Mikä asia sinua vituttaa tällä hetkellä?
Itseltäni pöllittiin lompakko kaupungilla. Omaa huolimattomuuttahan se on mutta kyllä pistää vihaksi nuo taskuvarkaat!
Kommentit (59)
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 16:22"]
Koko elämä vituttaa ja itkettää. Olen opiskelija ja raha-asiat ovat menneet nyt kuukausia päin peetä. En ole mokaillut enkä sekoillut, vaan tulot ovat olleet minimaaliset. En ole halunnut menettää luottotietojani, joten ruokarahat ovat menneet laskuihin. Olen miettinyt pääni puhki ja itkenyt silmät turvoksiin kun en ole tiennyt miten saan 650g kaurahiutaleita ja 8,86e riittämään 16 päiväksi, kun kuiva-ainekaappikin on tyhjä. Kirkko jakaa onneksi huomenna leipää. Vanhempia eikä sukulaisia ole. Ainoa oikea ystävä muutti turvakotiin satojen kilometrien päähän eikä toistaiseksi saa pitää yhteyttä keheenkään. Matkakorttiin ei ole varaa ladata aikaa. Koulu on mennyt koko syksyn huonosti. Työhakemukseni eivät kiinnosta vähäisiä potentiaalisia työnantajia, koska "hakijoita oli enemmän kuin osasimme odottaa". Mulla ei ole ehjiä kenkiä, vaan räjähtäneet reikäiset ballerinat viime vuodelta. Ne on mun ainoat kengät. Ketään ei tunnu kiinnostavan. Terkkarit, kriisipäivystykset ym. vaan hokevat "ihmeen hyvin sä oot pärjänny, oot niin vahva!". Hyvin pärjäämisen mittari näin nuorella ihmisellä on nykyään se, ettei ranteet ole auki ja opiskelupaikka löytyy. Olen niin lopussa. Katselin Facebookista ja Torista ilmaisosastolta tarvitsemiani asioita esim. sänkyä (nukun patjalla), imuria, talvikenkiä ja kumisaappaita, mutta "antaisin nää kyl ensisijaisesti niitä tarviseville". Opintoraha tulee 4. pv ja siitä jää pelkän vuokran jälkeen 41e. Olen myynyt kaiken "ylimääräisen" tavaran pois, eli kahvinkeittimen, ruokapöydän tuolit ja maton. Olen pari viikkoa ajatellut että tappaisin itseni jos löytäisin varman, siistin ja kivuttoman tavan.
[/quote]
Voisin myös auttaa lahjoittamalla tavaraa, jos vaan kelpaa. Kaikkea löytyy kengistä vaatteisiin.
Ärsyttää, että kenenkään syömälakosta edes uutisoidaan. Se on henkilökohtainen asia eikä itsensä huvikseen näännyttäminen ole rikos.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:58"]
Itseäni vituttaa se että ap:n kaltaiset työttömät nostavat tukia eivätkä käy töissä niin että heillä on aikaa pitää hauskaa kaupungilla kesken päivän...
[/quote]
Kannattaako olla niin paskassa duunissa, ettei oo ikinä viikolla vapaita?
