Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Oon 27 ja rupsahdan vauhdilla!

Vierailija
01.10.2015 |

Onko mitään tehtävissä? Silmänalusrypyt on saaneet kaverikseen pari otsaryppyä ja suunympärysjuonteet. Iho on menettänyt hehkunsa ja kimmoisuutensa. Tukka hapertuu ja ohenee. Kroppa on ihan oma lukunsa...

Kaivanko itselleni maakuopan ja käperryn sinne kuolemaan? Apua mammat!

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kyllä tykkään tästä "rupsahtamisesta", olin n. 25-vuotiaaksi asti sellainen pallonaama ettei mitään rajaa, mutta jostain syystä se ei silti saanut minua näyttämään nuorelta vaan lähinnä tantalta. Nyt kun rasvaa on alkanut lähteä kasvoista (olen kyllä muutenkin hoikistunut muutaman kilon), olen omasta mielestäni paljon kauniimman näköinen enkä ole koskaan saanut niin paljon kehuja ulkonäöstäni kuin parin viime vuoden aikana. Tämä voi toki johtua siitä että pidän itseäni viehättävämpänä ja se säteilee ulospäin. Sibeliusryppy on minullakin, lisäksi otsassa pari ryppyä, jotka eivät enää suoristu ja silmäkulmat ryppyisemmät varsinkin hymyillessä, mutta sellaista se on, aika harvassa ovat ne, jotka tuntuvat olevan immuuneja vanhenemiselle.

Vierailija
42/69 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 09:28"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 09:15"]

Geenit ja kasvojen muoto vaikuttavat, ja jos on kasvoissa ihonalaista rasvaa luonnostaan vähän, niin rupsahdus on taattu jo nuorena. Jos harrastaa rankkaa liikuntaa/kestävyysurheilua rupsahdus tulee vielä aikaiemmin. Elintavat vaikuttavat tietysti myös, mutta eniten vaikuttaa ne geenit, ja niille et paljon mitään voi.

[/quote]

Eli kerro toki miten rankka liikunta tai kestävyysuhreilu vaikuttaa rupsahtamiseen? 
[/quote]
Eniten rasvattomuus joka taas lisää ryppyjä. Toiseksi mikä tahansa rääkki, oli se sitten urheilu, kova työ tai pitkät unettomat yöt vanhentavat. Kympin hölkkä viitenä päivänä viikossa taas nuorentaa. Esim.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Ja puhuin nyt eritysesti kasvoista. En kropan ulkonäöstä.

Vierailija
44/69 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen vain rypistynyt ja naama on edelleen yhtä pullea kuin lapsena. Ei kaikista tule joutsenia aikuisenakaan. Joidenkin vain kuuluu jäädä rumiksi ankanpoikasiksi, jotka rumenee vain entisestään. T . 27-vuotias

Vierailija
45/69 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö, ettei sillä ole mitään väliä, oletko nyt päihteetön, harrastatko nyt ulkoilua, syötin nyt hyvin jne., jos olet kuitenkin aiemmin harrastanut pämppäämistä, pakkelointia ja mäkkisafkaa. Vai oletko kenties ollut erilainen nuori, jolla on aina ollut terveet elämäntavat?

Vierailija
46/69 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli ensimmäinen harmaa hius 33v. Laitoin värin päähän, kesti oikein reilun viikon kun harmaa pilkisti uudelleen. Lopetin värjäämisen. En jaksa/halua kahden viikon välein värjätä. Miksi stressata? Niillä mennään mitä saadaan.

Vierailija
47/69 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 10:41"]Tiesitkö, ettei sillä ole mitään väliä, oletko nyt päihteetön, harrastatko nyt ulkoilua, syötin nyt hyvin jne., jos olet kuitenkin aiemmin harrastanut pämppäämistä, pakkelointia ja mäkkisafkaa. Vai oletko kenties ollut erilainen nuori, jolla on aina ollut terveet elämäntavat?
[/quote]
Totta kai sillä on merkitystä. Solut osaavat korjata itseään tiettyyn pisteeseen saakka. Lisäksi "normaalimääräisen" alkoholin ja roskaruoan aiheuttamat vauriot ovat pinnallisia ja eron huomaa jo muutamassa viikossa, kun alat juoda vettä ja syömään salaatteja.

