Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Appivanhemmat ei hoida itse asioitaan.

Vierailija
08.04.2022 |

Vaan soittavat meille.

Talossa hometta (vuokrasivat sen vastoin neuvoamme), soitetaan meille.

Anopilla lääkärin kanssa ongelmia, soitetaan meille.

Nuorin käly perseilee, soitetaan meille.

Alan olla ihan snan väsynyt tähän ajatusmalliin että ”pojan pitää auttaa!”

Anoppi on 55. Pitääkö tätä sietää pahimmillaan 40 vuotta?

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan tarvitse. Aikuiset ihmiset hoitakoon itse asiansa. Ovatko alkoholisteja? Silloinkaan ei todellakaan tarvitse auttaa.

Omituinen kuvio.

Vierailija
2/75 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiahan ei kuulu sinulle vaan miehellesi. Miten mies reagoi vanhempiensa yhteydenottoihin ja miten hän reagoi kun sinä ilmaiset että ne stressaavat sinua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vaan katkera. Ukkosi on hyvä ihminen jos auttelee. Vois panna sut vaihtoon.

Vierailija
4/75 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps, anoppi täälläkin soittelee miehelleni Ruutu-sovelluksen ongelmista ja ihan ties mistä. Toinen ailuinen poika asuu kotona ja anopilla on myös autollinen avopuoliso.

Silti miehen pitää kyysätä ja auttaa kaikessa, kun anoppi keskittyy passaamaan kahta miesloista.

Anoppi vasta reilu 60v ja terve ja liikuntakykyinen. Olen miehelle sanonut, että toivottavasti älyää, että toi tulee pahenemaan!

Vierailija
5/75 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiahan ei kuulu sinulle vaan miehellesi. Miten mies reagoi vanhempiensa yhteydenottoihin ja miten hän reagoi kun sinä ilmaiset että ne stressaavat sinua?

55 v. on aikuinen täysin itsestään vastuussa oleva ihminen. Miten edes tulee mieleen soittaa lapselleen noissa ap:n luettelemista tapauksissa?

Joillakin vanhemmilla on vastenmielinen tapa nostaa vanhimmat lapsensa jonkinlaiseksi apuvanhemmaksi, pahimmillaan jatkuu kotoa poismuuton jälkeenkin. Etäännyttää tehokkaasti omista vanhemmistaan.

- ohis

Vierailija
6/75 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vielä pahempi tilanne . Joudutaan tekemään kaikki ja toista lasta kehutaan jos maanittelun jälkeen käy viisi minuuttia pihassa . Harmittaa kun nuorena toiselle annettiin kaikki ja ajattelin että sitten saa hoitaa vanhenpana mutta kaikki vastuut jäi mulle kun en kehtaa olla auttamatta . Mutta ottaa päähän ihan v......

Vierailija
7/75 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

He asuu kuuden tunnin ajomatkan päässä. Ja eivät ole edes eläkeläisiä vielä. Anoppi 55 ja appi 61. Ja rasittavinta on se että sittem eivät edes kuuntele niitä meidän neuvoja! Vaan perseilevät ja sittem taas soitetaan.

Ap

Vierailija
8/75 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi on 75 v, tekee ihan samaa. Itse perseilee ja on aina mun miehen vika.

Hieman on perseily vähentynyt, kun mies ei ole enää suostunut äitinsä asioita hoitamaan.

Kyseessä ei ole mikään seniili vanhus, vaan vallanhimoinen teräväpäinen noita-akka, joka haluaa muun muassa heittäytymällä avuttomaksi säilyttää valtansa poikaansa.

Vierailija
9/75 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No anna miehen auttaa vanhempiaan halutessaan. 

Vierailija
10/75 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He asuu kuuden tunnin ajomatkan päässä. Ja eivät ole edes eläkeläisiä vielä. Anoppi 55 ja appi 61. Ja rasittavinta on se että sittem eivät edes kuuntele niitä meidän neuvoja! Vaan perseilevät ja sittem taas soitetaan.

Ap

Lopettakaa neuvominen. Se on aha ja voi harmi ja heippa 🙄

Tuollainen toisten likasankona olo kuormittaa.

Vierailija
11/75 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä auta vaan pyydä häntä hoitamaan asia itse.

Vierailija
12/75 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 61vuotias ja meidän ikäluokka ei ole vielä avuttomia vanhuksia, vaan hoidamme omat asiamme itse. En voi käsittää ap:n appivanhempia, en yhtään, ja miten tuollaista on päässyt tapahtumaan.

Aivan hyvin voitte vaatia appivanhempia opettelemaan tekemään asiota itse. 

Omat vanhempani sanoivat hyvin selkeästi aikanaan, että ensin hoidetaan oman perheen asiat ja sitten vasta vanhemmat. OLimme kaikki lapset asettuneet omiin koteihimme, perustaneet perheet ja maksamassa asuntolainoja. Niinpä vanhemmilleni oli tärkeää, että ymmärrämme tuon asian ja autamme sitten kun omat vanhempamme ovat vanhuudenheikkoja. Ja niin on tapahtunut. Siksi ap:lle terkut, että niin se homma oikeasti menee ja sano ei appivanhemmillesi.

Vierailija
13/75 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaaehtoisesti voi tietenkin auttaa mutta mitään pakkoa siihen kenelläkään ei ole.

Vierailija
14/75 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tiedän tunteen , kun olen varoittanut että älä tee näin kun käy vahinko , niin tehdään kuitenkin ja soitetaan että tule auttamaan . Että pistää vihaksi kun tietää että joudun korjaamaan vahingot !!!! Harmittaa että en pysty ummistamaan silmiä ja korvia . Toiselta lapselta se onnistuu ja oma elämäni ei ole omaa vaan toisten palvelemista .

Vierailija
15/75 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaaehtoisesti voi tietenkin auttaa mutta mitään pakkoa siihen kenelläkään ei ole.

Jos en auta  , paha olo ja auttaessakin paha olo . Ei pysty olemaan auttamatta syyllisyyden tunteen takia , henkinen pakko. 

Vierailija
16/75 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Lopeta neuvominen.

Vierailija
17/75 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä 55 v. soittaa lapselleen, jos hänellä itsellään on lääkärin kanssa ongelmia? Ihan käsittämätön kuvio.

- ohis

Vierailija
18/75 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos en auta  , paha olo ja auttaessakin paha olo . Ei pysty olemaan auttamatta syyllisyyden tunteen takia , henkinen pakko. 

Syyllisyyden tunteesta kannattaa etenkin auttajan hankkiutua eroon mahdollisimman pian. Koskee niin vapaaehtoisia kuin ammattiauttajiakin. Jos itse olet avun tarpeessa harvoin voit auttaa muitakaan.

Vierailija
19/75 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos talosta löytyy hometta, niin eikö se ole ihan normaalia soittaa asiasta? Minäkin soittaisin varmaan kaikille ja kysyisin neuvoa mitä tässä nyt tehdään. 

Jos käly perseilee, niin miksi siitä ei voisi puhua? 

Vierailija
20/75 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos talosta löytyy hometta, niin eikö se ole ihan normaalia soittaa asiasta? Minäkin soittaisin varmaan kaikille ja kysyisin neuvoa mitä tässä nyt tehdään. 

Jos käly perseilee, niin miksi siitä ei voisi puhua? 

Miksi kälyllä pitäisi olla tietoa tai taitoa siitä mitä tuossa tilanteessa pitää tehdä?