Veroilmoitus jäänyt tekemättä. Ei ole iso homma, mutta jäänyt roikkumaan. Ja sitten Suomen-loma jouluksi tarvitsisi varata. Lemmikkien hoito järjestää, ennen kuin lentojen hinnat karkaa.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 18:07"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 16:22"]Koko elämä vituttaa ja itkettää. Olen opiskelija ja raha-asiat ovat menneet nyt kuukausia päin peetä. En ole mokaillut enkä sekoillut, vaan tulot ovat olleet minimaaliset. En ole halunnut menettää luottotietojani, joten ruokarahat ovat menneet laskuihin. Olen miettinyt pääni puhki ja itkenyt silmät turvoksiin kun en ole tiennyt miten saan 650g kaurahiutaleita ja 8,86e riittämään 16 päiväksi, kun kuiva-ainekaappikin on tyhjä. Kirkko jakaa onneksi huomenna leipää. Vanhempia eikä sukulaisia ole. Ainoa oikea ystävä muutti turvakotiin satojen kilometrien päähän eikä toistaiseksi saa pitää yhteyttä keheenkään. Matkakorttiin ei ole varaa ladata aikaa. Koulu on mennyt koko syksyn huonosti. Työhakemukseni eivät kiinnosta vähäisiä potentiaalisia työnantajia, koska "hakijoita oli enemmän kuin osasimme odottaa". Mulla ei ole ehjiä kenkiä, vaan räjähtäneet reikäiset ballerinat viime vuodelta. Ne on mun ainoat kengät. Ketään ei tunnu kiinnostavan. Terkkarit, kriisipäivystykset ym. vaan hokevat "ihmeen hyvin sä oot pärjänny, oot niin vahva!". Hyvin pärjäämisen mittari näin nuorella ihmisellä on nykyään se, ettei ranteet ole auki ja opiskelupaikka löytyy. Olen niin lopussa. Katselin Facebookista ja Torista ilmaisosastolta tarvitsemiani asioita esim. sänkyä (nukun patjalla), imuria, talvikenkiä ja kumisaappaita, mutta "antaisin nää kyl ensisijaisesti niitä tarviseville". Opintoraha tulee 4. pv ja siitä jää pelkän vuokran jälkeen 41e. Olen myynyt kaiken "ylimääräisen" tavaran pois, eli kahvinkeittimen, ruokapöydän tuolit ja maton. Olen pari viikkoa ajatellut että tappaisin itseni jos löytäisin varman, siistin ja kivuttoman tavan. [/quote] Minulla olisi jotain ylimääräistä kaapissa, esim. vaatetta, lakanoita, pyyhkeitä jne. Mitä kokoa käytät vaatteissa ja kengissä?
[/quote]Suomalaisilla opiskelijoilla ja esim. työttömillä monellakin on tuollaista ja samaan aikaan turvapaikkaturisteille passataan ja tarjoillaan kaikki ilmaiseksi nenän eteen kuin Manulle illallinen... Vituttaa moinen epäoikeudenmukaisuus, vaikka siis itselläni tällä hetkellä töitä ja asiat ihan mallillaan.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:57"]Itseltäni pöllittiin lompakko kaupungilla. Omaa huolimattomuuttahan se on mutta kyllä pistää vihaksi nuo taskuvarkaat!
[/quote]
Vatsa kuralla istun vessassa. :( Olis kiva tehdä jotain muutaki tälle illalle.
Koko elämä vituttaa ja itkettää. Olen opiskelija ja raha-asiat ovat menneet nyt kuukausia päin peetä. En ole mokaillut enkä sekoillut, vaan tulot ovat olleet minimaaliset. En ole halunnut menettää luottotietojani, joten ruokarahat ovat menneet laskuihin. Olen miettinyt pääni puhki ja itkenyt silmät turvoksiin kun en ole tiennyt miten saan 650g kaurahiutaleita ja 8,86e riittämään 16 päiväksi, kun kuiva-ainekaappikin on tyhjä. Kirkko jakaa onneksi huomenna leipää. Vanhempia eikä sukulaisia ole. Ainoa oikea ystävä muutti turvakotiin satojen kilometrien päähän eikä toistaiseksi saa pitää yhteyttä keheenkään. Matkakorttiin ei ole varaa ladata aikaa. Koulu on mennyt koko syksyn huonosti. Työhakemukseni eivät kiinnosta vähäisiä potentiaalisia työnantajia, koska "hakijoita oli enemmän kuin osasimme odottaa". Mulla ei ole ehjiä kenkiä, vaan räjähtäneet reikäiset ballerinat viime vuodelta. Ne on mun ainoat kengät. Ketään ei tunnu kiinnostavan. Terkkarit, kriisipäivystykset ym. vaan hokevat "ihmeen hyvin sä oot pärjänny, oot niin vahva!". Hyvin pärjäämisen mittari näin nuorella ihmisellä on nykyään se, ettei ranteet ole auki ja opiskelupaikka löytyy. Olen niin lopussa. Katselin Facebookista ja Torista ilmaisosastolta tarvitsemiani asioita esim. sänkyä (nukun patjalla), imuria, talvikenkiä ja kumisaappaita, mutta "antaisin nää kyl ensisijaisesti niitä tarviseville". Opintoraha tulee 4. pv ja siitä jää pelkän vuokran jälkeen 41e. Olen myynyt kaiken "ylimääräisen" tavaran pois, eli kahvinkeittimen, ruokapöydän tuolit ja maton. Olen pari viikkoa ajatellut että tappaisin itseni jos löytäisin varman, siistin ja kivuttoman tavan.
