Laadukas auto on nautinto!
Nautin joka kerta hypätessäni autoni rattiin. On nautinto ajaa sitä. Arjen luksusta. Ratin tuntuma, nahkapenkkien tuoksu. Autoni on Volvo S60, ei sen ihmeellisempi. Hinta uutena n. 50000.
Kommentit (74)
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 14:11"]Asun autoverottomassa maassa ja koulutettuna palkat on niin hyvät, että voisi vuosittain vaihtaa vaikka uuden Mersun jos haluaa.
Aikaisemmin minulla oli näitä suomalaisten ihannoimia "premium"-autoja. Niitä saa korjata hyvin usein.
Minulle laadukas auto tulee kuitenkin Japanista, koska haluan autolta toimintavarmuutta ja vähäisiä korjaustarpeita. Ja tehoakin löytyy noissa riittävästi useista autoista riittävästi.
Ei enää näitä saksalaisia eikä ruotsalaisia rom... autoja.
[/quote]
Lexus? Onpa jännä, kun huolettomimmat kilometrit olen ajanut Mersulla ja Volvolla ja yhden japsin kanssa matka jatkui monesti hinurin lavalla.
Oma Kuga oli huollossa ja sijaisautona oli V60. En kyllä sanoisi että olisi tunutunut siltä että olisi olut parempi auto alla.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 10:36"]
Törkeää. Kyllä Suomalaisen tuulipukukansalaisen pitäö ajaa vain Skodalla, kaikki muu on pröystäilyä.
[/quote]
Ja Skodallakin vain siksi kun Ladaa ei tuoda maahan.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 15:04"]Oma Kuga oli huollossa ja sijaisautona oli V60. En kyllä sanoisi että olisi tunutunut siltä että olisi olut parempi auto alla.
[/quote]
Onpa jännä, jos Kuga on saman veroinen ajettava mitä V60, jos V60 pieksee ajotuntumassa Mondeon 6-0.
Myönnän että nautin kanssa laatuautolla ajamisesta vaikka omasta voin vain haaveilla. En kuitenkaan voi kiistää etteikö isin bemarin rattiin tarttuminen vaan tuntuisi hyvältä, kun tuntuuhan se. 530d vuodelta 2013, ei sen kummempi, mutta tuntuu nimenomaan laadukkaalta ja nautinnolliselta. Siihen päivään asti kunnes itselläni on varaa johonkin näppärään peliin (hyvä ja laadukas, suht uusi, pieni koko ei haittaa) pärjään kokonaan ilman.
T nolo n21
Mä nautin suunnattomasti siitä, kun meillä on kaikki autot alle 3 tonnia maksaneita ja pienikulutuksisia. Kaksi sitikkaa ja volkkari. Ihanaa kun ei tarvi ottaa mitään lainaa ja autot voi ostaa käteisellä. Tykkään kyllä ihan ajella työmatkaa ja mökkimatkaa.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 10:54"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 10:32"]
Parasta mitä voi tehdä housut jalassa. Nahkapenkit, vääntävä dieselmoottori, automaattivaihteisto, parkkitutkat ja kamerat eteen ja taakse ja laadukas äänentoisto.
[/quote]
Dieselmoottori ja automaattivaihteisto :D Autoilun irvikuvia.
[/quote]
5s nollasta sataan dieselillä ja automaatilla.
Minuakin hymyilyttää -ja tankatessa myös.
Mulla on ihan vaan pieni ranskalainen, mutta uudehko. Olen tarkka siitä, että saan hyvän ajoasennon. Ajan paljon maantiellä ja kieltämättä tykkään ajaa. Minäkin kuuntelen välillä kovaa musiikkia, tykkään vielä kunnon rockista sekä hevistä ja mulla soi radiokanavan useimmiten City. Olen vieläpä lähes viisikymppinen, joten joskus tuijottavat pitkään. Koetankin ennen pysähdystä vähän hiljentää.
Itelläkin ollut Volvoja nyt 8 vuotta. Kertaakaan en ole joutunut mitään korjaamaan muuta kuin mitä huollossa vaihdettu. Ehkä ollut hyvä tuuri.
