äiti ei anna tavata lainkaan lasta..
Voinko edetä mitenkään asiassa jossa ollaan erottu äidin kanssa poikamme syntymän jälkeen ja isyyttä ei olla todistettu. Poika nyt 3,5 vuotias ja äiti laittaa hanttiin niin paljon että en saa nähdä lasta lainkaan…
onko mitään tehtävissä..
Kommentit (50)
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 12:27"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:15"]
Niin minunkin exäni väitti joka paikassa vuosien ajan että en annan tavata lapsia. Lapset odottivat isäänsä monta viikonloppua putkeen ja itkivät pettyneinä kun isä rikkoi lupauksensa ja ei tullut eikä ilmoittanut mitään. Lopulta en edes sanonut lapsille enää mitään isän lupauksista. Tuli sitten lämmittelemään välejä 10 vuoden päästä mutta turha toivo, teinit lemppasivat isänsä ulos elämästään.
[/quote]
Mitä vittua :D
Miesvihaaja?
[/quote]
Kyllä. Isän kusipäisyys tekee monista ihmisistä miesvihaajia. Katsos, melkein jokainen mies voi olla biologisesti lapselle isä. Mutta ei se kenestäkään oikeaa isää tee.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:22"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:15"]
Niin minunkin exäni väitti joka paikassa vuosien ajan että en annan tavata lapsia. Lapset odottivat isäänsä monta viikonloppua putkeen ja itkivät pettyneinä kun isä rikkoi lupauksensa ja ei tullut eikä ilmoittanut mitään. Lopulta en edes sanonut lapsille enää mitään isän lupauksista. Tuli sitten lämmittelemään välejä 10 vuoden päästä mutta turha toivo, teinit lemppasivat isänsä ulos elämästään.
[/quote]
Meillä sama juttu, mutta selitin lapsille asiaa parhain päin, vaikka itse kihisin kiukusta ja pettymyksestä. Selitin asiaa kuten se oli: Isä varmasti teistä tykkää, mutta sillä on elämässä jotakin huolta ja ongelmaa niin, ettei pysty pitämään huolta oikein itsestäänkään. - Kerroin paljon muistoja siitä miten heitä oli vauvana ilolla odotettu ja miten isä oli heitä pieninä rakastanut ja hoitanut koti-isänä. Vakuutin, että olivat rakastettuja ja haluttuja lapsia.
Jätin omalla asenteellani kaikki portit auki ja mahdollisuudet uuteen tutustumiseen, jos lapset itse haluavat. Ja halusivat. Tapasivat nuorina teineinä isäänsä sitten menemällä itse hänen luokseen. Löysivät jo melko havisevan ja hauraan ihmisraunion, joka rakasti heitä, mutta jolla ei ollut enää voimia mihinkään. Pojat ehtivät tutustua isäänsä ja ymmärtää vähän enemmän. Minä en siihen kuvioon enää osallistunut. Isä kuoli sittemmin, parin vuoden sisällä.
[/quote]
Olet toiminut ihan oikein, jos ja kun asiat ovat oikeasti olleet noin.
Itse en voi oikeasti sietää kuitenkaan sitä, että lapsille selitetään kuinka vanhempi hirveästi rakastaa ja välittää, vaikka toimii kuin perse. Se ei ole reilua, ja estää lasta tekemästä sitä surutyötä, mikä hänen pitäisi saada tehdä, jos vanhempi ihan oikeasti ei välitä. Sellaisiakin kun on.
Ja tämän puhun ihan omasta kokemuksestani. Se, että väitetään isän tai äidin rakastavan ja välittävän, kun teot ovat ihan kaikkea muuta, on sitä lapsen surua vähättelevää ja tilannetta kaunistelevaa sontaa.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 12:39"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:22"]
[/quote]
Meillä sama juttu, mutta selitin lapsille asiaa parhain päin, vaikka itse kihisin kiukusta ja pettymyksestä. Selitin asiaa kuten se oli: Isä varmasti teistä tykkää, mutta sillä on elämässä jotakin huolta ja ongelmaa niin, ettei pysty pitämään huolta oikein itsestäänkään. - Kerroin paljon muistoja siitä miten heitä oli vauvana ilolla odotettu ja miten isä oli heitä pieninä rakastanut ja hoitanut koti-isänä. Vakuutin, että olivat rakastettuja ja haluttuja lapsia.
Jätin omalla asenteellani kaikki portit auki ja mahdollisuudet uuteen tutustumiseen, jos lapset itse haluavat. Ja halusivat. Tapasivat nuorina teineinä isäänsä sitten menemällä itse hänen luokseen. Löysivät jo melko havisevan ja hauraan ihmisraunion, joka rakasti heitä, mutta jolla ei ollut enää voimia mihinkään. Pojat ehtivät tutustua isäänsä ja ymmärtää vähän enemmän. Minä en siihen kuvioon enää osallistunut. Isä kuoli sittemmin, parin vuoden sisällä.
[/quote]
Olet toiminut ihan oikein, jos ja kun asiat ovat oikeasti olleet noin.
Itse en voi oikeasti sietää kuitenkaan sitä, että lapsille selitetään kuinka vanhempi hirveästi rakastaa ja välittää, vaikka toimii kuin perse. Se ei ole reilua, ja estää lasta tekemästä sitä surutyötä, mikä hänen pitäisi saada tehdä, jos vanhempi ihan oikeasti ei välitä. Sellaisiakin kun on.
Ja tämän puhun ihan omasta kokemuksestani. Se, että väitetään isän tai äidin rakastavan ja välittävän, kun teot ovat ihan kaikkea muuta, on sitä lapsen surua vähättelevää ja tilannetta kaunistelevaa sontaa.
[/quote]
Ja lisäksi ottaa myös päähän jos lapsella pidetään väkisin isää jota ei voisi vähempää kiinnostaa niin siinä mukana. Kattellu vieressä ex naapurin touhuja. Mies ympäri kännissä ja aineissa lasten kanssa. Mut kunhan lapsilla on vaan iskä..
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 12:16"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:17"]
[/quote]
Ja tämä liittyy asiaan miten?!
[/quote]Että aina asiat eivät ole niin kuin isä väittää.
[/quote]
Eikä niinku äiti väittää. Moni nainen on selitellyt lapsille kuinka isi ei pääse käymään vaikka isä olisi alaovella hakemassa lapsiaan. Varsinkin jos isällä on varaa tarjota lapsille kivoja juttuja.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 12:28"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 12:27"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:15"] Niin minunkin exäni väitti joka paikassa vuosien ajan että en annan tavata lapsia. Lapset odottivat isäänsä monta viikonloppua putkeen ja itkivät pettyneinä kun isä rikkoi lupauksensa ja ei tullut eikä ilmoittanut mitään. Lopulta en edes sanonut lapsille enää mitään isän lupauksista. Tuli sitten lämmittelemään välejä 10 vuoden päästä mutta turha toivo, teinit lemppasivat isänsä ulos elämästään. [/quote] Mitä vittua :D Miesvihaaja? [/quote] Kyllä. Isän kusipäisyys tekee monista ihmisistä miesvihaajia. Katsos, melkein jokainen mies voi olla biologisesti lapselle isä. Mutta ei se kenestäkään oikeaa isää tee.
[/quote]
Naisen logiikkaa (joten siis ei ole).
Miten voi olla noin vaikeaa erottaa massaa yksilöstä? Oletko muutenkin vajaa ja yksinkertainen?
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 12:28"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 12:27"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:15"] Niin minunkin exäni väitti joka paikassa vuosien ajan että en annan tavata lapsia. Lapset odottivat isäänsä monta viikonloppua putkeen ja itkivät pettyneinä kun isä rikkoi lupauksensa ja ei tullut eikä ilmoittanut mitään. Lopulta en edes sanonut lapsille enää mitään isän lupauksista. Tuli sitten lämmittelemään välejä 10 vuoden päästä mutta turha toivo, teinit lemppasivat isänsä ulos elämästään. [/quote] Mitä vittua :D Miesvihaaja? [/quote] Kyllä. Isän kusipäisyys tekee monista ihmisistä miesvihaajia. Katsos, melkein jokainen mies voi olla biologisesti lapselle isä. Mutta ei se kenestäkään oikeaa isää tee.
[/quote]
Eikä synnyttäminen naisesta äitiä tee.
Eiköhän ap sussa ole se vika. Miksi se ei antais tavata jos olet hyvä isä ja mies? Olet tehnyt jotain todella väärin, ja sen takia et saa tavata. Teoilla on seuraukset luuseri!
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 13:14"]
Eiköhän ap sussa ole se vika. Miksi se ei antais tavata jos olet hyvä isä ja mies? Olet tehnyt jotain todella väärin, ja sen takia et saa tavata. Teoilla on seuraukset luuseri!
[/quote]
Joo, naiset on niin ihania ja empaattisia, oikeita kultakimpaleita jotka ei tee koskaan mitään keljua! <3
Näinhän se palstalla menee, jos nainen estää isää tapaamasta lastaan, on hän vain huolehtiva lapsesta ja on ihan miehen syy miksi nainen käyttäytyy näin!
Turpiin saaneet akatkin saavat katsoa peiliin miksi mies heille niin suuttui. Eiku...
Ei hitto mitä ämmiä..... mä olen nyt jo luuseri ku muijka on noin hullu.. ehkä eksyin vähän väärälle palstalle keskustelemaan :D kuka voi sanoa edes luuseriksi... joku vitun katkera lehnä siellä kitisee mitä vittuu.. alkaa menee jo yli hilseen... siis se mun exä on hullu ja saanut tämän aikaan.. kaikki on menyt hyvin.. mutta kun lasta piti saada meiöle niin lopullinen stoppi.... luuli saavansa bielä ehkä mi ut takaisin. Ja mitä sil on bäliä onko kirjotuksessani jotain vitun pisteitä :D kunhan ymmärrät lukemisen taidon niin ymmärrät varmaan tekstin sisällön... olen vähän huonossa paikassa juiri nyt eilä välttämättä jolainen sanakaan ole kirjoitettu oikein ja äidinkielellisesti!!! Eksytte aiheesta... ja sit tää luuseriksi haukkuva lehmä... :D bieläki naurattaa... miläs se on oma elämäntilanne, kun ihan tuollaisia tarvii mennä laukomaan, ethän edes tunne minua ja exääni.. exä on hullu en minä... vitun LEHMÄ!
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 13:35"]
Ei hitto mitä ämmiä..... mä olen nyt jo luuseri ku muijka on noin hullu.. ehkä eksyin vähän väärälle palstalle keskustelemaan :D kuka voi sanoa edes luuseriksi... joku vitun katkera lehnä siellä kitisee mitä vittuu.. alkaa menee jo yli hilseen... siis se mun exä on hullu ja saanut tämän aikaan.. kaikki on menyt hyvin.. mutta kun lasta piti saada meiöle niin lopullinen stoppi.... luuli saavansa bielä ehkä mi ut takaisin. Ja mitä sil on bäliä onko kirjotuksessani jotain vitun pisteitä :D kunhan ymmärrät lukemisen taidon niin ymmärrät varmaan tekstin sisällön... olen vähän huonossa paikassa juiri nyt eilä välttämättä jolainen sanakaan ole kirjoitettu oikein ja äidinkielellisesti!!! Eksytte aiheesta... ja sit tää luuseriksi haukkuva lehmä... :D bieläki naurattaa... miläs se on oma elämäntilanne, kun ihan tuollaisia tarvii mennä laukomaan, ethän edes tunne minua ja exääni.. exä on hullu en minä... vitun LEHMÄ!
[/quote]Opettele kirjoittamaan, tyhmä! Ei tollasesta vuodatuksesta saa mitään selkoa. En kyllä yhtään ihmettele ettei tollanen vajakki-horo saa tavata lapsiaan. Luuseri paska joka ei ymmärrä käyttäytyä .Olet varmaan väkivaltanenkin, tulee sellaset vibat kyllä. Sun kantsis varmaan ens kerralla ihan suosiolla pidättäytyä seksistä kun et ymmärrä että siitä voi sitten syntyä lapsi. Mutta joo miten tyhmää voi valistaakaan. Olet selkeästi vaan yksinkertasesti paha ihminen!
Ajaessa on vähän huono kirjoittaa
Hahahaha.. ja mikäs se sinun älykkyysosamääräsi sitten on? Ja mitä teet työksesi :D tekstistäsi päätellen lojut kotona netissä haukkumassa muita... kuinka säälittävää.. säälin sinua todella!
En ihan heti ajatellut että joutuisin riitelemään kanssanne ko. asiasta :'D kuinka te kehtaattekin olla noin julmia minua kohtaan minua tuntematta, jolla on oikeasti ongelma hullun akan takia...
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 13:45"]
En ihan heti ajatellut että joutuisin riitelemään kanssanne ko. asiasta :'D kuinka te kehtaattekin olla noin julmia minua kohtaan minua tuntematta, jolla on oikeasti ongelma hullun akan takia...
[/quote]
Vastaisitko kysymykseen, jätitkö vanhemmuuteen liittyvien velvoitteiden takia aikoinaan lapsesi tunnustamatta ja isyyden vahvistamatta. Lapsen suhteen ei ole oikeuksia, jos ei hyväksy velvollisuuksia.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 13:06"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 12:16"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:17"]
[/quote]
Ja tämä liittyy asiaan miten?!
[/quote]Että aina asiat eivät ole niin kuin isä väittää.
[/quote]
Eikä niinku äiti väittää. Moni nainen on selitellyt lapsille kuinka isi ei pääse käymään vaikka isä olisi alaovella hakemassa lapsiaan. Varsinkin jos isällä on varaa tarjota lapsille kivoja juttuja.
[/quote]
Tällaiseen en ole kyllä ikinä vielä törmännyt, niihin välinpitämättömiin isukeihin kyllä. Onneksi omien lasten isä ainakin yrittää pysyä kelkassa, vaikka erottu ollaankin.
Soita kuntasi lastenvalvojalle (googlaa netistä). Kerro asiasi ja kysy miten tässä edetään.
Ei ole oikeuksia koska en ole isyyttäni tunnustanut..
Lastenvalvoja ja näihin asioihin perehtynyt juristi.
Vanhemman oikeuksia ei voi saada, jos ei ole lapsen vanhemmaksi merkitty. Jätitkö ap aikoinaan isyyden tunnustamatta, ettet joutuisi elättämään lastasi? Miten kuvittelet, että voisit saada kaikki vanhemman oikeudet ilman mitään velvollisuuksia?
No, tehty mikä tehty. Nyt yhteys lastenvalvojaan ja isyydentunnustamisasia vireille.