Miten saitte miehen suostumaan vauvan hankintaan?
Kommentit (39)
Jahannuksen jälkeen naimisiin ja kierukka poistettiin. Kummatikin halusimme lapsia. Elö- syyskuussa jo tärppäsi.
Minä sanoin mihelle, laske vaan sisään, minulla on toinenkin miesystävä. En siis tiedä kumpi on isä, sillä ei nyt enää ole väliä, kumpikin on jo pilven reunalla.
Vai vauvan hankinta... Ei se ihan niin vaan aina käy, että sellainen tuosta vaan hankitaan. Ilman, että olisi edes mitään vikaa saattaa kestää jopa vuosi, että tärppää.
Vierailija kirjoitti:
Suhteessa on paljon pielessä ja kumppani täysin väärä/epäsopiva, jos tuohon toinen pitää suostutella saati sitten pakottaa.
Mun mies oli ikävä kyllä salaa luottanut mun sanan sijaan enemmän tuohon "naisen biologiseen kelloon". Tässä sitä nyt ollaan, kolmekymppisinä pitkässä suhteessa eri aaltopituuksilla, vaikka jo tavatessa asian piti olla selvä, että lasta ei tule...
Tilaa se lento Serbiaan. Paikallinen klinikka siementää 90 eurolla. Vinkki: 5-12e Ryanair Hki-Varsova, Lot (75-120e) tai bussilla Varsovasta Unkariin ja siitä Serbiaan (40-60e) Rome2rion kautta.
Kimpassa oltu reilu 16 vuotta.
Ei sitä tarvinnut suostutella, ihan yhteinen päätös.
Suunniteltu juttu että odotettiin.
Koulut käyty, työpaikat hankittu ja talot, autot yms ettei lapsi synny stressin ja rahaongelmien keskelle.
Tästä on reilu 4v aikaa, nyt on lapsia kolme.
N37
Miksi edes mennä yksiin sellaisen ihmisen kanssa jonka tulevaisuuden suunnitelmat ja tavoitteet ei kohtaa omien kanssa?
Miksi näistä asioista ja siitä mitä suhteelta ja ylipäätään elämältä/tulevaisuudeltaan toivoo ja odottaa ei voi puhua ihan jo siinä alkumetreillä rehellisesti ja avoimesti? Mistä ihmeestä siinä tutustumisvaiheessa edes on puhuttavaa, jos tällaisista ei jutella eikä toiseen haluta tutustua kunnolla vaan hyväksytään jotain ehkä joskus ja saas nähdä ympäripyöreyksiä?
Ei se että asiasta puhuu tarkoita sitä, että se perhe perustetaan sillä sekunnilla.
Vierailija kirjoitti:
Tilaa se lento Serbiaan. Paikallinen klinikka siementää 90 eurolla. Vinkki: 5-12e Ryanair Hki-Varsova, Lot (75-120e) tai bussilla Varsovasta Unkariin ja siitä Serbiaan (40-60e) Rome2rion kautta.
Ei se inseminaatio suomessakaan yksityisellä klinikalla maksa kuin muutaman satasen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi edes mennä yksiin sellaisen ihmisen kanssa jonka tulevaisuuden suunnitelmat ja tavoitteet ei kohtaa omien kanssa?
Miksi näistä asioista ja siitä mitä suhteelta ja ylipäätään elämältä/tulevaisuudeltaan toivoo ja odottaa ei voi puhua ihan jo siinä alkumetreillä rehellisesti ja avoimesti? Mistä ihmeestä siinä tutustumisvaiheessa edes on puhuttavaa, jos tällaisista ei jutella eikä toiseen haluta tutustua kunnolla vaan hyväksytään jotain ehkä joskus ja saas nähdä ympäripyöreyksiä?
Ei se että asiasta puhuu tarkoita sitä, että se perhe perustetaan sillä sekunnilla.
Höh, ihan niin kuin ihmiset eivät voisi vaihtaa mielipidettään. Ei se tarkoita sitä, että asiasta ei olisi puhuttu alussa.
Miksi ihmeessä haluat edes olla yhdessä miehen kanssa jonka ajatukset, elämänarvot tai tulevaisuuden suunnitelmat ei vastaa omiasi?
Miksi et etsi miestä jonka suunnitelmiin kuuluu lapset ja perheenperustaminen?
On aivan kamala taakka lapselle syntyä niin, että jompi kumpi vanhempi ei ole häntä halunnut. Ei sellaista pidä tieten tahtoen kenellekään tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suhteessa on paljon pielessä ja kumppani täysin väärä/epäsopiva, jos tuohon toinen pitää suostutella saati sitten pakottaa.
Mun mies oli ikävä kyllä salaa luottanut mun sanan sijaan enemmän tuohon "naisen biologiseen kelloon". Tässä sitä nyt ollaan, kolmekymppisinä pitkässä suhteessa eri aaltopituuksilla, vaikka jo tavatessa asian piti olla selvä, että lasta ei tule...
Miehen ollessa se lapsiperhehaaveinen, on asiaan aika helppo, joskin tavanomaisuudesta poikkeava ratkaisu. Mies kun ei ole ns. kiinni lapsessa tämän ollessa vauva jne.
Meillä kävi niin, että erottiin about vuodeksi, mies kävi posauttamassa jo valmiiksi yh:n raskaaksi ihan rehellisesti kertoen, ettei luvassa ole mitään yhteistä kotia/liittoa, ja tämä kävi heille molemmille.
Tästä on 8 vuotta, se kersa on ihan kiva, kun voin päättää milloin ollaan kolmisin ja milloin (eli useimmiten) kahden.
Rakkaus löytää keinot!
Lopetin ehkäisyrenkaan ja sanoin miehelle, että käyttää kortsua jos haluaa ehkäistä. Pari kuukautta mies käytti kortsua kunnes totesi, ettei se täydellinen oikea aika lapsen hankintaan taida koskaan tulla. Pari kuukautta tästä olin raskaana.
Eipä tarvinnut paljon houkutella. Puhuttiin, että lapsi saisi tulla. Ja seuraavalla kerralla, kun ryhdyttiin seksiin, mies kysyi, että jätetäänkös nyt sitten ehkäisy pois.
6 kk oltiin tunnettu, molemmat lapsettomia ja ikää noin 40.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se inseminaatio suomessakaan yksityisellä klinikalla maksa kuin muutaman satasen.
Julkisella puolella saa vielä edullisemmin, tosin jonottaa joutuu pidempään.
Mä skippasin miehenhankinnan ja tein lapsen yksin. Ei tarvinnut suostutella ketään.
Mies olisi halunnut jo hyvin varhaisessa vaiheessa lapsia, minä "mietin asiaa" sen viisi vuotta ja nyt olen raskaana. Aikaisemmin en ollut valmis, nyt uskon olevani.
Mies ”suostuttelee” minua. Eli on halunnut lasta jo jonkin aikaa, itse en ole vielä ollut valmis.