ikävää kun ei voi luottaa mihinkään mitä Elisan myyjät lupailee kaupatessaan Elisa viihdettä ja muita kylkiäisiä
Vituttaa, että lankesin tuohon. Ja heti kun vaan pystyn, niin heitän kaivoon ja siirryn vaikka Telialle. EI enää ikinä Elisaa enää.
Kommentit (23)
ai niin ja sekin vielä, että Omaelisassa voi tilata puhelinsoiton ja vastaavat kuulemma 30 min. kuluessa. No eipä oo puhelua kuulunut
Sun olis pitänyt kaupassa tehdä se osamaksusopimus, tai netissä.
Voi kai sen vieläkin tehdä...? Kun ilmoittaa että haluaa maksaa erissä, kattelepa vielä se lasku uudelleen.
Ja jos sulla oli jo läppäri tai tietokone valmiina, niin olisthan sinä siihen saanut kevyesti Elisaviihteen suoratoiston, tilaamalla sen suoraan netistä, aivan samalla tavalla kuin Neteflixin.
Ja jos ne lahjakortit ovat tulleet sun sähköpostiin, ja niissä on ne koodit, joilla saat katsoa tietyn ajan ilmaiseksi Elisa-viihdettä.
Ja mitä osa-alueita siihen ostit, sehän eri hintainen, riippuen siitä, mitä kaikkea siihen sisällyttää.
Soita sinne Elisaan ja sano että luvattiin, jotta saat maksaa tabletin netissä.
Ja onhan tuossa puhelinmyynnissä aina joku kahden viikon peruutusaika.
Tabletin nettiyhteydestä pitää aina maksaa, jos tabletissa on sim-kortti.
Vierailija kirjoitti:
Soita sinne Elisaan ja sano että luvattiin, jotta saat maksaa tabletin netissä.
Ja onhan tuossa puhelinmyynnissä aina joku kahden viikon peruutusaika.
Siis että saa maksaa sen tabletin erissä. Ei ne asiat selviä ellei itse ole aktiivinen ja ota yhteyttä.
Ja puhelimessa yleensäkään ei kannata kauppoja tehdä.
Omaan liittymäsopimukseen ainakin kuului, että lahjakortti lähetetään, kun liittymä on ollut kaksi kuukautta voimassa. Näin myös tapahtui.
Vaihdoin myös oman puhelinliittymän heiltä pois kun alkoi ottaa pataan. Olivat puhelimessa kaupanneet miehellä tämän Elisa viihde laatikon josta menee kk maksu ja jota ei voi lopettaa kuin määrä ajan jälkeen. No tämä laatikon kk maksuhan ei sisällä itse Elisa viihdettä vaan se täytyisi ostaa erikseen. Mielestäni tarkoituksella harhaanjohdetaan kuluttajaa tuolla nimellä ja puhelimessa asiasta ei sanota vaan kerrotaan että sen kautta pääsee katsomaan Elisa viihdettä. Pääsee juu jos vielä maksaa lisää. Nyt laatikko seisoo telkkarin alla ja sillä voi katsoa seuraavia ilmaisia palveluja ruutu, areena, mtv ja YouTube. Eli ihan samoja joita voisin katsoa ilman kyseistä lootaakin. Eikä edes ole ensimmäinen kerta kuin jotain tällaista tapahtuu. Ikinä ei enää mitään kyseisestä puljusta.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoin myös oman puhelinliittymän heiltä pois kun alkoi ottaa pataan. Olivat puhelimessa kaupanneet miehellä tämän Elisa viihde laatikon josta menee kk maksu ja jota ei voi lopettaa kuin määrä ajan jälkeen. No tämä laatikon kk maksuhan ei sisällä itse Elisa viihdettä vaan se täytyisi ostaa erikseen. Mielestäni tarkoituksella harhaanjohdetaan kuluttajaa tuolla nimellä ja puhelimessa asiasta ei sanota vaan kerrotaan että sen kautta pääsee katsomaan Elisa viihdettä. Pääsee juu jos vielä maksaa lisää. Nyt laatikko seisoo telkkarin alla ja sillä voi katsoa seuraavia ilmaisia palveluja ruutu, areena, mtv ja YouTube. Eli ihan samoja joita voisin katsoa ilman kyseistä lootaakin. Eikä edes ole ensimmäinen kerta kuin jotain tällaista tapahtuu. Ikinä ei enää mitään kyseisestä puljusta.
joo mulle sanottiin, ettei siitä laatikosta tarvitse maksaa ja saan elisa viihteen ilmaiseksi ja siihen vielä paremman nettiyhteyden kotiin. Ja paskat
Ja soittivat asiakaspalvelusta mutta puhelin soi niin vähän aikaa, että en ehtinyt vastaamaan. Olisi pitänyt olla suunnilleen puhelin kädessä koko ajan, että ehtii vastaamaan.
ja istua kaksi tuntia (odotusaika muuttuikin 30 minuutista 2 tuntiin) se puhelin kädessä odotellen.
Osaa se DNA:kin kun olivat mulle myyneet salaa jonkun matkanettiliittymän. Muistan että kerran puhelinmyyjä kauan aikaa sitten vänkäsi että hän lähettää mulle sim-kortin eikä maksa mitään ja väenväkisellä se sitten tuli ja heitin jonnekin laatikon pohjalle kunnes nyt keväällä huomasin maksavani jostain matkanetistä norminetin lisäksi. WTF? Kuka mitään matkanettejä tarvitsisi kun kännykästä voi jakaa yhteyden jos se siitä kiinni on ettei osaa etsiä wifiä vaikka tablettiin.
Lopetin DNA:lta sitten samalta istumalta myös laajakaistan kun alkoi niin paljon **tuttaa.
Elisa on kyllä oma tapauksensa.
Minulla on elisan 4G liittymä. Yrittivät myydä 5G liittymää. Siellä missä asun, ei ole 5G. No, ei hätää, myyntimiehen mukaan 4G liittymäni toimisi nopeammin, jos ottaisin 5G liittymän. Eli väite oli, että hidastavat 4G liittymiä, ja täyden nopeuden saa vain 5G liittymällä, vaikka yhteys olisikin yhä 4G.
Ei kuulosta hyvältä, oli totta tai ei. En usko, että on totta.
Elisan nettikin toimii täällä ihan päin persettä. Yleensä nopeus on melko usein se minimi 5 megabittiä kun taas DNA/Telia pystyy ylläpitämään 50 megabittiä iltaisinkin ja viikonloppuna. Tosin asun yhteisverkkoalueella niin DNA/Telia on yhdessä resursseja enemmän.
ja istua kaksi tuntia (odotusaika muuttuikin 30 minuutista 2 tuntiin) se puhelin kädessä odotellen.
Vierailija kirjoitti:
Elisan nettikin toimii täällä ihan päin persettä. Yleensä nopeus on melko usein se minimi 5 megabittiä kun taas DNA/Telia pystyy ylläpitämään 50 megabittiä iltaisinkin ja viikonloppuna. Tosin asun yhteisverkkoalueella niin DNA/Telia on yhdessä resursseja enemmän.
Sama täällä!
Hassua on vielä se, että Elisalla upload on noin 5-10Mb/s kun download on siellä 1-5 Mb/s luona. Joskus aamuyöstä voi olla parempi download.
DNA samassa paikassa samalla laitteistolla noin 100Mb/s jopa illalla.
Itse asiassa, tuo sama on ollut parillakin laitteistolla, kun yritin ensin saada Elisaa toimimaan ja hommasin uuden 4g-modeeminkin ja paremmat mimo-antennit ja kaikkea. Elisan yhteys ei liene kiinni ilmatiestä, vaan tukiasema on niin ylikuormitettu tai alimitoitettu jatkoyhteytensä suhteen.
Elisa on huijannut minua todella pahasti. Myös äitiäni ja isääni. Hyvä valehdella päin naamaa eläkeläisille jotka eivät tiedä paremmin.
Ei ikinä enää elisaa.
Joskus myyjä tuputti liittymäpäivityksen kylkiäisenä Elisa Viihde -palvelun vai millä nimellä tuohon aikaan olikaan, että saahan hän lähettää minulle tunnukset palveluun. Sanoin monta kertaa selkeästi, että en sellaista tarvitse, ja sitten että no laita sitten, jos niitä ei ole pakko ottaa käyttöön. Vakuutti, että ei ole, hän vain laittaa tunnukset mulle sähköpostissa, että saan kokeilla palvelua niillä jos alkaa kiinnostaa.
Jaaaa seuraavassa laskussapa komeilikin Elisa Viihde -palvelu, vaikka en ollut edes avannut koko sähköpostia vaan ohjannut sen suoraan roskakoriin. Eli mun olisi pitänyt kirjautua palveluun ja käydä erikseen peruuttamassa se. :)
Nykyään en vastaa mihinkään markkinointipuheluihin, vaan katselen kaikki liittymä- ja sähkösopimusasiat ihan itse netistä ja otan ihan itse firmaan yhteyttä ja kerron mitä haluan. Kaikkiin puhelimessa tyrkytettyihin sopimuksiin kuuluu aina turhia, kalliita lisäpalveluita, joista myyjä ei erikseen mainitse jotta ostaja ei ymmärrä tiputtaa niitä pois.
Sanoivat esim. että toimittavat tabletin ni sen voi maksaa erissä. No eipä voi, vaan tuli kertalasku. Sanoivat, etttä elisa viihteestä ei tarvii maksaa jos vaihdan nettiyhteyden heidän toiseen nettiyhteysversioon. No kyllä vaan maksaa. Laskussa näkyy selvällä suomen kielellä, että maksan sekä elisa viihteestä, että nettiyhteydestä. Sanoivat, että laittavat 2 lahjakorttia. No eipä ole näkynyt.
EIkö noita rikollisia saa lopettamaan?
Kertokaa mulla joku yhtiö, mikä pelaa reilusti. JA ei oo muuten eka kerta, että puhelinmyyjä on sanonut toista mitä on sitten lopulta toimitettu. Olisi mun pitänyt tuo muistaa.