Olen Mensan jäsen eli älykäs, miksi se ärsyttää sinua?
Kommentit (42)
Tunnen mensan jäsenen, joka ei osaa uida. Se siitä älykkyydestä.
Mikäs siinä, jos itsetunto vaatii todistelua älykkyydestä.
Ei voisi vähempää kiinnostaa sinä eikä sinun pällitestisi.
Juu, taannoin yksikin mensan jäsen vertasi itseään huippunopeaan autoon jossakin haastattelussa, että on sillä eroa päästeleekö ferrarilla vaiko ladalla, joten ei se älykkyys kaikkea merkitse.
Ei. Ei ärsytä sitten millään tavalla. Sehän on vain hienoa, että olet läpäissyt testin ja että sinut on hyväksytty jäseneksi. Siis jos puhut totta, etkä kirjoittele trollausmielessä...
Mutta älä anna sen kihahtaa hattuusi. Ja ala kuvitella olevasti suurikin älykkö, nero, tai maailman älykkäin ihminen. Harva meistä Einstein on, tai sellaiseksi tulee.
Ei ärsytä. Mensan testit vaan ei ole päteviä. Ne on asenteellisia, matemaattisesti ja kulttuurellisesti painottuneita, joissa koulutustasolla on suuri merkitys. Vastaukset eivät ole yksiselitteisiä. Ei testaa älykkyyttä. Kokeilepa harjoitella. Kyllä saat viikon harjoittelulla neron lukemat.
Miksi ajattelet, että se automaattisesti ärsyttää ihmisiä?
Kuinka itse määrittelet älykkyytesi monimuotoisuuden Mensan jäsenyyden perusteella?
Kuinka aiot hyödyntää älykkyyttäsi yhteiskunnan näkökulmasta ajateltuna vai joko ehkä olet tehnyt niin, miten?
Jos et, kuinka koet Mensan jäsenyyden tuovan elämääsi lisäarvoa?
Tiedän olevani älykäs ilman Mensan testiäkin. Ainoastaan itsestään epävarmat ihmiset joutuvat varta vasten testamaan ovatko he oikeasti älykkäitä.
Taidat olla uusi jäsen jolla on honeymoon vielä päällä. Itsellä oli sama noin 15v sitten. Enää en jaksa ajatella asiaa.
Mensan jäsenyys tuntuu olevan aika tusinatavaraa nykyään ja jäsenien osallistuminen reality-ohjelmiin ym on kyllä laskenut arvoa hurjasti.
Noloa kun pitää mennä johonkin ohjelmaan huutelemaan asiasta.
Ei ärsytä yhtään. Olen älykäs myös.
Älykkäät ymmärtävät tämän.
0/5 siinä ovat pisteesi Mensan testissä.
Itseasiassa säälin, enkä muutenkaan voisi kadehtia sillä olen myös. Eikö harmita, kun Suomeakin johtaa täydet idiootit? Ja muutenkin maailmaa, ja kaikkea muuta hallitsee se 90-110 äo porukka, jotka ei tajua mitää syy-seuraus suhteista ja eivät näe tätä kokonaisuutta miten media aivopesee täällä samanlaisesti kansan kuin Venäjällä ja Pohjois-Koreassa. Ja sitten he vielä kehtaa haukkua noiden maiden mediaa aivopesusta, kun itse kertoo joka päivä omana mielipiteenään eilisen iltalehden lööpin.
Ei ärsytä yhtään. Ihmetyttää kyllä usein se, että sitä pidetään edelleen suurimpana älykkyyden mittarina, vaikka on todettu, että älykkyyttä on erilaista.
Mensan testissä koulutetut matemaattisesti fiksut pärjäävät, mutta sosiaalinen kanssakäyminen monilla takeltelee ja mielenterveysongelmien riski on suurempi. Siksi sosiaalisesti menestyneet henkilöt eivät yleensä ole ns. älykköjä, koska sosiaalinen ja tunneäly ovat harvoin samassa päässä kuin matemaattinen. Suurin osa ihmisistä on lopulta aika keskivertoja, jotka opettelemalla voivat kehittää molempia taitoja, ja päästä vaikka Mensan jäseneksi. :)
Mistä sen tietää, että olet Mensan jäsen?
No kerrot sen ihan varmasti.
Käy lähinnä sääliksi kun tiedän itsekin ettei älykkyys ole mikään oikotie onneen. Mutta taidat olla onneksi tavallista älymystöä, heillä menee ihan hyvin. Se 0.01% älymystö ei välttämättä "nauti" kaikista eduista.
Mensan jäsenyys on varmaan iso meriitti sellaisille älykkäille ihmisille, jotka ovat muuten alisuoriutuneet elämässään. Oikeastihan Mensa on aika nolo hymistelykerho, jolla ei ole mitään järkevää merkitystä ja toimintaa.
Tekisit sinäki jotaki hyödyllistä.
Minua ei ärsytä yhtään!
Good for you! Jatka samaan malliin! :D