Pissainen tamponi
tamponia ei kuulemma tarvitsisi vaihtaa jokaisen vessakäynnin yhteydessä mutta mulla ainakin käy niin, että jos käyn pissillä ja mulla on samalla (asettamien kera syvälle oikeaoppisesti asetettu) tamponi, niin se tamponi myös kastuu täysin pissasta. onko tämä jotenkin epänormaalia, miten sen tamponit kanssa voi vessassa käydä ilman että sen vaihtaisi aina uuteen?
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 18:16"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 18:02"]Mulla menee märäksi, vaikken edes kävisi kusella. En voi samaa tampoonia pitää kauaa, kun se alkaa valua jotain kirkasta nestettä. Tosi ärsyttävää, täytyy siis pitää pikkuhousunsuojaa vielä tamponin lisäksi. Verta saattaa olla ihan pieni pisara vaan, mutta silti tamponi on ihan turvonnut ja tihkuu nestettä. Aina olen ihmetellyt mitä se on, mutta en ole vielä muistanut lääkärissä kysyä :D
[/quote]
Sama täällä. Useimmiten käytän kuukuppia mutta esim mökillä koin tamponit helpommiks. Kokoajan märkänä ja jatkuvasti sai vaihtaa kun tuntu että tulvii yli vaikkei näin sitte ikinä ollutkaan..
[/quote]
Onpa jännä. Kai tuotakin voisi tutkia mutta ei se niin paljoa ole häirinnyt että olisin ottanut asiakseni. Ja mulla on kyllä virtsaputken suu ihan tuossa näkyvillä edessä, eli pissaa se ei missään nimessä voi olla.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 18:04"]Joillakin naisilla taas lantionpohjan lihakset puskevat sitä tamponia ulos virtsaa ponnistaessa. Ihan normaalia. Silloin menee vaihtoon. Toiset "synnyttävät" kuukuppiakin, jos on terhakassa kunnossa.
[/quote]
Mä en tästä syystä käytä juurikaan tamponeja, koska eivät vaan pysy sisällä paria tuntia pidempään. Valuvat jotenkin itsestäänkin pois ja viimeistään pissatessa tulee niin ulos, että pää on jo ulkona. Mulle ne ovat siis käytännössä vain rahan tuhlausta, koska eivät pysy sisällä ja sen valumisen takia on pakko pitää sidettäkin varuilta. Ärsyttää välillä kun ei jaksaisi aina sählätä veristen siteiden kanssa.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 18:02"]Mulla menee märäksi, vaikken edes kävisi kusella. En voi samaa tampoonia pitää kauaa, kun se alkaa valua jotain kirkasta nestettä. Tosi ärsyttävää, täytyy siis pitää pikkuhousunsuojaa vielä tamponin lisäksi. Verta saattaa olla ihan pieni pisara vaan, mutta silti tamponi on ihan turvonnut ja tihkuu nestettä. Aina olen ihmetellyt mitä se on, mutta en ole vielä muistanut lääkärissä kysyä :D
[/quote]
Sama täällä. Useimmiten käytän kuukuppia mutta esim mökillä koin tamponit helpommiks. Kokoajan märkänä ja jatkuvasti sai vaihtaa kun tuntu että tulvii yli vaikkei näin sitte ikinä ollutkaan..