Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen suomalainen ihminen ei käy saunassa?

Vierailija
29.09.2015 |

Varsinkin suomalaisena on vaikea ymmärtää, millaiset kanssasuomalaiset eivät käy tuskin koskan meidän perinteeseemme kuuluvassa saunassa, jos siihen ei ole erittäin painavaa syytä, eli esimerkiksi vakava sairaus. Saunassahan on niin mukavaa, kun siellä on lämmintä ja rentouttavaa. Siellä voi rentoutua arjen kiireistä ja antaa lämmön ja kiukaan suhinan rentouttaa työntäyteisen viikon jälkeen.

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nuorena en käynyt koskaan saunassa, koska vanhempani sairauksista johtuen eivät myöskään käyneet. Suihku ja kylpy riitti oikein mainiosti. Nykyään käyn saunassa, mutta en viihdy siellä 15 min kauempaa ikinä.

Vierailija
22/82 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 17:14"]

Muistuttaisin, että sitä saunaa ei ole pakko lämmittää sinne 80 tai 100 asteeseen. Voihan sitä saunoa vaikka 50 asteessa jos siltä tuntuu. Saunan lämpötilaan kun voi paljon itsekin vaikuttaa. T: AP

[/quote]

Niin ja samalla vaivalla voi edelleen ottaa kuuman (hierovan) suihkunkin tai nauttia sadevesisuihkusta. Eikä tarvitse pönöttää paikallaan jossain nihkeässä kopissa epämukavilla lauteilla. -8

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 17:12"]

Mä en käy koskaan eikä lapseni käy. Mun kavereista aika monet ei käy. Mä voisin käydä ehkä höyrysaunassa ja siinä ei heitellä löylyjä ja se ei ole liian kuuma. Suomalainen perinteinen sauna ei ikinä kiinnostaisi yhtään enää koskaan. Se on mennyttä aikaa eikä miellyttävää.  

[/quote]

Ovatko kaverisi sitten ulkomaalaisia tai ulkomaalaistaustaisia?

Ihan siksi vain puhun tässä ketjussa erikseen ulkomaalaisista ja suomalaisista, koska ulkomaalaiset eivät tunnetusti saunaihmisiä ole, mutta suomalaisille saunominen on ihan perinnettä. T: ap

Vierailija
24/82 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuttaisin, että sitä saunaa ei ole pakko lämmittää sinne 80 tai 100 asteeseen. Voihan sitä saunoa vaikka 50 asteessa jos siltä tuntuu. Saunan lämpötilaan kun voi paljon itsekin vaikuttaa. T: AP

[/quote]

Mä menen mieluummin solariumiin kun kerran aurinkoa ei voi enää ottaa vittu. Siitä hyötyy myös itse. 

Vierailija
25/82 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 17:11"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 17:09"]

Sellainen, joka ei tykkää saunomisesta. Sellainen, jolla ei ole saunaa.

[/quote]

Jos saunaa ei ole, se selittää asiaa. Mutta se taas, että miksi jotkut eivät tykkää saunomisesta? Sehän rentouttaa mm. jäykkyyttä lihaksistakin ja saunan jälkeen ovat lihakset ja raajat rennot ja notkeat. :) T: ap

[/quote]

Ihmiset nyt yleensä tykkäävät erilaisista asioista. Veikkaan, ettet sinäkään tykkää kaikesta mitä jotkut muut pitävät rentouttavana.

Vierailija
26/82 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 17:18"]

[/quote]

Niin ja samalla vaivalla voi edelleen ottaa kuuman (hierovan) suihkunkin tai nauttia sadevesisuihkusta. Eikä tarvitse pönöttää paikallaan jossain nihkeässä kopissa epämukavilla lauteilla. -8

[/quote]

Lauteistahan voi tehdä mukavammat tai pepun alle laittaa jotain, jolloin ei istu suoraan epämukavilla lauteilla. T: ap

Vierailija
27/82 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Pidän silti enemmän lämpimästä suihkusta tai kylvystä, jo 50 astetta tekee pämukavan olon. Juu, olen kokeillut.

Vierailija
28/82 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on varmaan jäänyt joku trauma, kun lapsena on ollut saunassa ja löylyä on aine heitetty liikaa. Lapsena jo istuin vain alimmalla lauteella ja halusin äkkiä pois. Oli kuuma ja hengittäminen oli vaikeaa.

Mä en ymmärrä mitä hauskaa kököttää kuumassa kopissa. Lauteilta alas tullessa saa lisäksi pelätä pyörtyvänsä. Suihku tai kylpy ajaa saman asian ilman pyörtymistä.

Ehkä kerran vuodessa käyn.

Vierailija
29/82 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellanen, joka saa saunasta migreenin.

Vierailija
30/82 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 17:20"]

[/quote]

Pidän silti enemmän lämpimästä suihkusta tai kylvystä, jo 50 astetta tekee pämukavan olon. Juu, olen kokeillut.

[/quote]

Jo 50 astetta? Eihän sitä alempia lämpötiloja voi edes saunaksi sanoa? T: ap

Vierailija
31/82 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käy koskaan eikä lapseni käy. Mun kavereista aika monet ei käy. Mä voisin käydä ehkä höyrysaunassa ja siinä ei heitellä löylyjä ja se ei ole liian kuuma. Suomalainen perinteinen sauna ei ikinä kiinnostaisi yhtään enää koskaan. Se on mennyttä aikaa eikä miellyttävää.  

[/quote]

Ihan siksi vain puhun tässä ketjussa erikseen ulkomaalaisista ja suomalaisista, koska ulkomaalaiset eivät tunnetusti saunaihmisiä ole, mutta suomalaisille saunominen on ihan perinnettä. T: ap

[/quote]

Ihan suomalaisia suurin osa. Ei se saunominen ole ollut mikään kiinnostava juttu enää pitkään aikaan. Parilla niistä on valitettavasti kämpissään sauna ja ne on niillä varastoina tai sitten joku vieras voi nukkua siellä. sille tilalle olis heilläkin parempaa käyttöä. 

Vierailija
32/82 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sellainen kuin minä. En ole koskaan tykännyt saunomisesta.

Vierailija
33/82 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan kiinnosta. On niin paljon mielekkäämpää tekemistä.

Vierailija
34/82 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huimaa enkä tykkää muutenkaan istua jossain kuumassa huoneessa. Ei tunnu rentouttavalta. Nyt minulla ei kyllä edes ole saunaa.

Vierailija
35/82 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin saunoa joka päivä parin tunnin ajan, mutta ymmärrän kyllä heitäkin, jotka eivät tykkää käydä saunassa. Huimaukseen mulla auttaa, kun juon paljon vettä ennen saunomista ja saunomisen aikana. Välillä täytyy istua alalauteella, jos alkaa tykytellä. Oma sauna olisi kyllä ihana. 

Vierailija
36/82 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen hinku sulla ap on saada kaikki tykkäämään saunasta?

Vierailija
37/82 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Lauteistahan voi tehdä mukavammat tai pepun alle laittaa jotain, jolloin ei istu suoraan epämukavilla lauteilla. T: ap

[/quote]

Niin tai voi nauttia ihanasta kuumasta suihkusta.

Vierailija
38/82 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]
No mä olen ihan yhtä suomalainen kuin sinäkin todennäköisesti, mutta mun perinteisiin ei kuulu saunominen. Saunon pari kertaa vuodessa mökillä, mies ei sitäkään. Ei erityisemmin tykätä.

Luuletko että kaikki suomalaiset tykkää samoista asioista? Tosin olen huomannut olevani hyvin epäsuomalainen monessa muussakin asiassa, että ehkä en sitten oo tarpeeksi suomalainen sun mielestä.

Vierailija
39/82 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

50 astetta ei voi tehdä perusterveelle ihmiselle epämukavaa oloa, koska 50 astetta on vielä niin alhainen lämpötila saunan osalta.

Vierailija
40/82 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No katos kun ihmiset ovat erilaisia. Vaikka sun napasi mielestä saunassa on mukavaa niin minun napani mielestä siellä on epämukavaa. Ymmärrän sinun napaasi oikein hyvin ja sallin sille makoisat löylyt vaikka aamuin illoin. Yritä sinäkin ymmärtää, että minun napani ei ole tie totuus ja elämä, vaikka tykkääkin avantouinnista ilman saunaa.