G: Pelkäätkö rintasyöpää? Ikäsi?
Kommentit (13)
siitähän on melko hyvät mahdollisuudet selvitä. Pelkään ylipäätään vakavaa sairatumista. 32v.
Jos sairastun mihin tahansa syöpään, se nyt vaan sitten on niin. Tietenkään en yritä " haalia" solumuutoksia ryyppäämällä, polttamalla, syömällä epäterveellisesti, olemalla auringossa jne.
Olen kertonut täällä ennenkin, että tutultani löytynyttä pattia tutkittiin mammografialla ja ultralla ja koepalakin otettiin. Todettiin, että patti on vaaraton. Tuttuani myöhemmin hermostutti ja meni sen yksityisesti poistattamaan ja se oli kuitenkin syöpä. Ahdistava ajatus, että koepalaan ei voi luottaa. (Patti ei näkynyt ollenkaan jommassa kummassa kuvauksessa, mutta toisessa näkyi. Se taisi olla niin päin, että mammografiassa ei näkynyt. Tuttuni siis huomasi sen itse.)
Äitini on terminaalivaiheessa, en minäkään ennen tätä osannut pelätä...
Otan vastaan mitä elämä sitten tuokin tullessaan. Tietysti toivon pysyväni terveenä ja eläväni kohtuullisen vanhaksi. Meillä ei suvussa ole kellään ollut rintasyöpää, ei juuri muitakaan syöpiä. En käytä hormonaalista ehkäisyä, en ole koskaan tupakoinut, alkoholia käytän todella vähän, harrastan liikuntaa, syön melko terveellisesti. Minulla on monta lasta ja olen imettänyt kaikkia pitkään (1½-3v), senhän on todettu pienentävän rintasyöpäriskiä huomattavasti. Tietenkin mitä vain voi sattua kenelle tahansa, mutta en pelkää. Ainoa asia jota pelkään, on että lapsille sattuisi jotain vakavaa.
Tulee jos tulee.
Meilläkin on suvussa niin rintasyöpää kuin muitakin syöpiä eikä sille mitään voi. Tulee kyllä ajateltua asiaa ja yritän elää mahdollisimman terveellisesti.
Ikää 24v.
minulla oli vasemmassa rinnassa muutama vuosi sitten todella kipeä kysta, siksi näin jälkeenpäin on alkanut arvelluttamaan, mitä kipuilua se oikein oli. Edelleen aina joskus kipuilee
Meillä on suvussa todella paljon rintasyöpää ja muitakin syöpiä, mutta en silti pelkää. Sairastun jos sairastun, pelkäämään en suostu.
pelkään. ikää 25v. äitini kuoli rintasyöpään ollessaan 40v. diagnosoitiin kun hän oli 30v.
tai en ehkä pelkää sinällään, vaan olen tietoinen siitä . eli tutkin rintani hyvin säännöllisesti ja huolella.
25v