Ei voi olla totta: äitini tarjoilut?
Äitini asuu neljän tunnin ajomatkan päässä meiltä kotoa. On ihan hyväkuntoinen eikä mitään muistisairautta tms.
Mentiin sovistusti tänään kylään, minä, mies ja kaksi lasta. Äitini sanoi aiemmin, että hän laittaa meille lounaan.
Lounaaksi oli kaksi pikku pakettia nakkeja, jotka hän lämmitti valuttamalla kuumaa vettä hanasta nakkipakettien päälle - ei niitä kuulemma tarvitse keittää. Lisäksi hän tarjosi kahvia jääkaapissa olevista mukeista. Eli hän oli keittänyt pannukahvia valmiiksi ja laittanut loput purkkeihin jääkaappiin.
Voi ei. Kunhan nyt kerroin teille palstalaisille . :)
Kommentit (47)
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:21"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:18"]
Öh, alussa luki että hän (AP), mies ja kaksi lasta. Nyt niitä lapsia oli kolme muttei miestä?? Mitä en tajua?
[/quote]
Mietin samaa.
[/quote]
Liekkö Provo...
[/quote]
Ensimmäinen veikkaus on tämä.
Toinen veikkaus on se, että tämä mystinen muistisairaus on periytyvä ja ärhäkkään etenevä...
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:14"]
Äitisi on ilmeisesti melko iäkäs, jos sinulla on 17 wee lapsi joten veikkaan alkavaa muistisairautta. Oma mummoni on suurimmaksi osaksi muistisairaana ihan tavallinen ja muistuttaa entistä itseään, mutta sillä on hetkiä jolloin se flippaa ajassa taaksepäin esim 30 vuotta ja luulee minua lastenlastaan omaksi tyttärekseen (äidikseni)
[/quote]
Heh, meillä on ihan sama juttu. 85-vuotias mummoni luulee hetkittäin minua (lapsenlastaan) äidikseni. Kyselee, että muistatko silloin kun vuonna 1980...? Sori, en ollut syntynyt vielä.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:04"]Ap vielä sanoo: oli kyse siitä, että äitini lupasi laittaa lounaan, kun tultiin niin pitkän matkan päästä kuitenkin häntä ihan vartavasten tapaamaan. Ja tarjoilut oli lounaaksi kaksi pikkupakettia nakkeja, jotka hän lämmitti kuuman vesihanan alla. Ei muuta tarjottavaa.
Minulla mukana poika 17 v, tytär 13 v ja kuopus 5 v.
[/quote]
Voisitko kuitenkin kertoa, että onko tällainen toiminta tavanomaista käytöstä äidillesi, vai onko hän ennen laittanut vähän parempaa pöperöä kuin tuo lounaaksi?
75 v. äitini on lähes lopettanut leipomisen ja ruuan laiton. Aiemmin vielä n. 10 v. sitten leipoi innolla. Nykyisin ainut ruoka jota tekee on riisipuuro, muuten on eineslinjalla ja aina ostaa kaupan leivonnaisia. Sanoi, että ruuan laitto laiskottaa yhdelle hengelle. Suosittelin hedelmien lisäämistä. Olin 10 v. sitten töissä kaupassa, huomasin, että monet vanhukset ostavat eineksiä. Ehken voimat ja kiinnostus ruuan laittoon hiipuvat kun ikää tulee, vaikka aikaa olisi.
Kyllä useimmilla vanhuksilla ruoanlaiton väheneminen johtunee hiljalleen alkavasta muistisairaudesta. Ostosten teko ruoanlaittoa varten ja itse ruoalaitto ovat ensimmäisiä asioita, jotka alkavat takuta, koska ne vaativat aika rautaista toiminnanohjausta ja monien peräkkäisten asioiden muistamista. Usein ihminen ei itse tajua, miksei ruoanlaitto enää suju ja saattaa sanoa, ettei enää välitä laittaa.
Ilmiselvästi tämä on provo. Perustelut: aloittajan perheen jäsenet vaihtuivat kesken kaiken miehestä ja kahdesta lapsesta kolmeen lapseen ilman miestä. Lisäksi aloittaja ei jatkokommentissaan sanallakaan kommentoinut lähes jokaisen ketjuun vastanneen huolta äitinsä terveydentilasta. Tämän enempää ketjuun ei siis kannata hukata aikaa. Tämä provo kuoli jo ennen kuin pääsi kunnolla edes alkuun.
Mäkin ajattelen, että tää on provo. Ei sillä, ettei voisi tapahtua, mutta ap:ta ei kiinnosta keskustella asiasta enempää. Ilmeisesti hän on niin laiska provoilija, että ei vaivaudu keksimään tarinaan enempää. No, toivottavasti tästä oli hänelle iloa, en kyllä ymmärrä, mitä hauskaa tällaisen tylsän jutun keksimisessä on!