Ahdistaako muita kesäpukeutuminen?
Talvella ja syksyllä voi pukeutua vartalon peittäviin vaatteisiin, kesällä ei voi...!
Kommentit (79)
Lihoin koronan aikaan kymmenen kiloa. Rajoituksien ajan pärjäsin ompelemillani yksillä shortseilla ja löysillä , vanhoilla paidoilla. Nyt kun voi taas mennä joka paikkaan pitäisi jaksaa ommella lisää vaatetta ja joissa en näyttäisi makkarankuorelta. Ahdistaa se, että pidin itsestäni hoikempana ja nyt kilot eivät lähde millään. En tiedä onko kyse sairaudesta, jota tällä hetkellä tutkitaan, mutta inhoan miltä näytän olipa kuinka nätit vaatteet ommeltukin
Vierailija kirjoitti:
itseä ahdistaa kun on luisevat kädet ja olkapäät
Mitä ihmettä!? Luisevat kädet ja olkapäät on kauniit! Minulla on taikinaiset pullakädet ja vaihtaisin ne välittömästi laihoihin käsivarsiin. Ole ylpeä kauniista käsistäsi!
Niin ahdistaa. Säkkimäisiä vaatteita vain tarjolla joissa näyttää vielä enemmän läskiltä. Olisinpa niin kuin ennen. Ennen luulin olevani läski mutta en todellakaan ollut.Nyt olen ja sen huomaa kesäisin kun ei löydy kivoja vaatteita vaan kaikki samanlaisia muodottomia säkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ahdista kun on treenattu kroppa. Valkoinen hiatonpaita ja armysortsit 😎
M35
Hihaton! Miten keski-ikäinen ei osaa hihoja?
Ja vielä ”hiatonpaita” yhdyssanana! Miten keski-ikäinen ei osaa yhdyssanoja?
Kyllä. Kesällä on liian alaston olo. Talvella on ihanaa kun saa pitää takkia, huivia ja pipoa ihmisten ilmoilla.
Pitkät hihat ja lahkeet kesät talvet, koska käsivarret ja sääret ovat täynnä mustelmia verenohennuslääkkeen takia.
Ei ahdista. Ei kiinnosta ulkonäkö, oma tai muiden. Ostan vaatteet mukavuusperusteisesti. Ainoa mikä pitää huomioida kesällä pukeutumisessa, on uv-säteily (en halua ihosyöpää).
Kyllä ahdistaa. Olen hoikka, joten siitä asia ei ole kiinni. En ole koskaan viihtynyt paljastavissa vaatteissa. Ihoni ei siedä aurinkoa ja inhoan aurinkorasvojen kanssa läträilyä ja hikoilemista. Kesävaatteiden pitäisi olla väriltään vaaleita, minä tykkään enemmän tummista väreistä. Vaikka tyylini on muuten naisellinen, en pidä mistään hempeistä, kesäisistä kukkamekoista.
Kun voisi tosiaan ryömiä kesäksi piiloon jonnekin ja herätä taas syksyllä ilmojen viilentyessä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ahdista, on hyvä pylly niin mikäs sitä esitellessä...
Hyi stana…
Ahdistaa! Olen keskivartalotukeva keski-ikäinen maatuska 180 cm, lievä ylipaino. Sisälläni asuu 20 v hoikka tyttönen jollainen olin 25 v ja 30 kg sitten. Tosin en ollut tyytyväinen vartalooni silloinkaan, vaikka olin tosi laiha. Mitkään vaatteet ei näytä hyvältä päällä, näytän jättiläiseltä. Ilmavia mekkoja on, mutta tosiaan jo tuo pituus aiheuttaa sen, että näytän valtavan kokoiselta. Sitten vielä helma heilumaan ympärille, niin pienemmät juoksee alta karkuun kun liehun eteenpäin hiki valuen..(Sos.tilanteiden pelko aiheuttaa hikoilua).
