Onko yliopiston tapahtumiin pakko osallistua?
Kaikki nuo mäenlaskut, juhlat, vappuriehat, sitsit yms. Onko niihin pakko mennä jos on opiskelija? Minua ei kiinnosta yhtään mikään muu yliopistossa kuin itse opiskelu.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole pakko, joissain tilanteissa voi olla jopa parempi olla menemättä.
Itseäni alettiin kiusata yliopistossa ja tiesin, että jos olisin osallistunut noihin rientoihin, olisi se vaan asettanut minut alttiiksi vaikka mille sosiaaliselle häpäisemiselle. Yksin jäin siis ja yksin puursin. Välillä olin kyllä katkera niille, joilla oli kavereita, mutta kun en kelvannut joukkoon niin ei väkisin sitten.
Absurdia, että vielä yliopistossakin esiintyy koulukiusaamista vaikka opiskelijat ovat jo aikuisia
Miksi se on absurdia, esiintyyhän kiusaamista työelämässäkin?
Minusta on absurdia, että aikuiset kiusaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakollista, mutta voi osoittautua ihan hyödylliseksi myöhempää työuraa ajatellen. Verkostoituminen ja kontaktien luominen lienevät hienompia termejä tuolle toiminnalle.
Allekirjoitan tämän täysin. Kyllä itselläni kaikki työpaikat on tulleet aktiivisen verkostoitumisen kautta. Ja opiskelijatapahtumissahan/ainejärjestötoiminnassahan se pääasiassa tapahtuu.
T. entinen ainejärjestön bilevastaava ja puheenjohtaja
Entä jos tavoitteena on vaikkapa kansainvälinen ura. Silloin noista kotimaan verkostoista ei juuri hyötyä ole.
Mitä sinä nyt teet työksesi? Olen se, joka en osallistunut yksiinkään bileisiin ja kaikki työpaikkani olen saanut ilman OPISKELUAIKAISIA verkostoja. Niitä tuttavuuksia ja verkostoja voi hankkia muuallakin.