Hallitus vapauttaa VR:n kilpailulle
Tulee kaatumaan taas veronmaksajien syliin.
Tällä hetkellä VR tuottaa veronmaksajille voittoa ja reittiverkosto sentään suhteellisen tiheä.
Yksityistämisen jälkeen valtiolle jäänee velvollisuus tuottamattomiin syrjäisiin reitteihin ja rataverkoston kunnossapito. Yksityiset junafirmat tulevat vuolemaan parhaat reitit ja voitot siirtyvät todennäköisesti ulkomaille.
Näin kävi autokatsastuksen yksityistämisen kanssa, sama homma terveyspalveluiden yksityistämisen kanssa puhumattakaan sähköverkkojen yksityistämisestä.
Mistä näitä puupäitä sikiää?
Kommentit (7)
Tavaraliikenne on jo nyt avointa kilpailulle, eikä mitään ryntäystä apajille ole havaittu. Junabisnes ei ole tuottoisaa näin harvaan asutuilla seuduilla.
Tämä on vaan taas yksi keino kaivaa kuoppaa, jotta Suomelle ei jää vaihtoehtoja liittovaltion syntyessä.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 13:40"]
Mieluummin kilpailua kuin valtion omistamia tehottomia suojatyöpaikkoja.
[/quote]
Ei oo tehottomia suojatyöpaikkoja, VR-yhtymä nakuttaa voittoa koko ajan.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 13:42"]
Tavaraliikenne on jo nyt avointa kilpailulle, eikä mitään ryntäystä apajille ole havaittu. Junabisnes ei ole tuottoisaa näin harvaan asutuilla seuduilla.
[/quote]
Et tainnu ymmärtää, VR:lle tullee jäämään velvoite pitää yllä syrjäisiä reittejä jotka eivät ole kannattavia. Yksityiset tulevat ruuhkaisemmille reiteille.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 13:42"]
Tavaraliikenne on jo nyt avointa kilpailulle, eikä mitään ryntäystä apajille ole havaittu. Junabisnes ei ole tuottoisaa näin harvaan asutuilla seuduilla.
[/quote]
Et tainnu ymmärtää, VR:lle tullee jäämään velvoite pitää yllä syrjäisiä reittejä jotka eivät ole kannattavia. Yksityiset tulevat ruuhkaisemmille reiteille.
[/quote]
Ja jos ei ole hyvä bisnes, joutuu myymään halvalla...
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 13:47"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 13:42"]
Tavaraliikenne on jo nyt avointa kilpailulle, eikä mitään ryntäystä apajille ole havaittu. Junabisnes ei ole tuottoisaa näin harvaan asutuilla seuduilla.
[/quote]
Et tainnu ymmärtää, VR:lle tullee jäämään velvoite pitää yllä syrjäisiä reittejä jotka eivät ole kannattavia. Yksityiset tulevat ruuhkaisemmille reiteille.
[/quote]
Ja sinä et taida ymmärtää että VR on nykyään valtio-omisteinen osakeyhtiö. Se ei tee mitään ilmaiseksi omilla (budjetti)varoillaan, vaan valtio sitten OSTAA siltä hiljaisten reittien liikenteen, ihan niin kuin nytkin. Ja tuottavilla reiteillä se osallistuu tarjouskilpailuun siinä missä ne yksityisetkin.
Mieluummin kilpailua kuin valtion omistamia tehottomia suojatyöpaikkoja.