[/quote]
En tiedä luetko ketjua enää, mut: mikä on kengänkokosi? Mulla on ehjiä kunnon kenkiä antaa, koossa 37. Kauhee ajatus että sulla on vaan yhdet, haluisin auttaa.
[/quote]
Voi vitsi! Viestisi kosketti, älä nyt ainakaan itseäsi tapa, selviät kyllä. Jos opiskelet lähelläkään Helsinkiä, saisit multa ilmaiseksi 120 senttisen runkosängyn, imurinkin ehkä. Olen itsekin työtön tällä hetkellä, mutta haluaisin aidosi auttaa sinua missä voin!
[/quote]
Miten sua voisi auttaa?
Vituttaa kun mies joutuu tekemään yövuoroja. Ja aina venyy se kotiintulo aamulla joten nukkuu koko päivän. Ei näe lastaan juuri ollenkaan. Tänäänkin piti duunin siis loppua puoli kasilta. Kotona oli vasta yhdentoista jälkeen.
Rasittava työkaveri joka vie multa järjen. SAATANA!
[/quote]
Hae toimeentulotukea. Ota opintolainaa. Hanki halvempi asunto: solukämppä.
Vituttaa kaikki. Vituttaa se että jäin maanantaina työttömäksi. Syömishäiriö oireilee taas, olen elänyt anoreksian kanssa 8 vuotta. Vituttaa päihdeongelmat kun ei niistä uskalla puhua kenellekkään. En halua narkkari-leimaa otsaani. 2 vuotta päivittäistä käyttöä takana enkä pysty lopettamaan ilman ulkopuolista apua. Haluan apua, mutta en saa suutani auki.
Vituttaa se, että olen niin sairas. En tiedä miten selviän töissä jatkossa.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 16:22"]Koko elämä vituttaa ja itkettää. Olen opiskelija ja raha-asiat ovat menneet nyt kuukausia päin peetä. En ole mokaillut enkä sekoillut, vaan tulot ovat olleet minimaaliset. En ole halunnut menettää luottotietojani, joten ruokarahat ovat menneet laskuihin. Olen miettinyt pääni puhki ja itkenyt silmät turvoksiin kun en ole tiennyt miten saan 650g kaurahiutaleita ja 8,86e riittämään 16 päiväksi, kun kuiva-ainekaappikin on tyhjä. Kirkko jakaa onneksi huomenna leipää. Vanhempia eikä sukulaisia ole. Ainoa oikea ystävä muutti turvakotiin satojen kilometrien päähän eikä toistaiseksi saa pitää yhteyttä keheenkään. Matkakorttiin ei ole varaa ladata aikaa. Koulu on mennyt koko syksyn huonosti. Työhakemukseni eivät kiinnosta vähäisiä potentiaalisia työnantajia, koska "hakijoita oli enemmän kuin osasimme odottaa". Mulla ei ole ehjiä kenkiä, vaan räjähtäneet reikäiset ballerinat viime vuodelta. Ne on mun ainoat kengät. Ketään ei tunnu kiinnostavan. Terkkarit, kriisipäivystykset ym. vaan hokevat "ihmeen hyvin sä oot pärjänny, oot niin vahva!". Hyvin pärjäämisen mittari näin nuorella ihmisellä on nykyään se, ettei ranteet ole auki ja opiskelupaikka löytyy. Olen niin lopussa. Katselin Facebookista ja Torista ilmaisosastolta tarvitsemiani asioita esim. sänkyä (nukun patjalla), imuria, talvikenkiä ja kumisaappaita, mutta "antaisin nää kyl ensisijaisesti niitä tarviseville". Opintoraha tulee 4. pv ja siitä jää pelkän vuokran jälkeen 41e. Olen myynyt kaiken "ylimääräisen" tavaran pois, eli kahvinkeittimen, ruokapöydän tuolit ja maton. Olen pari viikkoa ajatellut että tappaisin itseni jos löytäisin varman, siistin ja kivuttoman tavan.
[/quote]
Jos luet vielä tätä ketjua nii laita tähän joku sähköposti että suhun voi ottaa yhteyttä. Oon myös opiskelija pk-seudulta ja haluisin auttaa miten voin, kaveriksikin voin ryhtyä :)
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 16:37"]
Rasistit, aina vaan. Pilaavat Suomen ja siinä sivussa tämän palstan. Missään noista spammaajista ei pääse eroon. Raivostuttaa ihmisten typeryys.
