Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei voi olla totta: äitini tarjoilut?

Vierailija
01.10.2015 |

Äitini asuu neljän tunnin ajomatkan päässä meiltä kotoa. On ihan hyväkuntoinen eikä mitään muistisairautta tms.

Mentiin sovistusti tänään kylään, minä, mies ja kaksi lasta. Äitini sanoi aiemmin, että hän laittaa meille lounaan.

Lounaaksi oli kaksi pikku pakettia nakkeja, jotka hän lämmitti valuttamalla kuumaa vettä hanasta nakkipakettien päälle - ei niitä kuulemma tarvitse keittää. Lisäksi hän tarjosi kahvia jääkaapissa olevista mukeista. Eli hän oli keittänyt pannukahvia valmiiksi ja laittanut loput purkkeihin jääkaappiin.

Voi ei. Kunhan nyt kerroin teille palstalaisille . :)

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuulostaisi iäkkään höppänän touhuilta. Siitä viis, oliko se nyt maukas tarjoilu ap:n mielestä, huolissani olisin tuollaisesta.

Vierailija
22/47 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vielä sanoo: oli kyse siitä, että äitini lupasi laittaa lounaan, kun tultiin niin pitkän matkan päästä kuitenkin häntä ihan vartavasten tapaamaan. Ja tarjoilut oli lounaaksi kaksi pikkupakettia nakkeja, jotka hän lämmitti kuuman vesihanan alla. Ei muuta tarjottavaa.

Minulla mukana poika 17 v, tytär 13 v ja kuopus 5 v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä vähän huolestuisin. Joko on jostain mystisestä syystä loukkaantunut sinulle ja osoittaa mieltään tai sitten alkaa olla vanhuuden vaivoja, jotka pitää selvittää. En halua maalata mitään piruja seinille, mutta eiköhän jokainen muistisairas ole jossain vaiheessa ollut ihan terve ja toimintakykyinen. Kuinka usein näet äitiäsi, onko sinulla sisaruksia tai muita sukulaisia, jotka ovat viime aikoina käyneet hänen luonaan ja voineet "tarkkailla" häntä?

Toisaalta taas mieheni suvussa lapsille kaikissa juhlissa (!) tarjoiltu ruoka ovat olleet kylmät nakit, koska eiväthän lapset juhlaruokia kuitenkaan halua... Olisiko saanut tällaisen idean jostain, vaikka ei kyllä kahvia selitä.

Vierailija
24/47 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihistelijä olisi ehkä yhdestäkin nakkipaketista keittänyt sopan, ja ei olisi mitään sanomista toisin kuin tuollaisessa oudossa toiminnassa.
Ja olisi kahvit juonut itse vaikka seuraavana päivänä.

Vierailija
25/47 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten täällä moni on sanonut, äitisi käytös voi hyvin olla oire alkavasta muistisairaudesta. Aika monella naisella ensimmäisiä oireita on juuri se, että ruuanlaitossa menee jotain hullusti.

Sitten on toki eri asia, jos äitisi on aina ollut ruokatarjoilujen suhteen jotenkin omituinen.

Vierailija
26/47 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa 80-vuotiaan osittain muistisairaan ja erittäin ruokarajoitteisen mummoni tarjoiluilta. Olisi tosin tarjonnut paljaita keitettyjä nakkeja ja perunoita.

Äitisi kuulostaa aika oudolta. Onko se aina ollut tuollainen?

Vierailija
27/47 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

26 lisää vielä, että asiaa kannattaa ehdottomasti selvittää, sillä monien muistisairauksien etenemistä voi selvästi hidastaa ajoissa aloitetulla lääkityksellä.

Vierailija
28/47 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:04"]Ap vielä sanoo: oli kyse siitä, että äitini lupasi laittaa lounaan, kun tultiin niin pitkän matkan päästä kuitenkin häntä ihan vartavasten tapaamaan. Ja tarjoilut oli lounaaksi kaksi pikkupakettia nakkeja, jotka hän lämmitti kuuman vesihanan alla. Ei muuta tarjottavaa.

Minulla mukana poika 17 v, tytär 13 v ja kuopus 5 v.

[/quote]

Siis olen järkyttynyt. Aika outoa ja erikoista käytöstä. Ette vissiin kauan viihtynyt siellä. Nälkäkin jo varmasti tuli.

Vierailija
29/47 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti keitit nakit ennen tarjoilua. 

Mielestäni äitisi vaikuttaa muistisairaalta. 

Vierailija
30/47 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 14:36"]Tarjoa hänelle vastavierailulla herne
[/quote]
Ja jouluna kaksi.

Vierailija
31/47 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:10"]

Toivottavasti keitit nakit ennen tarjoilua.