Vierailija
48/69 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 10:43"]Mulle tuli ensimmäinen harmaa hius 33v. Laitoin värin päähän, kesti oikein reilun viikon kun harmaa pilkisti uudelleen. Lopetin värjäämisen. En jaksa/halua kahden viikon välein värjätä. Miksi stressata? Niillä mennään mitä saadaan.
[/quote]
Onnea sun miehelle.

Vierailija
49/69 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 10:45"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 10:43"]Mulle tuli ensimmäinen harmaa hius 33v. Laitoin värin päähän, kesti oikein reilun viikon kun harmaa pilkisti uudelleen. Lopetin värjäämisen. En jaksa/halua kahden viikon välein värjätä. Miksi stressata? Niillä mennään mitä saadaan.
[/quote]
Onnea sun miehelle.
[/quote]

Aattele mies on mua vielä nuorempi useamman vuoden. Istutko tukevasti? Mä en edes meikkaa!

Vierailija
50/69 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, olen 27 ja näytän vieläkin ehkä just ja just täysi-ikäiseltä. Missään ei oteta mua oikein vakavasti, ammattitosaamistaan saa jatkuvasti vakuutella, töissä luullaan harjoittelijaksi, tytötellään ym. Lapsen kanssa liikkuessa saa ilkeitä katseita, kun luullaan teinimammaksi jne. Että ongelmansa kullakin. 

Vierailija
51/69 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli ekat harmaat hiukset parikymppisenä ja nyt niitä on jo vaikka kuinka paljon. En jaksa värjätä. Kyllä tuo ukko on silti rinnalla pysynyt. 

Minäkin olen kyllä havainnut vanhentuneeni parissa vuodessa reilusti. Ikää nyt 28 vuotta. Harmittaa, että jonkun vuoden aikanaan tupakoin, se on varmasti ikävän osansa iholle tehnyt. Lisäksi olen aina ollut huonoihoinen ja sörkkinyt ja puristellut näppyjä, joten naamassa on arpia, iho on venyttynyt ja pahimmat alueet ovat ihan eri värisiä kuin muu nahka. 

Mutta minkäs teet, ei tälle enää mitään voi. Onneksi on meikit, jos joskus ihmiseltä haluaa näyttää. Yleensä en niin välitä.

Vierailija
52/69 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 11:28"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 11:18"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 11:13"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 09:15"]

Geenit ja kasvojen muoto vaikuttavat, ja jos on kasvoissa ihonalaista rasvaa luonnostaan vähän, niin rupsahdus on taattu jo nuorena. Jos harrastaa rankkaa liikuntaa/kestävyysurheilua rupsahdus tulee vielä aikaiemmin. Elintavat vaikuttavat tietysti myös, mutta eniten vaikuttaa ne geenit, ja niille et paljon mitään voi.

[/quote]

on muuten totta että kestävyysurheilijat ja fitness-naiset näyttävät monesti kasvoistaan 10-15 vanhemmilta. Kroppa taas nättää reippaasti nuoremmalta ikäisekseen monesti.

[/quote]

Siks ne fitness naiset on karmeeta kateltavaa. Kroppa kuin parikymppisellä, mutta kasvot kuin keski-iän ylittäneellä kääkällä. Karmea yhdistelmä. mies

[/quote]

eipä oo rankasti bodaavat ukotkaan mitään nuorekkaita. Vai onko jonkun mielestä Bull Mentula alle neljäkympisen näköinen?
[/quote]

Haha :D

Vierailija
53/69 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 09:28"]

[/quote]

Eli kerro toki miten rankka liikunta tai kestävyysuhreilu vaikuttaa rupsahtamiseen? 

[/quote]

Se vaikuttaa rasvan määrään (myös siihen ihonalaiseen), ja rankka liikunta aiheuttaa soluihin kohdistuvaa oksidantiivista stressiä (vanhentaa solutasolla).

Vierailija
54/69 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 09:24"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 09:07"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 09:05"]Tupakoitko ap? [/quote]En. En käytä mitään päihteitä, paitsi kahvia. - ap [/quote] Kahvi ei ole päihde.

[/quote]

on se jos siihen laittaa konjakkia.

Vierailija
55/69 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestin 3 kirjoittaja jatkaa:

Yhdyn kyllä osaan näistä kommenteista; on ihanaa, että sellanen pallokalamaisuus  naamasta on hävinnyt. Nyt vasta näkyy kasvojen luusto, kun ylimääräinen rasva on kadonnut. Osa muutoksista on siis hyviä.

Joku kommentoi, että solut korjaavat itseään. Uskon tähän täysin, sillä olin vuoden pois stressaavasta työelämästä ja näytän naamasta nyt huomattavasti paremmalta (vaikka äitiysvuosi onkin osansa tehnyt). Työ jos mikä vanhentaa ihmisen ennenaikojaan. 

Vierailija
56/69 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 10:45"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 10:43"]Mulle tuli ensimmäinen harmaa hius 33v. Laitoin värin päähän, kesti oikein reilun viikon kun harmaa pilkisti uudelleen. Lopetin värjäämisen. En jaksa/halua kahden viikon välein värjätä. Miksi stressata? Niillä mennään mitä saadaan. [/quote] Onnea sun miehelle.

[/quote]

Juuri näin. Kun alkaa harmaantumaan, niin antaa sitten kaiken mennä päin seiniä. Ei itsestään huolehtimista pitäisi siihen lopettaa, että tulee pari harmaata hiusta.

Vierailija
57/69 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

on muuten totta että kestävyysurheilijat ja fitness-naiset näyttävät monesti kasvoistaan 10-15 vanhemmilta. Kroppa taas nättää reippaasti nuoremmalta ikäisekseen monesti.

Vierailija
58/69 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös näin 26-vuotiaana huomannut vanhentumisen erityisesti ihossa. Ryppyjä ei vielä onneksi ole, mutta iho on samentunut, silmänaluset tummentuneet ja jostain kumman syystä finnejä on enemmän kuin teini-ikäisenä. Nuo kaikki saa tosin onneksi meikillä hyvin piiloon.

Katselin juuri yksi päivä kuvia ajoilta, jolloin olin 18-20-vuotias ja olin kyllä todella paljon hehkeämmän näköinen kuin nyt. Vaatteet ja meikit olivat kamalia, mutta iho oli todella sileä ja hehkuva ja hiukset pitkät ja hyväkuntoiset. Silti olen mielestäni kauniimpi nykyään, kun osaan pukeutua hyvin ja meikata oikein. Myös itsevarmuus, elämänilo ja liikunta kaunistavat :)

Vierailija
59/69 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 10:45"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 10:43"]Mulle tuli ensimmäinen harmaa hius 33v. Laitoin värin päähän, kesti oikein reilun viikon kun harmaa pilkisti uudelleen. Lopetin värjäämisen. En jaksa/halua kahden viikon välein värjätä. Miksi stressata? Niillä mennään mitä saadaan. [/quote] Onnea sun miehelle.

[/quote]

Juuri näin. Kun alkaa harmaantumaan, niin antaa sitten kaiken mennä päin seiniä. Ei itsestään huolehtimista pitäisi siihen lopettaa, että tulee pari harmaata hiusta.

[/quote]

No eihän se tarkoita, että itsensä huolehtimisesta luopuu, jos ei hirveillä myrkyllä tahdo kuontaloaan vähän väliä värjätä! Minäkin kuulun varhain harmaantuneisiin. Kyllä mä huolehdin terveellisestä ruokavaliosta, hygieniasta ja pukeudun asiallisesti, vaikken tukkaani värjääkään. Liikun ahkerasti, kroppa on kunnossa. Jos jotakuta nyt mun tukkani väri niin paljon kismittää että ulkonäköni on sen vuoksi pilalla, niin olkoot katsomatta. 

Vierailija
60/69 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Siks ne fitness naiset on karmeeta kateltavaa. Kroppa kuin parikymppisellä, mutta kasvot kuin keski-iän ylittäneellä kääkällä. Karmea yhdistelmä. mies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi