Minua ärsyttää kun mies ei puhu
Mies tupahtaa yllättäen kotiin. Reitillä on monta kauppaa, mutta ei ilmoita tulostaan eikä kysy tarviiko kaupasta jotain. Jos minä en kysele perään, niin joudun lähtemään erikseen kauppaan hakemaan _meidän_ illalliseen puuttuvat ainekset.
Mies hakee kaapista leipää ja muuta välipalaa, ei kysy että olenko aikomassa tehdä ruokaa. Jos minä en tajua ilmoittaa ajoissa että älä syö mitään kun ruoka on kohta tulossa, syön pöydässä yksin.
Jos meillä on suhteessa jotain hiertävää, asiasta puhutaan jos minä otan sen esille ja johdan keskustelua. Luonnollisesti teen kaiken metatyön asian suhteen. Mies myöntää että on huomannut keskusteltavat aiheet itsekin, mutta asiasta ei puhuttaisi koskaan ilman minun aloitettani.
Mies pakkaa laukkua. Unohti kertoa lähtevänsä työreissulle pariksi yöksi.
Joudun aina kysymään että mitä missä milloin. Jos en tajua kysyä niin olen pimennossa.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet tietysti kysynyt miksi hän toimii noin.
Olen ja mitäpä luulet että vastasi. Hämmästynyttä olkien kohauttelua ja asian kieltämistä.
Pimitä sinä kokeilunomaisesti käytännön asiat vuorostaan häneltä. Ns. rautalankamalli.
Uhkasin, että alan tekemään kuten ja hän hermostui. Miksi hermostua jos itse kerran toimii esimerkillisesti?
Älä uhkaa, tee. Kokeilun jälkeen voitte keskustella onko aihetta muuttaa käyttäytymistä kommunikoivampaan suuntaan.
Kokeilin ja se kesti 2min kun kysyin häneltä, että miten meni (kävi hoitamassa erään asian työhuoneessaan). Vedin kädet heti suun eteen ja päätin, että yritän nyt ihan oikeasti.
Tiedäthän ettei hän tuosta muuksi muutu. Eikä tuossa mitään vikaa ole. Hän on vain erilainen kuin sinä. Joko hyväksyt ja jatkatte tyytyväisinä elämäänne, tai paisuttelet luonne-eroa ja teillä (lähinnä sinulla) alkaa mennä huonosti.
Poikkis ei suostu käymään kaupassa kun tulee käymään, koska kauppaan on 400m päinvastaiseen suuntaan kuin minun luokseni. Siksi minun pitää mennä sinne se 3km suuntaansa eli hänen asuntonsa ohi kun hän tulee käymään minun luona.
Mulla taas on mies, joka valittaa kaikesta ja on koko ajan naama näkkärillä. On kuin joku pikkupoika, joka vaatii äidin huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Etkö Ap huomioi miehesi MIKROILMEITÄ oikein?
Kyllä mies yleensä tietää mitä tekee joten suullinen raportointi mitä seuraavalla askeleella on tarkoitus tapahtu koetaan usein ei-niin-tärkeäksi. Meitä halutaan iteohjautuvuuteen, syö itse kun ei ole ruokaa tehty yms. Sulla on liian itsenäinen mies, onneksi olkoon. Vaihtoehtotodellisuudessa mies voisi olla sylikoira-mies joka roikkuu jalassasi eikä saa mitään aikaan jos et komenna.
Niin onhan tässä toki hyvä puoli se, ettei tosiaan tarvi hätistellä miestä kuten jotkut joutuvat. Hän kykenee hoitamaan osuudestaan kotia ja asioitaan vallan mainiosti ilman minun puuttumistani.
Nyt meillä on riita päällä kun piti ottaa kimppazoomi sukulaisten kanssa ja hän unohti mainita minulle, että puhelu alkoi. Minun olisi pitänyt olla vihikoirana tulkitsemassa mikroilmeet.
