Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisenlaiset äidit

Vierailija
30.09.2015 |

Ei näkynyt olevan keskustelua vielä. 

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 22:55"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 22:51"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 22:47"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 22:32"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 22:30"]

Huh huh, mikä jakso! Sanattomaksi veti. Joillakin näköjään halu lapsen saamiseen ylittää terveen järjen ja realismin, jopa todennäköisesti oman lapsen terveyden kustannuksella. Taustalla kaksi tuulimunaraskautta ja yksi kromosomihäiriöraskaus, vanhempien korkeasta iästä puhumattakaan. Rakenneultrassa kasvain, joka painaa henki- ja ruokatorvea. Kun tämä lapsi täyttää 18, isä olisi 70 ja äitikin 58...  Vanhemmat vaikuttivat nyt jo uupuneilta - miten vuoden tai VUOSIEN päästä, jos aina uusia ja uusia vaikeuksia ilmaantuu? Olen sen verran paljon nähnyt näitä vammaislapsi-caseja - lähes poikkeuksetta vanhemmat yliarvioivat voimavaransa, jolloin tuloksena on uupumisia, avioeroja ja lopulta lapsi laitetaan laitokseen. Lopulta ei enää käydä katsomassakaan, tai eron seurauksena perhe hajoaa ja muut lapset kärsivät. Toivon, ettei tässä käy niin, mutta lapsen terveys surettaa. Henkitorviavanne ja hengitysvaikeudet eivät ole mikään pikkujuttu, lapsi kärsii kivuista! Toisenkin päätöksen olisi voinut tehdä, voitte varmaan lukea rivien välistä minkä. Mutta kun minä, minä, minä ja minun halut. Anteeksi nyt vain, mutta olen tätä mieltä ja varmaan moni muukin.

[/quote]

Sanottiin jo alussa, että tällä ei ollut mitään tekemistä korkean iän tai vanhempien elintavoilla? Eli täysin sattumaa tuo vamma/häiriö, en nyt muista mikä nimitys oli tähän kasvaimeen oikea.

[/quote]

Ei kukaan väittänytkään, että korkealla iällä tai elintavoilla olisi ollut välttämättä vaikutusta tässä tapauksessa malformaation (epämuodostuman) syntymiseen, vaikka tunnetusti kromosomihäiriöt ym. yleisesti ottaen lisääntyvät äidin iän kasvaessa - se on fakta. Pointti on se, että epämuodostuma oli havaittavissa rakenneultrassa viikolla 20!

[/quote]

Ihanko tosissaan sun mielestä pitäisi automaattisesti tehdä abortti kun ei lääkäritkään tienneet, että mikä kasvain on kyseessä :D? Vanhemmathan olivat joutuneet yhden raskauden keskeyttämään, koska kromosomihäiriö oli todettu VARMAKSI niin massiiviseksi, että lapsi olisi ollut tosi pahasti vammainen tai todennäköisesti kuollut heti. Tässä tapauksessa siitä ei kuitenkaan ollut viitteitä kun kukaan ei tiennyt mitään, joten miksi ihmeessä heidän olisi pitänyt tehdä abortti? Tekisin itse myös jos lapsi olisi varmaksi pahasti vammainen, mutta en pystyisi tekemään jos varmuutta ei olisi.

[/quote]

"Kukaan ei tiennyt mitään". Tiesiväthän he epämuodostumasta! Kyllä silloin ainakin itselläni hälytyskellot soisivat, jos rakenneultrassa sellainen paljastuisi. Voihan sitä itselleen tietysti uskotella, että kaikki on hyvin...

[/quote]

Onneks niitä epämuodostumia ei voi olla erilaisia ja eri tasoisia.. Valoja päälle nyt :D.

Vierailija
42/68 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana pieni täydellinen lapsi.

harvinaisen kapeakatseisia ihmisiä täällä osaakin olla. Toivottavasti vaan vanhemmat ei eksy näitä lukemaan.. :( 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttäviä kommentteja tältä yhdeltä tyypiltä. Miten kehtaat?

Vierailija
44/68 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 22:52"]

Hyvä perhe oli kyseessä joo, ei sitä ole kukaan kiistänytkään. Kyseenalaistin vain sen, ajatteliko äiti lainkaan lapsen parasta saattaessaan ehdoin tahdoin maailmaan (joka on kylmä ja kova meille "terveillekin) lapsen, jolla on jo raskausaikana havaittu vaikea epämuodostuma? Haluaisitko muuten itsellesi henkitorviavanteen? Jotenkin tämä perhe eli jossain ruusunpunaisissa unelmissa. Itse kyllä aavistin alusta lähtien, ettei tuosta hyvää seuraa. Sitten lähdetään vaan laivalle... En ymmärrä, en. 
[/quote]

Toki haluaisin avanteen jos sellaiselle olisi tarvetta. Ja hyväähän tuosta seurasi eli väärin aavistit.

Vierailija
45/68 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelmassa äiti sanoi että tekivät abortin koska vauva olisi ollut niin vaikeasti hoidettava etteivät halunneet- Mikähän vamma oli kyseessä? Downin syndrooma? No jotenkin karmamaista/ ironista että saivat lapsen joka ainakin alkuun vaikeasti hoidettava.

Vierailija
46/68 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän Romillalle kuuluu nyt? 

Vierailija
47/68 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoi että lapsi nauttii saunomisesta. SAUNOMISESTA? Oon käsittänyt että vastasyntyneen ei ihan pitäs saunoa.

Samaan kiinnitin huomiota! Ihankohan oikeasti saunottavat vauvaa, jolla kaikenlisäksi hengitysvaikeuksia?!

Vierailija
48/68 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin Romilla siellä ylälauteella satasen lämmössä on. Jännä kun aina on ihan pakko kaivaa jotain, jota voi suureen ääneen kummastella ja kritisoida :D

Vaikutti mukavalta ja tasapainoiselta pariskunnalta. Varmasti ovat hyvät vanhemmat pienelle :)

Vierailija
49/68 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vanhan näköisiä

Vierailija
50/68 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
51/68 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 21:55"]Niin mikä sen vauvan nimi on?
[/quote]

Romella. Ihana nimi, tulee Harry Potterit mieleen :-) ja niin nätti tuuheatukkainen tyttö!

Vierailija
52/68 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 07:56"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 22:52"] Hyvä perhe oli kyseessä joo, ei sitä ole kukaan kiistänytkään. Kyseenalaistin vain sen, ajatteliko äiti lainkaan lapsen parasta saattaessaan ehdoin tahdoin maailmaan (joka on kylmä ja kova meille "terveillekin) lapsen, jolla on jo raskausaikana havaittu vaikea epämuodostuma? Haluaisitko muuten itsellesi henkitorviavanteen? Jotenkin tämä perhe eli jossain ruusunpunaisissa unelmissa. Itse kyllä aavistin alusta lähtien, ettei tuosta hyvää seuraa. Sitten lähdetään vaan laivalle... En ymmärrä, en.  [/quote] Toki haluaisin avanteen jos sellaiselle olisi tarvetta. Ja hyväähän tuosta seurasi eli väärin aavistit.

[/quote

Hyvä tuuri Romillalla, että sattui syntymään Suomeen. Suurimmassa osassa maailman maita hänellä ei olisi ollut mitään elämän mahdollisuuksia, tai kustannukset hoidosta muodostuisivat perheelle ylivoimaisiksi. Tehohoidon keskimääräinen hinta vuorokaudelta on 2000-3000 euroa, ja lapsi on ollut 6-viikkoisesta sairaalassa ohjelman Facebook-sivujen mukaan. On nyt 3,5 kuukautta. Pelkkä henkitorviavanteen hinta tehohoitoineen on muuten yli yli 56 000 euroa. Elämällä ei tietenkään ole hintaa, mutta siitä voidaan olla montaa mieltä, onko tuo ollut hyvää elämää tähän asti. Kysyttiinkö lapselta, haluaako hän tällaista? Ei tietenkään, koska se ei ole mahdollista. Saako Romilla lomaa rankoista hoidoista, kuten vanhempansa? Ei. Olisiko hän sellaista tarvinnut? Varmasti. Kaikki varmaan toivomme, että lopputulos olisi hyvä!  

Vierailija
53/68 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 09:03"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 07:56"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 22:52"] Hyvä perhe oli kyseessä joo, ei sitä ole kukaan kiistänytkään. Kyseenalaistin vain sen, ajatteliko äiti lainkaan lapsen parasta saattaessaan ehdoin tahdoin maailmaan (joka on kylmä ja kova meille "terveillekin) lapsen, jolla on jo raskausaikana havaittu vaikea epämuodostuma? Haluaisitko muuten itsellesi henkitorviavanteen? Jotenkin tämä perhe eli jossain ruusunpunaisissa unelmissa. Itse kyllä aavistin alusta lähtien, ettei tuosta hyvää seuraa. Sitten lähdetään vaan laivalle... En ymmärrä, en.  [/quote] Toki haluaisin avanteen jos sellaiselle olisi tarvetta. Ja hyväähän tuosta seurasi eli väärin aavistit.

[/quote

Hyvä tuuri Romillalla, että sattui syntymään Suomeen. Suurimmassa osassa maailman maita hänellä ei olisi ollut mitään elämän mahdollisuuksia, tai kustannukset hoidosta muodostuisivat perheelle ylivoimaisiksi. Tehohoidon keskimääräinen hinta vuorokaudelta on 2000-3000 euroa, ja lapsi on ollut 6-viikkoisesta sairaalassa ohjelman Facebook-sivujen mukaan. On nyt 3,5 kuukautta. Pelkkä henkitorviavanteen hinta tehohoitoineen on muuten yli yli 56 000 euroa. Elämällä ei tietenkään ole hintaa, mutta siitä voidaan olla montaa mieltä, onko tuo ollut hyvää elämää tähän asti. Kysyttiinkö lapselta, haluaako hän tällaista? Ei tietenkään, koska se ei ole mahdollista. Saako Romilla lomaa rankoista hoidoista, kuten vanhempansa? Ei. Olisiko hän sellaista tarvinnut? Varmasti. Kaikki varmaan toivomme, että lopputulos olisi hyvä!  
[/quote]

Mä oon kanssa ollut teholla mutta aikuisena. Harmittaako sua maksaa mun tehohoitokustannuksia?

Vierailija
54/68 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapseni makaisi hengenvaarassa teholla, en todellakaan voisi lähteä minnekään risteilylle! Pakkoloman tarve tai ei, jos hän sattuisi kuolemaan, olisin mahdollisesti ulkomailla. En voisi ikinä antaa itselleni anteeksi. Levätä voi kotonakin isä ja äiti vuorotellen. En ymmärrä vanhempien toimintaa siltä osin.

Vierailija
55/68 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoi että lapsi nauttii saunomisesta. SAUNOMISESTA? Oon käsittänyt että vastasyntyneen ei ihan pitäs saunoa.

Vierailija
56/68 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat vaikuttivat ihanilta ja rakastavilta vanhemmilta.

Vierailija
57/68 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 09:05"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 09:03"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 07:56"] [quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 22:52"] Hyvä perhe oli kyseessä joo, ei sitä ole kukaan kiistänytkään. Kyseenalaistin vain sen, ajatteliko äiti lainkaan lapsen parasta saattaessaan ehdoin tahdoin maailmaan (joka on kylmä ja kova meille "terveillekin) lapsen, jolla on jo raskausaikana havaittu vaikea epämuodostuma? Haluaisitko muuten itsellesi henkitorviavanteen? Jotenkin tämä perhe eli jossain ruusunpunaisissa unelmissa. Itse kyllä aavistin alusta lähtien, ettei tuosta hyvää seuraa. Sitten lähdetään vaan laivalle... En ymmärrä, en.  [/quote] Toki haluaisin avanteen jos sellaiselle olisi tarvetta. Ja hyväähän tuosta seurasi eli väärin aavistit. [/quote Hyvä tuuri Romillalla, että sattui syntymään Suomeen. Suurimmassa osassa maailman maita hänellä ei olisi ollut mitään elämän mahdollisuuksia, tai kustannukset hoidosta muodostuisivat perheelle ylivoimaisiksi. Tehohoidon keskimääräinen hinta vuorokaudelta on 2000-3000 euroa, ja lapsi on ollut 6-viikkoisesta sairaalassa ohjelman Facebook-sivujen mukaan. On nyt 3,5 kuukautta. Pelkkä henkitorviavanteen hinta tehohoitoineen on muuten yli yli 56 000 euroa. Elämällä ei tietenkään ole hintaa, mutta siitä voidaan olla montaa mieltä, onko tuo ollut hyvää elämää tähän asti. Kysyttiinkö lapselta, haluaako hän tällaista? Ei tietenkään, koska se ei ole mahdollista. Saako Romilla lomaa rankoista hoidoista, kuten vanhempansa? Ei. Olisiko hän sellaista tarvinnut? Varmasti. Kaikki varmaan toivomme, että lopputulos olisi hyvä!   [/quote] Mä oon kanssa ollut teholla mutta aikuisena. Harmittaako sua maksaa mun tehohoitokustannuksia?

[/quote]

Etkö siis ole itse maksanut veroja koskaan?

Vierailija
58/68 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, mut Romilla on ihan jäätävä nimi! Eikö Camilla olisi riittänyt? :D

Vierailija
59/68 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mukava jakso oli :)

Toivottavasti tytöllä asiat hyvin!

Romilla vain tuli ekana mieleen Promille :D en tiedä miksi :P

Vierailija
60/68 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuli uusintana tää kyseinen jakso. Tietääkö kukaan onko lapsi saatu kuntoon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi