin tuntemattoman ihmisen kuoleman hyppimällä päällä. Mikään tosielämän tunne ei ole yltänyt lähellekään sitä ahdistusta ja kammoa mitä koin juuri ennen kuin heräsin eikä mikään oikea helpotuksen tunne ole ollut yhtä vapauttava kuin tapahtumien tajuaminen uneksi.
Mä näin pari yötö sitten tosi outoa unta, jossa jotenkin aiheutin Englannin kuningattaren kuoleman ja jouduin piilottelemaan poliiseilta. Olin ihan paniikissa, että eihän näin ole voinut tapahtua, mä haluan palata menneisyyteen ja muuttaa kaiken tapahtuneen. Ja juuri kun mut saatiin kiinni, heräsin. Voi luoja sitä helpottunutta oloa.
Olen kyllä nähnyt pahempiakin unia, esim. läheiseni ja itseni kuolemasta, mutta tuo kertomani jäi mieleen outouden takia.
Lapsuuden pahin uni sellainen, jossa menin serkkuni kanssa huoltoasemalle, jossa vanhempieni piti olla. Siellä oli kuitenkin vain pieniä pyöreitä ötököitä, jotka väittivät olevansa vanhempani ja sukulaisiani.
Teini-iässä pahin uni oli semmoinen, jossa kuunatsit hyökkäsivät ja aikoivat raahata minut jonnekin. En edes ole nähnyt sitä elokuvaa jossa oli vastaavia tapahtumia.
Viime aikojen pahimmassa unessa yksi entinen kaverini oli treenannut itselleen yliluonnolliset voimat ja paiskoi minua pitkin seiniä. Lopulta sain hänet kuristusotteeseen, ja minulla ei ollut muuta vaihtoehtoa kun kuristaa hänet. Olin tästä aivan paniikissa, mutta silloin poikaystäväni ilmestyi paikalle alasti ja yritin huutaa häntä apuun. Heräsin helpottuneena.
Lapsuuteni kauhein uneni on sellainen, jossa olen huvipuistossa ja mä meen kummitustaloon.
Alku siellä meni kepeästi ja sitten siellä alkaa olla, kuin jossain kauhu elokuvassa.
Toi uni oli useasti toistunut lapsuus aikoinani.
Yksi hirveimmistä on ollut painajainen terroristihyökkäyksestä. Tämän näkemisestä on jo n. 15 vuotta.
Olimme jossain kulttuuritalossa sijaitsevassa kabinetissa viettämässä äitini syntymäpäivää. Istuimme siis perheen ja omaisten kanssa syömässä kabinetissa, jonka ovi oli kiinni. Jossain vaiheessa oven takaa eli kulttuuritalon aulasta alkoi kuulua hätääntynyttä huutoa, juoksuaskelia, ryminää ja ampuma-aseiden pauketta. Pohdimme että aulassa on meneillään jokin performanssitaideteos.
Hetken päästä huoneeseen astui mies, henkilökunnan jäsen, joka meni äitini luo ja kuiskasi hänelle jotain. Äitini meni ihan kalpeaksi ja vakavan näköiseksi. Kun henkilökunnan jäsen oli poistunut, äitini sanoi hiljaisella äänellä: "Älkää nyt järkyttykö, mutta täällä kulttuuritalolla on kuulemma meneillään terroristihyökkäys. Meidän täytyy pysyä täällä kabinetissa ihan hiljaa."
Käännyin kuin hidastetussa filmissä katsomaan ovea, ja juuri silloin se avautui ja terroristit ryntäsivät kabinettiin.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Aika vähän lopulta näen ikävempiä unia, mutta talvelta jäi tämä mieleen mistä heräsi pikku paniikissa.
Olen menossa kerrostaloalueen läpi kauppaan ostoksille, tämä lähiö on synnyinkaupungissa. Näin sitten, että kyseisellä tiellä romaniporukka oli varastamassa renkaita autosta. Muut ihmiset ympärillä ihmettelivät ja joku sanoi, että soittakaa nyt poliisit. Minä en piitannut vaan jatkoin kauppaan. Tulin kaupasta ja syystä toisesta päätin tuon porukan ohi kävellä. Yksi sitten pysäytti ja sanoi "Hai, mitä sie ostit, anna mullekin". Hän sitten otti Pringles-tuubin pussista ja alkoi niitä napsimaan ja hänen seurassaan oli joku pienikokoinen ja vahva romani joka uhkailikin kunnolla ja meinasi päälle käydä. Tämän tilanteen pelasti eräs kaverini joka esiintyi unessa siinä muodossa kun oli ala-asteella. Oli tuolloin pitkä ja hintelä tyyppi. Unessa oli kyllä voimaa ja nappasi tämän pikkutyypin jaloistansa ilman jo roikotti pää alaspäin häntä, että nyt jätätte rauhaan. Nämä romanit uskoi ja lähti tuhatta ja sataa ympäriltämme pois. Unen lopun olin sitten tämän kaverin seurassa ja mentiin hänen kämpille joka enemmän muistutti kunnon hippiluolaa. Yhtäkkiä käsissäni oli joku ihme nuuskantekokone, josta alkoi vauhdilla ulostautumaan tämmöisiä nuuskapusseja. Kaveri sitten, että mikä tuo on ja minkä sä oot oikein ostanut. Minä vaan, että en tiedä ollenkaan ja enhän mä edes käytä nuuskaa. Tähän sitten hikisenä heräsin.