[/quote]
Mua ärsyttää ne, jotka käyttävät rasismi -sanaa tietämättä sen merkitystä. Luulevat muun muassa, että on rasismia kieltäytyä kustantamasta ilmaista elämää jollekin toisrotuiselle. Tähän törmää usein.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 18:28"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 18:07"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 16:22"]Koko elämä vituttaa ja itkettää. Olen opiskelija ja raha-asiat ovat menneet nyt kuukausia päin peetä. En ole mokaillut enkä sekoillut, vaan tulot ovat olleet minimaaliset. En ole halunnut menettää luottotietojani, joten ruokarahat ovat menneet laskuihin. Olen miettinyt pääni puhki ja itkenyt silmät turvoksiin kun en ole tiennyt miten saan 650g kaurahiutaleita ja 8,86e riittämään 16 päiväksi, kun kuiva-ainekaappikin on tyhjä. Kirkko jakaa onneksi huomenna leipää. Vanhempia eikä sukulaisia ole. Ainoa oikea ystävä muutti turvakotiin satojen kilometrien päähän eikä toistaiseksi saa pitää yhteyttä keheenkään. Matkakorttiin ei ole varaa ladata aikaa. Koulu on mennyt koko syksyn huonosti. Työhakemukseni eivät kiinnosta vähäisiä potentiaalisia työnantajia, koska "hakijoita oli enemmän kuin osasimme odottaa". Mulla ei ole ehjiä kenkiä, vaan räjähtäneet reikäiset ballerinat viime vuodelta. Ne on mun ainoat kengät. Ketään ei tunnu kiinnostavan. Terkkarit, kriisipäivystykset ym. vaan hokevat "ihmeen hyvin sä oot pärjänny, oot niin vahva!". Hyvin pärjäämisen mittari näin nuorella ihmisellä on nykyään se, ettei ranteet ole auki ja opiskelupaikka löytyy. Olen niin lopussa. Katselin Facebookista ja Torista ilmaisosastolta tarvitsemiani asioita esim. sänkyä (nukun patjalla), imuria, talvikenkiä ja kumisaappaita, mutta "antaisin nää kyl ensisijaisesti niitä tarviseville". Opintoraha tulee 4. pv ja siitä jää pelkän vuokran jälkeen 41e. Olen myynyt kaiken "ylimääräisen" tavaran pois, eli kahvinkeittimen, ruokapöydän tuolit ja maton. Olen pari viikkoa ajatellut että tappaisin itseni jos löytäisin varman, siistin ja kivuttoman tavan. [/quote] Minulla olisi jotain ylimääräistä kaapissa, esim. vaatetta, lakanoita, pyyhkeitä jne. Mitä kokoa käytät vaatteissa ja kengissä?
[/quote]
Mihin ne kaikki vaatteet menee jotka laitetaan niihin keräyksiin? Kirjoituksen mukaiset ihmiset olisivat ne mielestäni ansainnet. Olen usein laittanut ehjiä, uusiakin kenkiä ja vaatteita pussikaupalla niihin keräysastioihin, koska toivoin niiden auttavan kaltaisiasi :( auttaisin kyllä heti jos jotenkin voisin.
Eikö esimerkiksi diakonit voi auttaa sinua? Ei Suomessa kuulu kenenkään nähdä nälkää! Siksihän me niitä verojakin maksetaan.
[/quote]
N* lle ne menee!Kato ku ne niitä tarvii!Ja vitut!
Mies kuluttaa kaikki rahat mitä jää asuntolainen jälkeen jäljelle omiin tarkoituksiinsa ja luulen, että on joku nainen myös. Ruokaan on rahaa vain vähän, lapsia kolme ja itse olen työttömänä. Olen koulutettu, mutta työtä ei vaan ole, vaikka etsin. Syön itse hyvin vähän, jotta lapsille jäisi. Tänään yksi lämmin ruoka, joka käytännössä puoli desiä kiusausta. Jokainen kerta kaupassa mies valittaa rahasta eikä ole ikinä varaa kuin perustarvikkeisiin. Kaikki aikani menee lasten ja kodinhoitoon sekä autan vanhempiani. Mietin kuinka kauan jaksan. Kun luen pakolaisten ruokauutisia ja kuinka valittavat noista ruoka-aterioistaan niin tuntuu epäoikeudenmukaiselta.