Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yo-juhlissa ei näytetty todistusta lainkaan

Vierailija
30.09.2015 |

Oletteko olleet ylioppilasjuhlissa, jossa itse juhlittava sankari ei näyttänyt juhlavieraille ollenkaan ylioppilastodistusta arvosanoineen?  Itse olen ollut sellaisissa yo-juhlissa vain kerran, jossa tuore ylioppilas ei halunnut näyttää todistustaan edes omille sukulaisilleen. 

Minä olen ollut useissakin ylioppilasjuhlissa vieraana, ja omissakin, ja kyllä yo-todistukset olivat pöydällä esillä vieraiden katseltavana kuin myös ylioppilaan saamat kortit ja lahjatkin. 

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloittajaa niin kiinnostaa niin voi soittaa koululle ja kysyä ne arvosanat ja keskiarvot. Ne on ihan julkista tietoa.

Vierailija
22/31 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai, minä taas olen ollut useammissakin yo-juhlissa, joissa todistusta ei ole esitelty. On mielestäni typerä tapa. Omissakaan juhlissa se ei ollut esillä, ei olisi tullut edes mieleen laittaa esille. Ja juu, ihan laudaturin paperit kirjoitin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko yleinen käytäntö näyttää todistus vai ei?

Vierailija
24/31 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä meni kirjoitukset penkin alle, pääsin kuitenkin ylioppilaaksi ja kävin myöhemmin korottamassa numeroita. Muistan kun itse stressailin asiasta, että kuuluuko jotenkin etikettiin laittaa todistus esille. Äitini oli ettei todellakaan tarvitse. En kyllä olisi mistään hinnasta laittanutkaan C:n tai alle todistustani esille muiden arvosteltavaksi. Varsinkin kun suku koostuu lähinnä lääkäreistä ja muista akateemisista ihmisistä. Itse ainakin halusin juhlapäivänäni tuntea itseni onnistuneeksi. Mielessä olisi lähinnä ollut häpeä jos todistus jotenkin 'täytyisi' laittaa esille. Mielestäni juhlapäivänä tarkoitus juhlia ylioppilaaksi pääsyä, ei numeroita. Jos joku hyvän todistuksen haluaa esille laittaa niin siitä vain mutta mielestäni vähän tökeröä kysellä todistuksen perään jollei jollain sitä esillä ole.

Vierailija
25/31 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tyttöni todistus ei ollut näytillä (3 L ja 3 E ja 1 M)

Ei edes tulltu siinä kiireessa mieleen laittaa sitä näytille. 

Suullisesti tyttö kyllä sanoi kysyjille mitä kirjoitti ja arvosanan

Vierailija
26/31 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omissani. En laittanut, koska se oli itsellekin pettymys. Mulla oli paha koejännitys ja lisäksi sairastuin, ei mikään hyvä yhdistelmä. En olisi halunnut koko juhlia edes pitää, kun vitutti niin paljon epäonnistuminen. 

Vierailija
27/31 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 19:48"]Minä kysyisin kovaan ääneen että missäs todistus on siten että muut vieraatkin kuulevat. En ole ikinä ollut yo-juhlissa näkemättä todistusta, kerran jouduin pyytämään sen nähtäväksi. Jos ei halua todistusta näytettävän, jättäkööt juhlat järjestämättä. Törkeyden huippu on se että lahjat kyllä kehdataan kerätä, mutta todistusta ei kehdata näyttää.
[/quote]

Miksi mennä juhlimaan ylioppilasta ja ostaa lahja, jos ainoa motiivi on uteliaisuus todistuksesta? Jos ei osaa olla iloinen nuoren puolesta, olisi varmaan ihan hyvä olla menemättä koko juhliin.

Vierailija
28/31 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei kyllä myöskään ollut varsinaisesti esillä, mutta kyllä sen sai nähtäville jos halusi. Oisko noin 8,3 ka ollut, neljä E:tä ja yksi M eli ihan keskiverrot paperit. Mulla vaan myös olisi ollut sellainen kehuskelija-olo, kun suvussa muut omasta sukupuolesta ovat päässeet ylioppilaaksi A-B:n papereilla. Ja mäkin sain kuittailua lyhyen matikan arvosanasta (6, ihan tietoisesti jättänyt sinne nelosia, kun silloin jo tiesin että musta tulee humanisti) ja oikein muutamien tätien kasvot oikein loisti, kun kaikki ei ollut kasia ja korkeampaa...

Vierailija
29/31 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kauan olet asiaa märehtinyt. Edellisistäkin lakkiaisista on jo 4kk aikaa! Nyt otit puheeksi.

Vierailija
30/31 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ja törkeää oli että hikipinko sisarus oli laittanut yläasteen todistuksena näkyvästi esille (vaikka tiesi ettei ylioppilaalla ole hyvä todistus ja oli kuitenkin päivän sankari) - ja vanhemmat oli ihan polleena...

Vierailija
31/31 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, luultiinkohan minusta että olen valeylioppilas kun nimeni olin piilottanut lehdistä ym ja todistus oli piilossa :D 5x L, 1x E, todistuksen ka 9.1. Koin, että se ei ollut normaalia tasoani, joten en halunnut esitellä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän