Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kissan yöllinen mouruaminen loppumaan?

Vierailija
30.09.2015 |

Otimme kaksi kuukautta sitten kissanpennun perheeseemme. Pieni poika on muutoin mukava, mutta mouruaa yöllä. 

Aluksi pidimme kissan samassa huoneessa kanssamme, mutta puri varpaita ja juoksi hulluna ympäriinsä. Nukkumisesta ei tullut mitään. Itse olen herkkäuninen, joten herään pienimmästäkin rasahduksesta, enkä saa enää nukuttua. Seuraavaksi kokeilimme kissan eristämistä vessaan / saunaan yön ajaksi. Mouruaminen alkaa usein aamuyöstä klo 02-05. Vessa ja sauna ovat täysin pimeänä yöaikaan, sillä luin netistä, että sitä kannattaisi kokeilla.

Leikitämme kissan huolella ennen nukkumaan menoa. Univelkaa siis on kertynyt koko perheelle, joten hyvät neuvot olisivat tarpeen. Kai meillä on niin onnettomat ovet ja seinät talossa, että toisessa päässä taloa oleva kissa aiheuttaa unen katkeamisen. 

Pois emme kissaa anna, vaan joku toinen keino on löydyttävä. 

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se leikkaus auttaa välttämättä. Teidän kissa on tosi herkkä. Tiedätkö että eläimet vaistoavat henkeä.Yöllä tunnetusti henget liikkuu ja ovat enemmän liikkeellä kun päivällä,siis tarkoitan pahoja henkeä tai ehkä jotkut joka eivät löytäneet rauha ja jatkavat oleskella täällä. Kutsu pappia siunaaman kodin,onko talossa/huoneistossa aiemmin joku kuollut,menehtynyt? Koska kun yrititte kaiken kissan avuksi niin tämä on melkein enää ainoa vaihtoehto.

Vierailija
22/29 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 10:19"]

Ei se leikkaus auttaa välttämättä. Teidän kissa on tosi herkkä. Tiedätkö että eläimet vaistoavat henkeä.Yöllä tunnetusti henget liikkuu ja ovat enemmän liikkeellä kun päivällä,siis tarkoitan pahoja henkeä tai ehkä jotkut joka eivät löytäneet rauha ja jatkavat oleskella täällä. Kutsu pappia siunaaman kodin,onko talossa/huoneistossa aiemmin joku kuollut,menehtynyt? Koska kun yrititte kaiken kissan avuksi niin tämä on melkein enää ainoa vaihtoehto.

[/quote]

Ootko nyt ihan tosissasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on paljon pelkästä tuuristakin kiinni millainen veijari sieltä tulee. Toiset kissat nukkuvat öisin tai ainakin ovat ihan hissukseen, kun taas toiset eivät.

4 puhui täyttä asiaa. Juuri siitä mistä tahansa huomiosta se saa vain vettä myllyynsä, vähän sama kuin kenen tahansa nettiprovokaattorinkin kanssa asia on... Tyynesti vaan ei mitään komentamista eikä lässyttämistä yöaikaan, silloin nukutaan, jollei nyt peräti joku kirjahylly ole kaatumassa... Tai ainakin annetaan kissan uskoa ettei sikailu vaikuta mihinkään. Katsroiminenkin tulee todennäköisesti auttamaan vähän sitten kun on sen aika. Ja pennut ovat vain lyhyen ajan pentuja, kohtahan se jo on laiskanpulskea lötköttäjä, joka ei juurikaan innostu elämöimään ylimääräisiä. Korvatulpat myös ihan vinkkinä, siis sen ajan yli kun kissa testaa teitä.

Vierailija
24/29 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen Miksi täällä rupesin pelleilemään.Eläimet vaistoavat luonnon ilmiöt jotka ihmiset ei vät huomaa tai eivät haluaa huomata koska pelkäävät kohdata, eläimille henkimaailma on osaa heidän elämä.Vai uskaltaako joku väittää ettei henkeä ole olemassa? Olen melko varma,että kun siunaatte asunnon niin kissa rauhoitu.Auttaa siunaaminen muutenkin; tule hyvää ja puhdas ilmapiiri.

Vierailija
25/29 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siinä talo äskettäin joku kuollut tai menehtyi.Tyhmät. Miksi te trollatte? Antakaa ap vastata.

Vierailija
26/29 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 10:33"]

Kyllä olen Miksi täällä rupesin pelleilemään.Eläimet vaistoavat luonnon ilmiöt jotka ihmiset ei vät huomaa tai eivät haluaa huomata koska pelkäävät kohdata, eläimille henkimaailma on osaa heidän elämä.Vai uskaltaako joku väittää ettei henkeä ole olemassa? Olen melko varma,että kun siunaatte asunnon niin kissa rauhoitu.Auttaa siunaaminen muutenkin; tule hyvää ja puhdas ilmapiiri.

[/quote]

Just kyllä sanoin ettei provoille mitään huomiota, mutta hei hihuli, tämä keskustelu koskee olemassa olevia oikeita asiallisia asioita, ei hihulointia.

Vierailija
27/29 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Ehkä tosiaan tein virheen eristämällä kissan vessaan. En vain keksinyt mitään muutakaan, kun univelat alkoivat jo häiritä päivärytmiä. Meillä, kun on töitä päivisin, niin kissan aktivoiminen päivällä on vaikeaa, joten varmaan nukkuu poissaollessamme. Pitää yrittää vetää narua perässä koko ilta ja jättää samaan huoneeseen. 

Korvatulppia olen meinannut ostaa, mutta pelottaa, etten sitten herää herätyskelloon aamulla. Viikonloppuisin toki toimiva ratkaisu. 

Täytyy nyt vapaapäivinä kokeilla tuota päivisin hereillä pitämistä ja leikittämistä, jos kissa pääsisi ihmisten vuorokausirytmiin mukaan. 

-ap

Vierailija
28/29 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kissa, ei lapsi. Kissa ei elä ihmisen vuorokausirytmin mukana.  Eristäminen tosiaan pahentaa, tottakai huutaa jos ei pääse liikkumaan vapaasti ja on yksin. 

Vierailija
29/29 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kissa saattaa iltaisin alkaa meluamaan, kun olen mennyt nukkumaan. Mutta se lopettaa sen viimeistään puolen tunnin kuluttua, kun en reagoi siihen. Tosiaan kaikki hiirilelut ja pallot kannattaa jättää lattialle pyörimään, niin kissalla on tekemistä yöllä. Ja iltaleikkiäkään ei kannata tehdä ihan juuri ennen nukkumaanmenoa. Silloin sinä eikä kissakaan saa unta, koska on juuri hypitty ja juostu. Mua kiinnostaa, kuinka monta tuntia päivässä kissa ei ole yksin teillä? Jos aamulla kiireessä teette aamuhommat ja palaatte töistä vasta myöhään illalla, kissa ei välttämättä ole oikea lemmikki teille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi