Mitäs sitten jos nuo Nordean tilit ei palaudy? Korvaako talletussuojarahasto? Ja millä screenshoteilla todistetaan?
Kommentit (156)
Vierailija kirjoitti:
Ei kai voi olla totta että rahat hävisivät lopullisesti?? Meillä lasten säästötilit ja oma säästötili jossa odottelee paljon rahaa uuden asunnon ostoa varten näytti vieläkin nollaa. Eli pankki ei näe että meillä siellä koskaan mitään rahoja on ollutkaan vai?
Näin on.
riittää, että todistat olevasi av palstalainen. täällähän joka mammalla on miljoonien osakesäästöt ja saman verran tilillä. kyllä pankki uskoo, kun sanot olevasi av mamma.
Älkää nyt luoko paniikkia sillä ihmiset jo valmiiksi hermona.
No ainakin Käyttötili toimii ja siellä näkyy ainakin mulla tilisiirtomerkinnät EtuTilille.
Mikäänhän ei tietty todista, etten ois EtuTililtä siirtäny sveitsiläiselle pankkitilille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rauhoittukaa nyt. Oikeastiko luulette, että Nordea vain kohauttaa olkiaan, että voi, voi, tilinne on tyhjä 🤦♀️😬🙄
Tällä hetkellä jo tekee niin. Ei mulla ole käyttöoikeutta nyt rahoihini, ei niitä nyt ole missään. Kaikki on digitaalista ja jos näytöllä on 0e niin sitten se on totuus. Ihan sama vaikka olen vuosia säästänyt.
Kannattaa siis vetää ranteet auki. Persehän sulla jo onkin auki.
Eivät ne tilitiedot ole mihinkään kadonneet.
Pankin systeemit eivät toimi niin että jos nettipankissa on ongelmia, rahat "katoavat".
Ja kyllä, pelaan työkseni niiden järjestelmien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Loppuviimein pankin näkökulmasta ne teidän tilillä olevat rahat ovat digitaalisia numeroita. Eivät ne fyysisesti lepää siellä, ne ovat tietokoneen numeroita. Jos nyt kaikki ryntäisivät tältä istumalta nostamaan rahansa, ei pankissa olisi fyysisesti niin paljoa rahaa, mitä siellä digitaalisesti on.
Jos iskee digitaalinen häikkä, ne numerot häviävät sieltä digitililtä. Fyysisesti teidän rahat eivät periaatteessa ole hävinneet minnekään, koska ne omalla tavallaan eivät edes ole siellä pankissa. Rahaa riittää fyysisesti, kun kaikki eivät nosta kaikkea kerralla.
Vähän huonona esimerkkinä, mutta jääkaapissa on fyysisesti 15 litraa maitoa, mutta digitaalinen tietokone näyttää, että siellä on 50 litraa. Kun jokainen ottaa kaapista vähän maitoa ja tuo sinne maitoa tilalle, maito riittää. Jos kaikki rynnivät hakemaan sen 50 litraa maitoa, sitä ei riitä.
Digitaaliset kömmähdykset luulisi olevan helppoa korjata. Naputellaan vaan koneelle oikea summa ja kas, tilillä on taas 25 000 euroa.
Niinhän se on että niitä rahoja ei olekaan muuten kuin numeroina. Aktuellia rahaa ei ole. Ja Suomen konttoreista ei nykyään pääse aina edes nostamaan kun niillä ei siellä ole rahaa. Että juu, kannattaa todellakin miettiä kun tällaiset ajat on nyt mitkä ovat. Ei ne numerot juuri merkitse mitään jos niitä ei pysty käyttämään.
Joo, tuo oli hyvä huomio että käyttötilin kautta näkyy tilisiirrot etutilille.
Eikä ne varkaat pysty osoittamaan nostojakaan etutililta joten saavat korvata mun rahat.
Nordea on epäluotettava. Siirrän rahat sieltä heti ensi viikolla.
Venäjällä sijaitsee kaksi maailmanlaajuisesti mahtavinta pankkia jotka omistavat mutkien kautta vaikka mitä koko maailmassa. Olisko Nordea yks näistä piskuisista pankeista:D Ja kun puhutaan että Venäjä on pakotteiden alla niin unohdetaan mainita juuri nämä pankit siinä kohtaa joille kukaan ei voi mitään. Yhdysvallat haluaisi vähän ravistella näitä pankkeja etteivät kasva aivan mahdottomiksi. Toivottavasti Suomea ei nyt olla heittämässä sen veden mukana jorpakkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin toimii mulla ainakin verkkopankki ja tilillä ihan näyttäisi olevan se saldo mitä pitäisikin.
Koko etutili hävinnyt,käyttötili ok.
Sama juttu minulla!
Meneekö nordea konkkaan tämän takia? Ainakin iso joukkupako tästä lähtee vyöryämään.
Pankit tekevät varmuuskopioita joka sekunti. Näin ainakin joskus mulle pankissa kerrottiin.
Nordea on kovin tärkeä asuntovelallisen kanssa, pitää olle tilillä katetta kun erät maksetaan ja seurauksia tulee jos ei ole.
No, he hävittävät tuhansien Etutilien talletukset. Pahoittelevat häiriötä ja olettavat ettei tule seurauksia. Huom, eikä tämä ole ensimmäinen kerta. Nyt vaan kestää jo tosi kauan.
Minun osaltani tulee. Siirrän rahat pois ja teen kantelun Finanssivalvontaan.
Koko tili hävisi. Eli en voi todistaa että minulla on ollut säästötili.
Vierailija kirjoitti:
Koko tili hävisi. Eli en voi todistaa että minulla on ollut säästötili.
Voit todistaa muun tilin kautta, että olet siirtänyt rahaa Etutilille. Joko Nordean muun tilin kautta tai toisen pankin kautta.
Miltä tuntuu olla tuollaisessa roistofirmassa töissä. Varmaan tänään taas hyvä fiilis, perjantai ja normipäivä duunissa. Tehtiin helvetin huonoa työtä, mutta niinhän ne aina.
No jos Käyttötili kun häviää olen pulassa. Nyt kuitenkin otin joitain kopioita tilistäni.
Nordealle opetus, näkee nyt miten käy kun systeemien luominen ja ylläpito on ulkoistettu pois suomalaiselta työvoimalta.
Tarkoitan että työntekijöille ja maihin joissa henkilöiden vastuun kokeminen on ihan eritasolla kuin suomalaisilla tyypillisesti.
Virheitä tulee kun a) protokollat eivät vaadi että niitä noudatetaan 100 % ja kun b) luotetaan omavalvontaan, joka on ihan liki mahdottomuus joissain kulttuureissa joissa suoritus, ura ja menestyminen perustuu "fiksuuteen", EI vastuunkantoon, huolellisuuteen, kunniantuntoon jne.
Pointtini voi ärsyttää, siitä vaan, mutta anonyymisti voin sanoa mitä en voi julkisesti sanoa, koska olen asiakkaana ja IT-tilaajana maksanut aikanaan kovat oppirahat.
En enää työllistä intialaisia miehiä IT-projekteihin, useimmat naiset ovat vastuunottajia, he ottavat vastuuta vaikka "mennä mistä aita matalin" mentaliteetti on saatu äidinmaidossa.
Suomalaisilla on ainakin omalla sukupolvella on ollut vastuunotto, rehellinen ja suora kommunikointi jossa virheitä ei peitellä ja käytäntöjen noudattaminen.
Nordean nettipankki, se uusi versio huutaa, made in India räikeän sinisellä värillä joka rasittaa silmiä, käytän sitä vanhaa versiota!
Huh, onneksi olen leimauttanut etutilini saldon pankissa vanhanaikaiseen pankkikirjaani. On ainakin mustaa valkoisella nyt kun verkkopankki näyttää pelkkää nollaa!!!
Twitterissäkään Nordea asp ei edes puhuta vian korjauksesta, vain että tutkivat mistä johtuu. Ja tämä.alkoi jo klo 11 aikaan! Ei niitä kiinnosta.