Muita vauvakuumeisia, mutta joiden elämäntilanteeseen vauva ei vain sovi tällä hetkellä. Miksi?
Täällä yksi kuumeilija. Vauvan kaipuu on kova, mutta järki sanoo ei. Opiskelut kesken. Ikää jo yli 30.v eli opiskelut on saatava päätökseen ja sen jälkeen töitä. Uusi asunto jäisi taas pieneksi. Juuri kun molemmat lapset sai omat huoneet. HUoh... Ehkäpä vielä joskus se kolmas lapsi. Toivossa eletään.
Kommentit (3)
Vauvakuume vaivaa, mutta työkuviot eivät anna myöten, ensi keväänä voi olla virka tiedossa, mutta isolla mahalla en sitä varmasti saa. Tietysti välillä miettii, että onko työ sen arvoista, että perhesuunnittelu menee sen ehdoilla... iso asuntolaina on toki niskassa.
Olen 31-vuotias, ja tällä hetkellä opiskeluihin menee vielä pari, kolme vuotta. Sitten olisi tehtävä töitä. Kaksi ihanaa lasta on, 2- ja 4-vuotiaat, ja kroppani on jo jonkin aikaa ollut sitä mieltä että nyt olisi aika tulla raskaaksi.
Pakko ajatella järjellä, itse asiassa olen juuri hankkimassa kierukkaa jotta nämä vauvakuumeajatukset tulevat ikäänkuin turhiksi ja toivottavasti hautautuvat viideksi vuodeksi. Toisaalta en ole pelkkää vauvakuumetta, vaan olen tosi innostunut opiskelusta ja alastani, ja minusta on ihanaa olla muussa kuin äidin roolissa pitkästä aikaa (monta vuotta kotiäitinä takana).
Onhan mulla kaksi ihanaa lasta jo, sekin on paljon. Kolmannesta kuitenkin vielä haaveilen.
Haluaisin jo toisen lapsen, mutta työ- ja perhetilanne vain eivät ole suotuisat. Minulla on sopimus 2 vuodeksi eteenpäin, eikä sen jälkeen ole mahdollisuutta jatkaa samassa hommassa. Nautin työstäni niin paljon, etten halua luopua siitä äitiysloman vuoksi. Haluan siis tehdä tämän jäljellä olevan 2 vuoden pätkän ensin loppuun. Päätöstä tukee se, että mieheni on töissä eri kaupungissa kuin minä.