Mun piti lypsää exältä kaikki. Esim jos en kysynyt erikseen, näkikö hän kauppareissulla tuttuja ja jos näki, mitä niiden kanssa jutteli, niin ei omatoimisesti kertonut, että Sanna ja Ville on saaneet vauvan ja Pirkolla on uus mies. Noloja tilanteita ollut, kun nuo tutut olettaa tietysti, että tiedän nuo asiat kun ovat mieheni kanssa jutelleet ja pitäneet mua moukkana kun en onnittele.
Vierailija kirjoitti:
No jos hän ei halua sitä "teidän" illallista, vaan haluaa sitä leipää, jota kiellät häntä syömästä?
Ihan sairaita suhteita tämän palstan vajakeilla. :D
Ja sä oot jotain 12 vee? Aikuiset syö muutakin kuin leipää.
Onko aapeen mies joku vanhus? Oikein vanhat miesjäärät säännöstelevät äänijänteidensä käyttöä ilmeisesti pihiyttään, etteivät ne kulu.
Vierailija kirjoitti:
Mun piti lypsää exältä kaikki. Esim jos en kysynyt erikseen, näkikö hän kauppareissulla tuttuja ja jos näki, mitä niiden kanssa jutteli, niin ei omatoimisesti kertonut, että Sanna ja Ville on saaneet vauvan ja Pirkolla on uus mies. Noloja tilanteita ollut, kun nuo tutut olettaa tietysti, että tiedän nuo asiat kun ovat mieheni kanssa jutelleet ja pitäneet mua moukkana kun en onnittele.
Joo siis niin monta kertaa käynyt näin myös meillä! Hävettää ihan hirveästi, jos ei kasvokkain tavatessa tiennyt onnitella kihlauksesta jne. Eipä siinä enää mikään auta.
Vierailija kirjoitti:
Onko aapeen mies joku vanhus? Oikein vanhat miesjäärät säännöstelevät äänijänteidensä käyttöä ilmeisesti pihiyttään, etteivät ne kulu.
Harkitsen lukevani tämän kommentin miehelle ääneen :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos hän ei halua sitä "teidän" illallista, vaan haluaa sitä leipää, jota kiellät häntä syömästä?
Ja sä oot jotain 12 vee? Aikuiset syö muutakin kuin leipää.
Aikuiset syövät mitä haluavat. Sitä se täysivaltaisuus tarkoittaa muun muassa.
Totesin vastaavalle exälle aika monta kertaa että ootko huomannut, miten itsekäs olet. Ja vaikka sanoin tuota usein, ero tuli hänelle kuitenkin puskista.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Pahin oli se, kun tuttavan mies oli kuollut ja hänet nähdessä menin juttelemaan iloisesti
Miksi olette muuttaneet yhteen? Mitä hyvää teidän suhteessa on?
Luin miehelle tämän ketjun (järkevät) kommentit. Hän nauraa hermostuneena ja naama punaisena.
Totesin, että näyttää olevan useampikin samanlainen mies, mutta ovat näköjään eksiä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olette muuttaneet yhteen? Mitä hyvää teidän suhteessa on?
Jaa. Totesin, että voisin olla suhteessa myös vaikka apinan kanssa.
Meillä kanssa mykkäkoulu miehen puolelta. On vasta 2v vanha suhde ja eihän tuo puhua osaa muutenkaan mutta olen jo kyllästynyt. En todellakaan uskonut tämän olevan tämmöistä
Vierailija kirjoitti:
Meillä kanssa mykkäkoulu miehen puolelta. On vasta 2v vanha suhde ja eihän tuo puhua osaa muutenkaan mutta olen jo kyllästynyt. En todellakaan uskonut tämän olevan tämmöistä
Ja paskinta tässä on kun kysyn että vaivaako joku vai väsyttääkö, niin mitään ei kuulemma ole. En voi siis edes YRITTÄÄ korjata asiaa
Anna yksi mahis muuttaa käyttäytymistapaansa. Jos muutosta ei näy kuukaudessa kahdessa niin älä jää pitemmäksi aikaa katselemaan. Mies ei muuksi muutu. Loppuelämä puhumattoman ihmisen kanssa on helvettiä.