Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yo-juhlissa ei näytetty todistusta lainkaan

Vierailija
30.09.2015 |

Oletteko olleet ylioppilasjuhlissa, jossa itse juhlittava sankari ei näyttänyt juhlavieraille ollenkaan ylioppilastodistusta arvosanoineen?  Itse olen ollut sellaisissa yo-juhlissa vain kerran, jossa tuore ylioppilas ei halunnut näyttää todistustaan edes omille sukulaisilleen. 

Minä olen ollut useissakin ylioppilasjuhlissa vieraana, ja omissakin, ja kyllä yo-todistukset olivat pöydällä esillä vieraiden katseltavana kuin myös ylioppilaan saamat kortit ja lahjatkin. 

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se oli niin huono todistus?

Vierailija
2/31 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se ole pakollista. Lakki varmaan päässä kumminki?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 19:29"]

[/quote]

Ehkä todistusta ei haluttu vain muuten vain näyttää?

Yo-todistus on henkilökohtainen. Ei kenenkään ole pakko näyttää sitä utelilaille vieraille, jos ei halua.

Vierailija
4/31 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole tarpeellista. Meidän tytöllä oli kuitenkin todistus esillä.

Vierailija
5/31 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut, omissani. Jotenkin ajattelin, että olisi ollut vähän kerskailua laittaa 6 laudaturin ja 9,9 keskiarvon todistukset julkisesti nähtäville. Ehkäpä joku vieraista sitten kuvitteli, että todistukseni oli liian kehno esiteltäväksi.

Vierailija
6/31 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tai sitten hän oli valeylioppilas :D

Vierailija
7/31 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 19:34"]

[/quote]

Tai sitten hän oli valeylioppilas :D

[/quote]

Kylläpä ne ylioppilaiden nimet näkyvät niin netissä kuin eri lehdissäkin, joten sieltä kyllä näkee, onko oikeasti ylioppilas vai ei.

Vierailija
8/31 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran. Jätin toisen viiskymppisen kuoresta pois

Vierailija
9/31 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli esillä mutta ei kehotettu katsomaan. 3 stipendiä tuli ja lääkikseen ekalla kerralla Hkiin.

Vierailija
10/31 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut edes mieleeni, että todistus pitäisi laittaa näkyville.

Vierailija
11/31 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tytön 6 laudaturin todistus oli kyllä näkyvissä, mutta toisessa huoneessa paikassa, josta varmaan läheskään kaikki vieraat huomanneet sitä etsiä. Ei nyt haluttu tehdä todistuksesta mitään numeroa.

Vierailija
12/31 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kysyisin kovaan ääneen että missäs todistus on siten että muut vieraatkin kuulevat. En ole ikinä ollut yo-juhlissa näkemättä todistusta, kerran jouduin pyytämään sen nähtäväksi. Jos ei halua todistusta näytettävän, jättäkööt juhlat järjestämättä. Törkeyden huippu on se että lahjat kyllä kehdataan kerätä, mutta todistusta ei kehdata näyttää.

Vierailija
13/31 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään laittanut omaani. Ihn tavallinen todistus, keskiarvo m

Vierailija
14/31 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on niin suomalaista, että hyvät todistukset piilotetaan. Jos vaikka joku ajattelee että tarkoitus kerskailla.

Vierailija
15/31 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 19:48"]

Minä kysyisin kovaan ääneen että missäs todistus on siten että muut vieraatkin kuulevat. En ole ikinä ollut yo-juhlissa näkemättä todistusta, kerran jouduin pyytämään sen nähtäväksi. Jos ei halua todistusta näytettävän, jättäkööt juhlat järjestämättä. Törkeyden huippu on se että lahjat kyllä kehdataan kerätä, mutta todistusta ei kehdata näyttää.

[/quote]

Näinpä. Rahaa pitäisi saada, mutta työn hedelmiä ei viitsitä edes näyttää

Vierailija
16/31 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 13 laudaturin todistus oli myös kehystettynä kaikkien nähtävillä. Sitä esittelemään palkattiin erikseen henkilökuntaa (tyttöjä minihameissa ja nahkasaappaissa). 

Vierailija
17/31 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut minullakaan todistus esillä, tosin sen takia että olin itse siihen pettynyt. Päättötodistuksen keskiarvo oli 9,8, mutta kirjoituksista vai 3 x E ja 3 x M. Kyllähän se tällaiselle supersuorittajalle kolahti. En halunnut pitää juhliakaan, mutta vanhemmat pakotti.

Vierailija
18/31 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 19:54"]Ei ollut minullakaan todistus esillä, tosin sen takia että olin itse siihen pettynyt. Päättötodistuksen keskiarvo oli 9,8, mutta kirjoituksista vai 3 x E ja 3 x M. Kyllähän se tällaiselle supersuorittajalle kolahti. En halunnut pitää juhliakaan, mutta vanhemmat pakotti.
[/quote]
Teillä liian löysä arvostelu omassa lukiossa?

Vierailija
19/31 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi niin, että vaikka todistus oli näkyvällä paikalla, olisiko ollut vielä samalla pöydällä lahjojen kanssa olohuoneessa, ei kaikki sitä huomannut tutkia. Kuulin jälkikäteen miten setäni oli pahoittanut mielensä kun ei ollut todistusta esillä. Niin, iso sininen A4-kokoinen kartonkikuori, jossa kultainen lyyra ei pistä silmään vaikka seisoo pystyssä. :D

Vierailija
20/31 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 19:59"]Mulla kävi niin, että vaikka todistus oli näkyvällä paikalla, olisiko ollut vielä samalla pöydällä lahjojen kanssa olohuoneessa, ei kaikki sitä huomannut tutkia. Kuulin jälkikäteen miten setäni oli pahoittanut mielensä kun ei ollut todistusta esillä. Niin, iso sininen A4-kokoinen kartonkikuori, jossa kultainen lyyra ei pistä silmään vaikka seisoo pystyssä. :D
[/quote]

Ja hän ei missään vaiheessa itse juhlissa kysellyt sen perään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän