Apua RV:n laskemiseen
Tarvitsisin vähän apua tähän käsittämiseen, että miten se menee. Mulla nyt viikkoja 12+6, ymmärrän sen nyt noin, et käytännössä olis viikko 13 menossa ja huomenna alkaa viikko 14. Lähinnä sitä mietin, kun yrittäny seurata viikko viikolta tota sikiön kehitystä vau:n sivustolta, niin pitääkö mun nyt huomenna sit lukea rv13 (koska 13 viikkoa täynnä) vai rv14 (koska viikko 14 on alkanut)? Toivottavasti osasin selittää sillein, että joku ymmärsi :D
Kommentit (8)
Nää on muuten tosi hämmentäviä. Mullaki nyt 10+3 menossa mut vau.fi odotus -sovellus näyttää mulle viikkoa 11. Kai. Toisessa kohdassa lukee nimittäin vko 11 ja toisessa 10.
En tuota tarkottunut, mut yritän uudestaan selittää. Eli tänään siis on RV 12+6 eli 12 viikkoa 6 päivää. Vau .fi sivustolla voi seurata sikiön kehitystä viikko viikolta, niin luenko tänään viikon RV 12 vai RV 13?
Oon käsittäny näin että kun on RV 12+6, niin käytännössä oon viikolla 13 nyt. Mutta onko ne siellä vau:n sivulla niin että, RV 12+6 luet sen mitä on tietoa RV 12 vai RV 13.
Loogisesti ajateltuna, jos RV 12+6, niin lukee sen viikon 12 artikkelin. Mut sit kun sen ajattelee niin, et käytännössä viikko 13 menossa, ni kuulostais loogiselta lukea se viikon 13 artikkeli.
/ap
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 13:51"]
En tuota tarkottunut, mut yritän uudestaan selittää. Eli tänään siis on RV 12+6 eli 12 viikkoa 6 päivää. Vau .fi sivustolla voi seurata sikiön kehitystä viikko viikolta, niin luenko tänään viikon RV 12 vai RV 13?
Oon käsittäny näin että kun on RV 12+6, niin käytännössä oon viikolla 13 nyt. Mutta onko ne siellä vau:n sivulla niin että, RV 12+6 luet sen mitä on tietoa RV 12 vai RV 13.
Loogisesti ajateltuna, jos RV 12+6, niin lukee sen viikon 12 artikkelin. Mut sit kun sen ajattelee niin, et käytännössä viikko 13 menossa, ni kuulostais loogiselta lukea se viikon 13 artikkeli.
/ap
[/quote]
Et tarkoittanut mitä? Meillä on saman ihmettelynaihe.
T. 3
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 13:54"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 13:51"]
/ap
[/quote]
Et tarkoittanut mitä? Meillä on saman ihmettelynaihe.
T. 3
[/quote]
vastasin tälle joka on numero 2 :>
/ap
Rv 12+6 luet rv13 tekstin. Olethan KOLMANNELLATOISTA viikolla. Huomenna luet neljännentoista viikon tekstin jne. Eli kun olet esim. 19+3, olet 20.viikolla.
Itse olen tänään 17+6 eli raskausviikolla 18. Luen siis vau.fi:stä raskausviikkoa 18.
Huomenna 18+0 eli 19. raskausviikko alkaa ja luen huomenna viikon 19 kehityksestä.
Okei paljon kiitoksia, että jaksatte tyhmälle selittää :D mäpä meen tästä ihmettelemään mitä jännää tapahtuu huomenna alkavalla viikolla ;)
/ap
En tajunnut, mutta kokeile tätä: http://www.vauva.fi/raskauslaskuri