Ahdistaa. Kesällä pitää miettiä paljon tarkemmin vaatteet jos lähtee vaikka kauppaan. Talvella voi lähteä vaikka legginsseillä ja heittää vaan pitkän takin päälle. Talvella olen mennyt myös ilman rintsikoita koska ei sitä takin alta huomaa.
Ei ahdista. Käytän hameita ja mekkoja ympäri vuoden, joten kesäpukeutumiseni ei kovin paljoa eroa siitä miten pukeudun talvella. Talvella tietenkin pukeudun vähän paksummin.
Kesällä mekko/hame, hameen kanssa yhteensopiva T-paita ja ohut neuletakki suojaamaan auringolta
Minulle kesäpukeutuminen tuntuu samalta kuin nukkuisin ilman peittoa tai jättäisin reppuni kotiin. Minulle tulee alaston olo. Rannallakin yleensä kääriydyn pyyhkeeseen tunteakseni olon mukavaksi.
Olen myös aistiyliherkkä, jolloin minun on vaikeaa sietää tiettyjä kankaita tai viimaa ja tuulta iholla. En voisi esimerkiksi kuvitellakaan ajavani pyörää ilman kaulaa ja korvia suojaavaa kypärämyssyä.
Vierailija kirjoitti:
Ahdistaa. Kesällä pitää miettiä paljon tarkemmin vaatteet jos lähtee vaikka kauppaan. Talvella voi lähteä vaikka legginsseillä ja heittää vaan pitkän takin päälle. Talvella olen mennyt myös ilman rintsikoita koska ei sitä takin alta huomaa.
Olen käynyt välillä kevyellä aamukävelyllä pyjamassa, kun olen vaan heittänyt talvihaalarin päälle. Niin mukavaa! :D
Ei ahdista kilojen takia mutta selluliitin vuoksi kyllä. Ei voi käyttää mitään sortseja tai hameita, pitäisi olla vähintään caprit enkä pidä niistä.
Hieman ahdistaa, jos tulee kuuma kesä. En voi pitää mitään löysiä vaatteita, mutta silti pitäisi yrittää pukeutua peittävästi. Kaiken lisäksi olen auringossa ja liikun. Miten ratkaisisitte ongelmani? Mistä löytyisi viileitä, suht istuvia ja peittäviä vaatteita?
Vierailija kirjoitti:
Minulle kesäpukeutuminen tuntuu samalta kuin nukkuisin ilman peittoa tai jättäisin reppuni kotiin. Minulle tulee alaston olo. Rannallakin yleensä kääriydyn pyyhkeeseen tunteakseni olon mukavaksi.
Olen myös aistiyliherkkä, jolloin minun on vaikeaa sietää tiettyjä kankaita tai viimaa ja tuulta iholla. En voisi esimerkiksi kuvitellakaan ajavani pyörää ilman kaulaa ja korvia suojaavaa kypärämyssyä.
Mulla vähän sama. Väljien kesävaatteiden alle pitää laittaa tiukka toppi, muuten on alaston olo, ja liikkuva kangas hankaa ihoa. Myös kaulahuivi on käytössä ympäri vuoden. Kesähatut, joita yritän pitää aurinkoihottuman takia aiheuttavat sietämättömän päänsäryn. Eli ahdistaa!
Sos.tilanteiden pelko ja jäätävät tisssit. Haluaisin käydä kesäisinkin kävelyllä, mutta tuijotetaan. Kesäkuumalla olen kodin vanki.
Juu. On jättimäinen lantio ja vähän mahaa. Päärynävartalo.
Napakat housut ja pitkä laskeutuva, ei kovin leveä paita ainoa mitä voi pitää.
-Löysät housut, löysä paita=isontaa koko kroppaa
-Löysät housut, napakka paita= leveä lantio levenee entisestään
-Napakat housut, napakka paita=kaikki muodot näkyy
-mekko/hame= reidet hinkkaa ellei mummokalsareita. Usein mekossakin näkyy jättipylly. Tai pullottava pötsi.
En saa laihdutettua