Miksi täällä sanotaan että lapsen tekeminen on pohjimmiltaan..
Itsekäs teko? Samaan hengenvetoon moni on niin peloissaan sairastuvansa vakavasti/kuolevansa! Eikö elämä ole LAHJA? Ettekö te hyvät ihmiset NAUTI elämästä??? Itse olen todella onnellinen että vanhempani eivät estäneet syntymistäni tähän maailmaan.
Kommentit (13)
Näin tietysti pitääkin olla. Mutta omaksi iloksemme, elämämme täydentäjiksi ja omia geenejä jatkaaksemme me niitä lapsia hankimme. Jos ajattelisimme vain lapsen onnellisuutta, näkisimme enemmän vaivaa tehdäksemme maailmassa jo olevat, huonosti voivat lapset onnellisiksi. Heidän hyväkseen harva meistä tekee yhtään mitään.
Maailma on lapsia pullollaan, ei maailma edes huomaa jos joku jää lisääntymättä. En ole kuullut kenenkään hankkivan lapsia siksi, että saisi harmia tai vaivaa osakseen, vaan koska uskoo lasten tuovan elämään jotain, esim. tarkoitusta elämiselle, rakkautta ym.
minä opiskelen kun haluan mulle hyvän tutkinnon ja työpaikan.
minä en seurustele minkään ressukan kanssa kun haluan mulle hyvän kumppanin.
minä minä minä otan vähän isomman lainan että saan asua siellä missä haluan.
minä minä minä minä syön hyvää ruokaa, katson hyviä elokuvia, luen hyviä kirjoja koska itsekkäästi haluan nauttia elämästä.
miksi ihmeessä olisi jotenkin tavoiteltavaa että lasten teko jotenkin poikkeaisi tästä kaavasta?
mä annan mun lapsille mieluummin sen kokemuksen että olen nimenomaan itselleni heidät halunnut ja että nautin heistä ja heidän seurastaan, kuin että huokailen ja voivottelen kuinka olen " epäitsekkäästi" luopunut ihanasta elämästäni jotta he saisivat syntyä.
Vierailija:
Itse olen todella onnellinen että vanhempani eivät estäneet syntymistäni tähän maailmaan.
Miksi itsekkäästi hankkia lisää lapsia kun maailmassa on paljon hätää kärsiviä lapsia? Epäitsekästä ei ole jatkaa omia geenejään ja hankkia sisältöä elämään hankkimalla lapsia kun maailmassa heitä riittää.
Ette siis ole tyytyväisiä omaan elämäänne! No teitä ei siis haittaisi vaikka sairastuisitte ja kuolisitte pian,elämähän ei ole lahja vaan teidän itsekkäiden vanhempienne lopputulos!! Get a life!
Suvunjatkamisvietti? Omia itsekkäitä seksifantasioita varten varmaan. Eiköhän se nyt ole kuitenkin niin että vähäkin lääkettiedettä lukenut ihminen tietää sen (eri juttu jos myöntää) että lähes kaikki naisen toiminnot ovat kuin luotuja lapsen synnyttämiseen ja hoivaamiseen!
olis vaikea päätös. Jos pitäis elää tähänastinen elämä uudestaan, niin todellakaan en haluaisi syntyä!!!
Vierailija:
Suvunjatkamisvietti? Omia itsekkäitä seksifantasioita varten varmaan. Eiköhän se nyt ole kuitenkin niin että vähäkin lääkettiedettä lukenut ihminen tietää sen (eri juttu jos myöntää) että lähes kaikki naisen toiminnot ovat kuin luotuja lapsen synnyttämiseen ja hoivaamiseen!
Vierailija:
Ette siis ole tyytyväisiä omaan elämäänne! No teitä ei siis haittaisi vaikka sairastuisitte ja kuolisitte pian,elämähän ei ole lahja vaan teidän itsekkäiden vanhempienne lopputulos!! Get a life!
En kuitenkaan halua kokea sairautta ja kipua, kuka sellaista haluaa?
kysyn ap:ltä. Kyllä kuules sunkin elämä pyörii vaan ja ainoastaan oman napas ja lastesi ympärillä.
Miten paljon sua kiinnostaa esim. hyväntekeväisyys, talkootyöt, ja muu joka ei liiku SUN perheen ympärillä?
Vierailija:
Voi hyvää päivää, millä vuosituhannella sä elät? Voitko vielä perustella tämän väitteesi muutenkin kuin viittaamalla epämääräisesti lääketieteeseen? Entäs miehet, mitä varten heidän " toimintonsa" on luotu?
itse ajattelen,että itsekkäästi tekee ennemminkin se joka ei halua hankkia lasta, sehän rajoittaa elämää ja siitä pitää huolehtia. Ei saa siis elää ja tehä mitä haluaa.