Samoin, joka päivä olen tosi tyytyväinen, kun pääsen ajamaan autoani, se tunne on mahtava.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 14:53"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 14:11"]Asun autoverottomassa maassa ja koulutettuna palkat on niin hyvät, että voisi vuosittain vaihtaa vaikka uuden Mersun jos haluaa. Aikaisemmin minulla oli näitä suomalaisten ihannoimia "premium"-autoja. Niitä saa korjata hyvin usein. Minulle laadukas auto tulee kuitenkin Japanista, koska haluan autolta toimintavarmuutta ja vähäisiä korjaustarpeita. Ja tehoakin löytyy noissa riittävästi useista autoista riittävästi. Ei enää näitä saksalaisia eikä ruotsalaisia rom... autoja. [/quote] Lexus? Onpa jännä, kun huolettomimmat kilometrit olen ajanut Mersulla ja Volvolla ja yhden japsin kanssa matka jatkui monesti hinurin lavalla.
[/quote]
Mahtoi se japsi olla todella romuna jo valmiiksi.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 16:12"]
Itelläkin ollut Volvoja nyt 8 vuotta. Kertaakaan en ole joutunut mitään korjaamaan muuta kuin mitä huollossa vaihdettu. Ehkä ollut hyvä tuuri.
[/quote]
Huollossahan voidaan vaihtaa vaikka koko moottori.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 22:37"]
Nautin joka kerta hypätessäni autoni rattiin. On nautinto ajaa sitä. Arjen luksusta. Ratin tuntuma, nahkapenkkien tuoksu. Autoni on Volvo S60, ei sen ihmeellisempi. Hinta uutena n. 50000.
[/quote]
Kamalan kalliilta kuulostaa. Toisaalta täällä Saksassa ei autot kai ole noin kalliita?
Niin, olen 1978 syntynyt mies enkä ole koskaan ajanut autoa tai haaveillut sellaisesta. En edes ole istunut kuljettajan puolelle. Olen hyvin harvinainen yksilö tällä vuosituhannella :) Koska olen jo niin ylpeä siitä etten ole ajanut tai halua ajaa niin tuskin muutan koskaan maalle vaan pysyttelen kaupungeissa joissa pääsee julkisilla kätevästi. Minusta auto on rahanhaaskausta ja ylimääräinen lapsi huollettavaksi.
Pyöräilijkä
Hö. Odotin kunnon provoa, mutta S60? Ei säväytä...
Parasta mitä voi tehdä housut jalassa. Nahkapenkit, vääntävä dieselmoottori, automaattivaihteisto, parkkitutkat ja kamerat eteen ja taakse ja laadukas äänentoisto.
Ihan turha paukuttaa suuta näistä ns. premium-autoista vs. japanilaiset autot. Vikatilastot kertoo karun totuuden laadusta ja se ei ole saksalaisten ja ruotsalaisten autojen eduksi vaikka näissä maissa koetetaan tilastoja vääntää rankasti kotiin päin.
Japanilaisistakin autoista mm. Toyota, Lexus, Honda, Nissan, löytyy hyvinkin kalliita malleja. Mutta viivahan ei kostu eikä pili ota eteen jos jos takaluukussa ei lue vaikka 350, 530, A6 tai XC60 ja keulasta ei löydy natsibörjemerkkejä.
Te ette varmaan edes oo kuullut Teslasta. Siinä on auto ja nautinto ajamisessa.
Törkeää. Kyllä Suomalaisen tuulipukukansalaisen pitäö ajaa vain Skodalla, kaikki muu on pröystäilyä.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 14:29"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 13:49"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 13:27"]Te volvoilijat ette tiedä autolla ajamisesta mitään. t. V8 ja 340 hevosvoimaa [/quote] Miksi noin vähän heppoja? T: Tehokkaamman volvonkuski
[/quote]
Volvo? Oikeat autot tulee USA:sta.
[/quote]
Jenkeistä ei tule mitään kiinnostavaa käyttöautoa, harrasteautona joku jenkki voisi mennäkin. Ei kiinnosta mennä vuosikymmentä taaksepäin kehityksessä.