[/quote]

Nakit (jos kysymys ei ole siskonmakkaroista) on kyllä kypsennetty jo valmistusvaiheessa, joten niitä voi turvallisesti syödä kylminäkin. Mutta eihän tuo muuten ole mikään oikea lounas.

Vierailija
32/47 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:08"]

Kuulostaa 80-vuotiaan osittain muistisairaan ja erittäin ruokarajoitteisen mummoni tarjoiluilta. Olisi tosin tarjonnut paljaita keitettyjä nakkeja ja perunoita.

[/quote]

27 vielä kysyy että onko äidilläsi ollut elämänsä aikana ongelmia? Deekuilua, lääkkeiden väärinkäyttöä, sekakäyttöä tai aineidenkäyttöä? Tai sitten paha anoreksia tai jotain muuta vastaavaa, joka voisi aiheuttaa ennenaikaista rappeumaa aivoihin? Jos on ollut pahasti alkoholiongelmainen, niin vanhemmiten pää ei välttämättä enää toimi.

Voi olla myös aivoverenkierron häiriö, joten jos outous jatkuu tai puhelee outoja niin veisin kuvaukseen tai tarkastukseen.

Äitisi on ilmeisesti melko iäkäs, jos sinulla on 17 wee lapsi joten veikkaan alkavaa muistisairautta. Oma mummoni on suurimmaksi osaksi muistisairaana ihan tavallinen ja muistuttaa entistä itseään, mutta sillä on hetkiä jolloin se flippaa ajassa taaksepäin esim 30 vuotta ja luulee minua lastenlastaan omaksi tyttärekseen (äidikseni)

Vierailija
33/47 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sitä voi omalle äidilleen sanoa suoraan, että ei tuo mikään lounas ole teidän perheelle, eikä tuosta nälkä lähde. Meillä on aina ollut avoimet välit, sanotaan eikä mussuteta selän takana. MIKSET KYSYNYT SYYTÄ?

Vierailija
34/47 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mummo lappasi kahvisuodattimeen van houten kaakaota. Silloin tajusin, että jotain on hullusti.

Vierailija
35/47 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:14"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:08"]

[/quote]

27 vielä kysyy että onko äidilläsi ollut elämänsä aikana ongelmia? Deekuilua, lääkkeiden väärinkäyttöä, sekakäyttöä tai aineidenkäyttöä? Tai sitten paha anoreksia tai jotain muuta vastaavaa, joka voisi aiheuttaa ennenaikaista rappeumaa aivoihin? Jos on ollut pahasti alkoholiongelmainen, niin vanhemmiten pää ei välttämättä enää toimi.

Voi olla myös aivoverenkierron häiriö, joten jos outous jatkuu tai puhelee outoja niin veisin kuvaukseen tai tarkastukseen.

Äitisi on ilmeisesti melko iäkäs, jos sinulla on 17 wee lapsi joten veikkaan alkavaa muistisairautta. Oma mummoni on suurimmaksi osaksi muistisairaana ihan tavallinen ja muistuttaa entistä itseään, mutta sillä on hetkiä jolloin se flippaa ajassa taaksepäin esim 30 vuotta ja luulee minua lastenlastaan omaksi tyttärekseen (äidikseni)

[/quote]

Sanon vielä että mummollani aikajatkumo saattaa vääristyä kerrallaan 30-120 minuutin ajaksi jolloin se oikeasti luulee että olen äitini. Vaikka kertoisin että mikä vuosi nyt on ja kuka olen niin väittää vaan vastaan. Sitten taas on jonkinajan päästä taikaiskusta ihan normaali.

Aluksi sukulaiseni eivät uskoneet kun kerroin näistä mummon oireista, koska ne eivät ilmenneet muille.

Seuraa äitisi asioita, koska luulen että tämän takana on muistihäiriö tai jokin vastaava alkava aivoihin liittyvä ongelma.

Vierailija
36/47 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh, alussa luki että hän (AP), mies ja kaksi lasta. Nyt niitä lapsia oli kolme muttei miestä?? Mitä en tajua?

Vierailija
37/47 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:18"]

Öh, alussa luki että hän (AP), mies ja kaksi lasta. Nyt niitä lapsia oli kolme muttei miestä?? Mitä en tajua?

[/quote]

Mietin samaa.

Vierailija
38/47 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:18"]

[/quote]

Mietin samaa.
[/quote]

Liekkö Provo...

Vierailija
39/47 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla Franck Provostin juttuja taas

Vierailija
40/47 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:21"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:18"]

[/quote]

Mietin samaa.
[/quote]

Liekkö Provo...
[/quote]

Tai siis ei yllättäis :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme