Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinkkuuden hyvät puolet?

Vierailija
30.09.2015 |

Olen teini-ikäisestä, 13v, asti jatkuvasti seurustellut ja siirtynyt suhteesta suhteeseen, niinkuin apina liikkuvat oksien välillä. Eli aina edellisen kanssa yhdessä ollessa olen jo siirtynyt tavoittelemaan seuraavaa ''oksaa'' ja siirtynyt sitten siihen. Seksikumppaneita kuitenkin on vain 2.

No nyt sitten olen 20-vuotias ja erosin. Haluan miettiä elämääni uudestaan. Minulla ei ollut erossa tiedossa seuraavaa oksaa. Olo on outo, en ole tottunut olemaan yksin. Pelkään tarttuvani ensimmäiseen vastaantulevana mieheen, joka osoittaa kiinnostusta. Mutta haluan tällä kertaa miettiä suhdetta tarkasti. Kaikissa edellisissä suhteissa olen jatkuvasti miettinyt eroa. 

Joten kertokaa nyt niitä sinkkuuden hyviä puolia. Miksi kannattaa pysyä sinkkuna, eikä hypätä heti seuraavaan suhteeseen?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:40"]

Yksin olessa ja asuessa opit tuntemaan itsesi. Olet vasta 20, nauti nuoruudesta ja kavereista. Matkustele, tee muistoja. Opiskele, lähde opiskelijavaihtoon. Tee kavereiden kanssa hassuja juttuja hetken mielijohteesta. Tee juuri sitä mikä sinua itseäsi huvittaa. Sisusta asutosi juuri oman tyylisi mukaiseksi, vedä vaikka täysin överiksi nyt kun vielä voit. Sitten kun olet kolmekymppinen ja kunnon parisuhteessa, voit muistella lämmöllä niitä vapaita aikuistumisen aikoja :) Hyvä parisuhde on mahtavaa, huono tai mitäänsanomaton suhde taas on ajanhukkaa, jonka sinkkuna olo päihittää mennen tullen :)

[/quote]

Ooh opiskelijavaihto! Pääsisiköhän vielä maisterivaiheessa vaihtoon.. pitää tiedustella. Muuten olen kyllä elännyt täysin oman tahdon mukaan, en ole kysellyt toiselta mitään. 

Vierailija
22/24 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa pitää kämppänsä sen näköisenä kuin haluaa ja mennä niille keikoille ja leffoihin mihin haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:24"]

Yksin ollessa oppii tuntemaan itsensä ihan eri tavalla. Pystyy miettimään myös sitä, mitä oikeasti haluaa ja tarvitsee parisuhteelta. Jos vain siirtyy suhteesta toiseen käy helposti niin että oma identiteetti rakentuu parisuhteiden kautta. On valtavan suuri vahvuus jos osaa olla yksin ja nauttia omasta seurastaan. Silloin seuraava parisuhdekin on kiva lisä jo valmiiksi tyydyttävään elämään, eikä elämän tarkoitus ja ainoa sisältö.

[/quote]

Ihminen rakentuu vain toisten kautta. 

Onhan se hyvä "oppia olemaan" myös yksin. Eli ei ole patologisen läheisriippuvainen, mutta ei yksin eläminen ole luonnollinen olotila ihmiselle. 

Vierailija
24/24 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

123

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi