Stressaan liikaa tulevia asioita.
Jos saan jonkun luottamustehtävän tai tehtävän stressaan sitä niin että häiritsee arkea. Stressaan myös etukäteen sitä jos mulle sellainen lankeaa ja välttelen tilanteita ja paikkoja jossa voi se riski olla. Mikä tähän auttaisi?
Kommentit (3)
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 10:54"]Oman ajattelun hallitsemisen opettelu. Sinä pystyt itse päättämään mitä ja milloin ajattelet, jos vaan aktiivisesti tarkkailet ja "perkaat" ajatteluasi, ei sinun tarvitse olla mielen ahdistavan automaattisen pyörittelyn orja ja uhri.
Se on kyllä ihan ok että jos et kerran luottamustehtäviä halua, niin vältät niitä. Tosin ei kannata vältellä tilanteita ja pelätä etukäteen, vaan sitten jos luottamustehtävää tarjotaan, sanoa vaan reippaasti että ei kiitos, minulla ei nyt ole aikaa eikä energiaa tällaiseen.
[/quote]
Se vain että en kehtaa kieltäytyä. Luulen tekeväni itsestäni silloin typerän. -ap
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 10:58"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 10:54"]Oman ajattelun hallitsemisen opettelu. Sinä pystyt itse päättämään mitä ja milloin ajattelet, jos vaan aktiivisesti tarkkailet ja "perkaat" ajatteluasi, ei sinun tarvitse olla mielen ahdistavan automaattisen pyörittelyn orja ja uhri.
Se on kyllä ihan ok että jos et kerran luottamustehtäviä halua, niin vältät niitä. Tosin ei kannata vältellä tilanteita ja pelätä etukäteen, vaan sitten jos luottamustehtävää tarjotaan, sanoa vaan reippaasti että ei kiitos, minulla ei nyt ole aikaa eikä energiaa tällaiseen.
[/quote]
Se vain että en kehtaa kieltäytyä. Luulen tekeväni itsestäni silloin typerän. -ap
[/quote]
Kokeilepa kieltäytyä vaan. Saatat huomata ettei se niin kamalaa olekaan.
Oman ajattelun hallitsemisen opettelu. Sinä pystyt itse päättämään mitä ja milloin ajattelet, jos vaan aktiivisesti tarkkailet ja "perkaat" ajatteluasi, ei sinun tarvitse olla mielen ahdistavan automaattisen pyörittelyn orja ja uhri.