Olen Mensan jäsen eli älykäs, miksi se ärsyttää sinua?
Kommentit (42)
Ketään ei kiinnosta mensan jäsenyys. Vaan se että kykenetkö tekemään älylläsi rahaa vai ootko joku miehilläkin on kuukautiset tyyppi helsingin yliopistosta.
Ei arsytä yhtä. Olla debili, mutta saada kela raha 5000 kuukausi. T. Abdi
Mensan testi kertoo älykkyydestäsi yhdellä osa-alueella. Jos saat siitä testistä hyvät pisteet, se ei tarkoita sitä, että olet nero jokaisessa asiassa
Onneksi olkoon! Suomi tarvitsee älykkäitä ihmisiä.
Huomaatko, että otsikkosi sisältää oletuksen, että mensalaisuutesi automaattisesti ärsyttäisi muita. Osaa voi ärsyttää, osaa ei. Älä jää ennakko-oletustesi vangiksi.
Mutta tuo lällättely ei ole kovin aikuismaista. Ehkä haluat ärsyttää ellet peräti provosoida? Vinkki: seuraavaksi voit alkaa opetella empatiaa muita kohtaan esim. lukemalla kaunokirjallisuutta. Kasvat lisää ihmisenä, jos älysi lisäksi olet empaattinen.
Hyvää jatkoa sinulle!
Mistä tietää, että joku on Mensan jäsen? Se kertoo sen.
Miksi liityit jäseneksi ap? Minulla on myös oikeuttava älykkyys, mutta ei jäsenyyttä.
Minä olisin nuorena ilmeisesti päässyt Mensaan. Tein kyseisen testin valvotussa tilanteessa, tosin en aidossa Mensan järjestämässä testitilanteessa. Jäsenyys olisi vaatinut siis vielä toisen testin. Tämä siis kauan sitten, aikana ennen nettitestejä, joissa melkein jokainen vaikuttaa saavan huipputuloksia.
Nykyään en varmaankaan enää testissä yhtä hyvin pärjäisi. Matemaattinen ongelmanratkaisukykyni on tuntuvasti hidastunut. Sen sijaan ymmärrykseni maailmasta ja ihmismielestä on aika paljon parempi kuin 30 vuotta sitten. Jatkan opiskelua ja oppimista.
Erityislahjojakin on monenlaisia.
Myös sellaisia mitä ei saada vaikka kuinka harjoittelisi.
T. Yksi mummi vain
Vierailija kirjoitti:
Tunnen mensan jäsenen, joka ei osaa uida. Se siitä älykkyydestä.
Vaikka se on kyllä erikoista, jos aikuinen ei osaa uida, niin miten uimataidon puuttuminen sulkee pois älykkyyden? Älykäs ihminen opettelee aina uimaan?
Ei ärsytä yhtään. Itse asiassa olen kuolla naurusta väitteesi luettuani. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Tiedän olevani älykäs ilman Mensan testiäkin. Ainoastaan itsestään epävarmat ihmiset joutuvat varta vasten testamaan ovatko he oikeasti älykkäitä.
Mitä sinun höpinäsi aloitukseen liittyy? Vastaan hänelle, että ei ärsytä.
Vierailija kirjoitti:
Mensan testi kertoo älykkyydestäsi yhdellä osa-alueella. Jos saat siitä testistä hyvät pisteet, se ei tarkoita sitä, että olet nero jokaisessa asiassa
Mensan testi tai jotkut muut "viralliset" älykkyystestit korreloivat tutkitusti vahvasti yleisälykkyyden kanssa, vaikka sillä on myös puutteensa. Jos on korkea ÄO, niin on yleensä vähintään hyvä vähän kaikilla osa-alueilla: matemaattis-loogisesti hyvin älykäs on todennäköisesti älykäs myös verbaalisesti jne.
Itse uskon osittain moniälykkyysteoriaan, mutta silti, jos joku on poikkeuksellisen hyvä yhdellä osa-alueella, niin se heijastuu myös muille osa-alueille; moniälykkyysteoriassa esitetyt eri osa-alueet eivät ole toisistaan riippumattomia tekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Älykkyys ei takaa viisautta.
Mitä sitten? Ja onko joku väittänyt, että takaa?
Käytä älyäsi paremmin kuin vauvapalstalla notkumiseen. Jätä se meille tyhmille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen mensan jäsenen, joka ei osaa uida. Se siitä älykkyydestä.
Vaikka se on kyllä erikoista, jos aikuinen ei osaa uida, niin miten uimataidon puuttuminen sulkee pois älykkyyden? Älykäs ihminen opettelee aina uimaan?
Mensan testi on 150m uinti. Tekniikka ja nopeus arvostellaan.
Ei ärsytä. Olisi kuitenkin mielenkiintoista miksi kalastelet reaktioita vauva-palstalla?
Onpas Mensalla tyhmiä jäseniä jos täällä pitää länkyttää älykkyydestään! 🤣
Vierailija kirjoitti:
Mistä sen tietää, että olet Mensan jäsen?
No kerrot sen ihan varmasti.
Ja jäsenyydellä brassailu on taas merkki typeryydestä.
Tosin älykkyys ja viisaushan ovat eri asioita.
Älykkyys ei takaa viisautta.