Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eka ultra suositeltu vasta +13-14 viikolla?

Vierailija
07.04.2022 |

Onko totta että nykyään ensiultraan laitetaan vasta viikolla 13+? Näin väitti neuvolan työntekijä,kun kävin ensimmäisellä neuvolakäynnillä. Sain ajan seuraavan kuun alkuun ja olen silloin jo rv 14! Voiko sitä aikaa pyytää aikaistamaan? Olisi kiva tietää että kaikki ok vatsassa mahdollisimman aikaisin.
Ap

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla on ainakin ollut ekat np ultrat aina noilla viikoilla. jos haluat aiemmin mene yksityiselle.

Vierailija
2/32 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo alkaa olla just rajoilla jolloin np ultra voidaan tehdä, se turvotuksen paksuus ei näy enää 14 viikon jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuo alkaa olla just rajoilla jolloin np ultra voidaan tehdä, se turvotuksen paksuus ei näy enää 14 viikon jälkeen.

Niin kun itse mietin tätä samaa ja raskausviikkojen ja päivien määrää ei ole todettu vielä mitenkään. Kuukautiskiertoni ei ole koskaan ollut tasainen, joten voin olla muutenkin jo päiviä pidemmälläkin! Sanoi myös että ultran jälkeen vasta ensimmäinen lääkärikäynti. Ymmärsin netistä että on yleensä melko heti neuvolakäynnit jälkeen. Kannattaisikohan tuosta nyt vielä ottaa uudelleen yhteyttä? En ymmärrä miksi pitää noille viikoille venyttää jos ei ole mikään pakko. Tuli vähän erikoinen fiilis koko neuvolaterkasta. Ei oikein osannut vastata mihinkään mitä kyselin.

Ap

Vierailija
4/32 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se mennyt jo?

Vierailija
5/32 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole ihan vain rahan säästöä. Itse olen käynyt aina alkuraskauden ultrassa rv 8-9 ja sitten seuraavassa noin rv 12

Vierailija
6/32 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitan sinne neuvolaan ja koitan saada aiempaa aikaa. Miten tuo lääkäriaikakin vasta laitettu ultran jälkeen?

Ap

Vierailija
7/32 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soitan sinne neuvolaan ja koitan saada aiempaa aikaa. Miten tuo lääkäriaikakin vasta laitettu ultran jälkeen?

Ap

Niitä lääkäriaikoja ei varmaan vain ole. Ei se terkkari voi lääkäriksi muuttua, vaikka kuinka sinne soittelet. Rauhotu nyt hyvä ihminen.

Vierailija
8/32 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eugeniikkaultra on ihan turha. Jätin sen joka kerta välistä, rakenneultra riittää. Aika villiä tahtoo olla ultrakuvien tulkitseminen muutenkin, vaikka ammattilaisia pitäisi kaikkien olla.

Vierailija
9/32 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kun itse mietin tätä samaa ja raskausviikkojen ja päivien määrää ei ole todettu vielä mitenkään. Kuukautiskiertoni ei ole koskaan ollut tasainen, joten voin olla muutenkin jo päiviä pidemmälläkin! Sanoi myös että ultran jälkeen vasta ensimmäinen lääkärikäynti. Ymmärsin netistä että on yleensä melko heti neuvolakäynnit jälkeen. Kannattaisikohan tuosta nyt vielä ottaa uudelleen yhteyttä? En ymmärrä miksi pitää noille viikoille venyttää jos ei ole mikään pakko. Tuli vähän erikoinen fiilis koko neuvolaterkasta. Ei oikein osannut vastata mihinkään mitä kyselin.

Ap

Mulla oli 13+ 3 vielä näki niakaturvotuksen hyvin mut alkoi olla jo "iso" kun mittailtiin. Mut hyvin vielä näki. Piti olla 12+5. 5 päivää isompi, minkä tiesinkin mut ei ne sitä aikaa anna ku laskevat vaan siitä 28 tai 30 päivän kierrosta, vaikka mulla ollut jo vuosia lyhempi.

Vierailija
10/32 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ala soittelemaan sinne terkkarille. Kyllä se olis antanu lääkäriajan aiemmin, jos ois pystyny. Tuo ultra kyllä tosiaan menee aika tiukille.

Vierailija
11/32 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eugeniikkaultra on ihan turha. Jätin sen joka kerta välistä, rakenneultra riittää. Aika villiä tahtoo olla ultrakuvien tulkitseminen muutenkin, vaikka ammattilaisia pitäisi kaikkien olla.

Joo no jätä sinä vain välistä, mutta itse nyt haluaisin ylipäänsä todisteen että kaikki on ok siellä kohdussa. Ja tuskinpa siinä mitään häviänkään jos yritän aikaistaa ultraa.

Lääkäriaikoja ei toki välttämättä ole, mutta siellä neuvolassa sanottiin että yleensä ultran jälkeen eli ei edes yrittänyt katsoa aiempia aikoja. Niin ei kyllä oltu perusteltuna missään että pitäisi ultran jälkeen odotella.

Ap

Vierailija
12/32 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ala soittelemaan sinne terkkarille. Kyllä se olis antanu lääkäriajan aiemmin, jos ois pystyny. Tuo ultra kyllä tosiaan menee aika tiukille.

Tuosta ultra-ajasta siis olisin soittamassakin.

Ap

Vierailija
13/32 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No soita ja selitä että raskaus voi jo olla tosiaan pitemmällä. Onko sulla siis ultra aikoihin tasan14 viikko vai oletko 14 viikolla esim 13+1?

Vierailija
14/32 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun muistaakseni omalla kohdalla np-ultra oli viikolla 12+. Ja aikahaarukka sille ehkä viikot 11-13?

Vierailija
15/32 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 8+6 kävin neuvolassa ja siitä np keskussairaalassa 11+4 lääkäri aika siirtyi viikolta 12 viikolle 14.

Vierailija
16/32 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin eka ultra on aina 11-13 viikon välillä, pyrkimys aina 12 viikolla.

Vierailija
17/32 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä np-ultra on samalla ensimmäinen neuvolalääkärikäynti. Kokenut gyne tekee sen. Rakenneultran tekee sitten hoitaja.

Vierailija
18/32 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No soita ja selitä että raskaus voi jo olla tosiaan pitemmällä. Onko sulla siis ultra aikoihin tasan14 viikko vai oletko 14 viikolla esim 13+1?

Olen silloin 13+ viikolla eli viikolla 14, mutta koska mitään ei ole varmistettu voin olla pidemmälläkin. Nyt laskettu että kierto olisi 32-päivää, aina ollut todella epätasainen.

Ap

Vierailija
19/32 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

13+ 6 näkyy olevan virallisilla sivuilla se viimeinen hetki käydä.

Vierailija
20/32 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se on aika tympeä homma, jos on keskeytynyt keskenmeno ja sen saa vasta sitten 13+ viikolla tietää.