Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aktiivisuusrannekkeen omistajat! Kysymyksiä

Vierailija
30.09.2015 |

Mä käännän tällaista todella huonolla englannilla kirjoitettua aktiivisuusrannekkeen käyttöohjetta. Koska tästä tekstistä on paikoitellen aika vaikea ymmärtää keskeisiä kohtia, voisiko joku kertoa, voiko sen aktiivisuusrannekkeen kautta käyttää puhelimen toimintoja, esim. musiikkisoitinta ja kameraa. Noin tulkitsen tuon tekstin, mutta se on niin sekavasti ilmaistu, etten voi olla varma, koska laite ei ole tuttu.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 17:07"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 16:41"]

Valitettavasti en voi kertoa mitään yksityiskohtia laitteesta tai esim. kopioida tänne käyttöohjeen tekstiä (vaitiolovelvollisuus), mutta kysyn, voiko niissä olla tuollaisia toimintoja.

Ap

[/quote]

Onko pöllitty ranneke?

[/quote]

Kuten jo sanoin, mulla ei ole mitään ranneketta, on ainoastaan tietokoneella oleva tiedosto, jossa on tekstiä ja muutama sumea kuva sovelluksen valikoista. Käännän tuon rannekkeen käyttöohjetta.

Ap

Vierailija
22/33 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 17:11"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 17:07"]

Sehän on hyvä, että kysyy käyttäjiltä apua. Niin on mahdollisimman käytännölliset ohjeet. Liian usein lukenut sellaisia sanasta sanaan käännettyjä, joissa ei ole päätä eikä häntää.

Siihen onko vauva-palsta se kaikista paras vaihtoehto kysymiseen, en ota kantaa.  ;)

[/quote]

Mahdollisesti erilaitteet tai ainakin eri merkkisen laitteen käyttäjiltä? ...ei ehkä lisää käytännöllisyttä kuitenkaan ko. laitteen käyttöohjeiden kohdalla. Palaute käyttöohjeen käyttäjiltä voi olla toki paikallaan.

[/quote]

Mä en kysynyt käyttäjien kokemuksia, vaan sitä, onko mahdollista, että rannekkeessa on tietynlainen toiminto. Käyttöohjeen tai tämän laitteen käyttäjiltä ei voi saada palautetta, koska se ei ole vielä markkinoilla - miksi mä sitä muuten kääntäisin? (En huvikseni!)

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ON PELLE.
SIINÄ RATKAISU ONGELMAAN.

Vierailija
24/33 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä ammatikseen manuaalia kääntävä kysyy AV -foorumilla apua?

Vierailija
25/33 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 17:15"]

AP ON PELLE. SIINÄ RATKAISU ONGELMAAN.

[/quote]

Olipas hyvin perusteltu mielipide :) Taisin loukata sinua jollain tavalla? Ei ollut tarkoitus. Jos luki avaukseni huolimattomasti, saattoi kuvitella, että tarvitsen neuvoja laitteen käyttöön. Ei se ole niin vakavaa.

Ap

Vierailija
26/33 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 17:16"]

[/quote]

En nyt viitsisi enää kovin monta kertaa muotoilla asiaa uudelleen. Lue tässä ketjussa olevat viestini. Kun kiinalaisen kirjoittamassa englannissa ei ole mitään järkeä, eikä laite ole tuttu (enkä ole koskaan käyttänyt vastaavaa laitetta), mitä minun pitäisi sinusta tehdä? Arvata?

Ap

Vierailija
27/33 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 17:18"]

[/quote]

En nyt viitsisi enää kovin monta kertaa muotoilla asiaa uudelleen. Lue tässä ketjussa olevat viestini. Kun kiinalaisen kirjoittamassa englannissa ei ole mitään järkeä, eikä laite ole tuttu (enkä ole koskaan käyttänyt vastaavaa laitetta), mitä minun pitäisi sinusta tehdä? Arvata?

Ap

[/quote]

Ammattilainen kysyy valmistajalta. Kannatta olla tarkka, sillä tuotevastuukysymyksissä syynätään jokainen osatekijä. Jos käyttöohjeen suomennos on arvattu tai kysytty av-foorumilta ei hyvä heilu. Vakuutusyhtiö kyllä löytää syyllisen ja maksajan muualta kuin itsestä.

Vierailija
28/33 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 16:51"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 16:49"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 16:47"]

Jännä ilmiö, että kaksi alapeukuttajaa on sitä mieltä, että vaitiolovelvollisuudesta kiinni pitäminen on huono juttu :)

[/quote]Miten se rikkoo vaitiolovelvollisuutta, jos sanot minkä merkkinen ranneekeesi on?

[/quote]

Ei ole kyse minun rannekkeestani, vaan käännän tämän laitteen käyttöohjetta. 

Ap

[/quote]Miten voi olla olematta kyse aktiivisuusranneestasi, kun sen ohjetta siellä kääntelet? :D 

Vierailija
29/33 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 16:53"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 16:52"]

Jännä ilmiö, että kaksi alapeukuttajaa on sitä mieltä, että vaitiolovelvollisuudesta kiinni pitäminen on huono juttu :)

[/quote]

Ohjeita tai sen rikkomista ei kukaan ole edes pyytänyt, vain kysynyt merkkiä... yllättävää jos se(kin) kuuluu vaitiolovelvollisuuden piiriin.

[/quote]

Se kuuluu vaitiolovelvollisuuden piiriin, koska en saa kertoa yksityiskohtia kääntämistäni teksteistä.

Ap

[/quote]No miten kukaan voisi randomista arvailla kaverinasi, että mitähän tämä vieraskielinen teksti liittyen johonkin salaiseen esineeseen liittyen tarkoittaa? Älä nyt viitsi. 

Vierailija
30/33 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 16:51"]

[/quote]Miten se rikkoo vaitiolovelvollisuutta, jos sanot minkä merkkinen ranneekeesi on?

[/quote]

Ap

[/quote]Miten voi olla olematta kyse aktiivisuusranneestasi, kun sen ohjetta siellä kääntelet? :D 
[/quote]

Oikeesti!!!???? Se luetun ymmärtäminen!!!???

Vierailija
31/33 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 17:27"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 17:18"]

[/quote]

Ap

[/quote]

Ammattilainen kysyy valmistajalta. Kannatta olla tarkka, sillä tuotevastuukysymyksissä syynätään jokainen osatekijä. Jos käyttöohjeen suomennos on arvattu tai kysytty av-foorumilta ei hyvä heilu. Vakuutusyhtiö kyllä löytää syyllisen ja maksajan muualta kuin itsestä.

[/quote]

Mä ymmärrän, että käännösala ei ole ihmisille tuttu, mutta voin kertoa, että tuo ei ole se tapa, jolla asiat hoidetaan. Kun käännös tulee käännöstoimiston kautta, kääntäjä ei saa olla missään yhteydessä valmistajaan tai maahantuojaan. Se taho, joka on vastuussa käyttöohjeen oikeellisuudesta, on maahantuoja tai valmistajan edustaja (riippuen tuotteesta). 

Sä et nyt ehkä oikein ymmärtänyt, mitä mä avauksessa kysyin, mutta sain jo siihen vastauksen. Etkä voi oikein kommentoida sitä tekstiä, kun sulla ei sitä ole.

Ihan hyvä yritys kyllä, mutta kun et tiedä alasta mitään, meni metsään.

Ap

Vierailija
32/33 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 17:30"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 16:51"]

[/quote]

Ap

[/quote]

Mä käännän sitä käyttöohjetta sellaiselle taholle, joka on tilannut sen käyttöohjeen käännöksen. Minulla ei ole mitään ranneketta, enkä aio sellaista hankkia.

Ap

Vierailija
33/33 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 17:32"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 16:53"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 16:52"]

[/quote]

Ohjeita tai sen rikkomista ei kukaan ole edes pyytänyt, vain kysynyt merkkiä... yllättävää jos se(kin) kuuluu vaitiolovelvollisuuden piiriin.

[/quote]

Se kuuluu vaitiolovelvollisuuden piiriin, koska en saa kertoa yksityiskohtia kääntämistäni teksteistä.

Ap

[/quote]No miten kukaan voisi randomista arvailla kaverinasi, että mitähän tämä vieraskielinen teksti liittyen johonkin salaiseen esineeseen liittyen tarkoittaa? Älä nyt viitsi. 

[/quote]

En mä pyytänyt ketään arvailemaan mistään tekstistä mitään. Kysyin avauksessa kysymyksen, johon sain vastauksen. Onpas tämä nyt selvästi jollekulle loukkaavaa. Miksi?

Ap