Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huono parisuhde

Vierailija
01.10.2015 |

Onko muilla tälläistä?
Riitaa tulee miehen kanssa lähes päivittäin, ainakin viikoittain. Mies alkaa lähes päivittäin töistä tullessaan nalkutuksen/murjottamisen. Riidat lähtee yleensä siitä että ei ole hänen mielestään tarpeeksi siistiä. Hän on hyvin tarkka siivouksesta, minä suurpiirteisempi. Mies ei esimerkiksi ymmärrä leluja lattialla, vaan siivoaa ne töistä tullessaan heti. Olen kotona ja meillä on kaksi pientä lasta.
Olen niin väsynyt hänen pahantuulisuuteensa!
Mies on myös impulsiivinen ja välillä tuntuu ettei hänellä ole hermoja ollenkaan. Ei minun eikä lasten suhteen. Sitten ollaan lähdössä ja uhkaillaan erolla! Toinen ongelma on miehen mielestä seksin vähyys... Sitä kuitenkin jonkin verran on... Koska yritän olla reilu ja silloin tällöin antaa. En koe että mies arvostaa minua pätkääkään, ainoat positiiviset kommentit on "hyvä perse" tms.
Jotenkin yksinäinen olo tässä on. Mies ei arvosta, tue, kannusta eikä ymmärrä mua :(
Jos mulla on jokin tärkeä juttu hän vain suuttuu koska jännitän tai koska hän joutuu tekemään silloin enemmän esim. kotitöitä...
Tämmöinen pieni vuodatus :(

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 12:34"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 12:31"]Arvostan hänen ammattiaan ja sitä puolta ja arvostan häntä myös tiettyyn rajaan asti isänä. Hyvällä isällä pitäisi vaan olla myös kärsivällisyyttä. Arvostan myös että tekee kotitöitä. Kun toinen on naama norsun sillä lähes päivittäin niin kyllä s.halut vähenee voin kertoa. [/quote] no kyllä mun miehellänikin olis jos kassit painaa eikä saisi purkaa niitä :D eli kaikki syy on miehessäsi?! Miksi et voi kerätä niitä leluja jne jos se on miehestäsi ikävää? En itekään siedä muksujen leluja muualla kuin heidän omassa huoneessaan .....

[/quote]

onhan tuo mies itse kykenevä keräämään lelut, kuten tekeekin. Miksi tehdä lapsia, jos ne ei saa näkyä/kuulua?

Vierailija
2/32 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet miehen elätetteävänä kotona niin voisit kyllä tehdäkin sen asian eteen jotain, DAA!!!!!! Kyllä vituttais minuakin tulla väsyneenä töistä kotiin jos huusholli olis kuin hävityksenkauhistus joka saatanan ilta!! Kato peiliin ja tee asialle jotain äläkä laiskottele - lapset ovat siihen vain tekosyy!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

S. ei ole tässä se suurin ongelma. Ihan kokeiltu on antaa vaikkei itseä huvita ja voin kertoo ettei oo pysynyt siitä hyvällä tuulella edes loppuiltaa... Saati sitten seuraavaa päivää.

Vierailija
4/32 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laiskottele vaan teen kyllä kotitöitä päivittäin ja hoidan lapset hyvin ulkoilusta lähtien...

Vierailija
5/32 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minuakin ottaisi päähän jos aina saisi aloittaa siivoamisella kun kotiin tulee. Meillä on aina siistiä ja tavarat paikoillaan ja minä ainakin raivostun jo siitä jos mies on jättänyt vaikka vaatteita lojumaan johonkin tai likaisen lautasen pöydälle. Saati sitten että pitäisi niitä raskaan työpäivän jälkeen siivoilla. Ja meilläkin on lapsia mutta he osaavat kerätä lelunsa.

Vierailija
6/32 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 12:41"]En laiskottele vaan teen kyllä kotitöitä päivittäin ja hoidan lapset hyvin ulkoilusta lähtien...
[/quote] itse siivoan väh 4-5 tuntia päivässä, ulkoilen pari tuntia jne. Ei oo ollu miehellä valittamista :) ja aina on ruokapöydässä kun mies tulee. Kyllä sitä aikaa on jos oikeesti haluaa!!!! T 2,5 jne

Vierailija
7/32 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse alan kallistua siihen että miehellä ei vaan pää kestä perhe-elämää... Ei vaan oo tarpeeksi henkistä kapasiteettia ja paha olo puretaan muhun :(

AP

Vierailija
8/32 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan on meilläkin aina ruoka pöydässä mutta hei jos siivoaa noin paljon päivässä niin silloin ei kyllä mun mielestä ehdi olla oikeesti lasten kanssa läsnä.

Vierailija
9/32 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 12:47"]Ihan on meilläkin aina ruoka pöydässä mutta hei jos siivoaa noin paljon päivässä niin silloin ei kyllä mun mielestä ehdi olla oikeesti lasten kanssa läsnä.
[/quote] kyylä ehtii! Lapset askartelee mun kanssa keittiössä samalla kun tiskaan, pyykkejä he auttavat koneeseen/ pois, ruuan teossa auttavat, leluja siivotaan leikin varjolla jne. Se on vaan laiskuutta/ tekosyitä kun on ne lapset!

Vierailija
10/32 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin lapset touhuaa omiaan kun sinä touhuat omiasi. Se ei ole sitä että keskityt lapsiin.

Vierailija
11/32 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 12:52"]Niin lapset touhuaa omiaan kun sinä touhuat omiasi. Se ei ole sitä että keskityt lapsiin.
[/quote] lueppa nyt uudelleen ;) me teemme LASTEN kanssa yhdessä.

Vierailija
12/32 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne lapset haluais välillä vaikka leikkipuistoon ;) sieltä pyykkikoneen äärestä :D

Vierailija
13/32 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP kiittää vastauksista. Tulihan sieltä pari asiallistakin <3

Vierailija
14/32 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 12:56"]Ehkä ne lapset haluais välillä vaikka leikkipuistoon ;) sieltä pyykkikoneen äärestä :D
[/quote] eli et vieläkään lukenut! Ulkoilemme pari tuntia päivässä.... Jos nyt ensin opettelet lukemaan....

Vierailija
15/32 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 12:45"]

Itse alan kallistua siihen että miehellä ei vaan pää kestä perhe-elämää... Ei vaan oo tarpeeksi henkistä kapasiteettia ja paha olo puretaan muhun :( AP

[/quote]

Niin, sussahan ei ollut mitään vikaa?

Ja ajattelit miesvihapalstalla saavasi vastauksia, joissa kaikki on aina miehen vikaa?

Nytkin siis "touhuat lasten kanssa, ja aikaa ei muuhun ole" ?  Vai kirjoittelet paskapalstalla?  =D

Vierailija
16/32 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 12:58"]

AP kiittää vastauksista. Tulihan sieltä pari asiallistakin <3

[/quote]

Joissa siis mies on syyllinen = asiallinen ?

Vierailija
17/32 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ketkä tulitte kirjoittelemaan "viisaita" tähän ketjuun.teidän oma paha olo puskee selvästi esiin.voimia

Vierailija
18/32 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 13:06"]Te ketkä tulitte kirjoittelemaan "viisaita" tähän ketjuun.teidän oma paha olo puskee selvästi esiin.voimia
[/quote] ainakaan minulla ei ole pahaolo. Meillä on rakkautta niin paljon toisillemme. Mieheni rakastaa minua ja minä miestäni, kunnioitamme toisiamme ja toistemme haluja jne. Toisin kuin teillä ;) t 2

Vierailija
19/32 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia nyt vaan yksinkertaisesti on niin, että meistä kaikista ei ole pikku-lasten vanhemmiksi. Elätte elämänne parasta aikaa ja miehesi mököttää. Hän ei viihdy tavallisessa arjessa! Juhlaa on oikeasti vain vähän. Kaikista ei ole tähän leikkiin. Kyse on omasta jaksamisestasi, miehesi asenne vaatii suurta ymmärrystä. Kaikki onnistuu näin niin kauan kuin sinä siedät. Seksi ei pelasta elämää, siihen on turha turvata, puhuminen on ainoa tapa tietää, mitä toinen ajattelee. Itse elin 39v syvissä vesissä, pahantuulisen miehen rinnalla, rimpuilin eroon hänestä ja mökötyksensä senkuin jatkuu. Sillä erolla että nyt MINÄ elän.

Vierailija
20/32 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kun kuvailisit meidän tilannetta! Tosin mies ei ole uhannut lähteä vaan ehdottanut, josko kävisi välillä vieraissa luvan kanssa, jotta saisi tarvitsemansa määrän seksiä. Siihen en suostu ja olen sanonut, että sitten erotaan jos tuo on vaihtoehto. 

Tuosta siivoamisesta. Kyllä voin ainakin omalta kohdalta sanoa, että kun on 1v. ja 2v. ja pienempi valvottaa vielä yöt niin kyllä sitä kaikin keinoin yrittää pitää itsensä kasassa välttämällä kaikkea ylimääräistä, kuten jatkuvaa lelujen siivoamista. Tietenkin jos mies osallistuisi yövalvomisiin edes joskus tai päästäisi viettämään omaa aikaa niin asia olis ihan toinen. Pidän perussiisteyden kunnossa, mutta lelut saavat luvan olla. Mun mielestä se, että yrittää helpottaa elämää jostain päästä, ei ole laiskuutta vaan silkkaa järjen käyttöä. Meillä kaikilla on tietenkin erilaiset voimavarat ja asiat, joita pidämme tärkeinä. Itse arvostan sitä, että lasten kanssa luetaan, ulkoillaan ja leikitään. Mun kikka kolmonen onkin olla mahdollisimman paljon lasten kanssa ulkona niin koti pysyy siistimpänä. 

Ap, oletko hakenut apua tilanteeseenne? Minä käännyin keväällä neuvolamme psykologin puoleen. Kävin siellä ensin purkamassa omia tuntojani ja sitten kävimme miehen kanssa yhdessä. Lopulta saimme kaupungin pariterapiasta vastaavan ihmisen yhteystiedot ja nyt takana on eka kerta pariterapiassa. Kannattaa kokeilla, jos sellainen olisi teillekin mahdollista! Ero on todella suuri muutos pienille lapsille ja jos sen voi ehkäistä jollain niin se kannattaa tehdä. Minulle aukesi ihan uusia asioita miehen toiveista ja ajatusmaailmasta jo ekalla pariterapiakäynnillä.  Se nalkuttaminenkin voi olla oikeasti vain tapa purkaa pahaa oloa ulos ja mistä se paha olo sitten syntyy, kannattaa selvittää. 

Tsemppiä teille! Tämä on raskas elämänvaihe.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän