Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko yliopiston tapahtumiin pakko osallistua?

Vierailija
07.04.2022 |

Kaikki nuo mäenlaskut, juhlat, vappuriehat, sitsit yms. Onko niihin pakko mennä jos on opiskelija? Minua ei kiinnosta yhtään mikään muu yliopistossa kuin itse opiskelu.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäpä luulet.

Vierailija
2/43 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelu on yleensä kivempaa kun on kavereita. Esimerkiksi ryhmätöihin. Ja noissa tapahtumissa tutustuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oppivelvollisuus päättyy, niin naisen ei ole Suomessa pakko tehdä yhtään mitään, miehillä on asevelvollisuus mutta siinä kaikki. Opiskelija voi keskittyä pelkästään opiskeluun ja niin moni tekeekin.

Vierailija
4/43 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko osallistua eikä kaikki todellakaan niihin osallistu. Joillain on muuta tekemistä vapaa-ajalla kuten esimerkiksi työ tai koulun ulkopuoliset harrastukset.

Vierailija
5/43 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et haluaisi olla osana opiskelijayhteisöä?

Vierailija
6/43 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikkien pitäisi olla seurariippuvaisia?

Vierailija
7/43 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai, mutta käy silti joskus. Hyvä poistua mukavuusalueeltaan eikä vain jumittaa poterossaan koko nuoruutta. 

Vierailija
8/43 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään. Itsekään en ole käynyt missään opiskelijariennoissa, vaikka olen jo toisen vuoden opiskelija. Ei vaan kiinnosta. Lisää kavereitakaan en tarvitse, niitä on jo ennestään.

Vierailija
9/43 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä muakaan ne ei kauheesti nappaa. Onneks alan varmaan ens lukuvuonna kirjoittamaan jo kandidaatin tutkielmaa, niin ei ole ainakaan vapaa-ajan vieton ongelmia. Silti mua kiinnostais mennä vielä mukaan yhteen itseäni kiinnostavaan kerhoon yliopistolla kunhan se palaa koronatauolta joskus taas.

T: asperger M28

Vierailija
10/43 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytkö ihan tosissasi? Luuletko että dokaamisesta ja hillumisesta saa opintopisteitä? Ehkäpä ihan arvosanankin?

Vierailija
11/43 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalinen paine saattaa pakottaa osallistumaan. Niin se vain on

Vierailija
12/43 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalinen paine ei ole koskaan pakottanut minua tekemään mitään. Tietenkin henkisesti heikommilla ihmisillä saattaa asiat olla toisin.

Vierailija
13/43 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai, mutta käy silti joskus. Hyvä poistua mukavuusalueeltaan eikä vain jumittaa poterossaan koko nuoruutta. 

Opiskelija ei ole välttämättä nuori ja elämässä on muutakin kuin bilettämistä.

Itse opiskelen sairaanhoitajaksi ensimmäistä vuotta. Olen 43v., perheellinen ja vakituisessa työssä. Olen mennyt opiskelemaan ammatin enkä osallistumaan bilettämiseen. Hyvin ollaan luokkakavereiden kanssa tutustuttu toisiimme koulussa ja whatsappissa viestit kulkee päivittäin koska meillä on yhteinen ryhmä missä viestitellään.

Vierailija
14/43 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En erityisemmin välitä ihmisistä. Olen joutunut jo olemaan aiemmissa opinnoissa koulussa sekä työelämässä sosiaalinen ja jotenkin en vain jaksaisi sitä enää ja olisinkin mielummin vain omissa oloissani. Opiskelu kiinnostaa, mutta olen saanut yliopistosta sellaisen kuvan, että se on sellaista jatkuvaa sosiaalista hillumista ja loputonta biletystä. Ne eivät kiinnosta minua ollenkaan. Haluaisin vain rauhassa opiskella, luennolla sekä kirjastossa, ja sitten mennä kotiin.

ap

Vierailija
15/43 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Yliopisto on tuhansien ihmisten yhteisö. Kukaan ei kaipaa yhtä ihmistä sen enempää bileisiin kuin luennoillekaan. Eihän siellä mitenkään itsestään selvästi kehenkään edes tutustu. Kotona luet tenttiin ja kirjoitat esseitä. Sitä se monesti on. Eikä ketään kiinnosta, vaikka katoaisit maan päältä.

Vierailija
16/43 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En erityisemmin välitä ihmisistä. Olen joutunut jo olemaan aiemmissa opinnoissa koulussa sekä työelämässä sosiaalinen ja jotenkin en vain jaksaisi sitä enää ja olisinkin mielummin vain omissa oloissani. Opiskelu kiinnostaa, mutta olen saanut yliopistosta sellaisen kuvan, että se on sellaista jatkuvaa sosiaalista hillumista ja loputonta biletystä. Ne eivät kiinnosta minua ollenkaan. Haluaisin vain rauhassa opiskella, luennolla sekä kirjastossa, ja sitten mennä kotiin.

ap

Anna yhteisöihmisten olla yhteisöissään ihan kaikessa rauhassa ja keskity niihin asioihin, jotka sinua oikeasti kiinnostaa.

Et ole ainoa.

Vierailija
17/43 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Meinaat että voit vain lopettaa sosiaalisuuden kun siltä tuntuu? Kyllä joudut opintojen jälkeenkin työelämässä olemaan sosiaalinen halusit tai et. Sosiaaliset taidot ovat tärkeitä ja ilman niitä tuskin edes saat mitään koulutustasi vastaavaa työpaikkaa.

Vierailija
18/43 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osallistuin itse jossain mielenhäiriössä yhteishakuun, mutta en ole vielä päättänyt kehtaanko mennä edes valintakokeisiin. Vielä enemmän hirvittää ajatus ryhmätöistä. Ja tämän ap:nkin aloituksen luettuani mietin, voiko hänelläkin olla samat syyt kuin minulla. 

Minä olen jo viisikymppinen. En todellakaan edes harkitsisi meneväni riekkumaan opiskelijoiden bileisiin. Olen jo nuoruudessani riekkunut, nyt on nuorempien vuoro.

Vierailija
19/43 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Meinaat että voit vain lopettaa sosiaalisuuden kun siltä tuntuu? Kyllä joudut opintojen jälkeenkin työelämässä olemaan sosiaalinen halusit tai et. Sosiaaliset taidot ovat tärkeitä ja ilman niitä tuskin edes saat mitään koulutustasi vastaavaa työpaikkaa.

Sosiaaliset taidot voivat olla ihan kunnossa vaikkei haluaisikaan osallistua opiskelijarientoihin. Ei töissäkään ole pakko osallistua mihinkään työporukan ryyppäjäisiin.

Vierailija
20/43 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Et sitten satu tietämään, että parhaiten palkatut työntekijät eivät ole ns. "sosiaalisia" ihmisiä vaan niitä, jotka keskittyvät työntekoon ja tuloksiin eivätkä jauha turhaan jotain kahvikuppi kädessä saamatta mitään aikaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi