Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein seurustelukumppania olisi syytä tavata?

Vierailija
30.09.2015 |

Olen seurustellut nyt reilun vuoden miesystäväni kanssa. Olemme molemmat kolmekymppisiä ja lapsettomia, emmekä asu yhdessä. Pidämme päivittäin yhteyttä, mutta viime aikoina minua on alkanut vaivata se, että tapaamme mielestäni liian harvoin: tyypillisesti 2, ehkä 3 kertaa viikossa muutaman tunnin ajan kerrallaan. Itse koen jatkuvaa ikävää, joka vetää mielen maahan. Pitäisikö minun vetää johtopäätöksiä tästä tapaamisten vähäisyydestä?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja miehelläni oli seurustelu aikaan "helppo" työ joten saatoimme nähdä 1-7 kertaan viikossa. Vuoden päästä jo asuimme yhdessä. Tietysti jos työ haittaa seurustelua noin paljon että näkeevain 2-3 kertaa viikossa pari tuntia/kerta miettisin ja keskustelisin syistä ihan ajan kanssa.

Vierailija
2/26 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja edelliseen lisäyksenä, että mies on kyllä introvertti ja tarvitsee omaa aikaa. Alussa minä tarvitsin sitä enemmän, mutta se on kääntynyt hieman toisern suuntaan eli minun oman ajan tarpeeni on vähentynyt huomattavasti, hänen pysynyt ennallaan. Olen maininnut, ettei pari kertaa viikossa näkeminen riitä minulle, mutta tuntuu, että mies yrittää kompensoida sitä ainoastaan tekstailemalla enemmän. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme vuosia etäsuhteessa ja tapasimme 1-4x/kk, jolloin olimme useamman pv tiiviisti yhdessä, lomailimme parin viikon jaksoja ulkomailla. Ei tuossa mitään sääntöä ole, kuinka usein pitäisi tavata. Elämäntilanne ja olosuhteet sanelevat osansa. Meidän suhde päättyi miehen löydettyä uuden. Jos vielä joskus alan seurustella, tarvitsen edelleen omaa tilaa.

Vierailija
4/26 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ää, siis 3 ja 5 AP:n viestejä. Täytyy se vielä mainita, että oma vuorotyöni asettaa myös haasteita näkemiselle, mutta sitä suuremmalla syyllä toivoisin, että koomailtaisiin sitten yhdessä ne illat, kun molemmat ovat olleet aamuvuorossa, vaikka miten väsyttäisi. AP

Vierailija
5/26 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo kertoo lähinnä siitä, että ette ole mitenkään rakastuneita... Jos olisitte, olisi kaipuu kova.

Vierailija
6/26 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 18:38"]Minusta tuo kertoo lähinnä siitä, että ette ole mitenkään rakastuneita... Jos olisitte, olisi kaipuu kova.
[/quote]

Minä olen rakastunut, ikävöin koko ajan ja kärsin tilanteesta. Mutta sitähän tässä juuri pelkäänkin, että mies ei taida tuntea samoin. :( AP

Vierailija
7/26 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme vähän päälle kolmekymppisiä. En aio asiasta kysyä, sillä mielestäni rakkaudentunnustus ei ole minkään arvoinen, jos se täytyy miehestä väkisin puristaa. Ja en tietenkään niin tyhmä ole, ettenkö itsekin osaisi epäillä, että mitä luultavimmin mies ei rakasta minua, kun ei kerran ole sitä sanonut. Juuri siksihän minun on paha olla ja koen tarvetta keskustella. Selvyys tosin taisikin jo tulla asiaan, ikävä kyllä. Ap

Vierailija
8/26 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori edellinen, tuli väärään ketjuun kun oli useampi keskustelu auki. T. Toisen keskustelun Ap

Vierailija
9/26 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ei tosiaan ole mitään yhtä oikeaa vastausta ja toisen tilannetta on muutenkin mahdoton kommentoida, mutta koska tilanne selvästi häiritsee sinua, niin siitä kannattaisi oikeasti vakavasti keskustella. Omaan korvaani tuo kuulostaa kyllä vähän oudolta, miesystäväni tekee myös pitkää päivää, mutta on silti se osapuoli joka haluaa viettää enemmän aikaa yhdessä. Meillä myös erilaisten aikataulujen takia yöksi jääminen on ollut loistava ratkaisu, ei tarvi keksiä mitään ihmeellistä tekemistä ja saa nauttia toisen seurasta enemmän kuin sen pari tuntia illasta. Olemme tunteneet suht vähän aikaa, joten tässä varmasti alkuhuumakin vaikuttaa, mutta en kyllä millään pystyisi kuvittelemaan, että vuoden tuntemisen jälkeen näkisimme toisiamme harvemmin kuin nyt, päinvastoin.

Vierailija
10/26 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 18:58"]Tähän ei tosiaan ole mitään yhtä oikeaa vastausta ja toisen tilannetta on muutenkin mahdoton kommentoida, mutta koska tilanne selvästi häiritsee sinua, niin siitä kannattaisi oikeasti vakavasti keskustella. Omaan korvaani tuo kuulostaa kyllä vähän oudolta, miesystäväni tekee myös pitkää päivää, mutta on silti se osapuoli joka haluaa viettää enemmän aikaa yhdessä. Meillä myös erilaisten aikataulujen takia yöksi jääminen on ollut loistava ratkaisu, ei tarvi keksiä mitään ihmeellistä tekemistä ja saa nauttia toisen seurasta enemmän kuin sen pari tuntia illasta. Olemme tunteneet suht vähän aikaa, joten tässä varmasti alkuhuumakin vaikuttaa, mutta en kyllä millään pystyisi kuvittelemaan, että vuoden tuntemisen jälkeen näkisimme toisiamme harvemmin kuin nyt, päinvastoin.
[/quote]

Meillä taas yöksi jääminen on vuorotyön takia lähes mahdotonta, koska häiritsisin miehen unta joko kotiin tullessani tai aamulla lähtiessäni. Ja juuri tästä syystä myös iltaisin näkemiset rajoittuu max. 4 tuntiin, kun mies on töistä kotona vasta kuuden maissa ja lähes aina jommankumman on mentävä nukkumaan kymmeneen mennessä. AP

Vierailija
11/26 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin saada selvyyden tuohon kuvioon. Jos ollaan rakastuneita, ei mikään vuorotyö tai muukaan ole esteenä yhdessä olemiselle. 

Vierailija
12/26 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 18:40"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 18:38"]Minusta tuo kertoo lähinnä siitä, että ette ole mitenkään rakastuneita... Jos olisitte, olisi kaipuu kova.
[/quote]

Minä olen rakastunut, ikävöin koko ajan ja kärsin tilanteesta. Mutta sitähän tässä juuri pelkäänkin, että mies ei taida tuntea samoin. :( AP
[/quote]

Minä ja mies rakastuttiin molemmat toisiimme heti tosi paljon. Vietettiin kaikki vapaa-aika yhdessä heti kun töistä päästiin jne. Tuntui jotenkin luonnolliselta olla kokoajan yhdessä. Meillä oli 15km välimatkaa ja molemmilla auto niin oli toki helppo olla yhdessä kokoajan. Kuukauden päästä muutettiin jo yhteen kun oltiin muutenkin kaikki aika yhdessä.

Vierailija
13/26 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 19:10"]Mä haluaisin saada selvyyden tuohon kuvioon. Jos ollaan rakastuneita, ei mikään vuorotyö tai muukaan ole esteenä yhdessä olemiselle. 
[/quote]

Selvyyden haluaisin tosiaankin saada tähän asiaan, tilanne syö minua todella paljon. Mutta mitä vuorotyön asettamiin haasteisiin tulee, ne ovat kyllä todellisia kaikesta huolimatta. Mielestäni olisin aika itsekäs, jos vaatisin miestä jatkuvasti olemaan univajeessa töissä vain siksi, että voisimme olla enemmän yhdessä. Mutta joo, ihan riippumatta tuosta asiasta, suhteellamme ei siis taida olla tulevaisuutta. Niin surullista. :(

Vierailija
14/26 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 18:10"]Olen seurustellut nyt reilun vuoden miesystäväni kanssa. Olemme molemmat kolmekymppisiä ja lapsettomia, emmekä asu yhdessä. Pidämme päivittäin yhteyttä, mutta viime aikoina minua on alkanut vaivata se, että tapaamme mielestäni liian harvoin: tyypillisesti 2, ehkä 3 kertaa viikossa muutaman tunnin ajan kerrallaan. Itse koen jatkuvaa ikävää, joka vetää mielen maahan. Pitäisikö minun vetää johtopäätöksiä tästä tapaamisten vähäisyydestä?
[/quote]

Pitäisi olla harrastuksia jotta saisi lomautettua aivot kumppanista. Niin se vaan menee -.- siis jos se on niin ettei asu yhdessä

Vierailija
15/26 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 19:15"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 18:40"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 18:38"]Minusta tuo kertoo lähinnä siitä, että ette ole mitenkään rakastuneita... Jos olisitte, olisi kaipuu kova.
[/quote]

[/quote]

Minä ja mies rakastuttiin molemmat toisiimme heti tosi paljon. Vietettiin kaikki vapaa-aika yhdessä heti kun töistä päästiin jne. Tuntui jotenkin luonnolliselta olla kokoajan yhdessä. Meillä oli 15km välimatkaa ja molemmilla auto niin oli toki helppo olla yhdessä kokoajan. Kuukauden päästä muutettiin jo yhteen kun oltiin muutenkin kaikki aika yhdessä.
[/quote]

No, tuo samantien yhteen muuttaminen nyt ei ole ihan kaikkien juttu eikä aina edes hyvästä.

Vierailija
16/26 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 19:18"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 18:10"]Olen seurustellut nyt reilun vuoden miesystäväni kanssa. Olemme molemmat kolmekymppisiä ja lapsettomia, emmekä asu yhdessä. Pidämme päivittäin yhteyttä, mutta viime aikoina minua on alkanut vaivata se, että tapaamme mielestäni liian harvoin: tyypillisesti 2, ehkä 3 kertaa viikossa muutaman tunnin ajan kerrallaan. Itse koen jatkuvaa ikävää, joka vetää mielen maahan. Pitäisikö minun vetää johtopäätöksiä tästä tapaamisten vähäisyydestä?
[/quote]

Pitäisi olla harrastuksia jotta saisi lomautettua aivot kumppanista. Niin se vaan menee -.- siis jos se on niin ettei asu yhdessä
[/quote]

On mulla niitä harrastuksia ja kavereitakin, mutta jos näen miestä ehkä 8 tuntia viikossa niin ei tässä oikein omien menojen lisääminen paranna tilannetta. AP

Vierailija
17/26 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 19:19"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 19:15"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 18:40"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 18:38"]Minusta tuo kertoo lähinnä siitä, että ette ole mitenkään rakastuneita... Jos olisitte, olisi kaipuu kova. [/quote] Minä olen rakastunut, ikävöin koko ajan ja kärsin tilanteesta. Mutta sitähän tässä juuri pelkäänkin, että mies ei taida tuntea samoin. :( AP [/quote] Minä ja mies rakastuttiin molemmat toisiimme heti tosi paljon. Vietettiin kaikki vapaa-aika yhdessä heti kun töistä päästiin jne. Tuntui jotenkin luonnolliselta olla kokoajan yhdessä. Meillä oli 15km välimatkaa ja molemmilla auto niin oli toki helppo olla yhdessä kokoajan. Kuukauden päästä muutettiin jo yhteen kun oltiin muutenkin kaikki aika yhdessä. [/quote] No, tuo samantien yhteen muuttaminen nyt ei ole ihan kaikkien juttu eikä aina edes hyvästä.

[/quote]

Voisin rakastua ja vaikka mennä naimisiin, mutta haluan silti pitää oman asunnon ainakin niin kauan kuin on lapsia luonani asumassa. Olen siis kerran ollut avioliitossa.

Vierailija
18/26 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 19:05"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 18:58"]Tähän ei tosiaan ole mitään yhtä oikeaa vastausta ja toisen tilannetta on muutenkin mahdoton kommentoida, mutta koska tilanne selvästi häiritsee sinua, niin siitä kannattaisi oikeasti vakavasti keskustella. Omaan korvaani tuo kuulostaa kyllä vähän oudolta, miesystäväni tekee myös pitkää päivää, mutta on silti se osapuoli joka haluaa viettää enemmän aikaa yhdessä. Meillä myös erilaisten aikataulujen takia yöksi jääminen on ollut loistava ratkaisu, ei tarvi keksiä mitään ihmeellistä tekemistä ja saa nauttia toisen seurasta enemmän kuin sen pari tuntia illasta. Olemme tunteneet suht vähän aikaa, joten tässä varmasti alkuhuumakin vaikuttaa, mutta en kyllä millään pystyisi kuvittelemaan, että vuoden tuntemisen jälkeen näkisimme toisiamme harvemmin kuin nyt, päinvastoin. [/quote] Meillä taas yöksi jääminen on vuorotyön takia lähes mahdotonta, koska häiritsisin miehen unta joko kotiin tullessani tai aamulla lähtiessäni. Ja juuri tästä syystä myös iltaisin näkemiset rajoittuu max. 4 tuntiin, kun mies on töistä kotona vasta kuuden maissa ja lähes aina jommankumman on mentävä nukkumaan kymmeneen mennessä. AP

[/quote]

Pakko kysyä että miten erilaiset aikataulut vaikuttavat yöksi jäämiseen? Monilla yhdessä asuvilla pariskunnilla on myös herätykset ja nukkumaanmenot eri aikaan eikä se toisen unta mitenkään tuntuvasti häiritse. Olettaisin myös, että vuoden yhdessäolon jälkeen tunnetaan sen verran hyvin, että toisen voi jättää asuntoonsa nukkumaan vaikka itse pitäisikin lähteä aikaisemmin.

Vierailija
19/26 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 19:25"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 19:05"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 18:58"]Tähän ei tosiaan ole mitään yhtä oikeaa vastausta ja toisen tilannetta on muutenkin mahdoton kommentoida, mutta koska tilanne selvästi häiritsee sinua, niin siitä kannattaisi oikeasti vakavasti keskustella. Omaan korvaani tuo kuulostaa kyllä vähän oudolta, miesystäväni tekee myös pitkää päivää, mutta on silti se osapuoli joka haluaa viettää enemmän aikaa yhdessä. Meillä myös erilaisten aikataulujen takia yöksi jääminen on ollut loistava ratkaisu, ei tarvi keksiä mitään ihmeellistä tekemistä ja saa nauttia toisen seurasta enemmän kuin sen pari tuntia illasta. Olemme tunteneet suht vähän aikaa, joten tässä varmasti alkuhuumakin vaikuttaa, mutta en kyllä millään pystyisi kuvittelemaan, että vuoden tuntemisen jälkeen näkisimme toisiamme harvemmin kuin nyt, päinvastoin. [/quote] Meillä taas yöksi jääminen on vuorotyön takia lähes mahdotonta, koska häiritsisin miehen unta joko kotiin tullessani tai aamulla lähtiessäni. Ja juuri tästä syystä myös iltaisin näkemiset rajoittuu max. 4 tuntiin, kun mies on töistä kotona vasta kuuden maissa ja lähes aina jommankumman on mentävä nukkumaan kymmeneen mennessä. AP

[/quote]

Pakko kysyä että miten erilaiset aikataulut vaikuttavat yöksi jäämiseen? Monilla yhdessä asuvilla pariskunnilla on myös herätykset ja nukkumaanmenot eri aikaan eikä se toisen unta mitenkään tuntuvasti häiritse. Olettaisin myös, että vuoden yhdessäolon jälkeen tunnetaan sen verran hyvin, että toisen voi jättää asuntoonsa nukkumaan vaikka itse pitäisikin lähteä aikaisemmin.
[/quote]

Siis joo, kyllä olen joskus vapaapäivänä jäänytkin hänen luokseen nukkumaan, kun hän on lähtenyt töihin, siitä ei ole kyse, ettei voisi toista jättää asuntoon (avaimetkin on vaihdettu aikoja sitten), vaan siitä, että mies, joka on hyvin herkkäuninen, heräisi kesken yöunien lähtööni/tulooni, ei ehkä saisi unen päästä kiinni ihan heti ja olisi sitten väsynyt töissä. En tosiaan ymmärrä, miten tuo ongelma hoidetaan silloin kun asutaan yhdessä. AP

Vierailija
20/26 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan hieman nuorempia, 22 ja 26, muta myös hyvin erilaiset aikataulut miehen vuorotyön takija, mutta me ollaan myös aika alusta asti nähty joka päivä. Nykyään myös vasta 9 kuukauden jälkeen nukutaan lähes poikkeuksetta kaikki yöt yhdessä, tai ainakin nähdään jos toinen ei ole matkoilla tms. Alussa kuitenkin (ensimmäiset pari kuukautta) näimme mielestäni liian harvoin. Te olette kuitenkin olleet yhdessä jo tovin, joten ota asian puheeksi miehesi kanssa, itsestään "ongelma" ei tuossa vaiheessa enää ratkea.