Apua! Oon 27 ja rupsahdan vauhdilla!
Onko mitään tehtävissä? Silmänalusrypyt on saaneet kaverikseen pari otsaryppyä ja suunympärysjuonteet. Iho on menettänyt hehkunsa ja kimmoisuutensa. Tukka hapertuu ja ohenee. Kroppa on ihan oma lukunsa...
Kaivanko itselleni maakuopan ja käperryn sinne kuolemaan? Apua mammat!
Kommentit (69)
Tarkasta elämäntavat. Niillä on muuten enemmän merkitystä kuin geeneillä.
Kun yllä mainittu on kunnossa, pikkuryppyjä voi paikkailla helposti botoxilla.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 08:44"]Mitkä on aloittajan elintavat? Ei tuossa iässä pitäisi vielä tuollaisia muutoksia tulla. Syötkö hyvin, entä aurinkosuojaus, tupakointi, alkoholinkäyttö? Liikunta? Jos syö vain prosessoituja eineksiä, ottaa aurinkoa, tupakoi ja ryyppää eikä harrasta liikuntaa, niin sitten ei ihmekään jos alkaa näkyä naamassa.
[/quote]No mulle tuli silmänalusrypyt jo 18-vuotiaana että geenit on aika paskat. En liiku tai nuku tarpeeksi, mutta syön hyvin enkä käytä päihteitä. En käytä ihonhoitotuotteita (pl. ihan tavallinen kosteusvoide) ja meikkiäkin vain kohtuullisesti. - ap
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 08:46"]Käperry vain, jos ulkonäkö on sinulle kaikki kaikessa. Jos pystyt löytämään elämään muutakin sisältöä, niin tervetuloa loppuelämään. Täällä on hauskaa!
45 vee
[/quote]Ei ole kaikki kaikessa, viittasin lähinnä ironisesti palstan nuorison näkemyksiin naisten arvosta ryppyisenä ja vanhana. - ap
Mitä sitten? Mihin sinä tarvitset sileää ihoa? Kai sinä käsität, että tuo on täysin normaalia? Ihminen ikääntyy joka sekunti ja kuolet. Siitä ei pääse yli eikä ali.
Jos olosi ei ole sisältä terve tai tunnet itsesi vetämättömäksi, niin tarkasta elintavat. Muussa tapauksessa tuollainen on turhaa hysterisointia.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 08:56"]Kaikki iän tuomat muutokset eivät ole rupsahtamista. Olen itse painiskellut samojen asioiden kanssa (täytän keväällä 30), mutta helpotti kun katsoin valokuvia ikävuosilta 17-25. Mitä oikein ajattelin niiden vaatteiden ja tukan kanssa? Naama näyttää niissä myös tosi erilaiselta, jotenkin pyöreältä vaikka olen aina keikkunut alipainon rajoilla. En tiedä oliko se sitten sitä kuuluisaa lapsenpyöreyttä vai 24/7 alkoholiturvotusta, mutta nyt piirteet ovat terävöityneet ja kasvot ovat veistoksellisemmat. Totta kai se voi ahdistaa että peilikuva muuttuu, koska se muistuttaa kuolevaisuudesta ja kaikista niistä suorituspaineista, joita itselleen on asettanut ("totta kai minulla on tietyssä iässä tiettyjä asioita ja saavutuksia"). Olen kuitenkin sopeutunut tämän hetkiseen peilikuvaan, ja vaikka se näyttääkin erilaiselta kuin ennen, tykkään siitä. Katsotaan sitten uudestaan kun se on taas muuttunut yön aikana johonkin toiseen suuntaan.
Ps. On ihan totta, että kollageenintuotanto hidastuu n. 25-vuotiaana. Paras keino ehkäistä ryppyjä on päivittäinen aurinkosuojaus, tupakoimattomuus ja ihon kosteudesta huolehtiminen.
[/quote]Ihan totta muuten, olin ennen kauhea pallonaama ja nyt kasvoista löytyy mm. poskipäät ja olen mielestäni kauniimpi kuin ennen. Eli jotain positiivista :) - ap
Mitä sitten? Mihin sinä tarvitset sileää ihoa? Kai sinä käsität, että tuo on täysin normaalia? Ihminen ikääntyy joka sekunti ja kuolet. Siitä ei pääse yli eikä ali.
Jos olosi ei ole sisältä terve tai tunnet itsesi vetämättömäksi, niin tarkasta elintavat. Muussa tapauksessa tuollainen on turhaa hysterisointia.
Käytä ihonhoitotuotteita. Kuori iho kerran viikossa ja laita kosteuttava naamio. Käytä silmänympärysvoidetta ja laadukasta kosteusvoidetta, yöllä yövoide ja päivällä sellainen jossa suojakerroin. Älä ota aurinkoa. Meikki suojaa ihoa, joten ainakin talvella meikkivoide auttaa. Suojaudu pakkaselta. Käytä hiuksissa kosteuttavia tehohoitoja. Juo paljon vettä ja syö helokkiöljykapseleita ja biotiinia sekä sinkkiä.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 09:05"]Tupakoitko ap?
[/quote]En. En käytä mitään päihteitä, paitsi kahvia. - ap
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 09:04"]Mitä sitten? Mihin sinä tarvitset sileää ihoa? Kai sinä käsität, että tuo on täysin normaalia? Ihminen ikääntyy joka sekunti ja kuolet. Siitä ei pääse yli eikä ali.
[/quote]Edelleen, aloitus on hieman liioitteleva ja (itse)ironinen ja viittaa siihen, miten naisten vanhenemisesta täälläkin puhutaan. - ap
Olen 45 v., ja minulla on pari ryppyä vasta silmäkulmissa ja nyt tulossa suupieliin. En ole juurikaan harrastanut naaman rasvailua, koska iho on muutenkin sekaiho. Nuorena se paikoin kiristi ja hilseili, mutta huomasin, että se voi kaikista parhaiten, kun sen jättää rauhaan. Pesen pelkällä vedellä, paitsi meikin poistan meikinpoistoaineella silmistä. En ole käyttänyt paksuja pakkelikerroksia, puuteri ja ripsiväri riittää. Jos rasvaan, niin Erioil tai Lemon glyseril illalla riittää...ja aamulla ei silloin pestä naamaa.
Seuraavia kannattaa vältellä:
aurinko
tupakka
viina (säännöllinen ryyppäys näkyy kasvoista)
lihominen
jatkuva oikuttelu ja pahantuulisuus, sillä kiukkuinen ilme siirtyy kyllä kasvojen lihaksiinkin.
ja lisäksi kannattaa harrastaa säännöllistä liikuntaa ulkona. Kävely, hiihto ja pyöräily ja uinti on oikein hyviä lajeja ja happi tekee hyvää.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 09:09"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 09:04"]Mitä sitten? Mihin sinä tarvitset sileää ihoa? Kai sinä käsität, että tuo on täysin normaalia? Ihminen ikääntyy joka sekunti ja kuolet. Siitä ei pääse yli eikä ali. Jos olosi ei ole sisältä terve tai tunnet itsesi vetämättömäksi, niin tarkasta elintavat. Muussa tapauksessa tuollainen on turhaa hysterisointia. [/quote]Edelleen, aloitus on hieman liioitteleva ja (itse)ironinen ja viittaa siihen, miten naisten vanhenemisesta täälläkin puhutaan. - ap
[/quote]
Vanha ja kulunut juttu. Ei tuossa ole mitään itseironista, vaan tosiasiassa konformoidut siihen tiukkaan muottiin, mitä naisille on asetettu suhteessa ulkonäkö / ikä.
Sinuna yrittäisin pliis keskittyä VÄHÄN merkittävämpiin asioihin elämässä, oikeasti nyt...
Haha, ihan sama kokemus mulla, että kun katsoo nuoruuden valokuvia, niin sitä näyttää ihan pullaposkelta, silmissä on sellainen viattoman hölmö katse ja vaatteet ja kampaukset on jotain järkyttävää :D Nyt kohta 29-vuotiaana olen enemmän sinut itseni kanssa ja se näkyy naamasta, vaikka toki väsymyskin näkyy helpommin kuin 10 v sitten.
Geenit ja kasvojen muoto vaikuttavat, ja jos on kasvoissa ihonalaista rasvaa luonnostaan vähän, niin rupsahdus on taattu jo nuorena. Jos harrastaa rankkaa liikuntaa/kestävyysurheilua rupsahdus tulee vielä aikaiemmin. Elintavat vaikuttavat tietysti myös, mutta eniten vaikuttaa ne geenit, ja niille et paljon mitään voi.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 09:07"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 09:05"]Tupakoitko ap?
[/quote]En. En käytä mitään päihteitä, paitsi kahvia. - ap
[/quote] Kahvi ei ole päihde.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 09:15"]
Geenit ja kasvojen muoto vaikuttavat, ja jos on kasvoissa ihonalaista rasvaa luonnostaan vähän, niin rupsahdus on taattu jo nuorena. Jos harrastaa rankkaa liikuntaa/kestävyysurheilua rupsahdus tulee vielä aikaiemmin. Elintavat vaikuttavat tietysti myös, mutta eniten vaikuttaa ne geenit, ja niille et paljon mitään voi.
[/quote]
Eli kerro toki miten rankka liikunta tai kestävyysuhreilu vaikuttaa rupsahtamiseen?
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 14:02"]Kokeilkaa vetyperoksidia, 35%. Se on ihonkuorintahappoihin verrattuna varsin laihaa tavaraa. Etuna on se että iho paranee sen verran nopeasti yhdestä käsittelykerrasta, että seuraavana päivänä voi jo näyttäytyä ulkona, ja iho ainoastaan punoittaa hieman ja hilseilee muutaman päivän. Tällä tavalla saa ihokerrokseen pesiytyneet mikrobit tuhottua vähän kerrallaan, mitkä siis vanhentavat ihoa. On ihan humpuukia väittää että ihon vanhentumiselle ei ole mitään selkeää syytä, jolle voisi yksinkertaisilla menetelmällä tehdä jotakin.
[/quote]
Kuinka usein pitäisi käyttää?
Kokeilkaa vetyperoksidia, 35%. Se on ihonkuorintahappoihin verrattuna varsin laihaa tavaraa. Etuna on se että iho paranee sen verran nopeasti yhdestä käsittelykerrasta, että seuraavana päivänä voi jo näyttäytyä ulkona, ja iho ainoastaan punoittaa hieman ja hilseilee muutaman päivän. Tällä tavalla saa ihokerrokseen pesiytyneet mikrobit tuhottua vähän kerrallaan, mitkä siis vanhentavat ihoa. On ihan humpuukia väittää että ihon vanhentumiselle ei ole mitään selkeää syytä, jolle voisi yksinkertaisilla menetelmällä tehdä jotakin.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 08:59"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 08:44"]Mitkä on aloittajan elintavat? Ei tuossa iässä pitäisi vielä tuollaisia muutoksia tulla. Syötkö hyvin, entä aurinkosuojaus, tupakointi, alkoholinkäyttö? Liikunta? Jos syö vain prosessoituja eineksiä, ottaa aurinkoa, tupakoi ja ryyppää eikä harrasta liikuntaa, niin sitten ei ihmekään jos alkaa näkyä naamassa. [/quote]No mulle tuli silmänalusrypyt jo 18-vuotiaana että geenit on aika paskat. En liiku tai nuku tarpeeksi, mutta syön hyvin enkä käytä päihteitä. En käytä ihonhoitotuotteita (pl. ihan tavallinen kosteusvoide) ja meikkiäkin vain kohtuullisesti. - ap
[/quote]
Tuossahan ne isoimmat syyt varmasti onkin. Ei liikuntaa (veri ei kierrä -> iho ei saa happea), ei unta (iho ei pääse uudistumaan), ei ihonhoitoa eikä meikkiä (-> aurinko pääsee tekemään tuhojaan).
Vielä jos sun "hyvin syöminen" on vähärasvaista, niin ei ihmekään jos rupsahtaa etuajassa.
Kaikki iän tuomat muutokset eivät ole rupsahtamista. Olen itse painiskellut samojen asioiden kanssa (täytän keväällä 30), mutta helpotti kun katsoin valokuvia ikävuosilta 17-25. Mitä oikein ajattelin niiden vaatteiden ja tukan kanssa? Naama näyttää niissä myös tosi erilaiselta, jotenkin pyöreältä vaikka olen aina keikkunut alipainon rajoilla. En tiedä oliko se sitten sitä kuuluisaa lapsenpyöreyttä vai 24/7 alkoholiturvotusta, mutta nyt piirteet ovat terävöityneet ja kasvot ovat veistoksellisemmat. Totta kai se voi ahdistaa että peilikuva muuttuu, koska se muistuttaa kuolevaisuudesta ja kaikista niistä suorituspaineista, joita itselleen on asettanut ("totta kai minulla on tietyssä iässä tiettyjä asioita ja saavutuksia"). Olen kuitenkin sopeutunut tämän hetkiseen peilikuvaan, ja vaikka se näyttääkin erilaiselta kuin ennen, tykkään siitä. Katsotaan sitten uudestaan kun se on taas muuttunut yön aikana johonkin toiseen suuntaan.
Ps. On ihan totta, että kollageenintuotanto hidastuu n. 25-vuotiaana. Paras keino ehkäistä ryppyjä on päivittäinen aurinkosuojaus, tupakoimattomuus ja ihon kosteudesta huolehtiminen.